Mainos

Hyödyttömin taito, jonka olet koskaan oppinut?

• 26 178
  • 119

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Kaikki ihmiset eivät pysty saamaan kieltään rullalle, heiluttamaan sieraimiaan, tai tekemään mainitsemiasi asioita. Lienevät geeneissä, eikä niitä pysty opettelemaan.
Hep! Olen opetellut tuon sieraimien heiluttamisen parikymppisenä? Ai miksikö? No juu...yksi kaveri tuon osasi ja jostain syystä aloin treenaamaan myös. Tästä tuli sitten sanaton viestinnän keino - sieraimia heiluttamalla sai sanoitta kerrottua toiselle että jonkun jutut ovat täyttä tuubaa. Eh...

Yksi turhimmista asioista, minkä pystyy opettelemaan on alkoholin juominen. Monta asiaa olis paremmin, jos sitä ei olis opetellut.
Ehkä niinkin, mutta kyllä tupakointi on mielestäni vielä typerämpää. Miettikää nyt - ensin pitää polttaa väkisin jotta tottuisi savuun ja hups, kohtahan on poltettava jottei olisi paska olo. Nuuskan käyttö on kyllä vielä käsittämättömämpää, tupakointi kuitenkin on jossain määrin sosiaalinen tapahtuma. Nuuskaaminen...en ymmärrä, en mitenkään.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Hep! Olen opetellut tuon sieraimien heiluttamisen parikymppisenä? Ai miksikö? No juu...yksi kaveri tuon osasi ja jostain syystä aloin treenaamaan myös. Tästä tuli sitten sanaton viestinnän keino - sieraimia heiluttamalla sai sanoitta kerrottua toiselle että jonkun jutut ovat täyttä tuubaa. Eh...

Haha rupes naurattamaan mielikuva kahdesta raumalaisesta heiluttamassa kädet taskussa sieraimiaan snagarilla kun yksi porilainen kertoo heille elämän suuria totuuksia.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Osaan nostaa ylähuulta toisesta nurkasta sillei coolisti, tää oli ihan helvetin olennainen juttu murrosiässä. Toinen on että osaan vislata sormilla, etusormet suussa, etu ja keskisormet suussa, nimettomillä, pikkurilleillä ja jopa peukaloilla. Niin ja yhdellä sormella myös. Jotain hyvääkin tässä, samalla opin vislaamaan suhteellisen kovaa ilman sormia jota käytän silloin tällöin vieläkin.

_

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Haha rupes naurattamaan mielikuva kahdesta raumalaisesta heiluttamassa kädet taskussa sieraimiaan snagarilla kun yksi porilainen kertoo heille elämän suuria totuuksia.

Naura vapaasti, kumpikaan ei ole raumalainen. Porilaisten jutut toki usein ovat mitä ovat, tiäksää.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perse edellä puuhun kiipeäminen.
Olimme porukalla liikkeellä ja armeijasta oli aikaa vajaa vuosi. Sittenhän sitä kaverin mökillä piti kokeilla. Mitä enemmän riuhdot ylöspäin osoittavilla jaloilla tukea toimintaasi, sitä punaisemmaksi naama meni ja tipahdat kikatellen pää edellä kanervikkoon.
Pikkuhiljaa perustekniikan ymmärtää, mutta eipä tuo toiminta pohjimmiltaan sitten pätkääkään yhtään järkevämmäksi muodostu.

Varmaankin tyhmimpiä asioita, mitä olen kokeillut. Aamulla oli leuka ja päälaki verihyhmän peitossa. Puhumattakaan massiivisesta päänsärystä…

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Joskus ehken 14 vuotiaana tuli harjoiteltua taito kääriä sätkä yhdellä kädellä käsi taskussa, mahdollisimman huomaamattomasti. Toisaalta se oli kyllä hyödyllinenkin taito, pussillisen puruja ja paketillisen paperia sai loihdittua n. 40 sätkäksi parhaimmillaan yhdellä uskonnon tunnilla.

Samoihin aikoihin tuli harjoiteltua taito sytyttää tupakka tulitukulla yhdellä kädellä, siis tikku askista, taiteilu pystyyn raapaisupintaa vasten etu-ja keskisormen välissä ja raapaisuliike peukalolla avittaen, niin että tikku jää palamaan sormien välissä. Oli muistaakseni kivuliasta opetella tuo, pienikin palovamma esim. kynnen juuressa on pitkään vittumaisen kipeä, vaikkapa kun innostuksissaan sen unohtaa, kun kaivaa kortsua taskusta.

Piruuttani kokeilin, ei onnistu enää, kauvankohan menisi tuon n. 40 vuotta sitten viimeksi käytetyn taidon palauttamiseen. Nykyisenä halpojen sytkien aikana tuo on toki täysin turha taito, vaikka toinen käsi kipsissä olisikin.

(Siis tikun sytystaidon, kortsun käyttötaito, jonka kyllä varmaan vieläkin osaisin on kyllä nykyään myös mulle täysin turha taito.)

t. hanu

Suosikkijoukkue
HIFK

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Osaan ulkoa tämän litanian, mutta tiedän, etten todellakaan ole ainoa:

"Radiovastuulain edellyttämä ohjelmakohtainen luettelo vastaavista ohjelmatoimittajista on yleisön nähtävillä radion toimitalossa, Kesäkatu 2, Helsinki.
Yleisöllä on oikeus saada tietoja luettelosta valtion virastoissa noudatettavana työaikana.

En på programmen baserad förteckning över de ansvariga redaktörer, som radioansvarighetslagen förutsätter, finns till påseende för allmänheten i radiohuset vid Sommargatan 2, Helsingfors. Allmänheten har rätt att ta del av uppgifterna under den arbetstid, som tillämpas i statens ämbetsverk."

Varsinaista hyötyä tästä ei ole ollut, ellei hyödyksi lasketa tämän lausumista silloin, kun joku vaatii pitämään puheen.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lukion pitkän matematiikan täysi oppimäärä, erityisesti integraali- ja differentiaalilaskenta.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Bassokitaran virittämistaito on osoittautunut melko hyödyttömäksi.

Sitäpaitsi ei se muutenkaan mihinkään kuulu. Kysykää vaikka Tuukka Temoselta tai ...And Justice For All:ilta.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Derivointi lukiossa. En sitä koskaan oppinut, mutta ylioppilas Reverentistäkin tuli. Klassinen, jonkun loistavan ajattelijan kroniikkaankin päätynyt lausahdus kesken hiljaisen matikkatunnin: "derivoikaa, huorat" on jäänyt hyvin mieleen. Hetken aikaa yritin opiskella kauppiksessa jotain vakuutusmatematiikkaa, mutta eihän siitä mitään tullu. Ei ole hyödyttänyt mua mitenkään.

Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Derivointi lukiossa. En sitä koskaan oppinut, mutta ylioppilas Reverentistäkin tuli. Klassinen, jonkun loistavan ajattelijan kroniikkaankin päätynyt lausahdus kesken hiljaisen matikkatunnin: "derivoikaa, huorat" on jäänyt hyvin mieleen. Hetken aikaa yritin opiskella kauppiksessa jotain vakuutusmatematiikkaa, mutta eihän siitä mitään tullu. Ei ole hyödyttänyt mua mitenkään.

Derivointi saattaa tuntua turhalta, integrointi jo monesti hyödyllisemmältä.

Juju on siinä, että derivoimaan oppineet tajuavat maailmanmenon rajummin kuin oppimattomat. Integroijat eivät sitten kestä enää tunteella vetämistä lainkaan.
Paitsi Satu Hassi.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jälkimmäistä varten on onneksi olemassa tämä.

Metallica - "...And Justice For Jason" Full Album (AJFA with enhanced Bassline)

Tilaan ihan just basson vaikka en osaa edes virittää, saatikka soittaa sitä.

Vakavana heitän kommentin tähän. Menin sitten muutamia vuosia sitten yönä, itsehillintäni juovusten käsiin täydellisesti menettäneenä, tilaamaan saksalaisesta tunnetusta verkkokaupasta ostamaan Harley Bentonin, tuon tunnetun basistin (Barbi Bentonin isoveljen) signature Vintage Jazz-basson.
Yllättävän toimivakin peli, tosin hävettävän vähälle soitolle jääneenä. Mutta bassokitara on kiva omistaa, yksilöni on mielestäni kaunis vaikka suhteellisen halpahintainen. Jokaisella jampalla ei ole bassokitaraa.
Kannattaa tietysti hommata jokin bassostyrkkarikin, ekaksi vehkeeksi kannattaa ostaa mahdollisimman paljon watteja/tuuma halvalla. Sitä laitetta on sitten kiva kotona siirrellä..

Jaa vielä niin, kaikille impulsiivisille soitinten ostajille kannustus: älkää huoliko virityksen hankaluudesta, se ei ole nykytekniilla ongelma, ei äänirautaa tarvita. Halvatkin viritysmittarit ovat toimivia.

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Osaan ulkoa jouluevankeliumin sekä Tiernapojat (siis kaikkien laulut ja vuorosanat, en vain niitä jotka kuului minun hahmolleni)... Nykyään en keksi noille mitään järkevää käyttöä. Joskus lausun kyllä jouluevankeliumia jouluna muiden "kiusaksi" ja "oman hännän nostamiseksi" että onpa minulla hyvä muisti.

"Ja tapahtui niinä päivinä että keisari Augustukselta kävi käsky että kaikki maailma oli verolle pantava..."

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vakavana heitän kommentin tähän. Menin sitten muutamia vuosia sitten yönä, itsehillintäni juovusten käsiin täydellisesti menettäneenä, tilaamaan saksalaisesta tunnetusta verkkokaupasta ostamaan Harley Bentonin, tuon tunnetun basistin (Barbi Bentonin isoveljen) signature Vintage Jazz-basson.
Yllättävän toimivakin peli, tosin hävettävän vähälle soitolle jääneenä. Mutta bassokitara on kiva omistaa, yksilöni on mielestäni kaunis vaikka suhteellisen halpahintainen. Jokaisella jampalla ei ole bassokitaraa.
Kannattaa tietysti hommata jokin bassostyrkkarikin, ekaksi vehkeeksi kannattaa ostaa mahdollisimman paljon watteja/tuuma halvalla. Sitä laitetta on sitten kiva kotona siirrellä..

Jaa vielä niin, kaikille impulsiivisille soitinten ostajille kannustus: älkää huoliko virityksen hankaluudesta, se ei ole nykytekniilla ongelma, ei äänirautaa tarvita. Halvatkin viritysmittarit ovat toimivia.
Itse ostin vahvalla ala-asteen bassokitaraharjoittelun (n. 2 kuukautta) tuomalla kielisoitinosaamisella heräteostoksena viime vapun tienoilla banjon kun halvalla tuli vastaan tori.fi:ssä. Tosin ilmeni soittimen haettuani että kyseessä oli mandoliinibanjo ja vieläpä melko rohjossa kunnossa, mutta sain tuota fiksailtua (riitti kielten vaihto, rumpukalvon kirraaminen, uusi talla ja virityskoneistokin lähti liikkumaan ihan pyörittelyllä) ja ns. soivan pelin. Alkuinnostuksissani opettelin ne klassiset kolme sointua ja tulostin jopa parin (kelttipunk)kappaleen sävelkuviot mitä harjoittelin. Syksyllä jäi vähemmälle pimputtelu, mutta talven aikana olen oikeastaan aika tiedostamattani tuon vekottimen napannut aina syliin kun sohvalla tulee tv:tä katseltua tai Jatkoaikaa lueskeltua ja olen tässä huomaamatta oppinut soittamaan korvakuulolta jo melko monenlaisia melodioita. Tai tarkennettuna, olen oppinut tuota vekotinta käyttämään siihen malliin että jos tulee joku biisi mieleen, niin pystyn lähteä soittamaan sitä melko oikeasta nuotista lähtien ulkomuistista. Ihan mukavaa puuhaa, mutta taitaa olla melkoisen hyödytöntä sellaisenaan. Toisaalta ehkä siitä on joku hyöty että huomaa pystyvänsä oppimaan uusia asioita vähälläkin panostuksella.

Olen myös opetellut pelaamaan lentopalloa nyt talven aikana kun opiskelemaan palattua olen päässyt hyödyntämään täysimääräisesti liikuntapalveluita ja jostain syystä lentis on tuntunut nyt täysin omalta lajilta vaikka siitäkin muistikuvat lähinnä jostain ylä-asteelta että ihan paska peli ja aina oli vaan käsivarret kipeänä hihalyöntien takia.

Glove

Jäsen
"Ja tapahtui niinä päivinä että keisari Augustukselta kävi käsky että kaikki maailma oli verolle pantava..."
Ja tapahtui niinä päivinä, että valmennuspäälliköltä kävi käsky, että kaikki valmentajat oli erotettava.

Osaan käyttää Mitax 21 taksamittaria. Suurin osa harvinaisemmistakin toiminnoista menee ilman manuaalia. Mutta eihän tuota mokomaa perhokoteloa saa enää edes asentaa takseihin. No, onneksi mun ajolupakin loppuu tämän vuoden lopussa enkä aio sitä uusia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy