Hurme ja Eloranta joukkotappelussa

  • 8 607
  • 110

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Olen täysin samaa mieltä että vaikka eloranta olis saanut turpaan niin asennetta olis voinut olla. Ja Mair saa sen takia ainakin sen 10 ottelun pelikiellon koska tuli puolustamaan Elorantaa.

Nyt meni viimesetkin kunnioitukset Elorannan suhteen vaikka eihän kyllä koskaan mun suosiossa ole ollutkaan :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Parker27, puhut vähän mutta asiaa.

Olen täysin samaa mieltä, en usko että Eloranta on kovin suosittu Losin pukuhuoneessa tämän jälkeen.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuh, joukkotappeluhan siellä oli ollut. Tunteet taisivat kuohahtaa kummallakin puolelle ehkä "vähän" yli. Ottawan sikapelaaja Roy oli ilmeisesti tappelun syntyyn yksi pääsyyllisistä, jos ei se pääsyyllinen.

Hurme ja Potvin sitten mielestäni aivan turhaan rupesivat vielä mättämään toisiaan. Molemmat vahdit ovat kyllä kohtuullisen rauhallisia, mutta tappeluun molemmat jostain syystä sitten halusivat mukaan. Samalla myös tappelivat itsensä pihalla koko pelistä. Ja kakkosvahdit joutuivat kylmiltään peliin mukaan.



Voi Daespoo, tekstisi ei voisi enempää potaskaa sisältääkään. Jos Eloranta ei halunnut tapella niin ei halunnut tapella. Neil taitaa kyllä olla idiootti pahimmasta päästä. Hyökkää pelaajan kimppuun joka ei halua tapella, pelaa kentällä siistiä peliä ja kaikenlisäksi on Neil-idiottia paljon pienempi. Neilin oli sitten ilmeisesti väkisin päästävä joukkotappeluun mukaan hyökkäämällä jonkun kimppuun ja alkamalla yksipuolisesti lyömään. Mair tuli ihan oikein puolustamaan Elorantaa. Jos Mair saa tuosta isomman rangaistuksen kuin Neil niin voi kyllä sanoa, että rangaistuskäytöntä NHL:ssä on todella "loistava".



Peli päättyi muuten 4-2 Kingsin voittoon, sitä ei ole täällä kukaan tainnut mainita. Los Angelesin maaleista vastasivat Deadmarsh, Modry, Heinze ja Visnovsky, Ottawan maalit merkittiin Fisherille ja Perssonille.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Täältä...

... löytyy matzkua mm. kuva missä Hurme löylyttää Potvinia oikean käden koukkulyönnillä. Tsekatkaa ulos
PS: Hurme tais kuulemma paukuttaa känädäläisvahti Potvinia oikeen kunnolla. Jess!!! Hurme rulaaa...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Turpiin vaan ja hyvää joulua!

Aivan loistavaa meininkiä! :)

It turned ugly when Mair, who had a score to settle from his junior days against Senators winger Chris Neil, jumped off the bench and into the middle of the fray. That's when goaltender Jani Hurme left his crease to take on Potvin.

Unable to get his trapper off, Hurme manoeuvred his way to the Ottawa bench and got Todd White to pull the glove off for him. It should be noted after trying desperately to land a few punches on Potvin, Hurme got a standing ovation.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
videocilippi?

Löytyiskö mistään päin netin laajaa verkosttoa videoclippi tuosta tappelusta? Vetelin vielä nimittäin sikeitä silloin aamutv:n aikaan:) ...
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
way to go hurme!!! eipä voi muuta sanoo ku et hurme mäiskis potvinin maan rakoon!! ainaki ton videopätkän perusteel!!
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Joukkuepelaaja tuo Hurme vaikka onkin maalivahti. Juuri tuollaista henkeä tarvitaan Salt Lake Cityssäkin kun pelit on joukkueena voitettava.

Elorannalta aika nolo juttu olla noin passiivinen, joukkotappelu on joukkuepeliä ja ainakin kaikkien kentällä olevien olisi syytä olla mukana, vaikkei tappelija olisikaan.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Joukkuepelaaja tuo Hurme vaikka onkin maalivahti. Juuri tuollaista henkeä tarvitaan Salt Lake Cityssäkin kun pelit on joukkueena voitettava.

Elorannalta aika nolo juttu olla noin passiivinen, joukkotappelu on joukkuepeliä ja ainakin kaikkien kentällä olevien olisi syytä olla mukana, vaikkei tappelija olisikaan."

Päivän hauskin juttu! Voisitko kertoa lisää noita vitsejä, sillä ne ovat todella hyviä? Hahahahahah," Hurme on joukkuepelaaja, kun tappeli itsensä ulos pelistä ja Elorannalta typerää, kun ei tapellut, tappeluthan ovat tärkeä osa jääkiekkoa".
 

Costanza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Arsenal
Viestin lähetti Langkow#18
Juu-u. Olisi voinut edes vähän yrittää että näyttäs joltakin se touhu. Mutta tollanen ei oikein sovi suomalaisille.

Joo, herra Karalahden olisi pitänyt olla pelissä mukana pitämässä suomalaisten mainetta yllä. Ja olisihan se varmasti ollut ennenkuulumatonta, että kolme suomalaispelaajaa on mukana tappelussa samassa pelissä.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
belangerista

kyllä se siinä videolla ainaskin vilahti....Hurmeen kohdassa....
 

Kosonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo historiaa tehdään slc kisoissa... kesken ottelun olleessa joukkotappelussa 20 suomalaista mätki toinen toisiaan?? tai siis mätkisivät edes nyt vähän sitä araa...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti PTS
"Joukkuepelaaja tuo Hurme vaikka onkin maalivahti. Juuri tuollaista henkeä tarvitaan Salt Lake Cityssäkin kun pelit on joukkueena voitettava.

Elorannalta aika nolo juttu olla noin passiivinen, joukkotappelu on joukkuepeliä ja ainakin kaikkien kentällä olevien olisi syytä olla mukana, vaikkei tappelija olisikaan."

Päivän hauskin juttu! Voisitko kertoa lisää noita vitsejä, sillä ne ovat todella hyviä? Hahahahahah," Hurme on joukkuepelaaja, kun tappeli itsensä ulos pelistä ja Elorannalta typerää, kun ei tapellut, tappeluthan ovat tärkeä osa jääkiekkoa".

PTS, kaikille lienee tässä vaiheessa jo aika selvää että et oikein ole perillä NHL:n tavoista ja kulttuurista.

Kun alkaa ns. linebrawl niin jokaisen pelaajan on puolustettava joukkueen kunniaa tiputtamalla hanskat, se että ottaa turpaan vastustajan kovalta pojalta ei ole mikään häpeä mutta jos ei edes tiputa hanskoja niin se on. Jeff Friesen teki saman Berubea vastaan ja sai kanadalaiselta lehdistöltä ankaraa kritiikkiä sanoen että Friesen vei Ducksien kunnian tekemällä ns. turtlet.

Sama toteutui kuuluisassa Avs vs. Detroit mäiskeessä '97, Claude meni turtle asentoon ja menetti omat kasvonsa ja koko joukkue joutui häpeään. Seuraavassa ottelussa Claudella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin haastaa McCarty uusintaan ja tällä tavalla sai kunniansa takaisin.

Jos Eloranta olisi tiputtanut hanskat ja EDES YRITTÄNYT vääntää vastaan niin hän olisi heti tuonut joukkueelleen saavi kaupalla respektiä lähettäen vastustajille viestin että 'tämä joukkue ei anna periksi tuumaakaan riippumatta kuka on vastassa'.

Jos tällaiset pienet nyanssit ei istu sinun ajatusmaailmaan suosittelen pikaista paluuta SM-liigan puolelle.
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Hurme hoiti homman hyvin

katsoin pelin TV:sta taalla Rochesterissa ja kylla Hurme hoiti homman mukavasti.

Oli aika luova ratkaisu raahat Potvin niskalukossa oman penkin luo jossa sitten toinen maalivahti auttoi rapylan pois kadesta jotta paasi kunnolla myllyttamaan.

Yleiso antoi Hurmeelle "standin ovation" ablodit eli taalla ssita arvostetaan kun maalivahti osalistuu tappeluun joukkueen pupolesta silloin kun toinen maalivahti on jo mukana eli Hurme tasasi vastuksen.



Jukka
 
Viimeksi muokattu:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo kyllä meni kunnioitus Elorantaa kohtaan nollille ton jälkeen. Uskomaton neiti, jos ei uskalla tommosessa tilanteessa hanskoja tiputtaa. Hurme sen sijaan hoiti homman tyylikkäästi kotiin:)
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viestin lähetti Daespoo


PTS, kaikille lienee tässä vaiheessa jo aika selvää että et oikein ole perillä NHL:n tavoista ja kulttuurista.

Kun alkaa ns. linebrawl niin jokaisen pelaajan on puolustettava joukkueen kunniaa tiputtamalla hanskat, se että ottaa turpaan vastustajan kovalta pojalta ei ole mikään häpeä mutta jos ei edes tiputa hanskoja niin se on. Jeff Friesen teki saman Berubea vastaan ja sai kanadalaiselta lehdistöltä ankaraa kritiikkiä sanoen että Friesen vei Ducksien kunnian tekemällä ns. turtlet.

Sama toteutui kuuluisassa Avs vs. Detroit mäiskeessä '97, Claude meni turtle asentoon ja menetti omat kasvonsa ja koko joukkue joutui häpeään. Seuraavassa ottelussa Claudella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin haastaa McCarty uusintaan ja tällä tavalla sai kunniansa takaisin.

Jos Eloranta olisi tiputtanut hanskat ja EDES YRITTÄNYT vääntää vastaan niin hän olisi heti tuonut joukkueelleen saavi kaupalla respektiä lähettäen vastustajille viestin että 'tämä joukkue ei anna periksi tuumaakaan riippumatta kuka on vastassa'.

Jos tällaiset pienet nyanssit ei istu sinun ajatusmaailmaan suosittelen pikaista paluuta SM-liigan puolelle.

Tässä on juuri se sama, mitä minäkin olisin PTS:lle vastannut. Kiitoksia Daespoo, puit ajatukseni sanoiksi loistavalla tavalla. Ei ole häpeä saada turpaansa mutta haaste on otettava vastaan, ainakin silloin kun koko joukkue on mukana tappelussa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harmi kun ei illan Tulosruutu näyttänyt enempiä Hurmeen ja Potvinin kahakasta. Mut hyvän niskalenkin turkulainen kollegastaan väänsi.. kumpi siinä lopulta takoi pistevoiton ja kumpi oli ottavana osapuolena? (ei Ottawana:)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mitenkäs te kaikki urheat sankarit, olisetteko itse tiputtaneet hanskat jos isompi jätkä alkaa takoa ilman hanskoja. Meinaan hanskojen kanssa on huomattavasti helpompi suojata itseään kuin ilman, olipa muuten tosi nynny se Eloranta kun ei vetänyt vastustajan sydäntä rinnasta ja tehnyt lopulta animalityä, saati sitten jokaisen tappelun perusliikettä eli krav-maga potkua munuaisiin. Omatpahan ovat aivosolunne.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tappeluista ja niiden ihannoimisesta voi olla montaa mieltä, mutta joukkuepeleihin kuuluu joukkueen kunnian puolustaminen ja sitä Eloranta ei puolustanut. Jos pelaaja on valmis hyppäämään 160 km/h tunnissa viuhuvan lämärin eteen, niin luulisi pystyvän ottamaan muutaman iskunkin naamaan.

Ja pelikielloista sen verran, että tuskin Elorannan elämä olisi siihen loppunut, jos olisi lentänyt matsista ulos tai jopa saanut yhden ottelun pelikiellon. Nyt Elorannan touhu maksoi Mairille kymmenen ottelua.

Eurooppa on Eurooppa ja NHL on NHL, maassa maan tavalla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti varjo
Mitenkäs te kaikki urheat sankarit, olisetteko itse tiputtaneet hanskat jos isompi jätkä alkaa takoa ilman hanskoja. Meinaan hanskojen kanssa on huomattavasti helpompi suojata itseään kuin ilman, olipa muuten tosi nynny se Eloranta kun ei vetänyt vastustajan sydäntä rinnasta ja tehnyt lopulta animalityä, saati sitten jokaisen tappelun perusliikettä eli krav-maga potkua munuaisiin. Omatpahan ovat aivosolunne.

Siinä vaiheessa kun joku maksaa minulle yli 600.000 Yhdysvaltain dollaria vuodessa lätkän pelaamisesta niin minä lupaan ja vannon että jos samanlaiseen tilanteeseen joutuisin niin hanskat tippuis.

Sitäpaitsi ilman hanskoja on paljon helpompi puolustautua, kunnon pohjalainen sidontaote vastustajan paidasta vaikeuttaa vastustajan lyöntejä huomattavasti. Lätkähanskoilla ei paljoa otetta paidasta saa.
 

Punasiipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
VARJOLLE:
Olen vakuuttunut siitä että Elorannan joukkutoverit hyväksyvät täysin hänen henkilökohtaisen valintansa harrastaa pasifismia tuossa tilanteessa.Kuten mainitsit,vastustajahan oli isompi ja selkeästi väkivaltaisempi,joten uskon että pukuhuoneessa kaikki onnittelivat häntä oikeasta tilannetajusta.Jos tuo asenne saataisiin laajemminkin käyttöön liigassa,pelaajien älykkyys kohenisi huimasti ja kiekollinen peli paranisi myöskin varmaan ihan eri tavalla kuin nyt.
Olen huomannut että pelaajat tarkoituksellisesti törmäilevät toisiinsa kovalla vauhdilla jatkuvasti,vaikka kentällä varmaan olisi tilaa väistää ja välttää moisia äkkipysäyksiä,joista monesti seuraa aivan turhia kiekonmenetyksiä.Mielestäni tuo on selkeä merkki siitä että monet pelaajat ovat vähän yksioikoisia tuon ajattelun suhteen.Eloranta saattaa olla kukaties tiennäyttäjä tulevaisuuden jääkiekkoilijoille!

Kyllä pojat tuo itsesuojeluvaisto on hyvä olla olemassa,toivon että Eloranta jatkossakin keskittyy itsepuolustuksen sijasta itsesuojeluun ja pysyy koko joukkueen kunnioittamana älykkönä.

Tuo krav-maga potku munuaisiin jäi vähän kaivelemaan,Varjo.Se ilmeisesti suoritetaan vastustajan ollessa selin perusliikkeen suorittajaan päin?Käsittääkseni se on oppikirjasta:"Takaapäinhyökkäys on pelkästään osoitus aloitekyvystä-Krav-magaa harrastelijoille,osa 1"

Well,eipä tässä muuta,lähden sukankudontaan.....:cool:
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Siis ihan oikeesti Eloranta on ihan turha mies. Mä en ymmärrä miten jotku pitävät hänestä.
Pitää sitä vähän sydäntä löytyä kun kerta NHL:ssä pelaa. Ei tuollaisella neitimäisillä otteilla mitään saa aikaan. Ja vielä kun ottawan pojat alottivat koko "sopan" niin pitäähän sitä jokaisen kentällä olevan tajuta et nyt on aika puolustaa omiaan ja varsinkin maalivahtia.
Elorannalle pahasti miinusta tuosta tempusta. Onneksi Hurme sentään piti suomenlippua korkeella.
Kyl mä sanon et seuraavassa Kingsin pelissä valmentajan pitäis peluttaa ennemmin Ken Belangeria kuin neiti Elorantaa.

Joku sanoi että oli siinä clipsillä näkynyt Belanger mut hän on Eric Belanger...
 

Jet-Ace

Jäsen
Tässä ketjussa on nyt kolme sivullista testosteroni-höyryn kyllästämiä mielipiteitä.
Kun minä näen jääkiekkoilijoita kaukalossa vetämässä toisiaan turpaan, niin minun päässäni pyörii hieman erilaiset ajatukset.

Minun silmissäni toisiaan mätkivät pelaajat ovat luiskaotsaisia ääliöitä. Minusta kaukalossa ollaan vain yhden asian takia ja se on ottelun voittaminen. Kaikki sellainen tekeminen, joka ei suoraan palvele tätä asiaa on tarpeetonta. Mitä ihmeen hyötyä pelaajalle on ottaa turpaansa ja vielä saada siitä hyvästä ottelurangaistus? Varsinkin sellaisen, joka voi tappelun jälkeen paremmin palvella joukkuettaan olemalla laatikossa.

Minä nautin pelistä, jossa pelataan kovaa ja rehdisti. Tappelut sen sijaan eivät MINUN jääkiekkooni kuulu. Ne ovat eriasteista pahoinpitelyä, jonka rankaisu kuuluu kyllä tuomareille, mutta ei jääkiekkotuomareille.

Ottelu on kuin sota. Kun pitää mielessä moton: "Taistelun voimme hävitä, mutta emme sotaa", niin siinä se kulminoituu. Jos siis tapellaan, niin siinäkin tulisi olla järki päässä ja pitää huolta, että vihollinen kärsii suuremmat tappiot. Ei ole järkevää antaa vintin pimentyä ja aiheuttaa suihkukomennuksia oman joukkueen tärkeille pelaajille samalla, kun vastustajalta menee vähemmän tärkeät pelaajat.

En myöskään ymmärrä kaikkien kirjoittajien käsitystä kunniasta. Jos minä kohtaan riitaa haastavan ääliön, niin ei minun itsetuntoni kärsi konfliktin välttämisestä. Väärinkäsitysten välttämiseksi kerron, että olen minäkin tapellut nuorempana aika tavallakin ja olen sen kokoinen, että harvoin niitä riidan haastajia kohdalleni pysähtyy.

Siis minun näkemykseni. Kunnioitan myös ketjussa olevia vastakkaisia mielipiteitä, vaikka olenkin eri mieltä niistä. En kuitenkaan viitsinyt lähteä niitä retostelemaan, vaikka usean kohdalla ajattelinkin niiden olevan kakaramaisia.

Kiitän jo etukäteen kaikista asiallisista kommenteista. Typeriin ja asiattomiin en tule vastaamaan.

Edit: Tässä nimenomaisessa tappelussa ymmärrän sen alkamista, koska kyseessä oli maalivahtiin liittyvästä jutusta. Vaikka Potvin itse kahinan aiheuttikin kampituksellaan. Joukkotappelu ei silti ole looginen johdannainen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös