Tässä ketjussa on nyt kolme sivullista testosteroni-höyryn kyllästämiä mielipiteitä.
Kun minä näen jääkiekkoilijoita kaukalossa vetämässä toisiaan turpaan, niin minun päässäni pyörii hieman erilaiset ajatukset.
Minun silmissäni toisiaan mätkivät pelaajat ovat luiskaotsaisia ääliöitä. Minusta kaukalossa ollaan vain yhden asian takia ja se on ottelun voittaminen. Kaikki sellainen tekeminen, joka ei suoraan palvele tätä asiaa on tarpeetonta. Mitä ihmeen hyötyä pelaajalle on ottaa turpaansa ja vielä saada siitä hyvästä ottelurangaistus? Varsinkin sellaisen, joka voi tappelun jälkeen paremmin palvella joukkuettaan olemalla laatikossa.
Minä nautin pelistä, jossa pelataan kovaa ja rehdisti. Tappelut sen sijaan eivät MINUN jääkiekkooni kuulu. Ne ovat eriasteista pahoinpitelyä, jonka rankaisu kuuluu kyllä tuomareille, mutta ei jääkiekkotuomareille.
Ottelu on kuin sota. Kun pitää mielessä moton: "Taistelun voimme hävitä, mutta emme sotaa", niin siinä se kulminoituu. Jos siis tapellaan, niin siinäkin tulisi olla järki päässä ja pitää huolta, että vihollinen kärsii suuremmat tappiot. Ei ole järkevää antaa vintin pimentyä ja aiheuttaa suihkukomennuksia oman joukkueen tärkeille pelaajille samalla, kun vastustajalta menee vähemmän tärkeät pelaajat.
En myöskään ymmärrä kaikkien kirjoittajien käsitystä kunniasta. Jos minä kohtaan riitaa haastavan ääliön, niin ei minun itsetuntoni kärsi konfliktin välttämisestä. Väärinkäsitysten välttämiseksi kerron, että olen minäkin tapellut nuorempana aika tavallakin ja olen sen kokoinen, että harvoin niitä riidan haastajia kohdalleni pysähtyy.
Siis minun näkemykseni. Kunnioitan myös ketjussa olevia vastakkaisia mielipiteitä, vaikka olenkin eri mieltä niistä. En kuitenkaan viitsinyt lähteä niitä retostelemaan, vaikka usean kohdalla ajattelinkin niiden olevan kakaramaisia.
Kiitän jo etukäteen kaikista asiallisista kommenteista. Typeriin ja asiattomiin en tule vastaamaan.
Edit: Tässä nimenomaisessa tappelussa ymmärrän sen alkamista, koska kyseessä oli maalivahtiin liittyvästä jutusta. Vaikka Potvin itse kahinan aiheuttikin kampituksellaan. Joukkotappelu ei silti ole looginen johdannainen.