Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 256 094
  • 1 553

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Gellner
Minua Munckissa vituttaa eniten hänen ärsyttävän äänensä lisäksi tämä tapanikansa-syndrooma. Siis otetaan ulkomaalainen biisi ja käännetään se suomeksi. Eli biisien mahdolliset "tarttuvuudet" yms, ovat Patrik Isakssonin "ansiota", ei Munckin.


Tuota en tiennytkään. Suomennokset todellakin ovat kieltämättä yleensä syvältä. Kuullessani Levyraadissa hieman muunneltuna Kentin Dom andran tutun vihellyksen, luulin aluksi sitä vitsiksi, mutta Reijo Taipalehan veti kappaleen miehekkäästi suomeksi. Tapani Kansan versiot ovat toki aivan omassa luokassaan.

Off-topic, parempi jättää tämä asia tähän.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Gellner
Minua Munckissa vituttaa eniten hänen ärsyttävän äänensä lisäksi tämä tapanikansa-syndrooma. Siis otetaan ulkomaalainen biisi ja käännetään se suomeksi. Eli biisien mahdolliset "tarttuvuudet" yms, ovat Patrik Isakssonin "ansiota", ei Munckin.

Tuo kopiointi on totta, mutta siltikään sillä ei ole tekemistä sen kanssa, että tämä Prinssi -jollotus on pirun hyvä sävellys. Aivan sama, vaikka Munck onkin sen kopioinut. "Kehuni" koskivat sävellystä. Samoin Munck osaa laulaa nuotilleen - taito, jota monilla levyttävillä artisteilla Suomessa ei ole. En silti pidä Munckin vaikertavasta vibraatosta ja mukatulkinnasta henk.kohtaisesti. Tästä tullaankin siihen, että en kokonaisuutena pidä Munckin Levoton prinssi -biisistä henk.koht tasolla, kuten tuossa mainitsinkin. Arvostan silti sen musiikillisia ansioita.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Miguel
Mitä tulee täysin omiin maailmoihinsa perustuviin elokuviin, kuten LOTR:iin ja Harry Pottereihin, niin tarvitseeko niitä katsoa kokonaan, jos tyylilaji ei miellytä?

Aika huono antaa minkäänlaista arviota leffasta, jos ei katso kokonaan?
Tyylilajin mukaan kategorioiminen ei ole mielestäni kovin hedelmällistä sekään. Jos tykkää oikeasti leffoista, niin tuolla tyylillä jää aika monta helmeä näkemättä.
Täytyy myöntää, että lähinnä sci-fi on itselleni se tyylilaji, joka yleensä jää hyllyyn jos muuta kiinnostavaa on tarjolla, mutta olen silti erittäin tyytyväinen, että olen elämäni aikana nähnyt 12 Apinaa ja mm. Alienit, Star Warsit ja miksei Fifth Elementin ja Matrixinkin, vaikka varsinkin viimeksi mainittu oli kyllä käsittämättömän hypen jälkeen aikamoinen pettymys, vaikkei suoranaisesti huono ollutkaan.

Eihän tässä ole kysymys mistään muusta kuin, että kun tämmöinen näemmä paljon keskustelua herättävän elokuvan arvosteleminen aiheuttaa nähtävästi diggareiden keskuudessa ihmettelyä.
En ollenkaan epäile etteikö jonkun LOTR diggarin ja kirjan (vai onko niitäkin monta) lukeneen mielestä tuo leffakin voi olla ihan perkeleen hyvä.

Viimeksi tänään juttelin frendin kanssa joka kehui istuskelleensa päivällä vajaa 4-tuntia teatterissa katsomassa uusinta osaa. Ei nyt millään lailla erityisesti kehunut, mutta sanoi että oli ihan kohtuullinen ja oli sitä mieltä siitä ekastakin. Minun oli vaikea uskoa. Itse aiemmin kehuin hänelle The Sixth Sense'ä ja hän sanoi, että se oli mielestään melko heikko esitys. Minun oli taaskin vaikea uskoa.
Toisaalta, molemmat diggaavat helvetisti mm. Hannibal -saagasta - kaikista niistä - ja monista muistakin samoista leffoista, joten mistään merkittävistä perustavaa laatua olevista makueroistakaan on turha puhua.

Näin se vaan menee. Helvetin vaikea se on meikäläisenkään käsittää, että miten joku ihminen voi pitää vaikkapa niin kertakaikkisen loistavaa bändiä kuin Slayeria sellaisena, ettei sitä voi kuunnella sekuntia pidempään. Nehän soittaa saatanan hyvin ja Tom Araya laulaakin hyvin. Juuri kuten niihin biiseihin pitääkin. Missä siis mättää, mä kusun vaan..
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti JHag
Tästä tullaankin siihen, että en kokonaisuutena pidä Munckin Levoton prinssi -biisistä henk.koht tasolla, kuten tuossa mainitsinkin. Arvostan silti sen musiikillisia ansioita.

Tämä oikeastaan hienosti olisi sopinut jatkoksi edelliseen viestiini. Minäkään en pidä henk.koht tasolla siitä biisistä, mutta en myöskään arvosta yhtään tippaa sen musiikillisia ansioita.
Toki tiedän, että sillä on saatu juuri se mitä on haluttu, mutta ei se musiikaalisesti anna mitään. Aivan kuten joku J.Karjalaisen Väinö. Yksi tarttuva kertsi ja rahan tuloa ei voi estää.

Arvostan tuota taitoa tehdä se juttu. Musikaalisesti en silti mitenkään voi arvostaa biisejä, joita kuunnellessa tekisi mieli päästä hullunkiilto silmissä kuristamaan se muusikko hiljaiseksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Mike
Arvostan tuota taitoa tehdä se juttu.

Tästä siinä juuri on kysymys omastakin mielestäni. On ihan jokaisen henk.koht sanakirjan varassa, kutsutaanko kykyä leipoa hittikertsejä musiikillisiksi ansioiksi vai muiksi ansioiksi. Ansio eli arvostamisen arvoinen juttu se on silti. Ja trust me - jos se olisi helppoa, kaikki tekisivät hittejä tuossa mainstream -genressä. Siltikin vain noin promille yrityksistä päätyy hitiksi. Ja Väinö -biisin kuullessani poistan varmistimen aseesta itsekin etsien tähtäimeen J "yhdentekevän musiikin kuningas" Karjalaista. Hänenkin musansa on henk.kohtaisella arvoasteikollani täyttä kuonaa. Mutta arvostan hänen (musiikillisia, pidän niitä sellaisina) kykyjään tehdä ne perkeleen väinöt ja apinaorkesterit aina uudestaan.

Slayer on, kun esille otit, äärimmäisen taitavaa soitantoa ja laulua. Lisäksi vitun hyvää musaa henk.koht asteikollakin.

Mainittakoon vielä tarkennuksena J.Karjalaisesta; se että puhun hänen musastaan täytenä kuonana koskee nimenomaan koko tuotantoa, ei pelkästään yksittäisiä biisejä. Jotka ovat yksitellenkin kuultuina täyttä kuonaa........niinkuin Hectorkin....vittu, nyt karkaa mopo. Stop.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti JHag
. Ja trust me - jos se olisi helppoa, kaikki tekisivät hittejä tuossa mainstream -genressä. Siltikin vain noin promille yrityksistä päätyy hitiksi.

Jep. Tutkimattomat ovat herran tiet. Niin käsittämätöntä kun se onkin, niin lista on komeaa katsottavaa.. J.Karjalainen, Nykänen, Alatalo, Kela, Kumpulainen, Pizza Enrico etc.
 

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teknisiä tarkistuksia

Viestin lähetti JHag

Siispä mulla on tavallaan neljä kategoriaa leffoille / musalle / oikeastaan urheilullekin:

1) ...täyttä paskaa kokonaisuutena ja henkilökohtaisena kokemuksena, mutta voi olla osittain, jopa kokonaankin teknisenä suorituksena loistava tai hyvä.

...
2) Täyttä paskaa kokonaisuutena ja myös teknisesti

-Kaurismäkien filmit paria poikkeusta lukuunottamatta
-Janos Valmusen, Arja Korisevan ja muiden humppaeinojen musa

3) Tykkään perkeleesti, vaikka tekniikka/taito ei päätä huimaakaan

-Pulttibois tv-sarja
-Hurriganesin keikat aikanaan

4) Tykkään perkeleesti ja teknisestikin moitteetonta

-Bon Jovi, Def Leppard

...Jonkun mielestä Bon Jovi soittaa ja laulaa huonosti. Hänelle suosittelen silti muuhun kuin musiikillisiin asioihin keskittymistä, sillä tekniseen arviointiin ei ole kompetenssia. ...


Oijoi, ihan pakko tehdä pari täsmennyspyyntöä, jotta voin järjestää taide-elämykseni näihin luokkiin...Luokittelussa on pakko olla jokin elementti pielessä, koska Bon Jovihan kuuluu tyylillisesti tuonne Arja Korisevan perään, mutta ei ole umpipaska. Kaurismäet (no, puhun vain Akista, koska Mikan leffat ovat minusta pitkästyttäviä ja niistä puuttuu Leningrad Cowboyseja lukuun ottamatta jäntevyys ja kunnon rytmi) eivät mässäile teknisillä tehosteilla ja elokuvien äänitys on ehkä aika pelkistetty, mutta mikämikäMIKÄ A. Kaurismäen tuotannon käsikirjoitus-, kuvaus-, näyttelemis- ja leikkaustekniikassa on huonoa???
 
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers,ManU,jääkiekko,Brittifutis
yks varmaan huonoimpia on Murhasiivous Oy. Olikohan jopa Tarantinon ohjaama. Sitten sellanen kun Salaisen agentin paljastukset. Voi herranjumala että elokuva voi pitkästyttävä
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Erehdyin aattoiltana katselemaan Canalilta elokuvaa nimeltä "Blondin kosto".

Kesken jätettyä elokuvaa ei saisi arvostella, mutta jotenkin tuntuu siltä, että kyseinen teos ei loppuhuipennuksellakaan olisi minua alkanut miellyttämään.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Murmeli
Parhaimpiin elokuviin kuuluvat mm. The Ring

Hyvä vinkki. Tsiigasin viime yönä ja miellytti kyllä kovasti. Oikein hieno tunnelma oli luotu leffaan ja piti otteessaan kyllä aika tiukkaan koko parituntisen.
Jossain määrin juuri tuon yleisfiiliksen puitteissa tuli The Others mieleen, paitsi että tämä oli ehkä vielä parempi.
Anyways.. Hieno tekele, eikä varmasti kovin isoilla rahoilla olla pröystäily.
 

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huonoin elokuva, jonka olen nähnyt on "Autokauppias jumalan armosta"
Siinä näyttelee bruce willis, mutta leffassa ei ole mitään järkeä, se on surkea...
kannattaa katsoa, jos etsit jotain surkeaa leffaa...
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Muutama sysipaska elokuva:

-Snatch -hävyttömät, aivan uskomattoman surkea elokuva.

-Konttorirotat, niin sanottu komedia, olikin todella hauska, en tainnut nauraa kertaakaan.

-Koukkusormi, juu, ei ole Eddie Murphy enää huipulla, vahva todiste siitä on tämä elokuva. Pientä kritiikkiä, paska mikä paska.

Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen, ja hauskinta tässä on se, että kaikkia elokuvia on kehuttu jossain, Snatch taisi saada viisi tähteä Suosikissa, ja elokuva löytyy myös Porin Makuunin henkilökunta suosittelee osastolta (tai joku vastaava). Konttorirotat ja koukkusormi taisivat saada kehuja Ilta-Sanomissa.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Mike
Aika huono antaa minkäänlaista arviota leffasta, jos ei katso kokonaan?
Tyylilajin mukaan kategorioiminen ei ole mielestäni kovin hedelmällistä sekään. Jos tykkää oikeasti leffoista, niin tuolla tyylillä jää aika monta helmeä näkemättä.

Olet oikeassa, mutta jotkut katsovat esimerkiksi juuri fantasialeffoja vain päästäkseen kaatamaan kaiken paskan niiden päälle. Asenne on jo etukäteen sellainen, että "tämä on surkea, mitä järkeä tässä on?". Tällaisella asenteella on mahdoton päästä sisään elokuvan erikoiseen maailmaan. Kaikkein eniten vituttavat sellaiset, jotka käyvät katsomassa sarjasta useamman osan haukkuakseen ne kaikki. Jos aihe ei ole lähellä sydäntä, sanokaa "ei kiinnosta", älkää "se on paska". Jo tämä hienosäätö sanavalinnoissa vähentäisi sanasotien määrää.

Jos taas, kuten otit esille, tykkää oikeasti laadukkaista leffoista, ei suurteoksia kannata jättää väliin. Minulle Lost Highway, jos ei nyt suurteos niin ainakin suurehkon ohjaajan, oli kamala pettymys. Tuskin silti aion lähteä katsomaan Mulholland Drivea "tää on paska" -asenteella. Lost Highwayn laittaminen tuonne huonoimpien elokuvien joukkoon oli muuten minulta huono ilmaus, kyseessä on ennemminkin käsittämättömin elokuva.

Selvennettäköön vielä, että en ole mikään LOTR-fani. Olen nähnyt ensimmäisen osan ja pidin siitä, kuitenkaan mitään suuria tunteita se ei herättänyt.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti JHag
Jotka ovat yksitellenkin kuultuina täyttä kuonaa........niinkuin Hectorkin....vittu, nyt karkaa mopo. Stop.

Hectorin mollaaminenhan on varsinkin musapiireissä jo pidempään ollut aivan must tai muuten olet out.

No, ovatko biisit "Ake, Make, Perä ja mä", "Hautausmaa", "Juodaan viinaa", "Palkkasoturi" täyttä paskaa. En omista yhtään äijän levyä ja varsinkin 70-luvun Bowie jutut olivat hieman naurettavia, mutta silti....että pelkkää paskaa koko tuotanto? Toki äijä voisi riisua sen ison ristin kaulastaan, jotta ei "uskottavuus" menisi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
PeteX: Mulle Hectorin ihoaminen on ollut missio jo kakarasta lähtien. Myös silloin, kun hän oli suosionsa huipulla. Koko lähipiirini tietää tämän. Minusta Heka on sietämätön plagioija, jolla ei ole minkäänlaista omaa tyyliä tai näkemystä oikeastaan mistään asiasta. Välillä hän oli Suomen Bowie, sitten Lou Reed, sitten Dylan, sitten Neil Young. Ja kaikki biisit merkataan tietenkin omiin nimiin. Tekstit ovat muodikkaasti kantaaottavia ja aina yllättäen ajassa kiinni, äijä on täysi perässähiihtäjä siis. Teknisesti H.Harma on todella taitava tekstittäjä, ei moitteen sijaa siinä puolessa. Lisäksi sovituskoneisto hänen ympärillään loihtii tasokasta jälkeä genressään. Joten en kiistä Harman teknistä osaamista - siltikin inhoan jokaista nuottia ja tavua, jonka häneltä kuulen. En ole koskaan omistanut yhtään Hectorin albumia ja keikan olen joskus nähnyt olosuhteiden pakosta festareilla. Hyvin soittivat, so? Tämä on tällainen tarina....mutta ymmärrän hyvin Heka-diggareita. Eivät häiritse minua millään tavalla, toivottavasti en minäkään heitä. Kaikki mainitsemasi Heikki-biisit ovat mielestäni paskaa.

Erotan tässä muuten musiikkitaiteilija Hectorin ja ihminen Heikki Harman, josta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.

Arvoisa Woman In Red: Bon Jovin sijoittaminen musiikillisesti samaan kategoriaan kuin Arja Koriseva on paitsi loukkaus, myös viiltävän tuskallinen osoitus musiikillisesta tietämättömyydestä tai ennakkoluuloista. Otan esimerkin; en voi sietää Alpo Suhosta valmentajana. En myöskään Äkäslompolon korttelisarjan F-junnujen valmentaja Eskon (nimi muutettu) valmennustyötä Äkäslompolon F-junnujen parissa. Inhoan molempien toimintaa vaihtoaitiossa yhtä paljon. En silti koskaan menisi sanomaan, että Alpo Suhonen kuuluu valmentajana Eskon kategoriaan. Joku järki ja suhteellisuudentaju. Siitäkin huolimatta mielipiteesi on hyvinkin ok, en koe tarvetta käännyttää sinua Bon Jovi -diggariksi. Voin jopa ymmärtää senkin, että Bon Jovi inhottaa yhtä paljon kuin umpilaulutaidoton vinkuja nimeltä Ara Koriseva. Mutta että he ovat musiikillisesti samaa kategoriaa? Okei, minä olen sitten sprintterinä samaa kategoriaa kuin Markus Pöyhönen. Tulisin toiseksi, jos juoksisin John Drummondia vastaan.

Aki Kaurismäestä; jos elokuvaohjaaja sijoittaa elokuviensa näyttelijöiksi Sakari Kuosmasen ja Silu Seppälän tasoisia amatöörejä, ja vielä noin paskoja amatöörejä, kun maailma on oikeita näyttelijöitä väärällään, on hän mielestäni ammattitaidoton. Mitä tulee muuhun Akin kuvasommitteluun ja kameratyöhön, jonka pääantia ovat ankeat mustavalkoiset kuvat, lähikuvat näiden surkeiden amatöörien mykistä kasvoista, jotka kerran minuutissa lausuvat: "Vai niin" tai muuta vastaavaa sekä suomalaisesta elokuvasta tutut ovista kulkemiset, niin haloo! Kuka tahansa meistä kamera kädessään tekisi vastaavaa kuvaa. Lisäksi Akin elokuvien leikkaus on liikuttavan kömpelöä. Näin ajattelen, enkä muuta voi.

Mutta antaa kaikkien....öh...kukkien kukkia.

(typoja, joita oli helvetisti)
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Voi juku - mikä lauantai

...tai mikä tahansa Visa Mäkisen tuotos.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Makuasioista on vaikea väitellä ja antaa Hectorin nyt olla, koska en ole hänen musansa asiantuntija. Plagiointi ja matkiminen sen sijaan ovat nykyjään enemmän sääntö kuin poikkeus ja purkkahevin esittäjät ovat siitä hyviä esimerkkejä.

Katselin dokumenttia Nicholas Gagesta. Hänen tuotannostaan "Arizona Baby" ja "Wild at Heart" ovat omia suosikkejani. MUTTA "Leaving Las Vegas", mielenkiintoisesta aiheestaan huolimatta, on mielestäni huono ja voisinpa jopa sanoa surkea. Elokuvassahan pääroolin esittäjä juo itsensä hengiltä tarkoituksella. Gage sai roolistaan Oscarin, mutta huomasiko kukaan muu mikä hommassa mätti? Verrattuna esim. Rourken hienoon suoritukseen Bukowskin elämään perustuvassa elokuvassa "Barfly". Ihminen joka juo itsensä hengiltä ei aja partaansa joka aamu. Ihminen joka juo itsensä hengiltä turpoaa tai kuihtuu ennen kuolemaansa. Gage oli koko roolisuorituksensa ajan about saman näköinen. Muutenkin voisi avata ketjun "Elokuvien epäloogisuudet". Eilisessä lankkärissäkin jengiä seisoi kaksintaistelukohtauksissa taistelijoiden takana töllöttämässä.

Ja miksi töllöstä tulevassa "Hylätyt talot, autiot pihat"- filmissä suomenruotsalaiset näyttelijät näyttelevät karjalalaisia?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Plagiointi, kopiointi ja sukulaisuus

Minä en kammoa Hectoria ensisijaisesti siksi, että hän on härski plagioija, kokonaisuus ratkaisee ja Hekassa vielä suurempi inhotuksen aihe on teeskennelty kantaaottavuus. En itse asiassa pidä kopiointia / sukulaisuutta joihinkin muihin biiseihin minään mittarina arvostaessani tai arvottaessani yksittäistä artistia. Tämä meidän tonaalinen sävelasteikkomme sisältää vaivaiset 12 säveltä ja jokainen voi itse siitä ynnäillä, voiko niitä enää vallankumouksellisella tavalla uudelleenjärjestellä vaikkapa yhden skaalan / sävellajin sisällä. Ei voi. 60-luvulla tehtiin ne originaalipoppisävellykset, joiden versioita kaikki sen jälkeen tehdyt biisit 99%:sesti ovat. Tietenkin melodian kuljetuksella, sovituksella ynnä muilla jipoilla saadaan variaatioita, vaikka soinnutus säilyisi samana, mutta kyllä tietyt sointukulut värittävät biisin kuin biisin samaksi aihioksi; Ganesin (Raul Wikströmin) My Only One ja Paul Ankan Diana...etc. Kysymys on kuitenkin asenteesta ja kyvystä luoda persoonallista, omaleimaista jälkeä tämän pienen raamin sisällä, jolloin sävellyksiä voi hyvällä omallatunnolla kutsua omiksi - vaikka joku muu onkin jossain yhteydessä tehnyt ainakin jonkun biisin osan ihan yksi yhteen. Hector ja Pizza Enrico muistuttavat toisiaan siinä, että kumpikaan ei vaivaudu edes vaihtamaan varastamansa kakun nompparelleja toisen värisiksi ja silti merkkaavat biisit pokkana omikseen. Se on varastamista. Sitten esimerkiksi Anssi Kelan (ei myöskään suosikkejani) 1972 -biisi, joka on täydellinen sekoitus Bon Jovin It´s my lifea ja Bryan Adamsin Summer of ´68ia, on kuitenkin mielestäni selvästi Kelan oma. Sillä noiden biisien kopiointi ei ole ollut johtoajatuksena 1972 -biisiä kyhättäessä. Sen vain kuulee, se on oma biisinsä. Vaikutteiden ottaminen on eri asia.

Suurin kotimainen suosikkini Leevi & The Leavings (RIP Gösta!) on lainannut joihinkin biiseihin suoraan osia esimerkiksi Abbalta (joka on lainannut Pink Floydia etc) ja lisäksi Göden jokainen biisi on sukua jollekin hänen aikaisemmalle biisilleen. Siltikin lopputulos on ollut aina ehtaa Leavingsia. Mielestäni suora varastaminen on aidan ylittämistä matalimmalta kohdalta. Sukulaisuus (Jiri Nikkinen - Beatles) on taas vaikutteiden ottamista, mutta oman tekemistä kuitenkin.

Jääkiekossahan on ihan sama ilmiö. 12 tyyppiä yrittää toimittaa kiekkoa maaliin rajatulla alueella (okei, 10, kun 2 on veskaria...). Ei siinäkään enää koskaan mitään vallankumouksellista keksitä. Siltikin voidaan todeta, että Summasen kiekko on tietynnäköistä, Rautakorven kiekko on tietynnäköistä. Omia "sävellyksiä".
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Mahtiankka
Muutama sysipaska elokuva:

-Snatch -hävyttömät, aivan uskomattoman surkea elokuva.

-Konttorirotat, niin sanottu komedia, olikin todella hauska, en tainnut nauraa kertaakaan. [klip]

Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen, ja hauskinta tässä on se, että kaikkia elokuvia on kehuttu jossain, [klip]


Kieltämättä hauskaa, sillä Snatch oli omasta mielestäni aivan katsottava ja Konttorirotat jopa erinomainen. Viimeksi mainitusta on jäänyt mieleen muutama loistava kohtaus, kuten leffan alun autojono, jonka seisoessa paikallaan vanha mummeli lykkii jalkakäytävällä kävelytelineensä kanssa ohi. Toinen päähenkilö luukuttaa stereoistaan täysillä rap-musiikkia ja laulaa innolla eläytyen mukana, mutta napsauttaa saman tien auton ovet lukkoon nähdessään mustaihoisen miehen lähestyvän. Tai kun päähenkilön viimeisen työpäivän kunniaksi kaverukset raahaavat työpaikan kopiokoneen keskelle peltoa ja hakkaavat sen pesismailan kanssa hajalle.

Sain oikeasti monet hyvät naurut.

Itse aiheesta minulla ei ole ehdotonta mielipidettä, mutta suomalaisista elokuvista viime päivinä (kuulemma) telkkarissa nähty Hylätyt talot, autiot pihat on kyllä vahva ehdokas. Lauri Törhönen sopisi mielestäni JHagin määrittelemään "täyttä paskaa kokonaisuutena ja myös teknisesti" -kategoriaan huomattavasti Kaurismäkiä paremmin (vaikken ole itsekään veljeksiä koskaan digannut). Kuka muu kuin Lauri keksisi pestata PeteX:n mainitsemalla tavalla suomenruotsalaisia näyttelijöitä esittämään karjalaisia? Siinä murre taipuu kerrakseen. Mikkelin 1986 panttivankidraamaa käsitellyt (Törhösen ohjaama tv-elokuva) "Kasvoton mies" oli jostain kumman syystä kokonaan ruotsinkielinen, joten tiedä sitten, onko professori Törhösellä enemmänkin sympatiaa siihen suuntaan.

Ulkomaisista ensimmäisenä tulee mieleen Kurt Russelin tähdittämä "Soldier". Yksi huonon leffan varma tunnusmerkki on itselleni ollut, että tapahtumat sijoittuvat tulevaisuuteen. Ei pettänyt silläkään kertaa.

Veteen piirretty viiva on paras esimerkki leffasta, josta voin hyvin kuvitella monen pitävän, mutta joka ei itseäni napannut pätkääkään. Ei alkua, ei loppua, sanalla sanoen tylsä. Syvällinen? Jaa-a. Positiivista sentään oli George Glooneyn vahva roolityö. Taisi vilahtaa kertaalleen kamerassa.



Edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Power
Mikkelin 1986 panttivankidraamaa käsitellyt (Törhösen ohjaama tv-elokuva) "Kasvoton mies" oli jostain kumman syystä kokonaan ruotsinkielinen, joten tiedä sitten, onko professori Törhösellä enemmänkin sympatiaa siihen suuntaan.

Tuossa muistaakseni oli Jörn Donnerilla sormet pelissä. IMDB.com ei kerro Jörkan osuudesta elokuvaan mitenkään, mutta muistelen lukeneeni jostain, että Donner piti filmauksen ehtona, että elokuva tehtäisiin juuri ruotsiksi.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nyt joulunpyhinä rima alittui turhan alhaalta kahdesti. Se Sharon Stonen tähdittämä länkkäri on Johnny Guitarin jälkeen huonoin western mitä on koskaan tehty. Myös Pölösen dogma-yritelmä Emmauksen tiellä (tmv.) oli todella vastenmielisen paskaa tuotantoa.

"Häjyt" sen sijaan ansaitsisi jo pelkästään tanssilavakohtauksistaan Oscarin. Myös Edelmanin kommentti "sää oot pilannu mun elämän" menee klassikkosarjaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä Power; Lauri Törhönen, kulttiohjaaja, on luonnollisesti noteerattu myös meilläpäin. Hän on kuitenkin, Visa Mäkisen ja niiden Ponterosan tehneiden veljesten (Kemppi?) tapaan alittanut jopa "täyttä paskaa kokonaisuutena ja myös teknisesti" -tason ja noussut siten jo kulttiasemaan absoluuttisen huonouden scenessä. Pidän elokuvia / musiikkia, jotka ovat kategoriassani "täyttä paskaa kokonaisuutena & teknisesti" kuitenkin yhä elokuvina ja / tai musiikkina.

Törhönen sen sijaan seikkailee sfääreissä, joihin en pysty asettamaan rajoja kaavamaisessa mielessäni. Meillä on muutaman kaverin kanssa tapana pitää silloin tällöin Törhönen-festivaalit; juomme viinaa ja katsomme putkeen Palavan enkelin ja muita saatavana olevia Törhös-rainoja ja aina lopuksi Insidersin. Kohdassa "Rakastat sä mun munaa?" freezaamme kuvan ja vedämme nöyränä kättä lippaan tälle nerolle.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
JHag:

"Mutta antaa kaikkien....öh...kukkien kukkia..."

...paitsi "elokuvaohjaaja" Michael Bayn kukkien.

Se jätkä ei nimittäin hirvittävine budjetteineen muuta tee kuin raiskaa ja murhaa, eikä edes siinä järjestyksessä (copyright Ford Fairlane).


Ja minut on sentään arvovaltainen raati demokraattisissa vaaleissa valinnut maailman liberaalisimmaksi ihmiseksi.



Ranger
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Surkein tieteiselokuva Dyynin jälkeen on hiljattain Subtv:ltä tullut Supernova. Samanlaista asian pyörittelyä ja jaarittelua ilman mitään tapahtumia saa hakea.

Jostain syystä kaikki viime aikojen Eddie Myrphy elokuvat ovat olleet todella surkeita.

Itse on vaikea sanoa kaikista huonointa elokuvaa, koska ilmeisesti sairaasta huumoristani johtuen esimerkiksi 60-, 70- ja 80- luvun sekä 90-luvun alun halpisleffat ovat hyviä huumoripaloja. Viimeksi tuli katsottua Larry Cohenin ohjaama Ambulanssi. Kaikessa surkeudessaan viihdyttävä pätkä.

JHagin ja muiden mainitsema Visa Mäkinen on ehdottomia suomalaisia ohjaajanimiä. Tämän ovat ymmärtäneet myös myymälät hinnoitteluissaan. "Vapaa Duunari" odottaa vielä joulun jälkeistä katselua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös