Huonot toimittajat vauhdissa

  • 1 158 024
  • 4 663

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Termit "huimat lukemat" ja rökäletappio" on ihan erilaisia mitä silloin oli, kun minä olin nuori. USAn naiset voittaa jalkapallossa Vietnamittaret 3-0, ei se ole rökäletappio eikä tosiaankaan huimat lukemat.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Termit "huimat lukemat" ja rökäletappio" on ihan erilaisia mitä silloin oli, kun minä olin nuori. USAn naiset voittaa jalkapallossa Vietnamittaret 3-0, ei se ole rökäletappio eikä tosiaankaan huimat lukemat.
Klikkihuorauksen aikakaudella tuo on ihan normaalia. Täytyy myöntää, että olin itsekin lievästi ärsyyntynyt tuosta uutisoinnista.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kaksi kysymystä:
- Mikä on hidas rengasrikko
- Mikä on rengasrengasrikko
- Mikä on hidas rengasrengasrikko?
No kolme kysymystä, näitä nyt sattuu.
 

Liitteet

  • rengas.png
    rengas.png
    95,3 KB · kertaa luettu: 224

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Termit "huimat lukemat" ja rökäletappio" on ihan erilaisia mitä silloin oli, kun minä olin nuori.
Niinpä. Olen ennenkin todennut, että ennen somea ja klikkihutsuilua "kansan" raivostuminen tarkoitti vähintään kolmea lipun tai plakaatin heiluttajaa eduskuntatalon rappusilla.
Nykyään toimittajille riittää "kansaksi" yksi kielteisesti someen kirjoittava.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tänään oli amppareissa otsikko: Sieppi ja Soiri ökylounastivat.

Toisella oli joku salaatti ja toisella 32€n hamppari.

Ei tuo nyt edes näin persaukiselle hirveällä ökylounaalta kuullosta...
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Niinpä. Olen ennenkin todennut, että ennen somea ja klikkihutsuilua "kansan" raivostuminen tarkoitti vähintään kolmea lipun tai plakaatin heiluttajaa eduskuntatalon rappusilla.
Nykyään toimittajille riittää "kansaksi" yksi kielteisesti someen kirjoittava.
Ja sehän toki somekansa, nykyajan kaiken tuhoavat raivoavat mongolit joiden jäljiltä ei ruohokaan kasva.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Liitteet

  • wwwwwwwwwwww.png
    wwwwwwwwwwww.png
    80,8 KB · kertaa luettu: 167

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi kysymystä:
- Mikä on hidas rengasrikko
- Mikä on rengasrengasrikko
- Mikä on hidas rengasrengasrikko?
No kolme kysymystä, näitä nyt sattuu.

Mulla olis yks lisää: mitä tarkoittaa kärsiä rengasrikko "erikoiskoe kahtatoista"?

Siellä lämpimässä officessa luultavasti luettiin JA:ta!!

Kiva, että kielioppivirheet saatiin korjattua, mutta edelleen päässä kummittelee yksi kysymys:

Mikä on hidas rengasrikko?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Häh! Eikö tuo hidas rengasrikko tarkoita sitä, että joku pikkuhiljaa paikkailee rikkoontuneen renkaan. Nopea rengasrikko tarkoittaa, että painu nopeasti niin helvetisti renkaan rikkouduttua pois kuin pystyt.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kiva, että kielioppivirheet saatiin korjattua, mutta edelleen päässä kummittelee yksi kysymys:

Mikä on hidas rengasrikko?
Hissukseen tyhjenevä rengas, ei lojahda laakista riekaleiksi. Hypystä jos tulee huonosti alas, saattaa rengas ottaa osumaa ja rupeaa vuotamaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mikä on hidas rengasrikko?
Lienee sellainen, että rengas tyhjenee hitaasti. Ei välttämättä vaikuta suuresti erikoiskokeen aikaan.


E
Näköjään muutkin ehtineet selittää asiaa ennen minua. Laitetaan muutaman oluen ja viskin piikkiin tämä hitaus. Hidas aivotoiminta. Tarkoittaa sitä, että jonkunlaista aivotoimintaa on edelleen havaittavissa (kun hyvin tarkkaan katsoo).
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hissukseen tyhjenevä rengas, ei lojahda laakista riekaleiksi. Hypystä jos tulee huonosti alas, saattaa rengas ottaa osumaa ja rupeaa vuotamaan.

Lienee sellainen, että rengas tyhjenee hitaasti. Ei välttämättä vaikuta suuresti erikoiskokeen aikaan.


E
Näköjään muutkin ehtineet selittää asiaa ennen minua. Laitetaan muutaman oluen ja viskin piikkiin tämä hitaus. Hidas aivotoiminta. Tarkoittaa sitä, että jonkunlaista aivotoimintaa on edelleen havaittavissa (kun hyvin tarkkaan katsoo).

Kiitos vastauksista.

Olisin ymmärtänyt "rengasrikon", mutta ylimääräinen termi edessä aiheutti syntax error-efektin.

Onko rallissa myös esimerkiksi nopeita ja hitaita suistumisia tieltä? (hymiö)
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kiitos vastauksista.

Olisin ymmärtänyt "rengasrikon", mutta ylimääräinen termi edessä aiheutti syntax error-efektin.

Onko rallissa myös esimerkiksi nopeita ja hitaita suistumisia tieltä? (hymiö)
Miksipä ei. Hitaassa mutkassa menee vähän leveäksi ja hiiiiitaasti keikkaa ojan puolelle. Sitten vedetään 180 km/h metsään ja lepikkoa kaatuu niin, että on kuin hurrikaanin jäljiltä ja metsänomistaja repii ihokkaansa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Toimittaja:
Entä jos syystä tai toisesta nosto ei tiistain vastaisena yönä onnistukaan?
Työmaapäällikkö Ville Lehtonen:
”Sitten operaatio siirtyy seuraavalle yölle”, Lehtonen vastaa.

Nykyajan toimittajat ovat todellakin ottaneet ohjenuorakseen sanonnan: "Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä ihmisiä."
Aivan kuin nämä toimittelijat eivät tutustuisi aiheena olevaan juttuun kuin vain pintapuolisesti ja lähtisivät sitten tekemään haastatteluja mutu -tuntumalla. Onneksi sentään muistan ajan, jolloin jopa iltapäivälehdissä oli oikeita toimittajia.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toimittaja:
Entä jos syystä tai toisesta nosto ei tiistain vastaisena yönä onnistukaan?
Työmaapäällikkö Ville Lehtonen:
”Sitten operaatio siirtyy seuraavalle yölle”, Lehtonen vastaa.


En sinänsä ota kantaa itse artikkeliin tai toimittajaan, mutta olihan järjettömän kokoinen alue ja rakennelma tuo, kun tänään toisen tytön kanssa kävin Korkeasaaressa.

Ja siellä tuo norjalainen proomu venaili nostotöitä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kävin tsygellä Tervasaaresta ja Mustikkamaalta komistusta ihailemassa. Harmi kun työskentelevät vain öisin..

Se on kyllä harmi. Pitäis varmaan hommaa kunnolla pussikaljaa ja mennä katsomaan.

Noi on aika ainutlaatuisia tapahtumia. Muistan vielä kun olin ehkä teini-ikäinen, niin oltiin hotelli Vaakunassa stadissa yötä, ja juuri sinä yönä nostettiin se hotellin poikki menevä tunneli/silta/whatever sinne keskelle sitä rakennelmaa. Sitä sitten yöllä käytiin ihmettelemässä siellä ulkona.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kännissäkö ne näitä kirjoittaa?


Nimi Kantanen, tai lähinnä sen taivuttaminen oikein, aiheutti toimittajalle kohtuuttomia haasteita. Kuinka monta virhettä löydätte?
Lukijalle tulee tunne, että joku tosiaan on humalassa. Jos lukija ei tietäisi olevansa itse selvin päin niin tuota juttua lukiessa epäilisi, että nyt on tullut nautittua muutama liikaa, kun jutun teksti on mitä sattuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukijalle tulee tunne, että joku tosiaan on humalassa. Jos lukija ei tietäisi olevansa itse selvin päin niin tuota juttua lukiessa epäilisi, että nyt on tullut nautittua muutama liikaa, kun jutun teksti on mitä sattuu.

Joku on lukenut palstaa, koska nyt alkutekstin Kantasessa on korjattu. Loppuun asti eivät toki itsekään jaksaneet juttua lukea. Enkä ihmettele.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

MM-kisojen hinnat järkyttävät – Tämä annos rääkkää lompakkoa​

Arvokisasapuskat eivät ole huokeimmasta päästä. Näin myös naisten MM-kilpailuissa.

Australian ja Uuden-Seelannin kisojen Tazuni-maskottikin saattaisi ihmetellä vajaan 30 euron kanakoria. AOP

Iltalehden toimittaja oli näköjään päättänyt suomentaa "bucket of chicken" muotoon "kanakori" ja muutenkin toimittamisen taso on päätähuimaavaa:

Erään Twitter-käyttäjän kuva paljastaa, että kanakorista saa pulittaa peräti 44 Australian dollaria (noin 27 euroa). Kallein annos, The Chook Pack, ei nimensä puolesta suoraan kerro, mitä kaikkea se sisältää, mutta hintaa sillä on matsinaposteltavaksi hulppeat 65,50 dollaria (n. 40 euroa).

Kanakori tarkoittaa suomalaisessa käyttökielessä yleensä annosta, jossa pieneen muovikoriin on laitettu jonkinlaisia rasvakeitettyjä/friteerattuna perunoita ja kanoja, esim. ranskalaiset + nugetit. Bucket of chicken sen sijaan viittaa yleensä ämpärilliseen kanankoipia, kuten tässäkin yhteydessä sopii olettaa, jolloin 27 Euron hinta ei ole mikään järisyttävä hinta ja sen annoksen kutsuminen 27 Euron kalliiksi kanakoriksi on järkyttävän heikkoa toimittamista, varsinkaan kun toimittajalla ei ole mitään tietoa kuinka isosta annoksesta on kyse. Ja mitä helvettiä tuo viimeinen virke tuo informaatiota tähän artikkeliin? Joku annos on toimittajan mielestä ilmeisesti todella kallis, mutta tämä mahtava toimittaja ei ole edes vaivautunut yhtään selvittämään mitä tuo kyseinen annos saattaisi sisältää, mutta toimittaja on vain päättellyt annoksen olevan kallis.

Siivet puolestaan irtoavat 21 dollarilla (n. 13 euroa). Kanahampurilainen ranskalaisten kanssa on saman hintainen, joten aivan kaikki kyseisessä paikassa ei ole kohtuuttoman kallista.

1 Euro on yhtä kuin 0,61 Aussidollaria, joten mielestäni nuo hinnat ovat ihan mukavat, jopa lähes huokeat. Esimerkiksi kanahampurilainen ja ranskalaiset 12,85€ tai samalla hinnalla wingsit ei ole mikään päätähuimaava hinta mielestäni.

No saatinpahan taas klikkauksia tälle mahtavalle uutistoimituksen taidonnäytteelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös