Kausi 02/03 on seuraava järkevä ajattelemisen kohde, tämä kausi on jo sössitty. Ja itse asiassa nyt pitäisi alkaa jo tehdä jotain seuraavan kauden onnistumiseksi. HIFKin hallitusta/toimistoa voisi nyt lähestyä tällaisella pitkän tähtäimen suunnitelmalla - siitä voisi jotain mennä perillekin. Omat ehdotukseni kaudeksi 02/03 ja sitten HIFKille lähetettäväksi. Täydentäkää, ottakaa kantaa, minä huolehdin että viesti menee perille. Tai aivan vapaasti joku muukin.
1) HIFKin on palkattava päätoiminen urheilutoimenjohtaja, jonka vastuulle jää pelaajahankinta. Tj keskittyköön kaupalliseen puoleen, kuten sponsoriyhteistyöhön.
2) Nyt jo pitäisi alkaa rakentaa kunnollisia ykkös- ja kakkosnyrkkejä. Suosittelemme ainakin seuraavien pelaajien tilanteen tarkastamista: Jaroslav Bednar, Vladimir Machulda, Jan Caloun, Vladimit Vujtek, David Moravec, Pavel Patera, Hannes Hyvönen, Marko Tuomainen. Sopimustilanne ei voi olla este tarjouksen tekemiseen, se on nähty käytännössä monta kertaa. Nyt olisi ennen kaikkea saatava kiinni ne pelaajatyypit, joiden ympärille joukkue rakennetaan. Nimet voivat olla itse asiassa mitä tahansa, kunhan tiedämme a) mitä haemme ja b) saammeko sen kyseiseltä pelaajalta.
3) Ihan omana kohtanaan HIFKin mv-tilanteen kuntoon saattaminen. HIFKin on hankittava selkeä ykkösmaalivahti ja annettava kasvamisen mahdollisuus myös Riksmanille ja Strömbergille. Seuraavat maalivahdit olisi ainakin syytä käydä läpi: Tim Thomas, Pasi Kuivalainen, Pasi Nurminen, Thomas Duba, Jaroslav Smid, Tom Draper.
4) HIFKin valmennus varsinkin maalivahtien osalta saatava ajan tasalle. Ykkösvalmentaja, Mälkiä tai joku muu, saakoon vapaat kädet hankkia tukijoukot itse, oman kokemuksensa perusteella ja omalla riskillä.
5) Haluamme nähdä jäällä perinteisen, taistelevan ja taklaavan HIFK:n. Kiekkoperinne maassamme on aika nuorta ja kovin monella seuralla ei ole varsinaista omaa mielikuvaa liittyen sen pelaamiseen, pelityyliin ja tapaan hoitaa asioita. HIFKillä on perinteitä, väittäisimme että eniten perinteitä tässä maassa. Tämä on arvokas -vaikka sitä ei voi rahassa mitatakaan- ominaisuus ja sitä ei ole missään tilanteessa syytä kadottaa.