Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 259 159
  • 1 553

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti E3
Muahahaa! Nähty on! Tässä on nyt kyseessä niiiiin ylihuono pätkä, ettei pahemmasta väliä. Suosittelen!

IMDB:ssä täydet 2.9 pistettä =D

Leffa on kaikessa huonoudessaan ihan katsottava. Kauhuksi tuosta ei ole, mutta komediana menee hyvin läpi.

Ehdottomasti J-Lo:n ja Ben Affleckin tähdittämä Gigli.

Pistän paremmaksi...IMDB:ssä pisteitä 1.6 :)

Edittinä ettei tuota rainaa selvinpäin pystynyt katsomaan.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä ketjussa on haukuttu monia sellaisia leffoja, jotka on tehty jo alupitäenkin edes jonkin asteisella omalla huumorilla "tahallaan" huonoiksi. Mutta seuraavassa muutama elokuva, jotka luetaa tai luettiin vakavasti otettavien laatuelokuvien luokkaan ja jotka ovat henk. koht. mieltymysteni ulkopuolella:

Matrix: Booooriiiing. Nukahdin kesken kaiken. Oikeasti. Minua ei kiinnosta tuollainen erikoisefektisekamelska ja eriasteisissa ulottuvuuksissa sinkoilu pätkän vertaa.

Mission Impossible 2: Se lopun moottoripyörällä ajelu ja viidentoista minuutin päähänpotkimissessio oli yksi elokuvahistorian vastenmielisimmistä. Enkä ole yksin mielipiteineni, sillä kävellessämme ulkos leffateatterista joka puolelta kuului:"Olipa paska leffa" tai "meinasin lähteä kesken pois, mutten kehdannut".

Vanilla Sky: Minä olen täällä, en olekaan, vaan olenpas. Vai olenko? Tai siis olenhan? Vai mitä?

Nuo harrypotterit ja tarut sormusten ym. herroista eivät jaksa kiinnostaa nekään. Olena joskus oikein miettinyt lainaavani koko sormuskertomusaagan dvd-nipun, mutta en ole kerta kaikkiaan kyennyt. Mutta enköhän kuitenkin edes yritä katsoa ne. Ties vaikka innostuisin...
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli mieleen ketjua lueskellessa että varmaan suurin syy, mikä saa aikaan näinkin erilaisia tuloksia tässä "tutkimuksessa" on se, että ihmiset hakevat hyvin erilaisia asioita elokuvista ja "käyttävät niitä eri tarkoituksiin".

Itse käytän elokuvia rentoutumiseen ja paetakseni todellisuutta, siitä syystä esim. Taru sormusten herrasta-trilogia sekä Matrix uppoavat meikäläiseen. Toisaalta joku hakee ehkä vastauksia pohtimiinsa kysymyksiin "elämän makuisista" draamoista. Tälläiselle "jalat maassa"-ihmiselle joku Matrixin tyyppinen leffa on varmasti jotain aivan kamalaa. Tosin kyllähän siinäkin elämän tarkoitusta etsitään... :)

Asiaan. Itseäni ärsyttävät kaikkein eniten Yhdysvaltoja ja yhdysvaltalaisia ihannoivat sotaelokuvat, joissa jenkit pelastavat maailmanrauhan aseilla ja lopussa soi kansallislaulu. Uuh.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Morrow10
Renny Harlinin Driven

Aamen.

Äläpä muuta sano. Jos joku elokuva on täysin epäonnistunut ja surkuhupaisa, niin tämä on sitä. Pointtia ei löydy mistään, vaikka kuinka hyvällä tahdolla yrittäisi etsiä.

Muita maininnan arvoisia. Siis eivät ehkä välttämättä maailman huonoimpia, mutta noin niin kuin isosti hypetettyjen ja todellisuuden välinen ero omalla kohdallani tässä viime aikoina:

Taru sormusten herrasta - ihan paska
Ensimmäinen näistä uusista Star Warseista - ihan paska
Hiipivä tiikeri...etc. - ihan paska. Ainoa jota en jaksanut näistä edes loppuun asti
Matrix - vain keskinkertainen
Mulholland drive - keskinkertainen

Sitten on vielä yksi elokuvatyyppi jota en voi sietää ja se on tämä "amerikkalaiset pelastavat maailman" tyylilaji. Ällöttävimpinä esimerkkeinä ehkä Fordin tähdittämä Amerikan presidentti sekä tehoisteilla mässäävät Independence Day ja Armageddon näistä viime vuosina nähdyistä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kyllä se on ylivoimaisesti Blair Witch Projekt ja The Real McKoy. Enpä muista paskempaa elokuvaa nähneeni kuin nämä kaksi. Tietysti Jouko Turkan kiimaiset naispoliisit ja saman tekijän seitsemän veljestä ovat aivan omaa luokkaansa, mutta ne taisivat olla sarjoja.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Mike
...
Taru sormusten herrasta - ihan paska
Ensimmäinen näistä uusista Star Warseista - ihan paska
Hiipivä tiikeri...etc. - ihan paska. Ainoa jota en jaksanut näistä edes loppuun asti
Matrix - vain keskinkertainen
Mulholland drive - keskinkertainen
...

Seuraava ei sitten ole vittuilua eikä liity ketjun varsinaiseen aiheeseen, mutta pakko on kysyä: mikä tai mitkä elokuvat ovat mielestäsi ihan "ihan vitun hyviä"?

Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että jonkun mielestä esim. Taru sormusten herrasta voi olla ihan paska.

Siis mielenkiinnosta.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viestin lähetti Morrow10
Renny Harlinin Driven

Aamen.

Tästä olen täysin samaa mieltä.

Muita mainitsemisen arvoisia ovat mm.

Armageddon
Yksin kotona -elokuvat
Spiderman
The Hulk

+ lähes kaikki kuvernööri Arnoldin leffat.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vanilla sky: Ekat viisi minuuttia jotenkin selvää, lopusta en kyllä hiffannut mitään...

Kaikki taru sormusten herrasta/Harry Potter elokuvat: Tuon kaksi tornia olin katsomassa oikein leffassa. Alussa nukuin ehkä kymmenen minsaa, lopussa rupesin äänekkäästi nauramaan kysyen serkultani miten joku voi tehdä juoneltaan näin paskan elokuvan.

Long kiss goodnight: Ei päätä eikä häntää...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti VH87

Kaikki taru sormusten herrasta/Harry Potter elokuvat: Tuon kaksi tornia olin katsomassa oikein leffassa. Alussa nukuin ehkä kymmenen minsaa, lopussa rupesin äänekkäästi nauramaan kysyen serkultani miten joku voi tehdä juoneltaan näin paskan elokuvan.

Ja, piti oikein lähteä elokuviin pilaamaan toisten katselunautinto? Olisit nukkunut koko leffan ajan..

vlad#16.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti VH87
Kaikki taru sormusten herrasta/Harry Potter elokuvat: Tuon kaksi tornia olin katsomassa oikein leffassa. Alussa nukuin ehkä kymmenen minsaa, lopussa rupesin äänekkäästi nauramaan kysyen serkultani miten joku voi tehdä juoneltaan näin paskan elokuvan.
Kävin tänään kurkkaamassa tuon Return Of The Kingin. Kahdesta aikaisemmasta olin ihan pitänyt, suht hyviä viihdepätkiä.

Tämä kolmas kuitenkin - ei perseensuti. Kaksi tuntia liian pitkä, lapsellisen ilmiselvä, jokainen juonenkäänne ennaltanähtävissä etc etc.

Kolmen elokuvan aikana olen elämässä nukahtanut: Moulin Rouge, Star Wars - Episode 1 ja nyt tämä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Axel K.
Seuraava ei sitten ole vittuilua eikä liity ketjun varsinaiseen aiheeseen, mutta pakko on kysyä: mikä tai mitkä elokuvat ovat mielestäsi ihan "ihan vitun hyviä"?

Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että jonkun mielestä esim. Taru sormusten herrasta voi olla ihan paska.

Siis mielenkiinnosta.

No niitä on niin paljon, että tässä on ihan turha käydä luettelemaan (joitakin mielestäni loistopätkiä löytyy esim. Kilpailut, visailut etc. osaston alta jostain kaikkien aikojen elokuviin liittyvästä ketjusta), mutta jos nyt vaikkapa otetaan esimerkiksi joku seikkailuelokuva - jollainen Taru sormusten herrastakin on - niin mielestäni esim. vanhat kunnon Indiana Jonesit ovat triljoona kertaa parempia. Olkoonkin, että nekään eivät ole mielestäni "ihan vitun hyviä".

Taru sormusten herrasta oli mielestäni kertakaikkisen tylsä. Ihan hienostihan se oli tehty jne. mutta kun tarina ja elokuva ei vaan säväyttänyt pätkän vertaa. Se oli siis mielestäni ihan paska - lue. en missään tapauksessa katsoisi toista kertaa tai olisi katsonut jos olisin tiennyt jne.

Sama homma sen ensimmäisen uuden Star Warsin kanssa, josta odotinkin vielä jotain, kun pidän niitä 70-80 luvulla tehtyjä ihan hyvinä, mutta pettymys oli sitäkin suurempi. Kahdella sanalla: kuolettavan puuduttava.

Siinä ekassa viestissä muuten olin laittanut sysipaskojen joukkoon leffan "amerikan presidentti". Kyseessä oli Black out ja leffa jota siinä oikeasti hain, oli tietysti Air force one.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Bad Guy

Mentiin sitten vähä aika sitten kihlatun kanssa videovuokraamoon. Ajateltiin, että voitaisiin katsella joku kiva eroottinen leffa ja kuinkas ollakkaan Bad Guyn kansi näytti lupaavalta. Nainen makailee alasti (selkä päin) ja katselee itseään peilistä. Erittäin tyylikäs kansi, josta olisi odottanut hienoa leffaa.

Näin ei ollut..

Aivan uskomatonta paskaa! Hongkong-leffa, jossa koko ajan joku mätti jotain turpaan ja ne eroottislatautuneet kohtaukset olivat ihan päin mäntyä. Tämän leffan nähtyäni päätin, etten enää koskaan katso leffaa, joka on tehty tuolla päin. Kuuleman mukaan kaikissa on vähän tapana olla samantyylinen juoni ja älytön turpaan mätkiminen. Ne amerikkalaisten tekemät vanclaude-leffatkin ovat huippuja tuon kuran rinnalla.
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Mike
Mulholland drive - keskinkertainen

Eh? Keskinkertainen? Hukkuuko tämä leffa sinusta massaan? Keksin lukemattoman määrän adjektiivia, joilla tätä leffaa voisi kuvata kukin mieltymyksensä mukaan, mutta että keskinkertainen. Pakko kysyä, että mikä leffa ei ole mielestäsi keskinkertainen ja mikä Mulholland Drivessa on keskinkertaista? Odotan vastausta innolla.


Katsoin viikonloppuna Levottomat ensimmäistä kertaa eläessäni. Olihan sellaista muovia, että tukehtua meinasi. Samassa on kätevä mainita Minä ja Morrison, jota parempi puoliskoni raahasi minut katsomaan. Paperinohutta.


Ihmetyttää hieman tämä "nukahdin kesken elokuvan" kommenttien suuri määrä. Taitaa elokuvat olla liian hengetöntä kamaa jatkoaikalaisille vai mikä se niin nukuttaa siellä elokuvissa?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Turambar
Ihmetyttää hieman tämä "nukahdin kesken elokuvan" kommenttien suuri määrä. Taitaa elokuvat olla liian hengetöntä kamaa jatkoaikalaisille vai mikä se niin nukuttaa siellä elokuvissa?
Itse en sentään elokuvissa ole nukahtanut, kun sen verran harvoin tulee käytyä, että on onneksi osunut mielenkiintoiset pätkät kohdalle. Sen sijaan lukion musiikkikurssilla oopperassa käydessä tuli vedettyä unta kuuppaan oikein kunnolla, kun ei yksinkertaisesti pysynyt hereillä vaikka kuinka yritti.

Eii se muuta vaadi kuin alkuillasta kunnon treenin, jonka jälkeen vedät navan täyteen ruokaa, ja lähdet leffaan/oopperaan/mihin tahansa istuskelemaan. Jos näytös ei kertakaikkiaan tempaa mukaansa, tulee uni yllättävän helposti pimeässä teatterissa. Jopa jatkoaikalaisille.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
En ole ketjua lukenut, joten voi olla, että tämä pätkä on jo mainittu. En muista filkan nimeä, mutta siinä olivat pääosassa Sly Stallone ja Dolly parton, ja leffassa Dolly koulutti kultakurkku Stallonesta pesunkestävän country & vestern staran. Mitään hyvää leffassa Dollyn keuhkojen lisäksi ei, joten se on ylivoimaisesti huonoin koskaan näkemäni leffa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Turambar
Eh? Keskinkertainen? Hukkuuko tämä leffa sinusta massaan? Keksin lukemattoman määrän adjektiivia, joilla tätä leffaa voisi kuvata kukin mieltymyksensä mukaan, mutta että keskinkertainen. Pakko kysyä, että mikä leffa ei ole mielestäsi keskinkertainen ja mikä Mulholland Drivessa on keskinkertaista? Odotan vastausta innolla.

Keskinkertainen = Kohtalainen = Ei oikein hyvä = Ei oikein huono jne.

Se oli keskinkertainen. Ihan mielellään katsoi loppuun asti, mutta mitään suurempia säväreitä ei aiheuttanut puoleen jos toiseenkaan. Se oli David Lynchia. Ei parhaimmillaan, jos kohta ei huonoimmillaankaan. Petyin. En siksi, että leffa olisi ollut sysipaska, vaan siksi, että se ei ollut kovin hyväkään.

Mielestäni semmoinen leffa ei ole keskinkertainen, jonka jälkeen ensimmäinen ajatus on, että olipas hyvä! tai sitten semmoinen, jonka jälkeen ensimmäinen ajatus on, että olipas paska.

Mulholland Drive meni samaan kategoriaan, kun 80% elokuvista = Tulipahan katottua.
Luulisin, että ilmeisesti pidät tätä jonain taiteen riemuvoittona ja niin erikoisena, että se jo sinällään tekee siitä jotain muuta kun se minun mielestäni on - eli keskinkertaisen, mutta näinpä tuon näin.

Ei siinä ollut mitään mitä ei olisi aiemmin tehty, eikä oikein mitään muutakaan sellaista, jotta se omalla asteikollani ei asettuisi sinne samaan harmaaseen massaan monien muiden _keskinkertaisten_ leffojen seuraksi. Oikeastaan eka fiilis oli itselläni se, että Lynchin ideat alkavat olla syödyt ja olisi kenties aika vetää kunnolla överiksi, tai sitten muuttua yksinkertaisempaan suuntaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti puuntakaa
En ole ketjua lukenut, joten voi olla, että tämä pätkä on jo mainittu. En muista filkan nimeä, mutta siinä olivat pääosassa Sly Stallone ja Dolly parton, ja leffassa Dolly koulutti kultakurkku Stallonesta pesunkestävän country & vestern staran. Mitään hyvää leffassa Dollyn keuhkojen lisäksi ei, joten se on ylivoimaisesti huonoin koskaan näkemäni leffa.

Rhinsestone.. Joo, on klassikko..
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
Se oli keskinkertainen. Ihan mielellään katsoi loppuun asti, mutta mitään suurempia säväreitä ei aiheuttanut puoleen jos toiseenkaan. Se oli David Lynchia. Ei parhaimmillaan, jos kohta ei huonoimmillaankaan. Petyin. En siksi, että leffa olisi ollut sysipaska, vaan siksi, että se ei ollut kovin hyväkään.

Itselläni ko. pläjäys aiheutti koko lailla samanlaiset fiilikset. Eli eipä juuri minkäänlaisia fiiliksiä. Lähinnä olankohautuksen että tämmöisen tekivät.

Itse myös ihmettelen tässä ketjussa esiintyvää elokuvien parissa nukahtelua. Itse en ole koskaan elokuvateatterissa nukahtanut kesken leffan ja ylipäänsä vahingossa nukahtaminen on minulle ajatuksena absurdi. Kotisohvalla olen silmäni kyllä joskus, lähinnä krapulassa, ummistanut kesken elokuvan.

Oikein sysipaskaa leffaa joudun vielä hetken miettimään. Palaan aiheeseen myöhemmin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos haluaa katsoa oikeasti todella huonon leffan, niin raina nimeltä Radalla on pomminvarma vaihtoehto. Olen tainnut kehuskella kyseistä pätkää täällä joskus ennenkin. Kannattaa muuten varata koso paljon alkoholipitoista juotavaa käden ulottuville, sitä soopaa kun ei yksinkertaisesti pysty katsomaan selvin päin. Aitoa pissis-touhua aikuisilta naisilta. Yack!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen toisinajattelija ja lobbaan ikuista näkemystäni, jonka mukaan Kaurismäen veljekset, Mika varsinkin, ovat totaalisen yliarvostettuja. Eikä se johdu siitä, etten pitäisi ko. genrestä (ei-kovin-kaupalliseksi-tarkoitetut-mutta-kyllä-me-palkinnot-haetaan-ja-katsojaluvut-seurataan -genre). Päinvastoin, useat pikkubudjettien sekoilut ovat loistavaa tavaraa vailla mitään menestymisen paineita. Käydessäni taannoin USA:ssa katsoin kaapelikanavilta sellaisia 3 dollarin pätkiä, joista osa oli järkyttävää paskaa, osa loistavaa - mikään ei keskinkertaista siinä mielessä kuin Mike tarkoittaa. Samoin europpalaiset pikkufilmit, erityisesti Tsekeistä tulevat viehättävät minua perverssillä tavalla.

Niin, Kaurismäkien koko tuotanto on tyhjyyttään kolisevaa mukataiteellista paskaa ja jos joku vakavissaan laskee Sakari Puunaama Kuosmasen näyttelijäksi, Silusta puhumattakaan, niin ei häntä kyllä voisi elokuvaohjaajaksi nimittää. Loistava poikkeus Kaurismäkien tuotannossa on upea Arvottomat - täyttä asiaa vielä tänäänkin.

Paskimmat kaurismäet kautta aikain; Mikan Amazon - kömpelöä harrastajatason söhellystä, mukana myös Robert "mä muuten tunnen tän jätkän" Davi ja sokerina pohjalla sanoma; älä viittihei tuhota luontoa. Napalmia Mikalle. Toiseksi paskin on Akin Juha; 90-luvun elokuvantekijä haluaa tehdä yhtä kömpelöä jälkeä kuin 30-luvulla tehtiin kameratyöskentelyä myöten. Kivaa. Mitä seuraavaksi? 90-luvun sprintteri haluaa juosta yhtä hitaasti kuin 30-luvun douppaamaton sprintteri ja lihottaa itsensä 11 sekunnin mieheksi? Ja me hurraamme katsomossa.

Äyts-töks-töks-kevyt taidepaukku!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Bad Guy

Viestin lähetti Arnold
Mentiin sitten vähä aika sitten kihlatun kanssa videovuokraamoon. Ajateltiin, että voitaisiin katsella joku kiva eroottinen leffa ja kuinkas ollakkaan Bad Guyn kansi näytti lupaavalta. Nainen makailee alasti (selkä päin) ja katselee itseään peilistä. Erittäin tyylikäs kansi, josta olisi odottanut hienoa leffaa.
Vuokraa ensi kerralla oikeaa aikuisviihdettä. Kannattaa. Huonoista leffoista pitänee mainita Bruce Willisin tähdittämä Jokikyttä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Re: Bad Guy

Viestin lähetti Nikke
Vuokraa ensi kerralla oikeaa aikuisviihdettä. Kannattaa. Huonoista leffoista pitänee mainita Bruce Willisin tähdittämä Jokikyttä.



Oikeaa aikuisviihdettä löytyy jo omasta takaa, mutta kyseessä on nimenomaan eroottiset leffat. Niitäkin ollaan jo pari katsottu. Jos jatkoaikalaiset bongaavat hyviä leffoja siltä saralta, niin vinkkejä kehiin vaan.

Mutta ei, ei me pelkästään erotiikkaa katsota. Se on vain pieni osa, mutta ihan kiva lisä leffamaailmaan välillä. Tiäksää..
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Bad Guy

Viestin lähetti Arnold

Aivan uskomatonta paskaa! Hongkong-leffa, jossa koko ajan joku mätti jotain turpaan ja ne eroottislatautuneet kohtaukset olivat ihan päin mäntyä. Tämän leffan nähtyäni päätin, etten enää koskaan katso leffaa, joka on tehty tuolla päin.

Kato Uneton Seatlessa ja muuta paskaa erotiikaan kaipuuseen, jos ei laatuleffat kelpaa ;)
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Kamalata kattoo

Onhan noita kamalia leffoja tullut katsottua. Onneksi suuren osan olen pystynyt poistamaan muististani.

Tässä kuitenkin vähän listaa ällötyksistä, joita olen kohdannut:

Minä ja Morrison. Nokia ja Dna olisivat varmaan saaneet mainosaikaa Maikkariltakin...Muutenkin elokuva on täyttä roskaa.

Takaa-ajajat. Takaa-ajettu nyt menettelee vielä, mutta jatko-osa on jo liikaa.

Leijat Helsingin yllä. Ei hyvää päivää, mitä teeskentelyä. Oli pakko jättää puolessavälissä kesken, kun ei enää jaksanut katsoa.

Titanic. Joopajoo. Olisihan se laiva vähemmälläkin paatoksella saatu uppoamaan.

The Last Castle. Pojat verestävät sotamuistojaan vankilassa ja välissä liehutetaan tähtilippua.

Forrest Gump. Pikkuhiljaa tämä leffa on alkanut ällöttää. Ilmeisesti amerikkalaiset eivät osaa käsitellä historiaansa muuten, kuin jonkun puolihullun ihmepojan silmin katsottuna. Ironian piikkeihin olisi ollut huikea mahdollisuus, mutta kovin hampaatonta kritiikki tässä imelyydessä on.

Bumerangi. Eddie Murphy on joskus jopa hauska, mutta tässä leffassa ei ole ideaa. käsikirjoituskin on surkea. kaikin puolin onneton ja turha raina.

Lisäksi listalle kuuluvat kaikki Jenkkien ylemmyyttä puhkuvat elokuvat, kuten Armageddon, ID4 ja iki-ihana Olimme sotilaita. Kaad pless thöys sypeeriör ämeerikäns!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös