Huuhaa ja humpuuki yhteiskunnassamme

  • 552 583
  • 2 954
Mielestäni Suomessa pitäisi taistella kovemmin misinformaatiota vastaan. Poistoon tuollaiset rokotteita kaikista kuolemista syyttävät kommentit pitäisi laittaa varsinkin, jos halutaan olla luotettavia toimijoita. Jotkut sanoo, että hyvä vaan, kun sekopäiden jutut näkyvät, mutta eihän tuota sekoilua tehtäisi, ellei sillä lopulta löydettäisi lisää samanmielisiä. Tuollaiset laumat saavat helposti kommenttinsa näyttämään suosituimmilta kuin ne oikeasti ovatkaan tykkäämällä aina toistensa kommenteista. Joku Pirkko tai Petteri voi ajatella, että tuossahan voi olla jotain perää, kun on 30 tykkäystä ja jollain vastakommentilla vain 3.
 

Tuamas

Jäsen
Viime aikoina olen kiinnittänyt Facebookissa uutisten kommenttiosioissa huomiota siihen, että aina, kun puhutaan kuolemasta tai kuolleisuudesta, niin siellä on hirveä lauma ihmisiä kertomassa, että kaikki johtuu koronarokotteista. Onko tämäkin jotain Venäjän masinoimaa touhua vai ovatko suomalaisetkin alkaneet seota salaliittoteorioihin enemmän ja enemmän? Nuo viestit saavat aina ihan huomattavia määriä tykkäyksiä verrattuna muihin kommentteihin. En kyllä ole vielä jaksanut katsoa, keitä sieltä tykkääjien joukosta löytyy.

Tämä on ihan globaali ilmiö, olettaisin että venäläiset vähintään boostaavat näitä hönöprofiileillaan, valitettavasti vain kaivoon on pudonnut sen verran iso osa kansasta, että jo kotoperäisestikin homma eskaloituu niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa.

Toistuu instagramissa, facebookissa ja twitterissä, jokaiseen videoon, viestiin tai kuvaan johon liittyy sairastuminen tai kuolema ilmestyy helposti kymmenittäin viestejä joissa kerrotaan kuinka tarinan sairastunut/kuollut henkilö oli varmasti koronarokotettu ja kuoli/sairastui tämän takia.

Ihan sama, vaikka kuolema/sairastuminen olisi tapahtunut monta vuotta ennen kuin koronarokotteista saati covid19:sta oli edes kuultu.

Valitettavasti myös henkisesti vajaavaltaisilla on nykyään mahdollisuus saada globaali alusta idiotismilleen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ameriikassa ovat ainakin alkaneet levittämään "tietoa" turbosyövästä, joka jotenkin liittyy rokotteisiin ja koronaan. Eiköhän tuo hörhöily kohta rantaudu tännekkin, niin kuin kaikki roketehörhöilyt ja sun muut alt-right-pöhölöilyt tänne aina hetken viiveellä tulee.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joidenkin on myös löydettävä joku mystinen syy tai salaliitto, joka aiheuttaa kuolemat. Kai on myös tarve jollakin tavalla ajatella, että pystyvät hallitsemaan elämäänsä, koska heillä on tieto, mikä muilta puuttuu.

Kaikki me täältä silti aikanaan lähdetään riippumatta siitä, mitä tiedetään tai pelätään.
 

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliko tänään muuten päivä jolloin piti tulla julki jotain listaa Epsteinin touhuihin liittyvistä henkilöistä? Tämän uskoisi nostavan taas kommentointia ja mielenkiintoisia selityksiä maailman touhuille. Salaa olen toivonut, että tämä ketju olisi noussut aktiiviseksi, varmaan ihan hyvä ettei ole...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oliko tänään muuten päivä jolloin piti tulla julki jotain listaa Epsteinin touhuihin liittyvistä henkilöistä? Tämän uskoisi nostavan taas kommentointia ja mielenkiintoisia selityksiä maailman touhuille. Salaa olen toivonut, että tämä ketju olisi noussut aktiiviseksi, varmaan ihan hyvä ettei ole...
Sitä en tiedä, mutta asiaan perehtymättömänä olen huomannut, että netissä on pyörinyt ainakin Clintonin ja Trumpin nimiä Epsteiniin liittyen. En tiedä onko tämä ketju paras paikka tuolle keskustelulle.
 

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä en tiedä, mutta asiaan perehtymättömänä olen huomannut, että netissä on pyörinyt ainakin Clintonin ja Trumpin nimiä Epsteiniin liittyen. En tiedä onko tämä ketju paras paikka tuolle keskustelulle.
En tarkoittanut, että tuo listaus tänne kuuluisi, vaan sen synnyttämä keskustelu salaliittopiireissä. Siellä kun kuitenkin tykätään puhua eliitin salaisista menoista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään tuli vastaan mediassa uutinen painonnoston kolminkertaisen olympiamitalistin Raema Lisa Rumbewasin kuolemasta vain 43-vuotiaana. Piti taas rääkätä omia aivojani lukemalla kommentteja sosiaalisesta mediasta, kun osasi aavistaa, että niillä, joilla on vähiten sanottavaa, on eniten asiaa.

Koronarokotteet kuoleman aiheuttajana noin 2/3 kommentoijien mielestä. Ja näitä nuorena kuolleita kuulemma tulee nyt todistetusti selvästi kiihtyvällä tahdilla. Ensi kesän maraton-kilpailuissa alkaa jonkun mukaan tulla ruumiita jatkuvalla syötöllä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koronarokotteet kuoleman aiheuttajana noin 2/3 kommentoijien mielestä. Ja näitä nuorena kuolleita kuulemma tulee nyt todistetusti selvästi kiihtyvällä tahdilla. Ensi kesän maraton-kilpailuissa alkaa jonkun mukaan tulla ruumiita jatkuvalla syötöllä.
Nyt pitää olla kaikkien varmaan urheilematta ja istua ruudun takana miettimässä salaliittoja niin ehkä elää ikuisesti, kun on niin suurella viisaudella siunattu.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tänään tuli vastaan mediassa uutinen painonnoston kolminkertaisen olympiamitalistin Raema Lisa Rumbewasin kuolemasta vain 43-vuotiaana. Piti taas rääkätä omia aivojani lukemalla kommentteja sosiaalisesta mediasta, kun osasi aavistaa, että niillä, joilla on vähiten sanottavaa, on eniten asiaa.

Koronarokotteet kuoleman aiheuttajana noin 2/3 kommentoijien mielestä. Ja näitä nuorena kuolleita kuulemma tulee nyt todistetusti selvästi kiihtyvällä tahdilla. Ensi kesän maraton-kilpailuissa alkaa jonkun mukaan tulla ruumiita jatkuvalla syötöllä.
Nämä on sitä väkeä jotka kehottaa kaikkia ajattelemaan omilla aivoillaan, samalla kun toistelevat papukaijalaumana samoja juttuja, sangen erikoista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tänään tuli vastaan mediassa uutinen painonnoston kolminkertaisen olympiamitalistin Raema Lisa Rumbewasin kuolemasta vain 43-vuotiaana. Piti taas rääkätä omia aivojani lukemalla kommentteja sosiaalisesta mediasta, kun osasi aavistaa, että niillä, joilla on vähiten sanottavaa, on eniten asiaa.

Koronarokotteet kuoleman aiheuttajana noin 2/3 kommentoijien mielestä. Ja näitä nuorena kuolleita kuulemma tulee nyt todistetusti selvästi kiihtyvällä tahdilla. Ensi kesän maraton-kilpailuissa alkaa jonkun mukaan tulla ruumiita jatkuvalla syötöllä.
Sehän on kiva, että doping-aineista on tullut turvallisia. Niiden käyttö vei ennen koronaa nuoret urheilijat ennenaikaiseen hautaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sehän on kiva, että doping-aineista on tullut turvallisia. Niiden käyttö vei ennen koronaa nuoret urheilijat ennenaikaiseen hautaan.

Ja moni aiemmin vaarallisena pidetty rokote on muuttunut turvalliseksi, kun niistä ei enää meuhkata lähellekään samalla intensiteetillä.

Koronarokotteissahan oli joidenkin mukaan mukana pieniä mikrosiruja, joiden ansiosta ylikansalliset organisaatiot pystyvät ohjaamaan meitä 5G-verkkojen välityksellä. Työkaverini muisti, että 80-luvulla rokotteissa oli taas mikrosiruja, joiden ansiosta nuo samat ilkimykset pystyivät ohjaamaan meitä satelliittien välityksellä. Sen verran olen radiotekniikan parissa työskennellyt, että ihmettelen kyllä tätä nykylinjausta. 5G-verkolta on vielä suhteellisen helppo suojautua muuttamalla vain vähän syrjempään. Mutta satelliiteilta on käytännössä mahdotonta päästä pakoon. Olikohan se niin, että kolme satelliittia riittää peittämään koko maailman napaseutuja lukuunottamatta...
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja moni aiemmin vaarallisena pidetty rokote on muuttunut turvalliseksi, kun niistä ei enää meuhkata lähellekään samalla intensiteetillä.

Koronarokotteissahan oli joidenkin mukaan mukana pieniä mikrosiruja, joiden ansiosta ylikansalliset organisaatiot pystyvät ohjaamaan meitä 5G-verkkojen välityksellä. Työkaverini muisti, että 80-luvulla rokotteissa oli taas mikrosiruja, joiden ansiosta nuo samat ilkimykset pystyivät ohjaamaan meitä satelliittien välityksellä. Sen verran olen radiotekniikan parissa työskennellyt, että ihmettelen kyllä tätä nykylinjausta. 5G-verkolta on vielä suhteellisen helppo suojautua muuttamalla vain vähän syrjempään. Mutta satelliiteilta on käytännössä mahdotonta päästä pakoon. Olikohan se niin, että kolme satelliittia riittää peittämään koko maailman napaseutuja lukuunottamatta...
Niiden, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan, erityislaatuiset aivot ovat myös satelliiteilta suojassa.

Jännästi luulen, että joillakin salaliittoteoreetikoilla on vain helvetillinen kuoleman pelko.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ja moni aiemmin vaarallisena pidetty rokote on muuttunut turvalliseksi, kun niistä ei enää meuhkata lähellekään samalla intensiteetillä.

Koronarokotteissahan oli joidenkin mukaan mukana pieniä mikrosiruja, joiden ansiosta ylikansalliset organisaatiot pystyvät ohjaamaan meitä 5G-verkkojen välityksellä. Työkaverini muisti, että 80-luvulla rokotteissa oli taas mikrosiruja, joiden ansiosta nuo samat ilkimykset pystyivät ohjaamaan meitä satelliittien välityksellä. Sen verran olen radiotekniikan parissa työskennellyt, että ihmettelen kyllä tätä nykylinjausta. 5G-verkolta on vielä suhteellisen helppo suojautua muuttamalla vain vähän syrjempään. Mutta satelliiteilta on käytännössä mahdotonta päästä pakoon. Olikohan se niin, että kolme satelliittia riittää peittämään koko maailman napaseutuja lukuunottamatta...
Ei vittu mä asun Helsingissä ja meidän naapurustossa on aivan paska 5G-verkko (sen myönsi operaattorikin, että paskamainen katve on) kertokaa mulle mistä saa sellaisen 5G-signaalia vahvistavan rokotteen, otan sen heti. 3x koronarokotus ei ole parantanut verkon laatua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei vittu mä asun Helsingissä ja meidän naapurustossa on aivan paska 5G-verkko (sen myönsi operaattorikin, että paskamainen katve on) kertokaa mulle mistä saa sellaisen 5G-signaalia vahvistavan rokotteen, otan sen heti. 3x koronarokotus ei ole parantanut verkon laatua.

Hyvä kysymys. Kannattaa tiedustella noilta hörhöiltä, että kuinka tuo onnistuisi.

Minulla sattui itselläni huvittava tapaus. Olin saanut ensimmäisen koronarokotteeni ja istuskelin terveysaseman käytävällä odottelemassa kotiinlähtöä. Eikös minulla tullut juuri silloin operaattoriltani mainostekstiviesti: "Asuinalueellanne on avattu nyt uudet 5G-verkot!".

Ne selkeästi seuraavat meitä.
 
Mielestäni valetietoa levittävät kommentit pitäisi pyrkiä poistamaan somesta. Länsimaissa ei oteta tarpeeksi vakavasti valeuutisia ja kaiken maailman väärää tietoa sekä trolliarmeijoita. USA on jo menetetty, kun puolet kansasta uskoo tuota samaa paskaa, mitä Suomessa 90 prosenttia ihmisistä pitää ihan järjettömänä. Tarpeeksi, kun valeuutisia ja valeita tuutataan someen yms., niin ihmiset alkavat kyseenalaistaa oikeaa tietoa enemmän ja enemmän, kuten USA:ssa on käynyt.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hyvä kysymys. Kannattaa tiedustella noilta hörhöiltä, että kuinka tuo onnistuisi.

Minulla sattui itselläni huvittava tapaus. Olin saanut ensimmäisen koronarokotteeni ja istuskelin terveysaseman käytävällä odottelemassa kotiinlähtöä. Eikös minulla tullut juuri silloin operaattoriltani mainostekstiviesti: "Asuinalueellanne on avattu nyt uudet 5G-verkot!".

Ne selkeästi seuraavat meitä.
Hippasen nauratti silloin kun lija-autossa tuli Elisalta tuommoinen viesti. Olenkin lammas ja en usko noin ilmiselvään merkkiin!!
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Jännästi luulen, että joillakin salaliittoteoreetikoilla on vain helvetillinen kuoleman pelko.

Mikä on sinänsä mielenkiintoinen yhtälö, että aika usein uskovat kuitenkin jonkinlaiseen paratiisiin kuoleman jälkeen.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei vittu mä asun Helsingissä ja meidän naapurustossa on aivan paska 5G-verkko (sen myönsi operaattorikin, että paskamainen katve on) kertokaa mulle mistä saa sellaisen 5G-signaalia vahvistavan rokotteen, otan sen heti. 3x koronarokotus ei ole parantanut verkon laatua.

Joskus 1994 oli meidän yläasteella joku kokous tahi seminaari viikonloppuna johon oli kokoontunut ihmisiä jotka oli jo silloin varmoja että kaikille laitetaan mikrosiru. Ja just tuota stalkkausta varten.

Sanoisin että kannattaa kysellä uskonnollisista piireistä. Ainakin jo silloin 94 osa osallistujista oli jotain kiihkokristittyjä. Uskoisin että heidän mielestään asennuksen takana on joku kolme kirjaiminen toimija kuten esim. CIA, GBK tai IFK. Ei kuitenkaan TPS tai HPK koska niissä ei ole yhtään vierasperäistä kirjainta.

Nyt en tiedä mikä on tällä hetkellä tämä tilanne.
 

444

Jäsen
Ei vittu mä asun Helsingissä ja meidän naapurustossa on aivan paska 5G-verkko (sen myönsi operaattorikin, että paskamainen katve on) kertokaa mulle mistä saa sellaisen 5G-signaalia vahvistavan rokotteen, otan sen heti. 3x koronarokotus ei ole parantanut verkon laatua.
Mä oon ottanut vinon pinon noita 5G-rokotteita 2021 alkaen, että saisin kunnollisen nettiyhteyden himaan, böndelle. Ei ole auttanut. Samaa paskaa se yhteys edelleen on. Mihin voin valittaa? Voinko saada rahat takaisin, vaikka en ole niistä ihan suoraan mitään maksanutkaan?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mielestäni valetietoa levittävät kommentit pitäisi pyrkiä poistamaan somesta. Länsimaissa ei oteta tarpeeksi vakavasti valeuutisia ja kaiken maailman väärää tietoa sekä trolliarmeijoita. USA on jo menetetty, kun puolet kansasta uskoo tuota samaa paskaa, mitä Suomessa 90 prosenttia ihmisistä pitää ihan järjettömänä. Tarpeeksi, kun valeuutisia ja valeita tuutataan someen yms., niin ihmiset alkavat kyseenalaistaa oikeaa tietoa enemmän ja enemmän, kuten USA:ssa on käynyt.
Päinvastoin, sosiaalinen media on säädetty juurikin voimistamaan mahdollisimman paljon valetietoa. Mitä polarisoivampaa sisältö on, sitä enemmän algoritmit sitä boostaavat. Se kerää kaikkein eniten kommentteja ja herättää voimakkaita tunteita, ja juuri sitä sosiaalisen median algoritmit hakevatkin. Ja vaikka olisit valkannut vain oman kuplasi parhaat ystäväsi seurattavaksi, niin viimeistään "sinulle räätälöidyt" suositukset suoltavat 24/7 naamallesi pahaa oloa, rasismia ja valeuutisia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hertha Berlinin puheenjohtajan yllättävästä kuolemasta koskevan uutisen kommentteja lukiessani minulle tuli kummallinen Bon Voyage -fiilis, että olisin kokenut tämän joskus ennenkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös