Pohjoiskaarteen chantit raikasivat koko 90 minuuttia ja vielä yli puoli tuntia ottelun jälkeen Ratinassa ja sen jälkeen kaupungilla.
Kyllä vaan. Se hiljaisen hetken päälle hoilaaminen oli "hieman" noloa.
Pohjoiskaarteen chantit raikasivat koko 90 minuuttia ja vielä yli puoli tuntia ottelun jälkeen Ratinassa ja sen jälkeen kaupungilla.
Kenen piikkiin se sitten meni? Noissa tilanteissa varmaan kannattaisi informoida joukkueen kannattajia paremmin, sillä itse en ainakaan kuullut ottelun aikana yhtäkään kuulutusta enkä myöskään ollut tietoinen mistään hiljaisesta hetkestä ennen ottelua.Kyllä vaan. Se hiljaisen hetken päälle hoilaaminen oli "hieman" noloa.
Pitihän minun antaa myös Bosnialle jotakin toivoa. Kun muistetaan Suomen esitys Bosniaa vastaan, niin on aika uskallettua veikata Bosnian voittoa. Omassa skenaariossani otin huomioon sen, että Kreikka ei vielä tässä vaiheessa lyö täysin lekkeriksi, On täysin mahdollista, että Kreikka vaihtaa taas valmentajaa viimeiseen matsiinsa, joten siis viimeinen matsi menee vielä huonommin kuin aiemmat, kun Kreikka joutuu pelaamaan voitontahtoista ja kurinalaista joukkuetta vastaan.Muuten kaikinpuolin kunniakas näkemys, mutta tätä en ymmärrä. Mikä tekee Kreikasta helpomman vastuksen Suomelle kuin Bosnialle? Ts. jos Suomelle budjetoi 3 pistettä Kreikasta, on sama odotusarvo oltava tässä tilanteessa myös Bosnialla.
Kenen piikkiin se sitten meni? Noissa tilanteissa varmaan kannattaisi informoida joukkueen kannattajia paremmin, sillä itse en ainakaan kuullut ottelun aikana yhtäkään kuulutusta enkä myöskään ollut tietoinen mistään hiljaisesta hetkestä ennen ottelua.
Tv-lähetykseen myös kuului kun joku koitti huutaa "Hiljaa!" muutamaan kertaan. Näillä tiedoin vaikea laittaa jonkun muun kuin capon syyksi, mutta tuskin potilas pani pahakseen. Ensi kerralla paremmin.Kuulutettiin ensin suomeksi ja sitten kuulutettiin jotain kreikaksi, olettavasti sama asia. Kaikki seisoivat kentällä hiljaa sijoilleen kivettyneinä, samoin tuularikatsomossa hiljenimme. Tilanteessa ei ollut juuri tulkinnanvaraa, jos oli alle kymmenessä kaljassa ja silmät kentälle päin... Ja sitten chäntti alkoi.
Se on ihan sama, vaikka kuuluttaja olisi toistanut sen kymmenen kertaa, kun ei sinne päätyyn kuulunut yksikään kuulutus koko ottelun aikana. Jonkun vaihdon yhteydessä taisin sen verran kuulla, että kuulutus tuli, mutta mitään selvää siitä ei saanut. Ja tämä neljän vai viiden kaljan jälkeen, joten aistit toimivat kyllä vielä ihan hyvin.Toki kyseessä oli varmasti kommunikaatiokatkos, ei tuossa kohtaa kukaan tahallaan mölyäisi. Kuuluttaja olisi kreikankielisen kuulutuksen jälkeen voinut vielä toistaa asian lyhyesti suomeksi. Häpeällinen tilanne yhtä kaikki.
Kyllä vaan. Se hiljaisen hetken päälle hoilaaminen oli "hieman" noloa.
Pitihän minun antaa myös Bosnialle jotakin toivoa. Kun muistetaan Suomen esitys Bosniaa vastaan, niin on aika uskallettua veikata Bosnian voittoa. Omassa skenaariossani otin huomioon sen, että Kreikka ei vielä tässä vaiheessa lyö täysin lekkeriksi, On täysin mahdollista, että Kreikka vaihtaa taas valmentajaa viimeiseen matsiinsa, joten siis viimeinen matsi menee vielä huonommin kuin aiemmat, kun Kreikka joutuu pelaamaan voitontahtoista ja kurinalaista joukkuetta vastaan.
Kuulutus hiljaisesta hetkestä ei kuulunut edes "tuulari"katsomoon kunnolla eikä siitä infottu etukäteen niin turha tuosta on pohjoiskaarretta syyttää.
Ja jottei tärkein pääsisi unohtumaan, niin:
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN KISOIHIN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN KISOIHIN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN KISOIHIN
Anteeksi nyt, mutta nämä sinun skenariosi ovat juuri sen tason pilvilinnojen maalailua johon nyt ei saisi sortua.
Sivumennen sanoen, koska on rankkari tuomittu Suomelle viimeksi hyvää joukkuetta vastaan? Tuntuu siltä, että tuomaritkin viimein noteeravat Suomen.
Tottakai on niin, että kisapaikka ei ole vielä täysin varma, tällä hetkellä sen mahdollisuus lienee tuollaiset 80% eri laskelmiin perustuen. Bosniapeli voi olla avainmatsi tässä, mutta ei välttämättä sekään. Meillä on hyviä esimerkkejä flown vaikutuksesta maajoukkueeseen koripallossa, lentopallossa ja jääkiekossa. Miksei futiskin seuraisi viimein perästä. Kannattajienkin kannattaisi jo ottaa se inhorealismin hattu pois päästä ja arvioida tulevia matseja juuri edellämainittu tekijä huomioiden.
Kuulutettiin ensin suomeksi ja sitten kuulutettiin jotain kreikaksi, olettavasti sama asia. Kaikki seisoivat kentällä hiljaa sijoilleen kivettyneinä, samoin tuularikatsomossa hiljenimme. Tilanteessa ei ollut juuri tulkinnanvaraa, jos oli alle kymmenessä kaljassa ja silmät kentälle päin... Ja sitten chäntti alkoi.
Toki kyseessä oli varmasti kommunikaatiokatkos, ei tuossa kohtaa kukaan tahallaan mölyäisi. Kuuluttaja olisi kreikankielisen kuulutuksen jälkeen voinut vielä toistaa asian lyhyesti suomeksi. Häpeällinen tilanne yhtä kaikki.
Ei ne kaikki sentään jalkapalloa hengitä. Itse olen työskennellyt nelisen vuotta italialaisen kaverin kanssa jota jalkapallo ei kiinnosta pätkän vertaa.Täällä Tampereella kun on tullut viikonloppua vietettyä niin aika paljon on esim. tänään näkynyt Italialaisia ihmisiä kaupungilla sekä aika moni on puhunut huomisesta pelistä, kaupunki oikein pidättää hengitystään että päästään vihdoin asiaan sunnuntai -iltana. Hienoa nähdä että tällainen buumi on käynnissä, ei tämmöistä ole koskaan ainakaan minun elinaikana koettu ja tuskin muulloinkaan.
Italia on jalkapallomaa, se tarkoittaa sitä että jokainen Italialainen elää jalkapallo sydämessään ja pelaajat suhtautuvat hyvin intohimoisesti lajiin. Onneksi täällä tuntuu olevan perinteinen hieman kolea ja sateinen syyskuun keli joka varmasti sopii paremmin huuhkajille, nyt on hurmos päällä ja nyt jos koskaan voitetaan Italia tai pelataan edes tasan!
Hakkaa päälle perkele!
Mahdollinen tappio minusta merkityksettömin, olettaen Bosnian myös häviävän Italialle. Tasapeli antaisi etua Bosniasn verrattuna, toki taas olettaen Bosnian häviävän Italialle, voitto Italiasta avaisi ihan uuden kuvion, kun lopuissa peleissä olisikin kyse menettääkö Italia enemmän pisteitä kuin Suomi muissa peleissä. Kaatamalla Italian Suomi olisi tasapisteissä lohkokärjessä ja olisihan se huikea tilanne jatkaa kohti loppuja pelejä. Isotkin maathäviävät välillä ennakkosuosikin viitastaan huolimatta ja kukaties illalla on se hetki, jolloin Suomi kaataa oikean jättiläisen.Italia-matsihan on kisatoiveiden kannalta ylivoimaisesti merkityksettömin koko loppupeleistä.
Ei ne kaikki sentään jalkapalloa hengitä. Itse olen työskennellyt nelisen vuotta italialaisen kaverin kanssa jota jalkapallo ei kiinnosta pätkän vertaa.
Tänään olin englatilaisen kaverin kanssa töissä, ja eipä tuo edes tiennyt, että oma maa pelaa karsintamatsin Bulgariaa vastaan, ennenkuin tuosta kerroin. Kriketti tuloksia seuraili puhelimelta. Kuulemma siinä on hänen mielestään ykkös peli.
Aiheeseen liittyen, niin hyvältähän tilanne näyttää, mutta liian usein on Suomen kannattajana joutunut pettymään, että en vielä kisapaikkaa tuulettelisi.
Ei ne kaikki sentään jalkapalloa hengitä. Itse olen työskennellyt nelisen vuotta italialaisen kaverin kanssa jota jalkapallo ei kiinnosta pätkän vertaa.
Tänään olin englatilaisen kaverin kanssa töissä, ja eipä tuo edes tiennyt, että oma maa pelaa karsintamatsin Bulgariaa vastaan, ennenkuin tuosta kerroin. Kriketti tuloksia seuraili puhelimelta. Kuulemma siinä on hänen mielestään ykkös peli.
Suomi voittaa Armenian ja Liechtenstein kotonaan ja se on siinä! Kreikkaottelu voidaan vetää viihteellä, ykköset päällä. Elämme historiallisia aikoja!