Se oli semmoinen farssi se. Kieltämättä se vanha tuttu vitutuspeikko kömpi jostain esiin, joka oli useamman vuoden joutunut pysymään piilossa Huuhkajien osalta. Onhan se totta, että viimeiset noin 5 vuotta Suomi on ylisuorittanut jalkapallossa tuloksellisesti ja tämä oli jonkinlainen paluu arkeen.
Ensimmäiset 30min hyvää tekemistä, samoin toisen puoliskon ensimmäinen vartti. Muuten tempo laskettiin vastustajan tasolle, ja kun ei omista paikoista enempää maaleja tehty, niin selvästi alkoi kavereilla tärisemään. Lopulta kaivattiin yksi epäonninen/kevyt/tyhmä rankkari ja siihen perään lopullinen kangistuminen. En Riveä tämän pelin taktisesta lähestymisestä sorsi, ihan oikein lähdettiin hyökkäävällä ryhmityksellä liikkeelle ja tuo "tuplalaituri" vasemmalla oli todella iso haaste Kazakeille. Niin Alholla, Håkansilla kuin Pukilla oli erinomainen paikka tehdä maali, ja normaalina päivänä noista edes yksi oli osunut ja laittanut pelin pakettiin, mutta ei eilen. Ei tuo Riven syytä ole, että Håkansin sanoin "mitä mä teen" -fiilis iskee tuossa kohtaa.
Vähän ennen rankkaria sanoin, että vaihtoja pantataan liian pitkään ja se toki Riven piikkiin menee, mutta toisaalta kun näki ketä ja mitä penkiltä saatiin niin olisin itsekin pantannut.
Kokonaisuutena, ei MLS - 2.Bundes - Puola - Skandinavia -tason joukkueelta mitään varmaa kisapaikkaa voi odottaa edes 24 joukkueen kisoihin. Siksi hieman skeptinen olen Riven vaihtamisen suhteen tässä kohtaa, kun varapatruuna on vielä keväälle olemassa. Seuraavasta karsintaikkunasta tuli merkityksetön tuloksien kannalta, joten rohkeasti haluaisin nuoria nostettavan mukaan. U21 tosin tiukassa paikassa omissa karsinnoissaan, eli kovimmat kaverit varmasti siellä mukana. Maaliskuussa pitää joukkueen olla parhaimmillaan, jotta kisapaikka on realismia. Itse en usko, että uusi valmentaja saisi yhden karsintaikkunan ja talvimaaotteluiden aikana saman ylisuoritusmoodin päälle, mitä Rive parhaimmillaan on saanut. Pakko siis luottaa Riveen ja toivoa parasta.