Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 160 807
  • 580

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joko Popedan Sukset on mainittu?
Suksi, suksi ei luista mihinkään
varsinkin jos ei niitä ole ensinkään


Kaksi kielen vastaista idiotismia noin lyhyessä pätkässä. Eräänlainen ennätys takuulla.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Suksi, suksi ei luista mihinkään
varsinkin jos ei niitä ole ensinkään


Kaksi kielen vastaista idiotismia noin lyhyessä pätkässä. Eräänlainen ennätys takuulla.

Kieltämättä kamalaa riimittelyä. Jatko sen sijaan on loistava:

Kuka vei porstuasta porkat? Voi sian sorkat!

Väitetään, että Juice Leskinen auttoi tuolla riimillä Pate Mustajärveä, joka oli pahasti jumissa suksiriimiensä kanssa. En tiedä, onko juttu totta vai tarua, mutta kuulostaa kyllä varsin juicemaiselta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joko se Tuure Kilpeläisen Valon pisaroita on mainittu täällä:

Älä tule paha kakku, älä tule vaan. Anna meille valon pisaroita

huh!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaikki Chisun lyriikat..

Minusta Chisu on ihan lahjakas sanoittaja, mutta yksi biisi tuli kyllä heti mieleen.

Kauas se vie, tuo ruusuinen tie
Joka yhdessä maahan muurattiin
Teimme tien päähän talon niin sievän
Joka yhdessä yössä maalattiin
Johon yritin tehdä kotini


Ei kannata Chisun ex-miehen Tikkurilalle paljon reklamoida epäonnistuneesta ulkomaalauksesta jos ovat yöllä maalanneet. Myös tien muuraaminen on hiukan hassua, paitti tietty jos kyseessä on joku tiilitie tms.

edit: Oikeastaan se mitä tulin tänne kertomaan, on Mikko Leppilammen käsittämätön Salaisuus -veisu, joka oli jopa jonkinmoinen hitti muutamia vuosia sitten. Olen jopa ollut katsomassa Leppylämppyä Pori Jazzeilla, humalatilani tosin oli tuntuva, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan riittävä.

Kuinka kaunis onkaan hän
Yhä enemmän
Kuinka kaunis onkaan hän
Yhä enemmän
Joo mä pelkään, että paljastun


Yhä enemmän kaunis?
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kun nyt kerran Popedasta puhutaan, niin on syytä mainita Katsastuslaulun kertosäe:

"Hei, mä aion autoni nyt katsastaa.
Niin, ja siihen ilman muuta leiman saan.
Ei lommoakaan, ei hitsattavaa.
On uusi väri sekä erikoisvanteet ja romi kiiltää,
mun tää täytyy katsastaa. "

Ei huono!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ote Rebecca Blackin Friday-laulusta

Yesterday was Thursday, Thursday
Today i-is Friday, Friday (Partyin')
We-we-we so excited
We so excited
We gonna have a ball today

Tomorrow is Saturday
And Sunday comes after ...wards
I don't want this weekend to end


Rebecca on muuten joutunut siirtymään kotiopetukseen, koska hän ei kestä julkisessa koulussa jatkuvaa "Hei Rebecca, mikä päivä tänään on?"- tai "mikä päivä on huomenna" -kyselyä.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Taksissa kuulin seuraavan kappaleen, joka uskoakseni kuuluu tähän ketjuun: http://www.youtube.com/watch?v=yxmjfJfRR_Y

"Onko se Lenin, onko se Suomessa kulkeva maanteitä kiertävä Lenin? Vai vieläkin pahempaa, onko se Rolling Stones?" jne.

Edit: Tarkemman kuuntelun jälkeen, täytyy sanoa, että aika syvältä täytyy veljien kaivaa jos tästä laitatte paremmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joko se Tuure Kilpeläisen Valon pisaroita on mainittu täällä:

Älä tule paha kakku, älä tule vaan. Anna meille valon pisaroita

huh!

Tässäkin on vaan sellainen juttu että kun tuon yksittäisen lauseen irroittaa niin kuulostaa jumalattoman typerältä, mutta kun katsoo tuota säkeistöä (tai koko biisiä) kokonaisuutena niin ei tuo nyt minusta mitenkään poikkeuksellinen huono sanoitus ole jos nyt ei mikään mestariteoskaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aijjaiajajai nyt pää räjähtää.

Olen pari kertaa kuullut euroviisuehdokkaana olevan Stigin kappaleen Laululeija ja en enää kestä. Kertsissä lauletaan jotenkin näin:

Laiturin nokkaan se käpertyy
löytyy sen kyyneleisiinkin syy


Kyyneleisiinkin, mitä vittua? Paula Vesala tehnyt sanat ja hän on kai jotenkin arvostettu. Eikö perkele kenellekään ole missään vaiheessa biisintekoa tullut mieleen, että kyyneliinkin olisi ehkä mahdollisesti hiukan vähemmän vammaisen kuuloinen sana? Vaadin oikaisua.

Sanokaa nyt että tämä on pahaa unta tai olen kuullut tai ymmärtänyt väärin, en pysty enää tarkistamaan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Joku linkkasi jossain ketjussa Neljän Ruusun "comeback-singlen", ja onhan tämä aikamoista kuraa.

Sä olit mun Ono ja minä sinun John
Yksin olin vain mono, teimme yhdessä stereon


Tuossa vain yksi mieleen jäänyt laini. Nerokasta riimittelyä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Joku linkkasi jossain ketjussa Neljän Ruusun "comeback-singlen", ja onhan tämä aikamoista kuraa.

Sä olit mun Ono ja minä sinun John
Yksin olin vain mono, teimme yhdessä stereon


Tuossa vain yksi mieleen jäänyt laini. Nerokasta riimittelyä.

Tuohan on hauska ja nokkela.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Cheek ja "Putsaan fuckboyt pois mun olkapäältä". Jepjep.

Janne Orden "Vaikee uskoo todeks, se pelkkä fantasia
Sunlainen nainen saa shampanja fantan sijaan".
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ilman suurempaa mietintää mieleen tulee Sonata Arctica ja varsinkin varhainen tuotanto. Tuossa tuntui olevan melkoista camphuumoria mukana varsinkin "herkemmissä" kappaleissa. Jotenkin tuosta tulee mieleen amiksen röökitauolla sanakirjan kanssa väännetyt "rakkausrunot", sen verran naiivia ja huonoa tekstiä pukkaa.

"Your father disowned you because you have sinned
But he did forgive you in condition he was in
And I hope you won't do those things anymore
Dana My darling I'm waiting for"
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuka vei porstuasta porkat? Voi sian sorkat!

Väitetään, että Juice Leskinen auttoi tuolla riimillä Pate Mustajärveä, joka oli pahasti jumissa suksiriimiensä kanssa. En tiedä, onko juttu totta vai tarua, mutta kuulostaa kyllä varsin juicemaiselta.

En tämänkään jutun täyttä paikkansa pitävyyttä tiedä, mutta kaverini joka oli edesmenneen Juicen tuttuja, kertoi hauskan tarinan että kun juice rustasi biisejä ja biisien aihioita niin ne mitä ei itse käyttänyt niin lajitteli eri pinoihin vähän sen mukaan mitkä sopisivat millekin bändille/artistille. Sitten oli toki myös ns. mappi Ö, eli "ei vittu mitä paskaa"-osasto. Näitä sitten tarjottiin Patelle, ja Ikurin Turpiini sai käyttää näitä ihan ominaan.
 
Laiturin nokkaan se käpertyy
löytyy sen kyyneleisiinkin syy


Kyyneleisiinkin, mitä vittua? Paula Vesala tehnyt sanat ja hän on kai jotenkin arvostettu. Eikö perkele kenellekään ole missään vaiheessa biisintekoa tullut mieleen, että kyyneliinkin olisi ehkä mahdollisesti hiukan vähemmän vammaisen kuuloinen sana?

"Kyyneleisiinkin" on suomen kieltä ihan siinä missä "kyyneliinkin". Se on vain hieman runollisempi tapa ilmaista sama asia, ja siksi se sopii tuohon paikkaan varsin hyvin. Suomen kielessä puhutaan myös esim. "krokotiilin kyyneleistä" ennemmin kuin "krokotiilin kyynelistä".

Paula Vesala on arvostettu sanoittaja ihan syystä.
 

Da-Capo

Jäsen
"...välil en nää metsää puilta
mutta männyn mä nään ja
nyt on kovat sekä piipussa et rännissä
yleiso on niin kovin ystävällistä
se johtuu siitä että yleisö on kännissä.."

Roope Salminen ja Koirat yhtyeen uudesta sinkkubiisistä Biisonit. Aika huikeeta settiä...
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se PMMP:n biisi missä lauletaan jostain Miran pissahädästä ja Heikin kahvista ja pullasta.

Onko missään live-versiossa ikinä improvisoitu "Miraa paskatti taas"?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Se PMMP:n biisi missä lauletaan jostain Miran pissahädästä ja Heikin kahvista ja pullasta.

Onko missään live-versiossa ikinä improvisoitu "Miraa paskatti taas"?
PMMP:n biisit on kyllä onnistuneet näissä paskoissa lyriikoissa. Jossain biisissäkin itse virtahepo ne kasvattaa..

Toisessa biisissä taas laulettiin patteriin hirttäytymisestä. Kyseisen taideteoksen kuultuani meinasin tehdä samoin.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
http://www.youtube.com/watch?v=RH8KlDp0NSU Cheek - Liiku. Cheekin lyriikat nyt muutenkin ovat täyttä ribaletta, mutta tämän biisin kertosäkeistö on aika jännä. Tuo Jonna laulaa siinä monesti peräkkäin sanan "liiku", ja silloin saattaa saada mielleyhtymän että siinä lauletaankin jotain ihan muuta...

Toki tuo biisi tarjoili syötön suoraan lapaan eräälle toiselle lauluntekijälle: http://www.youtube.com/watch?v=UwhPQxceP-0 (biisi alkaa kohdasta 2.25).
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Kyyneleisiinkin" on suomen kieltä ihan siinä missä "kyyneliinkin". Se on vain hieman runollisempi tapa ilmaista sama asia, ja siksi se sopii tuohon paikkaan varsin hyvin. Suomen kielessä puhutaan myös esim. "krokotiilin kyyneleistä" ennemmin kuin "krokotiilin kyynelistä".
Paula Vesala on arvostettu sanoittaja ihan syystä.
Ei. Se on paskaa. Olet väärässä ja minä oikeassa.
 
Hyvät naiset ja herrat, Pertti Neumann!

"Olen luoksesi eksynyt kulkukissa, näin kuvasi Facebookissa, en elä toivossa, asun sun makuuhuoneessa, Facebookissa..."

"Soitin sulle kulta kymmeneltä, mulle vastasi mies ääni käheänä, kuului naurusi taustalla, mies vain vastasi; väärä numero."

"Olen tässä sun Ritari Ässä, nettitikkuja sydämessä, en elä toivossa, asun sun makuuhuoneessa, Facebookissa..."

https://www.youtube.com/watch?v=_X89rg2E_jE
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kiinnosta. Se on paskaa. Olet väärässä ja minä oikeassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös