Huonot toimittajat vauhdissa

  • 1 157 012
  • 4 662

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tuomas "Jaarittelija" Manninen ei tykkää ilotulitteista. Eikä siinä sinänsä mitään, en minäkään niiden fani ole. Mutta Manninenpa tapansa mukaan intoutui kirjoittamaan pitkän sepustuksen, kuinka ilotulitteisiin käytetyt rahat pitäisi suunnata Ukrainan avustamiseen ja on kornia iloita näin synkkänä vuotena. Vaan sitten:

Lienee syytä myöntää, ettei oma toiveeni ilotulitteettomasta vuodenvaihteesta 2022/23 syntynyt puhtaasti Ukrainan sodan seurauksena.


Inhoan jokamiehen ilotulitusperinnettä. Kammoksun tilanteita, joissa joudun olemaan muiden ihmisten armoilla, oli heillä sitten hallussaan käsiase, kivääri, haulikko tai ilotulite, jotka kaikki ovat väärin käsiteltyinä vaarallisia hengelle ja terveydelle.
Manninen siis esitti olevansa raskain mielin Ukrainan tilanteesta, mutta todellisuudessa käytti sitä puhtaana keppihevosena omalle agendalleen. Vastenmielistä.

Linkki Mannisen kirjoitukseen IS:ssä.
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi




En tiedä meneekö tänne mutta urheilutoimittajaksi itseään nimittävä Iida Vainio tuntuu lähteneen kaikista henkseleistä irti. Taustaa hieman, Vainio twiittasi kuvan korisliigan ottelusta jossa KTP-joukkueen pelaaja Brandon Tabb makaa kentän pinnassa. Vainio esitteli pelaajan tähän tapaan; ”Ktp-basketin pelaaja Brandon Tabb (joka kutsui minut peliin) tönäistiin törkeästi vauhdista kulmaan..”

Tapio Suominen vastasi Vainiolle ettei ole soveliasta toimittajalla alleviivata että hänet on joku pelaaja otteluun kutsunut, ja lisäsi vielä että kyseessä ei ollut mikään törkyteko, vaan peliin kuuluva kontakti, ja että Vainion tulkinta on väärä, jopa nolo.

Tämä oli aivan liikaa tälle 19-vuotiaalle ”toimittajan” alulle, moista marttyyria en ole hetkeen nähnyt, jos koskaan. Hän ei ole itse tehnyt mitään väärää ja kaikki muut polkevat naisia alaspäin. Tähän alle vielä jokunen oksennus kyseisen henkilön näppäimistöltä.















 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kuuluuko tämä Iida nyt tähän ketjuun vai ei? Olen hämmentynyt.
 

Liitteet

  • iida1.jpg
    iida1.jpg
    68,8 KB · kertaa luettu: 286
  • iida2.jpg
    iida2.jpg
    60,3 KB · kertaa luettu: 292

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuuluuko tämä Iida nyt tähän ketjuun vai ei? Olen hämmentynyt.
Kyllä ainakin tää tapaus yo. ulostulojensa jälkeen kuuluu ketjuun: Pitäisikö itkeä vai nauraa?. Toki Junttimaisinta mitä tiedät kilpailee myös vahvasti paikastaan auringossa, kun tämän wanna_be_toimittajan hengen tuotoksia vilkaisee...

Mutta, eikaitsiinä - povaan tälle naisoletetulle menestystä Tuksun viitoittamalla tiellä, muuhun eivät taida rahkeet riittää...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En pitänyt tuota Vainiota mitenkään erikoisena hänen ilmaantuessa "vahingossa" julkisuuteen ja näköjään olin täysin oikeassa. Tämän aikakauden kuva kaikessa karmeudessaan. Sanotaan ja kirjoitetaan, mitä sylki suuhun tuo, vedetään herneet nenään jokaisesta kritiikistä ja oikeita toimittajia, jotka ovat jättäneet pysyvän merkkinsä kansakunnan kollektiiviseen muistiin ja jotka ovat oikeasti hyviä toimittajia, solvataan näiden vanhoista tekemisistä.

Vainion "toimittajan" ura päättynee lyhyeen ja edessä lienee Sofia Belorfin viitoittama tie, sillä suomalainen mediakenttä muistaa ja lukee nämä toilailut, vaikkei niistä kahvipöydissä puhukaan. Toki tämä Vainio on vielä nuori ihminen, mutta jos on noin kova asennevamma, niin aika heikolta näyttää tulevaisuus.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach




En tiedä meneekö tänne mutta urheilutoimittajaksi itseään nimittävä Iida Vainio tuntuu lähteneen kaikista henkseleistä irti. Taustaa hieman, Vainio twiittasi kuvan korisliigan ottelusta jossa KTP-joukkueen pelaaja Brandon Tabb makaa kentän pinnassa. Vainio esitteli pelaajan tähän tapaan; ”Ktp-basketin pelaaja Brandon Tabb (joka kutsui minut peliin) tönäistiin törkeästi vauhdista kulmaan..”

Tapio Suominen vastasi Vainiolle ettei ole soveliasta toimittajalla alleviivata että hänet on joku pelaaja otteluun kutsunut, ja lisäsi vielä että kyseessä ei ollut mikään törkyteko, vaan peliin kuuluva kontakti, ja että Vainion tulkinta on väärä, jopa nolo.

Tämä oli aivan liikaa tälle 19-vuotiaalle ”toimittajan” alulle, moista marttyyria en ole hetkeen nähnyt, jos koskaan. Hän ei ole itse tehnyt mitään väärää ja kaikki muut polkevat naisia alaspäin. Tähän alle vielä jokunen oksennus kyseisen henkilön näppäimistöltä.















Jessus, että mua ärsyttää tämä joidenkin ihmisten viljelemä "en voi tietää, kun en ollut syntynytkään silloin" -perustelu.

Eivät vissiin osaa lukeakaan, kun kirjaimet on keksitty ennen syntymää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jessus, että mua ärsyttää tämä joidenkin ihmisten viljelemä "en voi tietää, kun en ollut syntynytkään silloin" -perustelu.

Eivät vissiin osaa lukeakaan, kun kirjaimet on keksitty ennen syntymää.
Tämä. Miten mä voisin tiätää kestään Lincolnista, Washingtonista tai Martin Luther Kingistä kun ne on kuallu ennen mun syntymää. Lil' Wayne on sentään oikeesti kova tekijä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vainion "toimittajan" ura päättynee lyhyeen ja edessä lienee Sofia Belorfin viitoittama tie, sillä suomalainen mediakenttä muistaa ja lukee nämä toilailut, vaikkei niistä kahvipöydissä puhukaan.
Johan se Iida on ehtinyt hengailla Stefu Thermanin kanssa, joten hyvässä vauhdissa ollaan. Ehkä vielä Dubai kutsuu.

Ja nykyinen media on sellaista kakkia, että jopa joku Iida Vainio voi sanoa olevansa toimittaja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Maikkarin Viiden jälkeen -ohjelmassa juontaja Lauri Kottonen keksi olla hauska. Puhuivat jostain soivista leluista. No Kottonen keksi verrata tuota epilepsiaan jotenkin tyyliin "mieluummin epilepsia kuin soivat lelut". Onhan tuo kavereiden kesken hauskaa, mutta telkkaria katsoo moni, joka ei tästä sairaudesta tiedä juuri mitään, ja sillä vähäisellä tiedolla ehkä pitävät tätä pelottavana sairautena.

Joo, itsekin tuttujen kanssa tästä puhun lähinnä huumorilla, mutta joku raja tuossakin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Besserwisseriltä meni kuppi nurin, kun jokusen arvokisamitalin saavuttanut puolustaja toi oman näkökulmansa Seppälän provokatiiviseen avaukseen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Seuraavaksi voi lähteä vaatimaan vastausta satanistiorgiaväitteistä liskojuutalaisten kanssa. Ehkä lähdekriittisempi toimija olisi saattanut jotain lähteä epäilemään jo siitä että Ohisaloa koskeva uutinen näyttäisi olevan luokiteltuna "enemies" alle, mutta toki vihollisistakin voi uutisoida täysin objektiivisesti ja faktapitoisesti.

Magneettimedialta ja MV-lehdeltä olisi varmaankin löydettävissä myös monenlaista raflaavaa paljastusta mitä valtamediat ovat peitelleet, että sieltä sitten seuraavaa skuuppia hakemaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jessus, että mua ärsyttää tämä joidenkin ihmisten viljelemä "en voi tietää, kun en ollut syntynytkään silloin" -perustelu.

Eivät vissiin osaa lukeakaan, kun kirjaimet on keksitty ennen syntymää.
No siis tämän takia mulle on ihan turha tulla puhuun jostain Jeesuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
On tää jotenkin sympaattista tää median pakkosuomittaminen. Iltalehden jutusta liittyen Tsekki-Itävalta -peliin:

"Buffalo Sabresin ykköskierroksen varaus Jiri Kulich"

"Vegas Golden Knightsin varaus Matyas Sapovaliv"

"Jarmo Kekäläisen varaama Stanislav Svozil"

Huamasitteko muuten että viime yälle merkitty Buffalo Sabres vs. Jarmo Kekäläinen on siirretty myähemmäks?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää jotenkin sympaattista tää median pakkosuomittaminen. Iltalehden jutusta liittyen Tsekki-Itävalta -peliin:

"Buffalo Sabresin ykköskierroksen varaus Jiri Kulich"

"Vegas Golden Knightsin varaus Matyas Sapovaliv"

"Jarmo Kekäläisen varaama Stanislav Svozil"

Huamasitteko muuten että viime yälle merkitty Buffalo Sabres vs. Jarmo Kekäläinen on siirretty myähemmäks?

Tietysti omista kasvateista pitää pitää kiinni.

Connor McHIFK teki muuten taas maalin viime yönä.
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Tuomas "Jaarittelija" Manninen ei tykkää ilotulitteista. Eikä siinä sinänsä mitään, en minäkään niiden fani ole. Mutta Manninenpa tapansa mukaan intoutui kirjoittamaan pitkän sepustuksen, kuinka ilotulitteisiin käytetyt rahat pitäisi suunnata Ukrainan avustamiseen ja on kornia iloita näin synkkänä vuotena.
Tämä pisti vähän hymyilyttämään varsinkin juuri tänään tapahtuneen johdosta.

Mitähän Manninen ajattelisi jos olisi todistanut samaa tilannetta, jonka itse todistin: Pari ukrainalais-seuruetta oli edelläni ostamassa ilotulitteita ja molemmat ostivat aivan varmasti yli viidensadan euron edestä tavaraa. Itse sain omat ostokseni jo hoidettua kun nämä ukrainalaiset vielä kantoivat laatikoita ja kasseja pihalle kaupasta. Pihalla tuli hetki juteltua toiseen seurueeseen kuuluneiden 17 (m) ja 19 (n) vuotiaiden sisarusten kanssa, jotka kertoilivat että halutaan mekin nyt vähän iloita jostain vaikka ajat ovatkin kotiseudulla synkkiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös