Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 160 780
  • 580

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eikö tässä ketjussa ole mainintaa Cheekin ehkä nerokkaimmasta riimityksestä ikinä. Biisihän oli (muistaakseni) "Parempi mies".

"Rahamies, muttei kuitenkaan Sahamies"

Harmi kun Kahden suunnan sentterin linkkaama Dingon "Facebookissa" ei ollut ilmestynyt ennen Vain elämää-sarjaa. Cheekin tulkinta tuosta biisistä olisi varmasti ollut huikea!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Rahamies, muttei kuitenkaan Sahamies"

"Rahamies, muttei sentään ihan Sahamies"

En yleisesti ottaen pidä Cheekin musiikista, mutta tuo on mun mielestä ihan nokkelasti aseteltu, joskin riiminä sama sana kahdesti on... noh, ei niin nokkelaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Arttu Wiskari, koko tuotanto. Vittu mitä paskaa jo noista lyriikoista alkaen. Nyt tämä "Sirpa" on joku superhitti. Itse miettii lähinnä, voiko tuota kuunnella ilman itsemurha- ajatuksia. Sanoitus ihan pikkupoikien (alle 12 v) ensibändin tasoa.

"Sirpa kävi suihkussa viikoittain, ihottuman selkään sieltä sai"

Samanlaista skeidaa koko helvetin kappale täynnä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta tuo Wiskarin kappale on hauska Leevi and Leavings pastissi. Vähän paskempi versio Elina Mitä Mä Teen-kappaleesta.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Roope Salmisen ja Koirien Biisonit pistää vituttamaan oikein urakalla. Musiikki on OK, mutta ne sanat vaan ovat jotain niin kamalaa. Riimit äkistetty niin väkisin.

tänää piti tuoda jotain tuomiseksi
nii et siitä riittäis vähän vielä huomiseksi
en mä haluu mitään juomiseksi
aijon lähtee täältä niinku nelson se kuoli seksiin
turha mun on alkaa länkyttämään ku nään tytön alan änkyttämään
ja mä en oo kovin hyvä sängyssäkään
välil en nää metsää puilta mutta männyn mä nään
ja nyt on kovat sekä piipussa et rännissä
yleiso on niin kovin ystävällistä
se johtuu siitä että yleisö on kännissä
oon onnekas ku mä saan olla tässä bändissä
parannan sun migreenin
pääsen hollywoodiin näyttelemään leffas itteeni
pieni unelmointi kuuluu teeman
vii kuu see kaa

Keksisin muutakin, mutta tämä on tällä hetkellä ykkönen.

Aha, tämä olikin jo mainittu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Lyriikat sikseen, mutta nuo Arttu W:n laulujen aiheet ovat uskomattoman laskelmoituja. Tai ehkäpä mies vain oikeasti tuntee suurta tuskaa maamme vähäosaisia kohtaan, ja luonnostaan osaa asettua näihin rooleihin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lyriikat sikseen, mutta nuo Arttu W:n laulujen aiheet ovat uskomattoman laskelmoituja. Tai ehkäpä mies vain oikeasti tuntee suurta tuskaa maamme vähäosaisia kohtaan, ja luonnostaan osaa asettua näihin rooleihin.

Wiskari on uuden vuosikymmenen Anssi Kela. Reilu vuosikymmenen sitten ihmettelin, mihin Anssi Kelan suosio perustuu. Vähän myöhemmin tajusin, että syy on yksinkertaiset tekstit, joita yksinkertaisten ihmisten on helppo muistaa ja laulaa mukana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulin radiosta jonkun kamalan rallin, ilmeisesti tämän UMK-ehkokkaan:
Crossroads lyrics — Satin Circus (UMK Finland)
En ole mikään kieli- tai lyriikkanero, ja saan ylipäätään englanninkielisistä lauluista huonosti selvää, mutta korvaa särähti pahasti tämä kertosäkeen kohta:

Now those days are gone
Choices must be done
Standing at the crossroads


Onko tuo done muka oikein? Kuinka kökkö virhe tuo on (jos on), vaikkapa suomeksi muutettuna? Mitä ne meistä ajattelee?
Eihän tuo done edes rimmaa gonen kanssa.
Ihan kahden markan samuhabersanat nuo muutenkin kyllä on, ja koko tämänvuotinen UMK on helvetin huonotasoinen.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Minun kielikorvani sanoo, että pitäisi olla choices must be made.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jos Arttu Wiskarin Sirpa-kappale ehti jo järkyttää palstalaisia, nyt on tapahtunut vielä hirveämpi asia. Wiskarilta on ilmestynyt vähän aikaa sitten uusi single, Kun me diskossa suudeltiin.

Kappale on sinänsä ihan harmiton kasarimuistelu commodoreineen, mutta onhan siitä huolimatta kyseessä aivan karmea teos näin sanoituksen kannalta. Wiskari siis jatkaa Leevi and the Leavings -pastissiensa tekemistä.

http://lyrics.fi/arttu-wiskari/kun-me-diskossa-suudeltiin(Linkin takaa kappaleen sanat Lyrics.fi-sivustolla)
 
Standing at the crossroads

Onko tuo done muka oikein?

To make a choice of - definition of To make a choice of by The Free Dictionary

do a choice - definition of do a choice by The Free Dictionary

Kuinka kökkö virhe tuo on (jos on), vaikkapa suomeksi muutettuna?

Nuo päivät ovat mennyttä,
pitää tekee valintoja.

Tai jotain vastaavaa. Mutta mitäs me pienistä. Pitäähän sitä laulaa lontooksi, kun se on niin siistiä ja coolia. Itse tosin kuuntelen lähes yksinomaan sellaista musiikkia, jonka ihmiset ovat sanoittaneet omalla äidinkielellään. Tuo Satin Circusin biisi on oiva esimerkki siitä, miksi toimin näin.
 
Viimeksi muokattu:

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Arttu Wiskari on kyllä vienyt tämän lyriikoiden paskuuden niin pitkälle, että se taitaa alkaa jo lähennellä taidetta. Harmi vaan että musiikkinsa on niin jäätävää junttipaskaa että ei sitä voi yksikään järjissään oleva ihminen kuunnella. Cheek täällä on mainittu useaan otteeseen ja siihen en ota kantaa, koska eihän siitä sönköttämisestä saa mitään selvää muutenkaan, joten samapa tuo mitä paskaa se suustaan suoltaa.

Mutta asiaan. Puhelaulannasta en juuri ymmärrä, mutta kerran erehdyin lukemaan lyriikat kuultuani poppiräppäri Nicki Minaj:n hienon mestariteoksen Stupid Hoe ja täytyy kyllä myöntää että Amerikassa sitä osataan. Jäin oikein ihmettelemään miten joku pystyy sellaiseen lyyriseen nerouteen. Kappaleen kertosäe itsessään on jo jotain niin uskomattoman kekseliästä, että ei voi kuin ihailla:

"You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe [x3]
You a stupid hoe, (yeah) you a, you a stupid hoe
You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe (stupid, stupid)
You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe (you stupid, stupid)
You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe (you stupid, stupid)
You a stupid hoe, (yeah) you a, you a stupid hoe (you stupid, stupid)"

Lisäksi sellaiset riimit kuten: "Ice my wrists and I piss on bitches You can suck my diznik if you take this jizzes", "We ship platinum, them bitches are shipping wood Them nappy headed hoes but my kitchen good" ja "Yes, My name is Roman, last name is Zolanski But no relation to Roman Polanski" ovat jotain niin nerokasta ettei voi kuin ihailla. Lieneekö joku muukin tätä ison maailman musiikkia ihmetellyt?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
"You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe [x3]
You a stupid hoe, (yeah) you a, you a stupid hoe
You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe (stupid, stupid)
You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe (you stupid, stupid)
You a stupid hoe, you a, you a stupid hoe (you stupid, stupid)
You a stupid hoe, (yeah) you a, you a stupid hoe (you stupid, stupid)"
...
Kyllä saa hölmö kuokka kyytiä.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Oma suosikkini on Gimmelin blaah blaah blaah-biisin kohta "Syötät pyöreestä reiästä soikeeta tarinaa ja koitat vain fuulata mua, puhut blaah blaah blaah".
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mikael Gabriel - Woppaa feat. Kevin Tandu

Mikael Gabriel: Valot vaa välähtää sulakkeet kärähtää meno nii hulluu et tää mesta salee räjähtää me ollaa tänää tääl, kaikki voi sekoo tähä jengi huutaa woppaa ku tääl soittaa joku teknojäbä wop wop wop wop tultii bilettää homie kysyy kenen kemut emmä tiedä itekkää älä rupee kilettää ku me hauskaa pidetää ei nää juhlat tuu loppuu, vaa ne kestää pidempää c'moon

Kertsi:
KT: wop wop wop wop kädet ilmaa oppaa wop wop wop wop meno loca loca wop wop wop wop junnuja me ollaa haluun vaa rollaa ja woppaa ja woppaa MG: wop wop wop wop kädet ilmaa oppaa wop wop wop wop meno loca loca wop wop wop wop junnuja me ollaa haluun vaa rollaa ja woppaa ja woppaa

Kevin Tandu:
oppaa oppaa mä en pysty stoppaa nuorena pitää rokkaa mua sä et blokkaa blokkaa en tsiigaa irrotetaa sokkaa ei lomaa pygee ottaa menoja on liikaa baarimikko kysyy mult mitä juon no viskikola kun träppi musa soi ne ei paa lisää volaa wop wop ei lepoo mimmit alkaa sekoo iteki jo huomasin et meis on jotai eroo

Kertsi:
KT: wop wop wop wop kädet ilmaa oppaa wop wop wop wop meno loca loca wop wop wop wop junnuja me ollaa haluun vaa rollaa ja woppaa ja woppaa MG: wop wop wop wop kädet ilmaa oppaa wop wop wop wop meno loca loca wop wop wop wop junnuja me ollaa haluun vaa rollaa ja woppaa ja woppaa

MG:
poppaa ja rokkaa nää bileet ku mä tuun inee jauhan nii paljo et alkaa olee jo suu kipee viime vuon menin mökille mut tänä vuon en mä oon kotibileis ja oon täällä koko vuoden bileet loppuu illalla, mut vast huomen jengi haluu woppaa ikuisesti pysyy nuoren me eletää vähä tehää tää tänään sun ja mun raja me vedetää tähän elämää tämä me keretää nähä ei kenelkää hätää me ei pelätä tätä woppaa

Kertsi:
KT: wop wop wop wop kädet ilmaa oppaa wop wop wop wop meno loca loca wop wop wop wop junnuja me ollaa haluun vaa rollaa ja woppaa ja woppaa MG: wop wop wop wop kädet ilmaa oppaa wop wop wop wop meno loca loca wop wop wop wop junnuja me ollaa haluun vaa rollaa ja woppaa ja woppaa
 

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
Mikael Gabriel - Woppaa feat. Kevin Tandu

MG:
poppaa ja rokkaa nää bileet ku mä tuun inee jauhan nii paljo et alkaa olee jo suu kipee viime vuon menin mökille mut tänä vuon en mä oon kotibileis ja oon täällä koko vuoden bileet loppuu illalla, mut vast huomen jengi haluu woppaa ikuisesti pysyy nuoren me eletää vähä tehää tää tänään sun ja mun raja me vedetää tähän elämää tämä me keretää nähä ei kenelkää hätää me ei pelätä tätä woppaa

Boldattu kohta on jaksanut huvittaa itseä ja kavereitani alusta alkaen. Kaikessa huonoudessaan hipoo neroutta!

Pari muuta "tiukkaa lainia" suomiräpin saralta:

"Laidat kii pelti kii, tää on Lord Estii Petrii... ii"
"Jos et mun tyylii tajuu, se meinaa että sulla ei oo tyylitajuu"

Lisäksi Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai -kappaleessa nuoli on Amorin viinistä kai.

Olikohan punkkua vai valkkaria? Toisaalta biisi on muutenkin aivan kamala, joten ei edellä mainittu kohta sitä yksin pilaa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Lisäksi Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai -kappaleessa nuoli on Amorin viinistä kai.

Olikohan punkkua vai valkkaria? Toisaalta biisi on muutenkin aivan kamala, joten ei edellä mainittu kohta sitä yksin pilaa.
Ihan hyvä, mutta sana 'viini' sattuu tässä yhteydessä olemaan ihan sopiva sanavalinta:
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nuolikotelo

Pauli Hanhiniemi 1, käyttäjä pozlod 0.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta biisi on muutenkin aivan kamala, joten ei edellä mainittu kohta sitä yksin pilaa.
En voisi olla enempää eri mieltä. Hieno biisi, sekä alkuperäisenä että Hanhiniemen käännöksenä joka minusta hakkaa Juicenkin version selvästi ja on itseasiassa kaiken kaikkiaan todella onnistunut käännösiskelmä.
 

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
Ihan hyvä, mutta sana 'viini' sattuu tässä yhteydessä olemaan ihan sopiva sanavalinta:
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nuolikotelo

Pauli Hanhiniemi 1, käyttäjä pozlod 0.
Kyllä, viini on siis nuolikotelo. Sitä tässä en olekaan kiistänyt, mutta oikea taivutus omaan korvaan olisi viinestä.
vrt. hiili -> hiilestä,
En minä tiedä tuliko nyt sohittua ihan väärää pesää...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, viini on siis nuolikotelo. Sitä tässä en olekaan kiistänyt, mutta oikea taivutus omaan korvaan olisi viinestä.
vrt. hiili -> hiilestä,
Amorilla voi nuolikoteloita olla useita?
 

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
Amorilla voi nuolikoteloita olla useita?
Mutta nuolia on vain yksi. Eihän siitä mitään tule, jos sitä ainoaa nuolta pidetään vuorotellen yhdessä monista käytössä olevista koteloista. Tai sitten Amor olikin nainen.

Voin tulla sen verran vastaan, että hyväksyn nuolen olevan viinistä. Mutta biisi on edelleen huono!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös