Kävin paremman puoliskon kanssa tänään syömässä Naantalilaisessa rantaravintolassa. Kuppilalla on hyvästä keittiöstään tunnettu gourmet-ravintola ynnä viihtyisä ja hoidetun oloinen sisäpiha, jonne suunnistimme kauniista auringon paisteesta nauttimaan.
Sisäpihalla on oma menu, joka ei luonnollisestikaan kilpaile tuon jo mainitun keittiön kanssa makuelämysten tuottamisessa. Vaimoni tilasi salaatin, joka olikin oikein hyvä (jos nyt sallaatti voi olla hyvä). Minä taas pyysin tarjoilijaa tuomaan merellisen pitsan. Ongelma oli vaan siinä, että kokkipoika oli unohtanut pitsantapaisestaan täytteen pois ja lautasella oli näin ainoastaan pitsapohja juustolla päällystettynä.
Kun ystävällisesti huomautin tarjoilijatarta tästä epäkohdasta, hän tokaisi ettei kukaan ole vielä tänä kesänä tuosta pitsasta valittanut. En malttanut olla vastaamatta hänelle - paha suustani kun olen - ettei muilla ole ollut mahdollisuutta kun sitä ei ole ennen minua kenellekään tarjoiltu.
Ammattikuntansa mainetta ansiokkaasti ylläpitänyt vanhempi rouvasihminen ilmoitti sitten ettei ole hänen vikansa, oli ruoka millaista tahansa. Hän oli sanojensa mukaan "täällä vaan töissä". Kun en tyytynyt hänen vastaukseensa, vaan pyysin häntä kutsumaan vastaavan paikalle muuttui ääni kellossa.
Tuloksena oli, että äsken nyrpeä ja elämäänsä kyllästynyt tarjoilijatar suorastaan säteili ja yhdessä totesimme reklamaationi asiassa olleen aiheellisen. Pitsasta ei laskussa ollut mainintaa, joten ravintoloitsija hävisi pitsan hinnan - ja ko. ravintolan sisäpiha asiakkaan.
Kaikenlaisia silmänpalvelijoita sitä joudutaankin pitämään töissä! Montakohan asiakasta tämäkin tarjoilijatar on pestinsä aikana karkottanut syömään ja juomaan muualle?! Käytöksestä päätellen hän saa palkkansa naapuriravintolasta yhdessä sen kokin kanssa.
Sisäpihalla on oma menu, joka ei luonnollisestikaan kilpaile tuon jo mainitun keittiön kanssa makuelämysten tuottamisessa. Vaimoni tilasi salaatin, joka olikin oikein hyvä (jos nyt sallaatti voi olla hyvä). Minä taas pyysin tarjoilijaa tuomaan merellisen pitsan. Ongelma oli vaan siinä, että kokkipoika oli unohtanut pitsantapaisestaan täytteen pois ja lautasella oli näin ainoastaan pitsapohja juustolla päällystettynä.
Kun ystävällisesti huomautin tarjoilijatarta tästä epäkohdasta, hän tokaisi ettei kukaan ole vielä tänä kesänä tuosta pitsasta valittanut. En malttanut olla vastaamatta hänelle - paha suustani kun olen - ettei muilla ole ollut mahdollisuutta kun sitä ei ole ennen minua kenellekään tarjoiltu.
Ammattikuntansa mainetta ansiokkaasti ylläpitänyt vanhempi rouvasihminen ilmoitti sitten ettei ole hänen vikansa, oli ruoka millaista tahansa. Hän oli sanojensa mukaan "täällä vaan töissä". Kun en tyytynyt hänen vastaukseensa, vaan pyysin häntä kutsumaan vastaavan paikalle muuttui ääni kellossa.
Tuloksena oli, että äsken nyrpeä ja elämäänsä kyllästynyt tarjoilijatar suorastaan säteili ja yhdessä totesimme reklamaationi asiassa olleen aiheellisen. Pitsasta ei laskussa ollut mainintaa, joten ravintoloitsija hävisi pitsan hinnan - ja ko. ravintolan sisäpiha asiakkaan.
Kaikenlaisia silmänpalvelijoita sitä joudutaankin pitämään töissä! Montakohan asiakasta tämäkin tarjoilijatar on pestinsä aikana karkottanut syömään ja juomaan muualle?! Käytöksestä päätellen hän saa palkkansa naapuriravintolasta yhdessä sen kokin kanssa.
Viimeksi muokattu: