Niin, Pentti kiersi Euroopassa kartoittamassa pelaajia, kävipä kuulemma huutokaupassakin ihan Saksassa asti. Kaverikseen hän otti Mälkiän, joka tuli mukaan tarkistamaan Penan mielestä pätevien pelaajien tason. Kenenkään kanssa ei taidettu tehdä sopimuksia, eli vesiperä jälleen kerran. Hyvää oli Mälkiän mukanaolo, nythän Mälkiä saisi pelaajan joka varmasti sopii hänen palettiin. Mutta, kuten jokaisella asialla, myös tälläkin oli varjopuoli. Täällä kylmässä pohjolassa veti brändin treenejä dynaaminen voimakaksikko Jönni-Kaakku. Seuraavassa otteita harjoituksista.
Aamun punttitreeneissä Nielikäinen veti penkkipunnerrusta 2 tuntia putkeen, syöden tasaisin väliajoin proteiinia. Puoli purkkia pillereitä ja sarjoja vähintään 500 on Pasin mielestä se ainoa oikea tapa. Pasin väitetään treenien jälkeen sanoneen:"Nyt alkaa taasen toimimahan, vähän on kädet kipiänä ja vatta kuralla, mutta parempaan päin ollahan menossa. Vielä ku saisi nukuttua, nytkään en oo nukkunu kahtehen viikkohon". Muut keskittyivät pelaamaan bingoa ja Kuhta oli hyvillään voitettuaan paketin kahvia.
Iltapäivällä oli jäätreenit ja Pentti oli faksannut edellisenä iltana seuraavan faksin koskien treenejä.
Treenatkaa aloituksia ja ylivoimaa. Must tuntuu et homma kusee niissä. Tai oikeestaa Mälkiä on sitä mieltä.
Aigarss lupautui laittamaan kaikille neljä mailaa valmiiksi torstai-illan peliä varten eikä osallistunut treeneihin ollenkaan. Mutta Kaarela sanoi Ekillä olevan aloitukset jo niin tasaisia ettei hänen tarvitse niitä enää treenata. Kaarela itse veti harjoituksia maalivahdeille. "Tänään harjoitellaan polvillaan oloa", sanoi Kaarela, joten maalivahdit olivat polvillaan puolitoista tuntia putkeen. Kaarelan mielestä näky oli komea, olivathan molemmat maalivahdit polvillaan vierekkäin. Kaarela huusi:"Mä käyn hakee kameran, tai oikeemmin videon, on toi niin hienon näköstä toimintaa". Mennessään hän kehoitti vielä maalivahteja jatkamaan eikä vahingossakaan nousemaan ylös. Joku väittää Kaarelan verryttelyhousujen etumuksen pullottaneen hänen nähtyä tuon jumalaisen näyn. Pelaajt odottelivat keskiympyrässä ohjeita Jönniltä, mutta Jönnipä vain seisoi vaihtoaitiossa tuijottaen eteenpäin tyhjä katse silmissään eikä sanonut mitään. Bogomoloff saapui paikalle ja totesi Tuohimaalle:"Mullehan se on ihan sama mitä te tuolla teette, kunhan vain maksatte vuorosta".
Pentti oli faksannut toimistolle seuraavan
Täällä ollaan tulossa. Pelaajii on nähty ja hyviäki on ollu kiikarissa, mutta kukaan ei ole tulossa mukaan. Kolme oli oikeestaan ihan loppuun asti mukana ja me tehtiin jo sopimuksetki mut ne kaatu kaikki johonkin. Ensimmäinen kaveri oli jo tulossa, ja mikä kaveri se oliki, joku tuhat pojoo NHL:ssä. Mut sitten sen seura, joku Detroit kuulemma, ei halunnutkaa päästää sitä tänne. Toinen kaveri taas oli lupaava Kanadalainen juniori, tehny muutaman maalinki paikallisessa sarjassa, mut sen äiti oli sitä mieltä et toi peruskoulu pitäis käydä ensin loppuun. Lisäks sen pikkusisko oli sanonu et eihän Saskatchewanin ulkopuolella ole ees jäätä, ni ei se sitte tullukkaan. Kolmas oli ehkä kaikkein paras, ja se oli jo meiän messissä, mut tuol lentokentällä ne sitte nappas sen kiinni. Sen Bulgarian passi oli kuulemma väärennetty, se oliki oikeesti Turkkilainen. Nyt se on sitte Sofiassa vankilassa, mut me maksetaan sen liksat ni meill on sitte optio siihen ku se vapautuu, tais olla jotain vuonna 2007 tai sinnepäin. On se kumma ku kaikki menee vituiks ni ne kans sitte menee, kaikki on meitä vastaan. Muistakaa tarkistaa faksi vartin välein. Mälkiältä terveisiä.
Torstai-illan pelistä Mälkiä on vatsavaivojen takia sivussa ja Blomqvist yllättää kaikki ottamalla aikalisän ajassa 0.11 ensimmäistä erää. Pelaajat kerääntyvät Jönnin ympärille, mutta Jönni seisoo vain tyhjä katse silmissään eteenpäin tuijottaen eikä sano mitään. Kaarela psyykkaa Sakkea:"Muista, polvet, polvet, polvet. Kaikki lähtee polvista. Eki alottaa meiän päässä, mee suoraa polvillee odottaa alotusta. Se hävii kato kuitenkin ja sieltä tulee skode, ni oot sitte valmiina, eiks ni".
Nielikäinen miettii aikalisällä seuraavaa:"Vittu mä oon kova jätkä. Nyt nousee jo 190 penkistä. Ketähän vetäis tänään turpaan, oiskohan toi Miettinen kiva vetää kylmäks. Nivalassa on varmaan kohta mun patsas, oon mä niin kova jätkä, vittu".