Huonot toimittajat vauhdissa

  • 1 179 441
  • 4 727

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
LAINEETON MONTREAL
Jokainen voi itse päätellä onko kyseessä hyvää vai huonoa toimittamista, mutta ainakin tässä otsikossa on tahallisesti ja tarkoituksellisesti yritetty saada väärinymmärystä lukijalle:

Ståhl himoitsee Suomen edustamista – ”Mitä helvettiä tämä on?”



Toki, kun klikkauksen käyttää niin selviääkin, että kyse on itse asiassa jalkapallo- eikä yleisurheilu-uutinen.

Vähän samaan tapaanhan Jatkoajassakin tehdään otsikoita kuten tyyliin "Tsekkitaituri TPS:ään", ja vasta kun sen jutun avaa se kertookin jostain naispelaajasta.
 

T41kuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Topias Setälä IL:ssä haluaa ilmeisesti klikkauksia.

Mies kuristi naisen shokkiottelussa sai minut avaamaan jutun. Luulin, että ottelija oli kuollut, mutta totuudessa pitäytyminen on liikaa vaadittu. Toisaalta saattoi olla kyse myös siitä, että toimittaja ei osaa suomen kieltä.

Tai sitten olen vain pihalla tuon lajin hienouksista ja tuo kuristaminen on kuin pesäpallossa polttaminen.
 
Viimeksi muokattu:

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Topias Setälä IL:ssä haluaa ilmeisesti klikkauksia.

Mies kuristi naisen shokkiottelussa sai minut avaamaan jutun. Luulin, että ottelija oli kuollut, mutta totuudessa pitäytyminen on liikaa vaadittu. Toisaalta saattoi olla kyse myös siitä, että toimittaja ei osaa suomen kieltä.

Tai sitten olen vain pihalla tuon lajin hienouksista ja tuo kuristaminen on kuin pesäpallossa polttaminen.
Mistä lajista oli kyse?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Topias Setälä IL:ssä haluaa ilmeisesti klikkauksia.

Mies kuristi naisen shokkiottelussa sai minut avaamaan jutun. Luulin, että ottelija oli kuollut, mutta totuudessa pitäytyminen on liikaa vaadittu. Toisaalta saattoi olla kyse myös siitä, että toimittaja ei osaa suomen kieltä.

Tai sitten olen vain pihalla tuon lajin hienouksista ja tuo kuristaminen on kuin pesäpallossa polttaminen.
Englanniksi rear naked choke ja suomen kielellä yleinen termi tuolle on takakuristus.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Englanniksi rear naked choke ja suomen kielellä yleinen termi tuolle on takakuristus.
On siis ilmeisesti oikein sanoa mies takakuristi naisen (eli kuristi ottelussa naista).

Näyttää toki hurjemmalta, kun kirjoittaa, että mies kuristi naisen shokkiottelussa. Sehän olisi voinut olla joku käänne kiekko-ottelussakin.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Jokainen voi itse päätellä onko kyseessä hyvää vai huonoa toimittamista, mutta ainakin tässä otsikossa on tahallisesti ja tarkoituksellisesti yritetty saada väärinymmärystä lukijalle:

Ståhl himoitsee Suomen edustamista – ”Mitä helvettiä tämä on?”



Toki, kun klikkauksen käyttää niin selviääkin, että kyse on itse asiassa jalkapallo- eikä yleisurheilu-uutinen.

Vähän samaan tapaanhan Jatkoajassakin tehdään otsikoita kuten tyyliin "Tsekkitaituri TPS:ään", ja vasta kun sen jutun avaa se kertookin jostain naispelaajasta.
Tai kuten aikoinaan oli Hesarissa (tai jossain) otsiiko, että ”Prince Pori Jazziin”. Kyse oli tietenkin jostain jalkapalloilijasta…
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
LAINEETON MONTREAL
Onko kyseessä auto-onnettomuus, jos ajat pyörää ja auto ajaa päälle. Oman logiikkani mukaan kyseessä on silloin pyöräilyonnettomuus. Jos lentokone tippuu taivaalta päällesi, oletko kuollut lento-onnettomuudessa? Tai jos olet uimassa ja vene ajaa päälleesi, niin oletko kuollut veneonnettomuudessa? Vai ajattelenko vaan jotenkin väärin näitä.

 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kyseessä auto-onnettomuus, jos ajat pyörää ja auto ajaa päälle. Oman logiikkani mukaan kyseessä on silloin pyöräilyonnettomuus. Jos lentokone tippuu taivaalta päällesi, oletko kuollut lento-onnettomuudessa? Tai jos olet uimassa ja vene ajaa päälleesi, niin oletko kuollut veneonnettomuudessa? Vai ajattelenko vaan jotenkin väärin näitä.

Isompi on määräävä tekijä onnettomuuksissa. Oikein kirjoitettu.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Eli jos lentokone tippuu maahan, ihmiset kuolevat planeettaonnettomuudessa
Jos olet kävelemässä metsässä metsästyskaudella ja sua ammutaan niin kuoletko ampuma-onnettomuudessa vai kävely-onnettomuudessa?

Samaa voi myös soveltaa tulipaloon nukkuessaan niin kyllä sinä kuolet siihen tulipaloon etkä nukkumiseen. Eli auto-onnettomuus on täysin oikein kirjoitettu koska auto on oleellisena tekijänä tilanteessa. Pyöräily-onnettomuudesta voi kirjoittaa siinä vaiheessa jos törmää pienempään asiaan tai isompaan mutta omalla syyllä eli vaikka parkissa olevaan autoon tai seinään niin kovaa että menetät henkesi.

Lentokoneen tippuessa olet kuollut lento-onnettomuudessa niinkuin nekin jotka lentokoneen sisällä ovat.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
LAINEETON MONTREAL
Jos olet kävelemässä metsässä metsästyskaudella ja sua ammutaan niin kuoletko ampuma-onnettomuudessa vai kävely-onnettomuudessa?
Entä jos ajat autoa ja joku ampuu sinua päähän ja sen seurauksen ajat pyöräilijän yli. Kuoleeko se pyöräilijä pyöräily-, auto- vai ampuma-aseonnettomuudessa?

Huoh.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

axe

Jäsen
Meinasin tulla purnaamaan, että jos otsikossa lukee, että ohje saattaa yllättää, niin miksei sitten saatana kerrota jutussa mikä se yllättävä asia on. Onneksi etsin vielä kerran ja löysinkin sen yllättävyyden kuvatekstistä. Laske, verenpaineeni, laske.

 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
otsikossa lukee, että ohje saattaa yllättää, niin miksei sitten saatana kerrota jutussa mikä se yllättävä asia on.
Minua tuo asia ei yllättänyt jos se nyt oli se kookoshiutale koska sillä ne koristeltiin kun olin lapsi. Ja minä INHOAN kookoshiutaleita...
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Kärpillä kamala viikonloppu – kuokkaan maalierolla 0–19​


Olisihan tuohon otsikkoon voinut laittaa, että kyse oli Kärppien naisten joukkueesta...
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voin vain kuvitella mitä ovat kauheushoitolat afganistanilaisittain. Nyt ne on kuitenkin kielletty.

 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ilta Sanomien urheilutoimittajat laukalla. Jo otsikot on niin raskasta luettavaa ettei itse "uutinen" kiinnosta pätkääkään.
-Olli Jokisen PERINTÖ ON TUHOTTU
-JÄTTISEURALLE KARMEITA uutisia
-Patrik Laine vältti KAMMOSKENAARION
 

axe

Jäsen
Oon jälleen kerran otsikoinnin asialla. Aiemmin oli niitä klikinsäästäjiä, kun otsikko arvuutteli jotain ja säästäjä sitten kertoi, että mikä se mysteeri sisällä nyt on. Mutta nykyään se otsikon mysteeri jää jutussakin mysteeriksi, teksti ei vastaa siihen otsikon lupaukseen tai luomaan odotukseen mitenkään. Ok, ehkä se on taas joku tyhmille myyty keino, että pihviä turhaan etsiessään lukija viettää enemmän aikaa artikkelin parissa ja samalla sinun mainoksesi näkyy pidempään, ja siksi on myös ok että mainospaikka maksaa ihan pöyristyttävän summan. Ei sitä kukaan silti huomaa, mutta voisi huomata kun se on näkyvillä pidempään.


Nyt jos tosta jätetään ihmisen rahankäytöntyperyys ylipäätään pois ja otetaan otsikon vihjaus pinttyneestä tavasta, joka rokottaa 900 euroa kuukaudessa. No mikä se on? Ainoa viittaus on, että menee 900 euroa ruokaan, mikä on "suurehko summa, varsinkin kun asutte kaksistaan". Mutta siis syöminenkö on pinttynyt tapa? Kyllä se nyt pitäisi avata, että ostaako ne liikaa ja heittää sitten ruokaa pois, vai tilaako ne pelkästään kallista ravintolaruokaa eikä kokkaa itse, vai mikä se tapa on että rahaa ruokaan menee liikaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
LAINEETON MONTREAL
Oon jälleen kerran otsikoinnin asialla. Aiemmin oli niitä klikinsäästäjiä, kun otsikko arvuutteli jotain ja säästäjä sitten kertoi, että mikä se mysteeri sisällä nyt on. Mutta nykyään se otsikon mysteeri jää jutussakin mysteeriksi, teksti ei vastaa siihen otsikon lupaukseen tai luomaan odotukseen mitenkään. Ok, ehkä se on taas joku tyhmille myyty keino, että pihviä turhaan etsiessään lukija viettää enemmän aikaa artikkelin parissa ja samalla sinun mainoksesi näkyy pidempään, ja siksi on myös ok että mainospaikka maksaa ihan pöyristyttävän summan. Ei sitä kukaan silti huomaa, mutta voisi huomata kun se on näkyvillä pidempään.


Nyt jos tosta jätetään ihmisen rahankäytöntyperyys ylipäätään pois ja otetaan otsikon vihjaus pinttyneestä tavasta, joka rokottaa 900 euroa kuukaudessa. No mikä se on? Ainoa viittaus on, että menee 900 euroa ruokaan, mikä on "suurehko summa, varsinkin kun asutte kaksistaan". Mutta siis syöminenkö on pinttynyt tapa? Kyllä se nyt pitäisi avata, että ostaako ne liikaa ja heittää sitten ruokaa pois, vai tilaako ne pelkästään kallista ravintolaruokaa eikä kokkaa itse, vai mikä se tapa on että rahaa ruokaan menee liikaa.
Tässä kohtaa ymmärrän miksi juttu on kirjoitettu näin tarkoituksellisen epäselvästi. Koko juttu on vain samaan Sanoma-mediaan kuuluvan Neloskanavan ohjelman mainos, eikä jutulla ole muuta tarkoitusta kuin mainostaa sitä kyseistä ohjelmaa. Eli se pihvi löytyy vasta sitten, kun sen ohjelman katsoo (oletettavasti).
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Meteorologien yleisessä käytössä oleva virallinen luokitus "vuosisadan myrsky" on haastettu. Ja mikähän tuo uusi luokitus on? Ehkä "Karmiva tuulikupoli" tai kenties " Esterin jyrähdys". En avannut uutista.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös