Jouko Piho ei olekaan hevirokkari, mikä pettymys! Ja miten käy UMK-kisassa?
"Teen sittenkin euroviisulauluni yksin enkä hevirokkityyliin
Koska minulle tuli tässä pitkähkö tauko musiikin tekemisessä mm. Unkarin matkani takia, niin minulla on ollut aikaa ajatella asioita.
Olen nyt kokemassa voimakkaasti, että menin tavallaan harhateille yrittäessäni tavoitella jonkinlaista heavy metal ja rock -tyyliä vain sen yhden miehen unen perusteella. Nuo tyylilajit ovat kuitenkin täysin vieraita minulle, joten minun on parempi pysyttäytyä popissa ja iskelmässä sekä hengellisessä laulussa."
"Mutta nyt kun kyse on vain yhdestä euroviisulaulusta, niin teen sen mieluummin yksin kokonaan oman näkemykseni mukaan. Tarvitsen vain hyvän äänittäjän ja miksaajan.
Eli ennen mainitsemaani Jouko ja Santtu -duoa ei ole enää olemassa. On vain soololaulaja ja kosketinsoittaja Jouko, joka on tehnyt myös sanat ja musiikin.
Kiitän Santtua ja muita mukana olleita henkilöitä kaikista ideoista, mitä olen saanut!
Mutta nyt koen oikeaksi jatkaa musiikillista vaellustani yksin tai oikeastaan kaksin Jumalan kanssa, jolta saan inspiraationi.
Suomessa euroviisukarsintaa kutsutaan Uuden Musiikin Kilpailuksi. Seuraava UMK järjestetään helmikuussa 2025, jolloin valitaan Suomen edustaja vuoden 2025 Eurovision laulukilpailuun Sveitsiin.
Kilpailuun pitää lähettää korkeatasoinen demo 19.-25.8.2024 välisenä aikana.
Joten aikaa on vielä tarpeeksi. Tapahtukoon Jumalan tahto!" (Facebook)