(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 193 609
  • 7 951

redpecka

Jäsen
Älkää nyt jaksako tägätä mua joka vitun paskavisaan. Oon niin saatanan tyhmä, etten tiedä kuitenkaan. Vituttaa jo valmiiksi. Ootte kaikki ihan perseestä. Suurempikuinkolme.

Edit. Eikä vittu... senkin ryssin. Pienempikuinkolme. Ihan helvetin sama.
Mitä siellä kitiset? Etkö osaa mennä varustamon sivuille, rekisteröityä, tilata taxfreeboxia ja unsubskriptata tätä hoitoa ensi kuun alusta lähtien?
 

444

Jäsen
Juuri tämän vuoksi sinut tägätään - me muut voimme kokea paremmuutta: on vielä paskempia ja tyhmempiä kuin me. Vittu, että tulee hyvä olo!
Pelastit taas päiväni. Paskuus on luonnonlahja, jota pitää vaalia ja arvostaa.
On ilo olla avuksi. Kiva huomata, etten ole täysin tarpeeton paskaläjä tässä Telluksella.
Mitä siellä kitiset? Etkö osaa mennä varustamon sivuille, rekisteröityä, tilata taxfreeboxia ja unsubskriptata tätä hoitoa ensi kuun alusta lähtien?
Hyödynnän kitinän- eli sananvapauttani.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On muuten paska visa ja varastaa täysin paljon perinteikkäämmän Street view-visan™ ohjelmapaikan.
Taistellaan, jos ei piilosanoista,niin ainakin PrimeTimesta. Kilpailuja on monia ja paskuus on yksi ehdoton suosikkini. Olen ottanut oppia suuremmilta toimijoilta kuten MTV, YLE ja Nelonen - luulen voittavani tämän - ainakin paskuudessa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä illan ja turnauksen ensimmäiset vihjeet:
  1. Taiteenmaisteri lavalla
  2. Unkarilainen moottoripyöräjekku
  3. Pienen pieni jodivihannes
#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus
Sai näitä tovin aivojumpata kuntalistaa räknäten. Veljet, chapeau!

1) Tammela
Taiteenmaisteri = TaM, lavalla (eli siinä on lapa) = mela
2) Humppila
Unkari = HU, moottoripyörä = mp, jekku = pila
3) Ikaalinen
Jodi = I, vihannes = kaali, pienen pieni = diminutiivi -nen
 

redpecka

Jäsen
Tästä puuttui vielä jotain...

Suomen kaupunki/kuntia

Myrkky-Olli
Ei fysiikka, arvosana A-
Kinkku-pikkukuustonen

Leija tippui kello viiden teehen ja sulautui (Tää ei oo iisoppimainen (hyvän) tuulen arvoitus.)
Muuta en tähän hätään osaa kehitellä, mutta pidätän oikeuden täydentää sikäli kun oivalluksia ilmenee.

Myrkky-Olli
Ei fysiikka, arvosana A- Kemi (kemia ilman aata)
Kinkku-pikkukuustonen Hamina? (Kinkku = Ham, pikkukuustonen ehkä I(i)na?

Fyssa ja Kuustonen oikein, eka ja vika vielä hakusessa. Nämä siis helppoja ei niin gittumaisia piilosanoa vaan (hyvän) tuuleen höpöjä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä puuttui vielä jotain...

Myrkky-Olli
Ei todellakaan aukene tämä vaikka pitkään olen pohtinut. Kuka Olli? Miten myrkky?

Leija tippui kello viiden teehen ja sulautui
(Tää ei oo iisoppimainen (hyvän) tuulen arvoitus.)
Sama, ei vaan aukea, vaikka ajatuksia on, mutta kaikki ei loksahda sitten kuitenkaan.

Ajatuksia itselle ja muille:
kello viiden - tarkoitetaanko sillä
  • klo v, kl v, , kl e vai yksinkertaisesti iltapäivä = ip, englantilaisttain pm
tee, onko se pelkkä t vai tee
mikä helvetti on leija? lelu? pieru?

Jätän muhimaan, kun ei ymmärrä.

Näissä ongelmani on, että ei ole (tai en löydä) selkeää tartuntakohtaa, mistä kykenisin rakentamaan vastauksen.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutamia ehdotuksia joita miettinyt, mutta ei oikein täsmää:

Myrkky-Olli

Jokioinen
Olli = Jokinen, oi = punkin tyylisuunta, jota joku voisi kutsua myrkylliseksi. Ei toimi.

Leija tippui kello viiden teehen ja sulautui

Vimpeli = kuulostaa hyvältä vastaukselta, mutta ei mitään järkeä paitsi Leija = peli?
 

redpecka

Jäsen
Myrkky-Olli
Ei todellakaan aukene tämä vaikka pitkään olen pohtinut. Kuka Olli? Miten myrkky?

Leija tippui kello viiden teehen ja sulautui (Tää ei oo iisoppimainen (hyvän) tuulen arvoitus.)
Sama, ei vaan aukea, vaikka ajatuksia on, mutta kaikki ei loksahda sitten kuitenkaan.

Ajatuksia itselle ja muille:
kello viiden - tarkoitetaanko sillä
  • klo v, kl v, , kl e vai yksinkertaisesti iltapäivä = ip, englantilaisttain pm
tee, onko se pelkkä t vai tee
mikä helvetti on leija? lelu? pieru?

Jätän muhimaan, kun ei ymmärrä.

Näissä ongelmani on, että ei ole (tai en löydä) selkeää tartuntakohtaa, mistä kykenisin rakentamaan vastauksen.
Hyvää ja ansiokasta pohdintaa. Minä sinun arvoituksia olen ehkä kyennyt 10min pohtimaan ja selvinnyt hengissä. Sitten kun näen ne vastaukset niin tietenkin! Ei ole vaan rutiinia mulla näistä. Helppo tosin itse keksiä näitä muille kun lähes tulkoon aina tietää itse vastauksen.
 

redpecka

Jäsen
@Kauko Viisas

Hurjan hienoja hakuja, joita en itse voisi ikinä keksiä. Nämä ovat helpompia.

Lisävihjeitä: 1) väsynyt alkuainemerkki seassa, sori. Ja meemitähti telkkarista.
2) Muuten ihan yhtä helppo ja iisoppimainen kuin nämä muutkin, mutta kieli on englanti ja sitä tuo perkeleen teenjuonti tuossa symboloi.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helppo tosin itse keksiä näitä muille kun lähes tulkoon aina tietää itse vastauksen.
Tämä on niin taivahan tosi - helppoa keksiä kysymyksiä (vihjeitä), mutta vastaukset - niin ilmeisiä, mutta kun ei vaan hoksaa.
Myönnän myös, että olen joskus keksinyt oivallisen piilosanan, mutta myöhemmin en ole enää ymmärtänyt itse kuinka vihje ja vastaus kohtaavat.
 

redpecka

Jäsen
Tämä on niin taivahan tosi - helppoa keksiä kysymyksiä (vihjeitä), mutta vastaukset - niin ilmeisiä, mutta kun ei vaan hoksaa.
Myönnän myös, että olen joskus keksinyt oivallisen piilosanan, mutta myöhemmin en ole enää ymmärtänyt itse kuinka vihje ja vastaus kohtaavat.
Niinpä.

Laitetaan tämä pakettiin, jottei huomenna enää tarvii vaivata. Ketään muuta tällä kannella ei enää ole, joten hoidetaan hommeli.

Jos et tunne keksiväsi niin sanon sitten.

Eli myrkkyalkuaine ja meemijulkkis

Leija+ viiden tee.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Niinpä.

Laitetaan tämä pakettiin, jottei huomenna. Ketään muuta tällä kannella ei enää ole, joten hoidetaan hommeli.

Jos et tunne keksiväsi niin sanon sitten.

Eli myrkkyalkuaine ja meemijulkkis

Leija+ viiden tee.

Älä spoilaa vielä, pääsin vasta äsken paikalle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihmettelin että ei löydy arseenilla mitään valtioista, sitten tajusin että kuntaa haetaan. Pitää vielä puhkoa tuo välipala-muikku.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Välipalana piilosana, vastauksena valtio:
Käristän keittiö sisälläni.

Pa + k (eli keittiö - 2 h + k) + istan. Pakistan.

Lisätään vielä, että minnäi olen Gabrielin-aikojen Genesisläinen, mutta kyllä Collinsinkin vokalistiaikoina ehdittiin saada hyvää aikaan. Esimerkkinä tämä A Trick Of A Tailin (1976) hieno Mad Man Moon:



 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pa + k (eli keittiö - 2 h + k) + istan. Pakistan.

Lisätään vielä, että minnäi olen Gabrielin-aikojen Genesisläinen, mutta kyllä Collinsinkin vokalistiaik Hloina ehdittiin saada hyvää aikaan. Esimerkkinä tämä A Trick Of A Tailin (1976) hieno Mad Man Moon:
Kyllä, vastaus on oikea sekä viittaus historialliseen tapahtumaan. Helppo.
Toiseksi, et voi olla huono ihmnen, jos Genesis ja Phil Collins jotenkin kolahtaa. Näin niin kuin vähemmän musiikki-ihmisenä sanottuna.
 

redpecka

Jäsen
"Leija tippui kello viiden teehen ja sulautui"

Tämä oli siis vihje kun haettiin kuntia/kaupunkeja.

En ole ylpeä ja olen sori. Mutta jotenkin: kite+tee

"kello viiden tee" viittaa englantiin, kite on englanniksi leija, tee on.. oho, se ei olekaan sama sekä englanniksi että suomeksi...

No, se tästä. Jään mielenkiinnolla odottelemaan kun @Kauko Viisas saa jutun pystyyn. Tuskin tajuan mitään niistä, mutta onhan meillä pientä vajetta jos @heketsu88 sai sen headcityvisan päätökseensä. Kansia kumminkin joku ykstosita. Ja kaikki tietää, että vuoden päästä toi Viking Glory vie kaikki meidän henkilökunnan että asiakkaat.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minäkin! Suomen kunta tai kaupunki:

Kehästä päässyt aate ympärillään puolikkaat vapahtajasta.


- - jos Genesis ja Phil Collins jotenkin kolahtaa. Näin niin kuin vähemmän musiikki-ihmisenä sanottuna.



Onhan Collins muun muassa eräs kaikkien aikojen parhaista rumpaleista ja yksi kolmesta, jonka sekä bändi- että soolotuotanto on yltänyt 100 miljoonan levyn myyntiin. Lisäksi hänen luotsaamansa Genesis teki vähintään kaksi loistavaa progelevyä.

Tietovisa: ketkä ovat kaksi muuta tätä lajia?

Progeautistien nenät Collins on täyttänyt "disco-Genesiksen" ja soolotuotannon ansiosta niin monella herneellä, ettei edes päivittäinen halveksiva tuhahtelu niitä pysty koskaan irroittamaan. (Katson että herne nenässä -sanonta viittaa siihen, että tuhahtelemisella pyritään eroonpääsyyn herneestä.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös