Huuhkajien uusin mahdollisuus arvokisoihin – karsinnat EM-kisoihin 2020

  • 225 999
  • 1 425

Barney

Jäsen
Kyllä vaan. Se hiljaisen hetken päälle hoilaaminen oli "hieman" noloa.
Kenen piikkiin se sitten meni? Noissa tilanteissa varmaan kannattaisi informoida joukkueen kannattajia paremmin, sillä itse en ainakaan kuullut ottelun aikana yhtäkään kuulutusta enkä myöskään ollut tietoinen mistään hiljaisesta hetkestä ennen ottelua.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Muuten kaikinpuolin kunniakas näkemys, mutta tätä en ymmärrä. Mikä tekee Kreikasta helpomman vastuksen Suomelle kuin Bosnialle? Ts. jos Suomelle budjetoi 3 pistettä Kreikasta, on sama odotusarvo oltava tässä tilanteessa myös Bosnialla.
Pitihän minun antaa myös Bosnialle jotakin toivoa. Kun muistetaan Suomen esitys Bosniaa vastaan, niin on aika uskallettua veikata Bosnian voittoa. Omassa skenaariossani otin huomioon sen, että Kreikka ei vielä tässä vaiheessa lyö täysin lekkeriksi, On täysin mahdollista, että Kreikka vaihtaa taas valmentajaa viimeiseen matsiinsa, joten siis viimeinen matsi menee vielä huonommin kuin aiemmat, kun Kreikka joutuu pelaamaan voitontahtoista ja kurinalaista joukkuetta vastaan.

Mutta korjataan sitten joukkueiden suoritustason mukaiset lukemat: Suomi 12+0+1+3+3+3=22 ja Bosnia 7+1+1+3+0+3=15. Jos näillä mentäisiin, on tietysti mahdollista, että Suomi pelaa viimeisen matsinsa lakeerikengät jalassa, seppeleet päässä yms. Eli Suomi jäisikin 19 pisteeseen...

Joukkueurheilussa flow vie myös hyvin pitkälle. Kun mietitään, että maajoukkue on tekemässä historiaa ja fiilis on voitoista mahtava, niin tämä kyllä siivittää Suomen kisoihin. Bosnia pelaa jatkuvasti veitsi kurkulla, joten tämä ei voi olla vaikuttamatta suoritustasoon. Muistetaanpa, miten rentoa se tekeminen oli Mixun kaudella, kun valmentaja hoki pukukopissakin, että "te ootte huonoja". Kapteeni tirautti itkut julkisesti. Hyvä meininki.

Lisätietoja epätoivosta toisesta lajista, pirauttakaa Joel Banksille.
 
Viimeksi muokattu:

Kaivanto

Jäsen
Kenen piikkiin se sitten meni? Noissa tilanteissa varmaan kannattaisi informoida joukkueen kannattajia paremmin, sillä itse en ainakaan kuullut ottelun aikana yhtäkään kuulutusta enkä myöskään ollut tietoinen mistään hiljaisesta hetkestä ennen ottelua.

Kuulutettiin ensin suomeksi ja sitten kuulutettiin jotain kreikaksi, olettavasti sama asia. Kaikki seisoivat kentällä hiljaa sijoilleen kivettyneinä, samoin tuularikatsomossa hiljenimme. Tilanteessa ei ollut juuri tulkinnanvaraa, jos oli alle kymmenessä kaljassa ja silmät kentälle päin... Ja sitten chäntti alkoi.

Toki kyseessä oli varmasti kommunikaatiokatkos, ei tuossa kohtaa kukaan tahallaan mölyäisi. Kuuluttaja olisi kreikankielisen kuulutuksen jälkeen voinut vielä toistaa asian lyhyesti suomeksi. Häpeällinen tilanne yhtä kaikki.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Kuulutettiin ensin suomeksi ja sitten kuulutettiin jotain kreikaksi, olettavasti sama asia. Kaikki seisoivat kentällä hiljaa sijoilleen kivettyneinä, samoin tuularikatsomossa hiljenimme. Tilanteessa ei ollut juuri tulkinnanvaraa, jos oli alle kymmenessä kaljassa ja silmät kentälle päin... Ja sitten chäntti alkoi.
Tv-lähetykseen myös kuului kun joku koitti huutaa "Hiljaa!" muutamaan kertaan. Näillä tiedoin vaikea laittaa jonkun muun kuin capon syyksi, mutta tuskin potilas pani pahakseen. Ensi kerralla paremmin.
 

Barney

Jäsen
Toki kyseessä oli varmasti kommunikaatiokatkos, ei tuossa kohtaa kukaan tahallaan mölyäisi. Kuuluttaja olisi kreikankielisen kuulutuksen jälkeen voinut vielä toistaa asian lyhyesti suomeksi. Häpeällinen tilanne yhtä kaikki.
Se on ihan sama, vaikka kuuluttaja olisi toistanut sen kymmenen kertaa, kun ei sinne päätyyn kuulunut yksikään kuulutus koko ottelun aikana. Jonkun vaihdon yhteydessä taisin sen verran kuulla, että kuulutus tuli, mutta mitään selvää siitä ei saanut. Ja tämä neljän vai viiden kaljan jälkeen, joten aistit toimivat kyllä vielä ihan hyvin.

Itse pitäisin suurimpana syyllisenä tuossa Pöllöliittoa, sillä jos kuulutukset ovat perseestä ja kannattajia ei informoida etukäteen asiasta, niin silloin on mahdollisuus, että hommat menevät vihkoon. Hetki chantin alkamisen jälkeen tuo huomattiin, mutta siinä vaiheessa siihen on aika vaikea enää reagoida.

Eikö nuo hiljaiset hetket ole muutenkin ennen vedetty niin, että pelaajat ovat seisoneet rivissä? Nyt jostain syystä mentiin jo aloituspaikoille, joten oliko tuohon jokin syy? Soiri ainakin heilui sen verran siinä hiljaisen hetken alussa, että ei tuota välttämättä olisi tajunnut, vaikka olisi katsonut ottelua televisiosta ilman ääniä. Televisiosta oli vielä kaiken lisäksi huomattavasti parempi kuvakulma tuohon. Harmittava homma, mutta tulevaisuudessa kannattaisi varmaan panostaa enemmän siihen, että kaikki stadionilla olevat ovat tietoisia tuollaisista asioista. Jos tiedottaminen halutaan tehdä kuulutuksilla, niin sitten kannattaa varmaan hankkia sellaiset vehkeet, että kaikki kuulevat ne kuulutukset.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitihän minun antaa myös Bosnialle jotakin toivoa. Kun muistetaan Suomen esitys Bosniaa vastaan, niin on aika uskallettua veikata Bosnian voittoa. Omassa skenaariossani otin huomioon sen, että Kreikka ei vielä tässä vaiheessa lyö täysin lekkeriksi, On täysin mahdollista, että Kreikka vaihtaa taas valmentajaa viimeiseen matsiinsa, joten siis viimeinen matsi menee vielä huonommin kuin aiemmat, kun Kreikka joutuu pelaamaan voitontahtoista ja kurinalaista joukkuetta vastaan.

Anteeksi nyt, mutta nämä sinun skenariosi ovat juuri sen tason pilvilinnojen maalailua johon nyt ei saisi sortua. Kyllä, Suomi pelasi kesäkuussa upean ottelun Bosnia-Hertsegovinaa vastaan ja on totta että joukkueessa on kova flow päällä, mutta historiansa toisesta arvokisapaikasta pelaavien Bosnien taistelutahtoa ei kannata lähteä aliarvioimaan varsinkaan kotikentällään eikä myöskään joukkueen materiaalia joka ei ainakaan Suomelle häviä. Jos kävisi vaikka niin, että Suomi häviäisi Italialle ja Bosnia voittaisi Armenian, olisi ero maiden välillä enää vain kaksi pistettä jolloin paineet vieraspeliin Bosniassa kasvaisivat heti toiseen potenssiin. Silloin oltaisiin tilanteessa jossa vieraissa ei ainakaan saisi hävitä ja silloin Huuhkajien flow joutuisi aivan toiseen koetukseen kuin koko karsinnoissa tähän asti.

Erityisen outona pidän näkemystä että Kreikka ei lyö hanskoja tiskiin Bosniaa mutta lyö sen sijaan Suomea vastaan jolloin pisteet viimeisestä vieraspelistä olisivat automaatio. Siinä voi yhtä hyvin käydä niin, että paineet ovat viimeisessä pelissä Suomella ja mahdollisuutensa menettänyt Kreikka pelaakin kotonaan ilman paineita ja Kreikka on ylipäätään siitä veemäinen maa, että se on hyvänä päivänään vaikea vastus aivan kenelle tahansa.

Huomisen jälkeen ollaan toki viisaampia, spekulaatiot vähenevät. Jos huomenna Bosnia ja Armenia pelaavat tasan, voidaan pilvilinnaan rakentaa jo yksi iso torni enemmän.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Ja jottei tärkein pääsisi unohtumaan, niin:

RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN KISOIHIN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN KISOIHIN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN,
RIVEN JOHDOLLA ME MENNÄÄN KISOIHIN


Tuo on vain halpa jäljitelmä vuosituhannen alkupuolen klassikosta, kun oltiin Mursun kanssa menossa Saksaan. Eipä näköjään löydy edes Youtubesta kun taisi olla aikaa ennen älyluuripelleilyn ja videoinnin.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Anteeksi nyt, mutta nämä sinun skenariosi ovat juuri sen tason pilvilinnojen maalailua johon nyt ei saisi sortua.

Minun tietääkseni Rive pitää päänsä jääkylmänä näissä asioissa. Joukkueen leijuminen lopetetaan välittömästi. En näe, että minun tai kenenkään muiden spekulaatioilla on mitään merkitystä itse asiaan. Innokas spekulantti, jos lyö vetoa, joutuisi itse kärsimään, mutta sekään ei joukkueeseen vaikuta mitään. Ei ole mitään itseään toteuttavaa ennustetta tai jotakin kohtalon miekkaa tässä olemassa. Joukkue uskoo itseensä: näyttää ihan siltä, että onnikin on menestyjän puolella.

Sivumennen sanoen, koska on rankkari tuomittu Suomelle viimeksi hyvää joukkuetta vastaan? Tuntuu siltä, että tuomaritkin viimein noteeravat Suomen.

Tottakai on niin, että kisapaikka ei ole vielä täysin varma, tällä hetkellä sen mahdollisuus lienee tuollaiset 80% eri laskelmiin perustuen. Bosniapeli voi olla avainmatsi tässä, mutta ei välttämättä sekään. Meillä on hyviä esimerkkejä flown vaikutuksesta maajoukkueeseen koripallossa, lentopallossa ja jääkiekossa. Miksei futiskin seuraisi viimein perästä. Kannattajienkin kannattaisi jo ottaa se inhorealismin hattu pois päästä ja arvioida tulevia matseja juuri edellämainittu tekijä huomioiden.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tottakai on niin, että kisapaikka ei ole vielä täysin varma, tällä hetkellä sen mahdollisuus lienee tuollaiset 80% eri laskelmiin perustuen. Bosniapeli voi olla avainmatsi tässä, mutta ei välttämättä sekään. Meillä on hyviä esimerkkejä flown vaikutuksesta maajoukkueeseen koripallossa, lentopallossa ja jääkiekossa. Miksei futiskin seuraisi viimein perästä. Kannattajienkin kannattaisi jo ottaa se inhorealismin hattu pois päästä ja arvioida tulevia matseja juuri edellämainittu tekijä huomioiden.

Flowsta on paljon hyviä esimerkkejä, mutta se on silti epämääräisesti mitattavissa oleva käsite, toisin kuin vaikka pisteet, voitot ja tappiot. Totta kai maajoukkueen ilme näyttää nyt hyvältä, mutta mielestäni ei ole mitään inhorealismia sanoa että tässä ollaan vielä kaukana kisapaikasta. Ei tarvita kuin pari tappiota ja tunnelma on taas toinen. Nämä karsinnat ovat edelleen vasta puolivälissä.

Maajoukkueen hyvän pöhinän nostin eilen esiin itsekin enkä todellakaan usko minkäänlaiseen romahdukseen. Mutta siitäkin on esimerkkejä että aina ei se hyväkään flow riitä. Jos lohko menee oikein tasaiseksi, kaikki ei ole omissa käsissä ja silloin on täysin toissijaista kuinka hyvä fiilis joukkueella on.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kuulutettiin ensin suomeksi ja sitten kuulutettiin jotain kreikaksi, olettavasti sama asia. Kaikki seisoivat kentällä hiljaa sijoilleen kivettyneinä, samoin tuularikatsomossa hiljenimme. Tilanteessa ei ollut juuri tulkinnanvaraa, jos oli alle kymmenessä kaljassa ja silmät kentälle päin... Ja sitten chäntti alkoi.

Toki kyseessä oli varmasti kommunikaatiokatkos, ei tuossa kohtaa kukaan tahallaan mölyäisi. Kuuluttaja olisi kreikankielisen kuulutuksen jälkeen voinut vielä toistaa asian lyhyesti suomeksi. Häpeällinen tilanne yhtä kaikki.

Esimerkiksi Kreikan joukkue ei tiennyt asiasta ilmeisesti mitään, koska joukkueet ottavat hiljaiset hetket _aina_ keskiympyrän reunalla. Kreikka oli pitkin kenttää.

Tuomarikin vaikutti kuulleen kenttäkuulutuksesta tai juuri ennen, koska vihelsi sen hiljaisen alkamaan aivan ihmeellisessä kohdassa ja vihelsi myös hetken poikki todella lyhyen ajan jälkeen. Taulullakaan ei ollut käytännössä mitään. Täysin surkeasti organisoitu.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Täällä Tampereella kun on tullut viikonloppua vietettyä niin aika paljon on esim. tänään näkynyt Italialaisia ihmisiä kaupungilla sekä aika moni on puhunut huomisesta pelistä, kaupunki oikein pidättää hengitystään että päästään vihdoin asiaan sunnuntai -iltana. Hienoa nähdä että tällainen buumi on käynnissä, ei tämmöistä ole koskaan ainakaan minun elinaikana koettu ja tuskin muulloinkaan.

Italia on jalkapallomaa, se tarkoittaa sitä että jokainen Italialainen elää jalkapallo sydämessään ja pelaajat suhtautuvat hyvin intohimoisesti lajiin. Onneksi täällä tuntuu olevan perinteinen hieman kolea ja sateinen syyskuun keli joka varmasti sopii paremmin huuhkajille, nyt on hurmos päällä ja nyt jos koskaan voitetaan Italia tai pelataan edes tasan!

Hakkaa päälle perkele!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: E

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Täällä Tampereella kun on tullut viikonloppua vietettyä niin aika paljon on esim. tänään näkynyt Italialaisia ihmisiä kaupungilla sekä aika moni on puhunut huomisesta pelistä, kaupunki oikein pidättää hengitystään että päästään vihdoin asiaan sunnuntai -iltana. Hienoa nähdä että tällainen buumi on käynnissä, ei tämmöistä ole koskaan ainakaan minun elinaikana koettu ja tuskin muulloinkaan.

Italia on jalkapallomaa, se tarkoittaa sitä että jokainen Italialainen elää jalkapallo sydämessään ja pelaajat suhtautuvat hyvin intohimoisesti lajiin. Onneksi täällä tuntuu olevan perinteinen hieman kolea ja sateinen syyskuun keli joka varmasti sopii paremmin huuhkajille, nyt on hurmos päällä ja nyt jos koskaan voitetaan Italia tai pelataan edes tasan!

Hakkaa päälle perkele!
Ei ne kaikki sentään jalkapalloa hengitä. Itse olen työskennellyt nelisen vuotta italialaisen kaverin kanssa jota jalkapallo ei kiinnosta pätkän vertaa.

Tänään olin englatilaisen kaverin kanssa töissä, ja eipä tuo edes tiennyt, että oma maa pelaa karsintamatsin Bulgariaa vastaan, ennenkuin tuosta kerroin. Kriketti tuloksia seuraili puhelimelta. Kuulemma siinä on hänen mielestään ykkös peli.

Aiheeseen liittyen, niin hyvältähän tilanne näyttää, mutta liian usein on Suomen kannattajana joutunut pettymään, että en vielä kisapaikkaa tuulettelisi.
 

Undrafted

Jäsen
Italia-matsihan on kisatoiveiden kannalta ylivoimaisesti merkityksettömin koko loppupeleistä.
Mahdollinen tappio minusta merkityksettömin, olettaen Bosnian myös häviävän Italialle. Tasapeli antaisi etua Bosniasn verrattuna, toki taas olettaen Bosnian häviävän Italialle, voitto Italiasta avaisi ihan uuden kuvion, kun lopuissa peleissä olisikin kyse menettääkö Italia enemmän pisteitä kuin Suomi muissa peleissä. Kaatamalla Italian Suomi olisi tasapisteissä lohkokärjessä ja olisihan se huikea tilanne jatkaa kohti loppuja pelejä. Isotkin maathäviävät välillä ennakkosuosikin viitastaan huolimatta ja kukaties illalla on se hetki, jolloin Suomi kaataa oikean jättiläisen.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ei ne kaikki sentään jalkapalloa hengitä. Itse olen työskennellyt nelisen vuotta italialaisen kaverin kanssa jota jalkapallo ei kiinnosta pätkän vertaa.

Tänään olin englatilaisen kaverin kanssa töissä, ja eipä tuo edes tiennyt, että oma maa pelaa karsintamatsin Bulgariaa vastaan, ennenkuin tuosta kerroin. Kriketti tuloksia seuraili puhelimelta. Kuulemma siinä on hänen mielestään ykkös peli.

Aiheeseen liittyen, niin hyvältähän tilanne näyttää, mutta liian usein on Suomen kannattajana joutunut pettymään, että en vielä kisapaikkaa tuulettelisi.

Tämä minun viestini ehkä lievästi kärjistäen mutta menköön sekin tähän Huuhkajat -sekoilun piikkiin. Nyt menee lujaa!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voitte kiittää Suomen Kreikka-voitosta minua, sillä löin Veikkauksella 10 euron vedon tasapelille sekä toisen 10 euroa Kreikan voitolle :) Tälle päivälle on myös vedonlyönnit tehtynä, tällä kertaa Paf:n kautta. 10 euron yhdistelmä, Italian voitto sekä Bosnia-Hertsegovinan voitto. Eli jos käy worst case scenario niin rahastetaan sillä sitten.
 

Bacon

Jäsen
Ymmärsinkö oikein, että jos Suomi voittaa nyt kotonaan Armenian ja Liechtensteinin, niin kisoissa ollaan? Kaikki muu on plussaa. Bosnia tuskin voittaa kaikkia loppuja pelejään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Yllättäen karsintojen tärkein matsi voikin olla kotipeli Armeniaa vastaan...

Nyt on kaksi huikeaa mahdollisuutta jo ennen sitäkin.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
NYT OLLAAN JÄNNÄN ÄÄRELLÄ! Armenia voitti Bosnian 4-2.

Sain tässä palstaveljiltä kuittailua optimismista. No niin, mitäs nyt, kun Suomen päävastustajaksi tulee Armenia? Onko edelleen niin, että ripotellaan tuhkaa päälle ja hoetaan, kuinka ylivoimainen vastus onkaan tuo Armenia ja kuinka kaikki lopulta kääntyy perseelleen? Onko Bosnia nyt kotonaankaan ylivoimainen Suomelle, semminkin kun Bosnialta alkaa saldo loppua? Maksimi enää 19 pistettä. Haluanpa nähdä sen tyypin, joka oikeasti uskoo tuohon pistemäärään. Ei näytä hirmuvireessä olevan, kuten totesinkin. Uskon loppuminen on varmaan se, joka tässä Bosnian tipauttaa kuvioista lopullisesti.

Suomi sen sijaan on hirmuvireessä, ei kumarreta kenelläkään. Italia saattaa voittaa rutiinillaan, mutta vain saattaa. Joka tapauksessa, Suomen tilanne on loistava: kolme voittoa riittää viidestä pelistä satavarmasti. Tai nyt kun käytännössä Armenia on päävastus, riittää kaksikin. Bosnia on lyöty, Viren voittaa neljännen kultansa, hän on uusi Paavo Nurmi!

Suomi voittaa Armenian ja Liechtenstein kotonaan ja se on siinä! Kreikkaottelu voidaan vetää viihteellä, ykköset päällä. Elämme historiallisia aikoja!
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Tasuri olisi tänään saavutus josta voisi olla erittäin iloinen. Paha kutina vain on että Italia jyrää meitin mutta ikinä ei tiiä spagettipojista.

Kerranki Suomi voisi räväyttää ja pistää 3-0 taululle ja Pukille tietty hattu.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei ne kaikki sentään jalkapalloa hengitä. Itse olen työskennellyt nelisen vuotta italialaisen kaverin kanssa jota jalkapallo ei kiinnosta pätkän vertaa.

Tänään olin englatilaisen kaverin kanssa töissä, ja eipä tuo edes tiennyt, että oma maa pelaa karsintamatsin Bulgariaa vastaan, ennenkuin tuosta kerroin. Kriketti tuloksia seuraili puhelimelta. Kuulemma siinä on hänen mielestään ykkös peli.

Mulla on pistää paremmaksi. Pari vuotta sitten työskentelin reilun kuukauden hollantilaisen miehen kanssa samassa duunissa ja hän oli ollut n.10v vuonna 95 ja hän ei ollut oman kertomansa mukaan ikinä kuullutkaan Litmasesta. Mä en uskonut kaveria.
 
Suomi voittaa Armenian ja Liechtenstein kotonaan ja se on siinä! Kreikkaottelu voidaan vetää viihteellä, ykköset päällä. Elämme historiallisia aikoja!

Niin absurdilta kuin tämä kuulostaakin, niin totta se on! Viisi matsia jäljellä ja ennakolta helpoimmat pelit ovat ne, joiden voittaminen riittää viemään Suomen kisoihin. Hienoa ja epätodellista samaan aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös