Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 253 391
  • 953

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti korjaamoni on saanut Rollsini kuntoon. Ärsyttäväähän se on matkata tilani toisesta päästä toiseen päähän bussivuorolla, mutta työntekijöitteni etuahan tässä vain ajatellaan, etteivät raukat rasita liikaa itseään 15km kotimatkalla. Golfkärrynikin on samanaikaisesti sökönä, joten kai se täytyy rahvaan sekaan hypätä.

Itse matkustaisin tuollaiset matkat taksilla, kuka nyt bussia jaksaisi odottaa?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Toivottavasti korjaamoni on saanut Rollsini kuntoon. Ärsyttäväähän se on matkata tilani toisesta päästä toiseen päähän bussivuorolla, mutta työntekijöitteni etuahan tässä vain ajatellaan, etteivät raukat rasita liikaa itseään 15km kotimatkalla. Golfkärrynikin on samanaikaisesti sökönä, joten kai se täytyy rahvaan sekaan hypätä.
Intiasta voi tilata semmoisia neljän kulin kantotuoleja, myös mittatilauksena. Paikallisille maharaja-markkinoille tarkoitetut mallit ovat liian vilpoisia Suomen talveen, joten kannattaa tilata pakkasenkestävä versio. Lämmittimen virkaa ajaa tyyliin sopiva kamiina, jota kulit ruokkivat koivuhaloilla. Omassani toki käytän vain höylättyä tammea.

Kantotuoli on myös tosi ekologinen vaihtoehto. Myös viherhinurien luulisi tykkäävän, koska kulkuväline ei tuhoa fossiilisia polttoaineita. Taloudellinenkin tuo on: neljä kulia kuluttaa kantotuolia kuskatessaan vain kattilallisen Lidlin riisiä päivässä maantieajossa, ja kaupunkiajossakin vain 1,5 kattilallista. Moottoritielukemia ei valitettavasti ole saatavilla.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Toivottavasti korjaamoni on saanut Rollsini kuntoon. Ärsyttäväähän se on matkata tilani toisesta päästä toiseen päähän bussivuorolla, mutta työntekijöitteni etuahan tässä vain ajatellaan, etteivät raukat rasita liikaa itseään 15km kotimatkalla. Golfkärrynikin on samanaikaisesti sökönä, joten kai se täytyy rahvaan sekaan hypätä.

Kannattaa kuule hommata niitä Rollseja ainakin kolme, jos niillä aikoo ajella. Niitä saa kyllä olla koko ajan huoltamassa, mutta mikäs siinä kun voi välillä päästellä Ferrarilla tai Maseratilla.

Bussiin en ole kyllä ikinä astunutkaan, mutta ehkä voisin joskus kokeilla miltä tuntuu ajella onnikalla köyhien kanssa. En kuitenkaan tiedä onko noi julkiset kulkuvälineet ihan mun juttu, vaikka niiden valmistusta pääosin rahotankin. Tuppaa oleen niin kiire koko ajan, ettei aikatauluja paljoa ehdi katsella, mutta onneksi on pieni Air force one tossa takapihalla niin ehtii kaikkiin palavereihin ympäri maailmaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitoin tuossa puolenpäivänpalkkani 1000 euroa Paffilla Jokereille, että edes vähän kutkuttaisi tuo illan peli. Samapa tuo miten päättyy.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minulla on talvirenkaat joilla ajelee kevyesti vielä tämän talven.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitoin tuossa puolenpäivänpalkkani 1000 euroa Paffilla Jokereille, että edes vähän kutkuttaisi tuo illan peli. Samapa tuo miten päättyy.

No reilu pari donaa sieltä tuli. Eipä tuolle käyttöä juuri ole, voisi vaikka isälle ostaa isänpäivälahjan kun parempaakaan käyttöä en keksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minun tuorein Facebook-päivitykseni on tehty tänään tämän ketjun hengessä:

"Huomatkaa, seuraavaksi on vuorossa nöyrää kehumista. Lähdin tänään kotoani ruokakauppaan. Matkalla tuumin, että ehkäpä voisin ostaa pappavainaalta saamani 28-tuumaisen tv:n tilalle jotain modernimpaa, etenkin kun digiboksi hajosi viime pe ja olen ollut teeveetön. Ei muuta kuin Giganttiin. Ostin 42-tuumaisen Panasonicin tv:n. Ripustuksineen kaikkineen 1002 euroa. Noh, sitten sieltä palatessani tuumin, että pitäähän ne asennuskaljat olla. Ostin 6 olutta (ja pullon Jallua*). Lähellä kassaa muistin, että ai niin, alun perinhän läksin ruokaa ostamaan ja heitin pinaattikeiton ruokakoriini."
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hemmetti, kävin tosi kivassa mestassa ensimmäistä kertaa elämässäni Selinin Markuksen ja Ahomaan Petterin kanssa! Sen nimi oli luonto. Siellä oli paljon puita, vesistöjä ja muuta vastaavaa klassikkokamaa. Mä kelasin, että ostan sen itselleni! Soittelen huomenna pari puhelua ja eiköhän homma ole hoidossa viikonlopuksi. Musta tuntuu, että tää luonto säilyttää arvonsa ja siksi nappaan sen portfoliooni.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Nimim. Hejony osallistuu keskusteluun HIFK-osion Sormusketjussa.

Luetaan niitä viestejä. Ei Squitin viestin pointti ollut se, että maajoukkueen pitäisi olla IFK:ta isompi juttu sinulle tai muille JA-friikeille, vaan että sen koutsaaminen on valtakunnallisesti kiistatta helvetisti näkyvämpi ja paineikkaampi rooli kuin HIFK:n. Vaikka IFK:lla on vaativat ja erityisesti valmentajaa kohtaan kriittiset fanit, ei sieltä tuleva paine ole verrattavissa mj-koutsaamiseen. Maajengissä sulla on periaatteessa yksi kahden viikon jakso vuodessa, jolloin koko kauden onnistuminen määritellään. Useimmiten oikeastaan yksi peli (MM-puolivälierä), ja yhden pelin sisällä valmentajan vaikutusmahdollisuudet ovat melko rajalliset, ja luonnollisesti, sattuman merkitys korostuu. Tästä asiasta olen Jukka Jalosen kanssa keskustellutkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nimim. Hejony osallistuu keskusteluun HIFK-osion Sormusketjussa.

Tästä asiasta olen Jukka Jalosen kanssa keskustellutkin.
Näitähän on palsta täynnä, jotka omia sanomisiaan pönkittää kiekkoihmisten mielipiteillä, mutta huomattavasti ärsyttävämpää on eri yhteyksissä huomata, kun kiekkoihmiset minun kirjoituksia käyttää omina ajatuksinaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei onnistu, mulla ei nimittäin ole aikomustakaan myydä sitä.

Voi perse. Sitten täytyy ostaa taivas. Se on nastan näköinen juttu, varsinkin sinisenä. Mä meinaan uudistaa sitä niin, että sinne ei tunge enää niitä sadepilviä.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Voi perse. Sitten täytyy ostaa taivas. Se on nastan näköinen juttu, varsinkin sinisenä. Mä meinaan uudistaa sitä niin, että sinne ei tunge enää niitä sadepilviä.

Tää on sun onnen päivä, saat sen yhellä Kurvisen Mikon maalilla. Löysin nimittäin avaruuden, joten voin luopua taivaasta. Varoitus: taivaalla on nykyisin kaiken maailman hyppijöitä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Nimim. Hejony osallistuu keskusteluun HIFK-osion Sormusketjussa.

Ihan kelpo haku kyllä! Toki siinä mielessä ei taida täyttää kriteereitä, että tuo kappale käsitteli ylipäätään Jukka Jalosta, ja siten oli varsin olennaista ja asiaankuuluvaa lisäinfoa, että nimenomaan hän on siitä tuohon tyyliin pohtinut. Jos tuohon olisi heittänyt jonkun asiaan mitenkään liittymättömän koutsin nimen, niin silloin olisi ollut tyylipuhdas suoritus. Nyt oli vähän tuollainen janneahosmainen telemarkki. Ja olen toki Janne Ahosen kanssa telemarkeista keskustellutkin.

Tää on muuten aivan loistava ketju! Ja humble bragin harrastaminen (humblebraggaus?) on mun kirjoissa todella ärsyttävää. Jos sattuu olemaan jossain asiassa hyvä, tai omistamaan jotain poikkeuksellisen hienoa, niin mielestäni on paljon suotavampaa olla siitä joko avoimesti ylpeä (Suomessa vaikeaa, koska sisältää välittömän kusipään leiman), tai sitten oikeasti neutraali. Humble bragin kaltainen välimuoto on vittumainen, ja välittää kertojastaan itseasiassa paljon kusipäisemmän kuvan kuin rehellinen kerskailu.
 

-RVL-

Jäsen
Onko tämä humble bragia? Siinä humble bragailee molemmat, Iker ja Hagman.

...on nimittäin Hagman jokusen kerran sanonut että oli aivan loistokeikka ja -paikka ja haluaisivat perheenä vielä palata Davosiin. Näytti kännykältä kuvia kun bousailevat kalsareissaan Nashin ja Thorntonin kanssa jossain porealtaassa sikarit suussaan, luminen alppimaisema taustalla eikä näyttänyt ollenkaan synkemmältä touhulta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Pakko todeta, mutta kunnallisvaaliehdokkaista löytyy parhaat naisehdokkaat. Tänään kävin testaamassa muutamankin eri puolueen edustajaa ja ero muihin vaaleihin oli suorastaan valtava. Eduskuntaan nyt vain pyrkii jo sen verran "myönnytyksiä" tehneitä sun muita rupsahtaneita, pressanvaaleista nyt puhumattakaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Veikkaan että tänne tulisi Tukion lisäksi aika moni muukin jälkikäteen selittämään että miksei juuri hänen postauksensa oikeasti ollut kerskailua, vaikka tuo itsensäkehuminen Suikkasen ja kaikkien muidenkin mielestä juuri kehumiselta kuulostikin.
Toki siinä mielessä ei taida täyttää kriteereitä, että tuo kappale käsitteli ylipäätään Jukka Jalosta, ja siten oli varsin olennaista ja asiaankuuluvaa lisäinfoa, että nimenomaan hän on siitä tuohon tyyliin pohtinut. Jos tuohon olisi heittänyt jonkun asiaan mitenkään liittymättömän koutsin nimen, niin silloin olisi ollut tyylipuhdas suoritus.
Lyhensin hieman tuota danan lainausta varmistettuani, ettei hän asiasta pahastunut eikä asiasisältö muuttunut.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Vituttaako ketään muuta se, että 500€ setelit on suurempia kuin muut setelit? Sitten pitää aina heittää mäkeen ne kolikot ja pikkusetelit, jotta setelit mahtuvat American Express Platinumin ja Visa Goldin väliin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vituttaako ketään muuta se, että 500€ setelit on suurempia kuin muut setelit? Sitten pitää aina heittää mäkeen ne kolikot ja pikkusetelit, jotta setelit mahtuvat American Express Platinumin ja Visa Goldin väliin.
Mä olen ratkaissut tän niin, että 50-500 € setelit on ihan vanhanaikaisesti eri taskuissa, kukin arvo omassa nipussa kumilenkillä sidottuna. Kortit toki lompakossa.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Siksi ihmettelenkin, kuka julkisesti mainostaa käyneensä saksassa huorissa, varsinkin noin laaduttomissa.

Viestini kuuluu tähän ketjuun siinä vaiheessa, jos tulee ilmi että moinen paikka oikeasti on Kölnin keskustassa ja että siinä vieressä vieläpä on irkku-pubi. Haluan silloin kersua yliluonnollisilla kyvyilläni. Muuten se sopii sitten johonkin "Keksin asioita omassa päässäni"-ketjuun.

Mietin ensin mikä helvetti tuossa yllä olevassa Karin viestissä voisi olla humble bragia. Saksa? Peräti Köln? Kokonaiset 150 euroa? Irkku-pubi?

Sitten oivalsin, että tekstiä lainanneelle nimimerkille ylipäätään nussimaan pääsemisen täytyy olla leuhottamista.

Sitä minäkin ihmettelen ja päädyin myös samaan loppupäätelmään. Kuka perkele ny kerskuis halvoilla huorilla ja jollain halppis-porttolalla. Hyvän Irkkulan löytämisellä tosin voisi jopa kerskua, mutta kuten mainittu niin who knows onko siellä edes moista. Saati että onko se hyvä paikka.

Ja pillullahan voi kerskua vain jos se on oma.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
jotta setelit mahtuvat American Express Platinumin ja Visa Goldin väliin.

Miksi sulla on noi kortit käytössä? Jotain Visa Goldiahan monet pankit tarjoavat vähänkään paremmille asiakkaille ilmaiseksi ja musta sen Amexin pitää olla. Oletko köyhä vai esiinnytkö vain kansanmiehenä?

Muutenkaan en oikein ymmärrä tuota käteistä. Ei kai käteistä käytä enää kuin seniilit mummot, veroja kiertävät pizzerioiden omistajat ja romanikerjäläiset. Ja monesti vielä on tullut ongelmia käteisen kanssa, sitä kun ei suuremmissa määrin ole enää kuin venäläisillä ja rikollisilla. Jostain syystä viimeksi kämppää ostaessa piti lahjoa välittäjä, muuten eivät olisi perkele ottaneet käteistä vastaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nimimerkki Jermun esimerkki tyylipuhtaasta humble bragista Fingerpori-ketjusta:

No, fiksummille aukesi joka tapauksessa. Parempi vaan, ettei kaikkea pureskella ja aukiselitetä valmiiksi, jotta tyhmempikin lukija tajuaisi stripin idean. Jarla on tosin välillä sortunut liiaalliseen aukiselittämiseen, varmasti palvellakseen suurta lukijakuntaa.

Kun suuri lukijakunta ei ymmärrä huonoa piirrosjälkeä, niin ei hätää, ei ole tarkoituskaan, sillä fiksuille aukeaa sekin.

Klassista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vituttaa, kun pitää lähettää rannekello Sveitsiin paristonvaihtoon. Olisikin ranteessa joku Casio tms.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vituttaa, kun pitää lähettää rannekello Sveitsiin paristonvaihtoon. Olisikin ranteessa joku Casio tms.

Eikö sinun kelloasi tullakaan hakemaan sveitsiläisen mestarikellosepän toimesta? Sitä paitsi eivät atomiparistot vaadi vaihtoa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on seuraajia Twitterissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös