Connor Hellebuyckille kävi pieni lapsus viime yönä Oilersin tasoitusmaalissa.
Connor Hellebuyckille kävi pieni lapsus viime yönä Oilersin tasoitusmaalissa.
Akira Schmid lähti pelaamaan kiekkoa maalin taakse ja Devils-puolustus unohti, että McDavid on vapaana maalin edessä.
Jack Hughes antaa kaverisyötön jatkoajalla veljelleen Lukelle. Tuloksena voittomaali vastustajalle.
Tällä ei ollut paskankaan merkitystä ottelun lopputuloksen kannalta, mutta aika vaikea hahmottaa, miten tilanteesta saa leivottua paitsion. Voiko kamerakulma tosiaan vääristää puolen metrin verran kiekon ja Andersonin taaimmaisen jalan välillä?
Tämä on varmaan yksi oudoimmista maaleista koskaan. Tampan pelaajat lopettavat pelaamisen ja Canadiensin pakki laittaa omalta alueelta kiekon tyhjään maaliin.
Tämä on varmaan yksi oudoimmista maaleista koskaan. Tampan pelaajat lopettavat pelaamisen ja Canadiensin pakki laittaa omalta alueelta kiekon tyhjään maaliin.
Miksi tuota Canadiensin maalia katottiin videolta? Kai ne tuomarit itse tietävät vihelsivätkö pelikatkoa vai eivät? Vai vihelsikö siellä joku katkon siinä kohtaa kun kiekko oli jo lähetetty kohti tyhjää maalia?
Explanation: The Referee came on the headset to inform the Situation Room that he had not blown his whistle to stop play, therefore the puck entered the Tampa Bay net in a legal fashion.
No jos ei ketään ole paineistamassa, niin maalivahdin pitää laittaa kiekko liikkeelle, ja jos ei laita, silloin maalivahti saa jäähyn pelin viivyttämisestä. Ja koska siitä saa pelinviivyttämisjäähyn niin ei sitä ihan kevyesti anneta. Yleensä tuomari käskee laittamaan kiekkoa liikkeelle ja yleensä maalivahti silloin näin toimii.Mutta olihan tuossa kiekko todella pitkään maalivahdin sylissä. Ainakin itse olen sitä mieltä, että vihellys olisi pitänyt tulla. Monestihan näkee niitäkin tilanteita missä maalivahti yrittää saada kiekon nopeasti peliin, mutta ei ehdi kun peli vihelletään poikki.
Tämähän ei ole mielipidekysymys. Mikäli vastustaja ei anna painetta, saa maalivahti pitää kiekkoa 3 sekuntia. Nyt piti noin 2 sekuntia.Mutta olihan tuossa kiekko todella pitkään maalivahdin sylissä. Ainakin itse olen sitä mieltä, että vihellys olisi pitänyt tulla.
Mielenkiintosta, en ole ikinä tällaisesta säännöstä kuullutkaan. Onko tämä vain NHL:ssä käytössä, vai ihan kaikissa sarjoissa?Peli vihelletään poikki, jos vastustaja paineistaa maalivahtia. Tässä ei paineistanut, joten kiekko pitää laittaa takaisin liikkeelle. Jos hautoo kiekkoa yli 3 sekuntia, niin silloin maalivahti saa jäähyn pelin viivyttämisestä. Laittoi kiekon liikkeelle noin 2:n sekunnin jälkeen, eli jatkui normaalisti.
Se, että Tampan pelaajat ja areenan väliaikahumppamestari ovat aivan pihalla ei muuta sääntöjä.
Mielenkiintosta, en ole ikinä tällaisesta säännöstä kuullutkaan. Onko tämä vain NHL:ssä käytössä, vai ihan kaikissa sarjoissa?
Eli Hockey Canada ja NHL ovat ainakin tuon sääntöihinsä laittaneet, tuota 3 sekunnin sääntöä ei löydy mutta taitaa olla käytännössä semmoinen kirjoittamaton sääntö/käytäntö.
Minor Penalty – Goalkeeper - The object of this entire rule is to keep the puck in play continuously and any action taken by the goalkeeper which causes an unnecessary stoppage must be penalized without warning. A delay of game penalty shall be assessed to a goalkeeper who:
(i) Holds the puck with his hands for longer than three seconds unless he is actually being checked by an opponent.