En nyt ymmärrä miksi sähet puolustamaan koko asiaa. Tämä meni koko Tampan joukkueen ja myös joukkueen DJ:jn piikkiin. Tuomareita turha lähteä syyttämään niinkuin koitat.Mutta olihan tuossa kiekko todella pitkään maalivahdin sylissä. Ainakin itse olen sitä mieltä, että vihellys olisi pitänyt tulla. Monestihan näkee niitäkin tilanteita missä maalivahti yrittää saada kiekon nopeasti peliin, mutta ei ehdi kun peli vihelletään poikki.
En nyt mitenkään erityisesti lähtenyt puolustamaan tilanteessa yhtään ketään tai syyttämäänkään. Itselle oli täysin uusi juttu tuo, että maalivahti saa hautoa kiekkoa kolme sekuntia, jos painetta ei annetta ja pistää sen sitten vielä peliin.En nyt ymmärrä miksi sähet puolustamaan koko asiaa. Tämä meni koko Tampan joukkueen ja myös joukkueen DJ:jn piikkiin. Tuomareita turha lähteä syyttämään niinkuin koitat.
Pääsenkö mä vihdoinkin leikkimään pysäytyskuvien kanssa? Jiihaa. Miten noin tyylipuhtaassa ylivoimahyökkäyksessä puolustaja voi ohjata pelin laidalle antamatta vieläkin räikeämpää 2vs1 hyökkäystä? Poppakonstit jakoon.Trouba on huono puolustamaan, piti tässäkin hienossa Petterssonin maalissa rynnätä vetämään äijää pystyyn, vaikka olisi voinut ohjata pelin laidalle. Hidas, ylipalkattu ja törkeän huonosti taklaava pelaaja. Onneksi pelaa Rangersissa, niin tietää että pitkälle ei mennä tänäkään keväänä.
Pettersson tucks home a beauty | NHL.com
VAN@NYR: Pettersson follows up his own rebound and nets terrific goalwww.nhl.com
Täysin väärä pelivalinta toki ohiryntäämisen muodossa eikä mies nyt ehkä omiinkaan suosikkeihin kuulu, mutta en mä silti ihan äkkiseltään keksi, miten tuosta tilanteesta olisi selvitty ohjaamalla peliä laidanpuolelle.
Pääsenkö mä vihdoinkin leikkimään pysäytyskuvien kanssa? Jiihaa. Miten noin tyylipuhtaassa ylivoimahyökkäyksessä puolustaja voi ohjata pelin laidalle antamatta vieläkin räikeämpää 2vs1 hyökkäystä? Poppakonstit jakoon.
Täysin väärä pelivalinta toki ohiryntäämisen muodossa eikä mies nyt ehkä omiinkaan suosikkeihin kuulu, mutta en mä silti ihan äkkiseltään keksi, miten tuosta tilanteesta olisi selvitty ohjaamalla peliä laidanpuolelle. Tai olisiko peruuttelemalla päästy edes parempaan lopputulokseen, ehkä oltaisiinkin. Monesti kuitenkin nopea paine ja yllätyselementti on puolustajan hyviä aseita ylivoimahyökkäyksissä, joskin räikeästi pieleen mennessään tilanne sitten näyttääkin tuolta.
Hidas, ylipalkattu ja törkeän huonosti taklaava pelaaja. Onneksi pelaa Rangersissa, niin tietää että pitkälle ei mennä tänäkään keväänä.
Ja aika monet piirtävät hänen nimeään USA:n tulevaan World Cup -joukkueeseen. Eivät selvästikään tiedä kaikkea.
Joo, siinä tapauksessa että 3-4 puolustajaa arvioidusta USA rosterista loukkaantuu, niin Troubaa on varmasti pakko harkita.
Pientä ristiriitaa havaittavissa jos pidät Troubaa haitallisena omalle joukkueelleen ja hyödyllisenä vastustajalle. Kun kuitenkin hän on mielestäsi kivenkovan USA:n noin kymmenen parhaan puolustajan joukossa (viitaten tuohon 3-4 puolustajan loukkaantumiseen ja siten Trouban valitsemiseen).
Myönnän, että en pidä kyseisestä pelaajasta tippaakaan ja on vaaraksi vastustajalle (sekä omille). Ihan puoluettomastikin on täysi pujottelukeppi suurimman osan ajasta. Poikkarin ja muun survomisen osaa.
Boldasin olennaiset. Miten tämä epäilemättä puolueeton analyysi on toteutettu?
En jaksa vääntää aiheesta enempää. Lasken hänen parhaimmaksi ansioksi parempien ja taitavempien pelaajien loukkaannuttamisen. Eikä ole lähelläkään NHL-kärkipuolustajia. Mutta olkoot tämä minun osaltani tässä.
En jaksa vääntää aiheesta enempää. Lasken hänen parhaimmaksi ansioksi parempien ja taitavempien pelaajien loukkaannuttamisen. Eikä ole lähelläkään NHL-kärkipuolustajia. Mutta olkoot tämä minun osaltani tässä.
Edit. tämä vahingoittamisyritys meni ohi. Onneksi jalka on sen verran raskas, että ei kerennyt osumaan.
Ihan mallikkaasti pelattu tilanne Troubalta tässä videossa. Onneksi Hischier oli sen verran hereillä, että luovutti bambiloikan myötä suosiolla kiekon vastustajalle, kun näki Trouba-junan lähestyvän kohdettaan. Ehkä tämä Hischierin kiekonmenetys orastavassa läpiajotilanteessa menee tämän "Huonot suoritukset NHL:ssä" -aiheen alle. Toki aina parempi luovuttaa kiekko tuossa tilanteessa, kuin joutua pariksi kuukaudeksi telakalle, joten sen puoleen pisteet Nicolle. Nyt oli se kuuluisa "pää ylhäällä".
Vain minun oma puolueeton mielipiteeni. Ole hyvä. ;)Noniin tulihan sieltä totuuttakin ! Saatiin nyt oikea näkemys tähänkin asiaan.
Trouba on melko ristiriitainen pelaaja myös itselleni, vaikka Rangers-lasit onkin päässä. Ylilyöntejä on noiden idioottimaisten huitomisten muodossa ja ajoittain ajaa itsensä ulos tilanteista, mutta vastapainona komeita puhtaita avojäätaklauksia. Kyllähän se automaattisesti tekee vastustajan pelaajastakin varovaisemman, kun tietää, että vauhti saattaa pysähtyä lihamuuriin.En itsekään Troubasta pelaajana pidä. Turhan vaarallinen kaveri kaukalossa.
Vain minun oma puolueeton mielipiteeni. Ole hyvä. ;)
EDIT: Ja ettei menisi vaan henkilökohtaiseksi tinderöinniksi, niin lisätään vielä, että ylläoleva video todistaa malliesimerkin lailla kuinka tärkeä pelaaja Jacob Trouba ja kaikki muutkin kaltaisensa vanhan koulukunnan fyysiset pakit ovat myös nykyänärissä. Nämä pelaajat pystyvät pelkällä olemassaolollaan aiheuttamaan vastustajan nuorille hyökkääjille kiekonmenetyksia ilman, että tarvitsee edes ottaa kontaktia. Hieno pelaaja tämä Jaakobbi, kuten olivat myös aikoinaan Devilsissä #3 ja #4 (puolueeton mielipide).
Sinähän nuo kaksi videota itse linkkasit tähän "huonot suoritukset" ketjuun ja niistä tässä keskustellaan.Aa, tämä oli nyt ongelma kun kerroin, että en pidä pelaajasta ollenkaan, mutta yleisellä tasolla anti pelille on huonoa ? Kyllä tuota ajatusta tukevia juttuja löytyy netistä pitkin poikin, niin varmasti myös sinun näkemystä, jossa tätä pajavasaraa ylistetään.
Keskustelun aihe voisi olla, kuinka tärkeä sarjalle on pelaaja, joka ajaa turhia taklauksia avojäällä, joilla ei pelillisesti saavuteta mitään, mutta saadaan vastustajalle pelaamisen estävä vamma aikaiseksi
Mutta kuten aiemmin kirjoitin, lopetan tämän, koska a) täysin väärä ketju ko. asialle b) Trouba on kiistämättä vaarallinen kaveri kaukalossa.