Itse olen toki sitä mieltä, että Urheiluruudussa tuo Inka Henelius on ollut viime aikoina positiivinen yllätys. Aluksi keskityin liikaa siihen ulkonäköön, joka ei ole kovin hyvä, mutta nyt kun vertaa niihin muihin kuten siihen marttakerholaiseen niin onhan Henelius pätevämmäntuntuinen.
Piti muuten tuohon pikaviestiini lisätäkin, että Henelius ei suinkaan mielestäni muuten kuulu huonojen toimittajien piiriin, varsinkin kun vertaa esim. YLE:llä joidenkin muiden urheilutoimittajien tasoon.
Lausumisista veilä sen verran, että jos kunnon huumoria haluaa, kannattaa viikonlopun Urheiluruuduissa keskittyä esim. Valioliigasta näytettäviin maalikoosteisiin. En edes muista kuka niissä yleensä on äänessä, mutta vuodesta toiseen menee yhtä paljon nimet päin vittua. Sunnuntaina oli taas kotikatsomossa ihmettelemistä, kun esim. Aston Villan maalintekijöinä olivat mm. John Carew ja Gabriel Agbonlahor.
Jos kerran ruutuääni ei tiedä miten nämä kansainvälisillä kentillä pyörivät hankalat nimet lausutaan, luulisi että osaisi edes lukea ne nimet suoraan paperilta ja vetää siitä ns. suomeksi, mutta ei vittu kun ajetaan heti ensimmäisen kirjaimen jälkeen metsään ja loput revitään ilmeisesti täysin hanurista niin että mukana on kirjaimia ja jopa tavuja joita sinne ei itse saisi mukaan edes mielikuvitusta käyttämällä. Menee ihan perus brittinimetkin aivan sinne sun tänne, niissä kun ei mielestäni ole yleensä edes paljon valinnanvaikeutta lausumisen suhteen.
FA Cupin finaali tulee keväältä mieleen, Portsmouthin kärki David Nugent oli ainakin oman logiikkani, kielipääni ja järjenjuoksuni vastaisesti selostajan suussa "Daavid Nagent", ja lisäksi selostaja yltyi jossain vaiheessa puhumaan birminghamilaisbändi "Tsuudas Praistista."
No, tässä samalla Canalin tv-matsin erätauolla maalikoosteessa toimittaja kertoi Kärppiä vastaan tunaroinnillaan maalin lahjoittaneen Lukko-pakki Tommi Kovasen saavan takuuvarmasti verbaalikylpyä Jukka Rautakorvelta. Herää kysymys, että miksi Rautakorpi siitä suuttuu?