Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 255 579
  • 1 553
Angels in America. Aivan käsittämätöntä scheissea. Ajattelin, että pakko olla hyvä, kun Al Pacino on mukana ja koko ajan odotin, että milloin tässä alkaa tapahtumaan jotain mielenkiintoista. Tunnin jälkeen myönsin, ettei missään vaiheessa ja lopetin.

Listalla nousee melko korkealle myös Koivusalon Pohjantähti.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lieksa tuli jonkin aikaa sitten töllöstä ja se tuli ihan vain Samuli "lääh" Vauramon takia kärsittyä kokonaan. Harvinaisen epäonnistunut elokuva.

Lieksahan on loistava elokuva. Ymmärrän mielipidekysymykset, mutta että huonoin ikinä? Ei voi olla kenenkään mielestä mahdollista.
Tarina, lavastus, musiikit, näyttelijät, kerronta. Kaikki toimii mainiosti kyseisessä pätkässä.

Itseäni useissa suomileffoissa ärsyttää kirjakielen puhuminen, se tappaa realistisuutta paljon. Tuo oikeastaan oli Lieksassakin ainoa häiritsevä seikka, näyttelijäsuoritukset muutoin varsin onnistuneita. Franzen veti roolinsa myös todella hyvin, ehkä paras suoritus koko elokuvassa. Toisaalta Banerjee on hirveän söpö.

Toejoen Veikko kirjoitti:
Angels in America. Aivan käsittämätöntä scheissea. Ajattelin, että pakko olla hyvä, kun Al Pacino on mukana ja koko ajan odotin, että milloin tässä alkaa tapahtumaan jotain mielenkiintoista. Tunnin jälkeen myönsin, ettei missään vaiheessa ja lopetin.

Lopetit kuuden tunnin tv-elokuva/minisarjan katsomisen ensimmäisen tunnin/jakson/kolmasosajakson jälkeen ja tuomitsit huonoimmaksi leffaksi ikinä kun mitään ei ehtinyt tapahtumaan? Noh.
 
Lopetit kuuden tunnin tv-elokuva/minisarjan katsomisen ensimmäisen tunnin/jakson/kolmasosajakson jälkeen ja tuomitsit huonoimmaksi leffaksi ikinä kun mitään ei ehtinyt tapahtumaan? Noh.

Huonoimmaksi elokuvaksi, jonka olen nähnyt. Kun 1/6 näkeminen riittää varmistamaan, että kyseessä on huonoin elokuva, jonka olen nähnyt, niin mielestäni se kertoo oleellisen.
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Ymmärrän mielipidekysymykset, mutta että huonoin ikinä? Ei voi olla kenenkään mielestä mahdollista.
...
näyttelijäsuoritukset muutoin varsin onnistuneita. Franzen veti roolinsa myös todella hyvin, ehkä paras suoritus koko elokuvassa.

Noh, ei huonoin ikinä, mutta huonoin lähiaikoina. Aika jännä, miten eri lailla nähdään tämä elokuva ja näyttelijäsuoritukset.

Olen seurannut (ok, noloa, mutta myönnetään) Karjalan Kunnaita ja mielestäni siinäkin Franzen on ihan älyttömän huono. Se vetää siinä samanlaista roolia kuin veti tossa Lieksassakin + puhuu jotain ihme slangia eikä se sovi rooliin ollenkaan. Parhaimpia onnistujia siinä sarjassa on ne vähiten tunnetut näyttelijät. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni. Minä en pidä salkkarit-tyylisestä näyttelemistä tai laurabirnmäisestä puheesta tai Franzenin mölinästä :)

NK

P.S. Angels in America (vaikka ei tänne elokuva-ketjuun kuulukaan) oli todella hyvä sarja, parhaimpia 2000-luvulla tehdyistä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Huonoimmaksi elokuvaksi, jonka olen nähnyt. Kun 1/6 näkeminen riittää varmistamaan, että kyseessä on huonoin elokuva, jonka olen nähnyt, niin mielestäni se kertoo oleellisen.
Lähdetkö lätkämatseistakin vittuun, jollei eka kymmenminuuttinen ole riittävän tasokasta peliä?

Elokuvan uskottava arvostelu vaatii sen, että se on katsottu kokonaan. Mielipide muodostetaan kokonaisuudesta. Ei puolikkaasta taulusta, ei levystä avausraidan perusteella, ei kirjasta ensimmäisen luvun perusteella.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh, ei huonoin ikinä, mutta huonoin lähiaikoina. Aika jännä, miten eri lailla nähdään tämä elokuva ja näyttelijäsuoritukset.
Ketjun aihe vaan on: huonoin elokuva jonka olet nähnyt.

No, tämä on tosin jo pidempään mennyt siihen suuntaan, että ihmiset listaa elokuvia joissa on jotain vialla tai ei nyt niin kauheasti pitänyt tai ymmärtänytkään jotain asiaa siinä.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noh, ei huonoin ikinä, mutta huonoin lähiaikoina. Aika jännä, miten eri lailla nähdään tämä elokuva ja näyttelijäsuoritukset.

Tuo on ihan totta, että elokuvia ja näyttelijäsuorituksia voi katsoa niin monelta kantilta. Itselleni elokuvissa on yleensä tärkeimpinä elementteinenä visuaalisuus, tarina ja musiikin yhteensovittaminen tähän kaikkeen. Tämän tietynlaisen tunnelman Lieksa onnistui minulle välittämään upeine maisemakuvauksineen ja lohduttomalla tarinallaan.

Toejoen Veikko kirjoitti:
Huonoimmaksi elokuvaksi, jonka olen nähnyt. Kun 1/6 näkeminen riittää varmistamaan, että kyseessä on huonoin elokuva, jonka olen nähnyt, niin mielestäni se kertoo oleellisen.

Okei. En kyseenalaista tapojasi katsella elokuvia, mutta omaan käsitykseeni tuo ei täysin uppoa. Kun puhutaan tosiaan enemmän minisarjasta kuin elokuvasta, ja kyseessä massiivinen kuuden tunnin pläjäys.
Angels in America omasta mielestäni oli myös jokseenkin tylsä, ainakin siihen nähden mitä odotin. Mutta varsin kelpo viihdettä.
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Ketjun aihe vaan on: huonoin elokuva jonka olet nähnyt.

Ok, menin liian hätäisesti vastaamaan. :) Tuo tuli ekana mieleen viimeisen vuoden tai puolen vuoden sisään nähdyistä, ja kyllä se menisi huonojen elokuvien listalle. Kaikkein huonointa elokuvaa on ihan mahdoton valita.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei varmastikaan huonoin näkemäni elokuva mutta aika lähelle kuitenkin jo mentiin kun eilen katselin sellaisen elokuvan kuin Trick 'r Treat. Hämmästyin tässä samalla kun menin tässä katsomaan kyseisen leffan tietoja imdb:stä kun se saa siellä arvosanaksi 7.1/10. En edes katsottuani tuon leffan osaa sanoa oliko sen tarkoitus olla kauhuleffa vai vain jotain ihan muuta, no niitä pelkoelementtejä ei leffassa mielestäni kuitenkaan ollut. Tähän on valitettavasti saanut tottua kauhuleffoja katsellessa, ne kun hyvin harvoin onnistuu pääsemään ihon alle ja pään sisään.

Oma suositukseni tuota leffaa koskien on älä katso, jos meinaat katsoa niin älä siltikään katso.
 

TKH

Jäsen
En tiedä meneekö The Star Wars Holiday Special edes elokuvien kategoriaan, mutta ei tuota pystynyt katsomaan edes alusta. Pätkä näkyy löytyvän jonkinlaisena myös youtubesta.
 

Oatker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, RMA, Philadelphia Eagles
Huonoin näkemäni elokuva? Ehdottomasti se Mr. Beanin kakkososa. Kävin kattoo kyseisen leffan broidin kanssa sillo nuorempana ja oli vitunmoista kärsimystä alusta loppuun. Tällaisena Beani-fanina (sillo nuorempana ainakin) odotukset oli ehkä asetettu liian korkeelle. Muistan vaan, että kyseinen pätkä aiheutti jostain syystä mieletöntä myötähäpeää. Ei mulla muuta.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tuli eilen katseltua Emmerichin 2012, jäätävän paska elokuva. Kilpailee kyllä tosissaan paskimmasta elokuvasta minkä olen koskaan nähnyt. Tehosteet oli ainoa ok asia kyseisessä leffassa, sekä tietysti Harrelsonin rooli hivenen sekopäisenä kaverina oli myös ihan hyvä. Harmi vain, että kaveria näkyi niin vähän.

Eniten leffassa vitutti jatkuvat läheltä piti- tilanteet. Välillä mentiin limusiinilla kaatuvan kerrostalon läpi railon seuratessa 2cm päässä, välillä kiivettin rotkosta vielä ylös, vaikka tiputtiin sinne auton sisällä, uskomatonta paskaa. Näitä kohtauksia elokuvassa oli niin paljon, että se pisti vituttamaan jo heti alussa. Lisäksi siihen vielä joku hemmetin Indiana Jones- tunnarimusiikin kopio aina tilanteen jälkeen, kun on täpärästi selvitty. Elokuvassa ei selvästikään edes pyritä realismiin, mutta rajansa kaikella. Miten on mahdollista, että 500m korkea aalto pyyhkäisee himalajan yli? Käsittääkseni nuo vuoret on hiukan korkeampia.

Leffa tuntui kestävän likemmäs 4h, vaikka tosiasiassa kesto oli jotain 2½h luokkaa. Johtunee siitä, että elokuvan loppumista todellakin odotti jo ensimmäisen tunnin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselläni on ollut 2 elokuvaa, joiden teatterinäytöksestä on tehnyt mieli lähteä kesken pois ja pyytää rahat takaisin:
- Jouduin aikoinaan menemään "Poliisiopisto 7: Moskovan keikka" teatterinäytökseen. Koko elokuvan aikana ei naurattanut kertaakaan ja jäljelle jäi vain vittuuntunut olo, kun oli joutunut käyttämään elämästään sen 1h 20min tällaiseen.
- Sama vaivautunut olo jäi "Uuno Turhapuro Suomen tasavallan herra presidentti" elokuvasta. Hemmetin tyhmiä väkisin ja halvalla väännettyjä vitsiyrityksiä jonossa. En tiedä, ehkä juuri tuolloin kasvoin sitten Uunoista ulos.

Uudemmista elokuvista Kummelin Jackpot elokuvaan kyllästyin heti puolivälin jälkeen ja aloin miettimään exit-strategioita. Jäin sitten kuitenkin loppuun asti miettimään elämäni tarkoitusta, koska seuralaiseni katsoi myös elokuvaa. Jälkeenpäin myös hän sanoi, että poistuminen olisi ollut parempi tapa viettää aikaansa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Semmoinen tuli mieleeni, että onko joku muukin nähnyt elokuvam: Taistelu Galliasta? Pääosassa muistaakseni Christopher Lambert?
Vuokrasin frendin kanssa sen hiljattain, kun luvattiin uskomatonta eeppistä sotaelokuvaa.
Leffan kannet lupasit ihan ok perusmättöä,,, loppu olikin aivan käsittämätöntä huttua erittäin huonoine erikoistehoisteineen. Kertakaikkiaan surullisen ällöttävä kokemus.

Tuli myös vuokrattua pari viikkoa sitten tämö uusi G.I Joe (tuli niitä figuureita kerättyä penskana), en jaksanut edes katsoa koko leffaa loppuun, koska sitä luokkaa paskaa settiä oli ensimmäisen tunnin tarjonta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tuli eilen katseltua Emmerichin 2012, jäätävän paska elokuva...
...Eniten leffassa vitutti jatkuvat läheltä piti- tilanteet...

Tuota leffaa katsellessa alkoi tosissaan toivoa, että päähenkilöt kuolevat mahdollisimman nopeasti, että kärsimys olisi ohi...
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Piano ja kotimaisista Maa on syntinen laulu ja Liian paksu perhoseksi. Tietysti jälkimmäisessä on Jatkoajankin Kaarina-faneille on hyvää virpomismatskua, kun Kaarina pesee ketunnokkiaan saunassa.

Harvey Keiteliä pidän ykkösluokan näyttelijänä, mutta on toi Piano-filmi kokonaisuudessaan aivan perseestä, voi jeesus!
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä elokuva on kyllä paskin joka ensimmäisenä tulee mieleen. Kyseessä siis Suomalais/Kanadalainen pätkä nimeltä The Last Season joka kertoo Felix Batterinsky nimisestä jääkiekkoilijasta.
Koko pätkä on sen tason paskaa ettei sitä pelasta edes se että tämän joukkueen nimi on Tapiola Hauki ja se pelasi Helsingin Jäähallissa.. Tapiola Hauki!
Taneli Mäkeläkin on ollut mukana tekemässä tätä mestariteosta.
 

Barnhill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritän mahdollisuuksien mukaan välttää huonoja leffoja. Siksi en esim. katsele uusintoina Turhapuroja ym Bud Spencereitä, jotka ehkä 15-vuotiaana tuntuivatkin hyviltä leffoilta. "Katsomatta paskaa"-leima aniharvoin tuottaa makunautintojen menetystä. Jos joku leffa on oikeasti hyvä, vaikka ennakkoon sen olisin tuominnutkin, niin kyllä sitä sitten tarpeeksi moni kehuu, että minäkin uskon ja saatan katsoa. Olen törmännyt kuitenkin tiukkojenkin karsintojen jälkeen muutamaan tosi huonoon leffaan. Fast & Furious ym vastaavat rainat olen jättänyt typerääkin typerimpinä kesken, nekään eivät mene siis luokkaan "Huonoimmat, jotka olen nähnyt", johon kelpuutan vain ne, jotka olen katsonut alusta loppuun. Täälä paljon keskustelua herättänyt Donnie Darko on katsottu loppuun ja se on ehdottomasti hyvä ja mielenkiintoinen filmi. Ponterosaa en ole nähnyt, enkä usko, että viitsin vaivautua näkemään, joten yksi potentiaalinen huonoin leffa jää siinä sivuun tässä tapauksessa.

Absoluuttista totuutta huonoimmasta ei varmaan ole, koska useat huonot leffat ovat jo onneksi unohtuneet, mutta muistissa on ainakin Clint Eastwoodin Luotikuja, joka oli hirveän huono. Siinä oli niin typerä juoni, että jaksoin vaivoin katsoa sen loppuun. Ehkä siksi jaksoin, koska siinä sentään oli Clint Eastwood pääosissa. Juoni menee jotensakin näin: Clint ajaa jonkun kaupungin keskustan katua pitkin linja-autolla, jota poliisit räiskivät keskellä päivää siiviläksi molemmin puolin katua Clintin väistellessä sisällä luoteja. Poliisit ampuvat siksi, että kyydissä oleva henkilö ei saa päästä hengissä perille oikeustalolle. Ei ole kovin hyvä ja uskottava leffan juoni. http://fi.wikipedia.org/wiki/Luotikuja

Toinen tuoreempi huono leffakokemus oli Angelina Jolien tähdittämä Wanted, jonka katsoin Canalilta joskus viime syksynä. Juoneen kuuluu mm. itsemurha ympyrän kiertävällä luodilla, joka tappaa samalla muutaman pahiksenkin ensin ennen kuin surmaa laukauksen suorittajan. Pahiksena on 1000-vuotta vanha salainen kilta, joka ottaa tappokäskyjä kehruukoneelta. Sellainen tosin keksittiin vasta 1700-luvulla muistaakseni, mutta se ei estänyt lennokasta käsikirjoitusta. Tappolistalle tullakseen kehruukone kirjoitti kankaaseen tapettavan etu- ja sukunimen jollain viivakoodilla. Ilmeisesti kovin montaa John Smithiä ei ollut tappolistalla ollut, koska tapon suorittava killan jäsen osui ilmeisen tarkasti aina oikeaan masiinan kuoltavaksi tarkoittaneeseen henkilöön. Angelina Jolien mutruhuulet ja hidastetut banaanipotku kierreluodit eivät pelastaneet leffaa ja se saa tuomion huonoimpana nykyleffana, minkä olen nähnyt. Eastwoodin Luotikuja olkoon huonoin retrofilmi, jonka olen nähnyt.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen tuoreempi huono leffakokemus oli Angelina Jolien tähdittämä Wanted, jonka katsoin Canalilta joskus viime syksynä.
Kyllä! Olinkin unohtanut tämän upean tekeleen kokonaan. Menee huonoimpien elokuvien listallani suoraan kakkoseksi Blueberryn jälkeen. Kyllä ihan oikeasti kärsin, kun katselin tätä leffaa. Lopuksi oli aika tyhjä olo, kun olin antanut kaikkeni nauttiakseni elokuvasta, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ehdottomasti huono!

Mielestäni kaikki elokuvat, joiden nimessä mainitaan jo jokin numero kannattaa jättää katsastamatta, esimerkiksi American pie 7 tai vastaavat. Eihän kukaan voi oikeasti edes luulla, että ne olisivat katsomisen arvoisia? Toinen luokka on sitten nämä ö- luokan budjetilla tehdyt action/ kauhu spectaakkelit, joissa yritetään tehdä pienellä rahalla suurta leffaa. Minua ainakin hävettäisi myöntää, että olen moisia katsonut, tekemättä sitä camp
hengessä.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Da Vinci Code oli ihan käsittämättömän huonosti ohjattu.
Amerikkalaista metodinäyttelemistä "parhaimmillaan". Silmät pyöri ja päät tärisi kuin Parkinson-kerhon pikkujouluissa.
Mä kun luulin Ron Howardin olevan tekijämies.
Kärsimystä. Meni paskimpien top-teniin heittämällä.
En katsonut loppuun.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin tuossa aiemmin illalla Manaaja-parodian "Manattu mikä manattu" eli "Repossessed". Menee kyllä tällä listalla korkealle. Joskus huono komedia voi naurattaa jo huonoutensa takia, mutta tämä oli todella nolo esitys. Linda Blair munaa itsensä "toistamalla" Manaajan roolinsa ja Leslie Nielsen ei juuri muutenkaan ole naurattanut Frank Drebin-hahmon ulkopuolella.

Manaaja II:ssa Linda Blair kieltäytyi laittautumasta uudelleen demonin maskeeraukseen, mutta eipä sekään näköjään ollut este enää kolmekymppisenä, uran ollessa syöksykierteessä.

Tuo menee lähitulevaisuudessa useampaankin kertaan Sub Leffalla, jos joku haluaa itseään kiduttaa.

Niin, näkyi siinä ainakin kaksi kertaa tissit. Jotain hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
The Children. "Vuoden kauhuelokuva", sanoo lainaus jostain ameriikanlehdestä DVD:n kannessa. Joko sanojen välistä on editoitu jokin vähemmän mairitteleva superlatiivi tai kyseessä on herran vuosi 1084.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Postia pappi Jaakobille. Vittu, mitä paskaa. Ja pystiä kertyy nurkkiin, että joutuvat uusia nurkkia rakentamaan. Mikä tässä maailmassa on vikana tai väärin? Katsojathan tietenkin syövät popcornia kriitikoiden kädestä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Gangs Of New York. 2h 40min aivan roskaa, eikä koko leffan aikana tunnu tapahtuvan yhtään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös