Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 253 224
  • 953

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Tämä. Valitettavasti suurin osa ihmisistä pitää työmatkailua jonkinlaisena glamourina ja lomamatkojen jatkeena. Taksi - lentokenttä - lentomatka - taksi - hotelli - neuvottelu - hotelli - taksi - lentokenttä - lento - taksi... todella glamööriä elämää. Tunnen aika monta työn puolesta reissaavaa ja kukaan ei säntää riemusta kiljuen maailmalle perheen jäädessä kotiin odottelemaan.

Ja sitten on Jethro Rostedt. Hänellä työmatkat tuntuvat menevän sellaisella kaavalla, että Bemarilla kentälle - koneella Hong Kongiin - oluelle - kylpylään - oluelle - neuvotteluun - hotellin baariin oluelle - kattohuoneistoon oluelle - nukkumaan - oluelle - ravintolaan - Audilla lentokentälle - oluelle - lentokoneeseen - lentokentälle - oluelle - Mersulla kotiin. Ihmekkään, että joillakin on vääristynyt kuva työmatkailusta.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bragging:
Ihmeellistä tuo miesten takkien mitoittaminen. Aasialaistuotteiden mitat ovat täysin poskellaan. Jouduin ostamaan 204 –senttisen, koska hartiapalat kiristää.
Jos leveän tästä vielä, niin joudun kulkemaan ovista sivuttain.
Vaatteita ei helpolla löydy, mutta silti tytöt tykkäävät kovasti. Riesahan tuokin on.
Miksi tuo peenis on sitten noin pieni?
 

Nick Neim

Jäsen
Oman saareni eteen Turun saaristoon en noita kuitenkaan halua, kyseessä on itselleni ennen kaikkea esteettinen haitta.

Vaarilla on saari, mutta siihen se paskarallatus jääkin. Eipä ole monella muulla.

Veikkaan, että tässä tarkoitettiin "omalla saarella" saarta jossa mökki sijaitsee eikä välttämättä kokonaan omaa saarta, vaikka ei sekään toki mahdotonta ole. Sitä ei kuitenkaan tarvitse kaikille kertoa, mukavampi ottaa tuo tuollaisena ohimenevänä ilmoituksena, että mullapas on saari. Kjeh kjeh.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vaarilla on saari, mutta siihen se paskarallatus jääkin. Eipä ole monella muulla.

Veikkaan, että tässä tarkoitettiin "omalla saarella" saarta jossa mökki sijaitsee eikä välttämättä kokonaan omaa saarta, vaikka ei sekään toki mahdotonta ole. Sitä ei kuitenkaan tarvitse kaikille kertoa, mukavampi ottaa tuo tuollaisena ohimenevänä ilmoituksena, että mullapas on saari. Kjeh kjeh.

Ikävä kyllä tuo pikkuboldaus siis pitää paikkansa, eli ei ole kokonaan "oma" saari. Tosin suurin osa perheellemme kuuluu, röyhröyh.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vaarilla on saari, mutta siihen se paskarallatus jääkin. Eipä ole monella muulla.

Veikkaan, että tässä tarkoitettiin "omalla saarella" saarta jossa mökki sijaitsee eikä välttämättä kokonaan omaa saarta, vaikka ei sekään toki mahdotonta ole. Sitä ei kuitenkaan tarvitse kaikille kertoa, mukavampi ottaa tuo tuollaisena ohimenevänä ilmoituksena, että mullapas on saari. Kjeh kjeh.
Turun saaristossa on koko joukko saaria ja saaritontteja. Kaikilla niillä on joku omistaja, joko yksityishenkilö tai useampi, yksityinen yhtiö, julkisyhteisö, jne. Vaikka minulla ei ole saarta eikä edes pientä palasta sellaisesta, niin hieno juttu että nimimerkillä @MustatKortit on tällainen. Mieluummin kunnon palstaveljellä kuin seudulla toistaiseksi tapaamattomalla venäläisyhtiöllä, ainakin minun mielestäni. Iivana olisi tyytynyt teettämään rantaan huomiota herättävän järeän laiturin, ja tuomaan tontille pari kameravartioinnilla ja hälyttimillä varustettua konttia, jotka olisi viety näkösuojaan pikaisesti pystytettyyn konehallin tapaiseen. Kyltit toivottaisivat mahdolliset vieraat rantautumaan johonkin toisaalle, useammalla kielellä. Eipä ole meininki saarella nyt noin karua, kun MustatKortit lähipiirineen viettää siellä toivottavasti leppoisia kesäpäiviä. Tämähän on hieno asia, suorastaan loistava!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Iivana olisi tyytynyt teettämään rantaan huomiota herättävän järeän laiturin, ja tuomaan tontille pari kameravartioinnilla ja hälyttimillä varustettua konttia, jotka olisi viety näkösuojaan pikaisesti pystytettyyn konehallin tapaiseen...

Kuten olen jo aiemmin tällä palstalla kertonut, niin ikävä kyllä tällainenkin ihan mökin lähistöltä löytyy, Ahvenanmaan suuntaan vievien väylien varrelta.

Tontille on rakennettu ymmärtääkseni helikopterikenttä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kuten olen jo aiemmin tällä palstalla kertonut, niin ikävä kyllä tällainenkin ihan mökin lähistöltä löytyy, Ahvenanmaan suuntaan vievien väylien varrelta.

Tontille on rakennettu ymmärtääkseni helikopterikenttä.
Sehän tässä mökkeilyssä ikävintä onkin, kun saa kopterilla laskeutuessaan väistellä kateellisia naapureita. Täytynee lunasta koko saari itselle ja estää paikallisten jästien maihinnousu.
 
Jatketaan samalla kirjoittajalla, puhe on jatkis-vedonlyönnistä usa:n presidentin esivaalissa.

Tärkeämpää itselleni on, ettei itse rahapanos kasva liian isoksi, tuo 500e olisi vielä sellainen summa, jonka voisi mukavasti maksaa, ilman että mieli synkkenee pahemminkin, kuin vain vedon häviämisestä itsestään.

Kellä nyt mieli synkkenisi mokoman 500e lähettämisestä tuntemattomalle. Oman saaren puutarhurille vaan parin viikon lomautus niin kompensoituu sillä :)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jatketaan samalla kirjoittajalla, puhe on jatkis-vedonlyönnistä usa:n presidentin esivaalissa.



Kellä nyt mieli synkkenisi mokoman 500e lähettämisestä tuntemattomalle. Oman saaren puutarhurille vaan parin viikon lomautus niin kompensoituu sillä :)

Okei, myönnetään "syyllisyys" siltä osin, että summa meni yläkanttiin, kyllähän tuo jo kirpaisee. Tosin siitä lyön kyllä mielelläni vetoa, ettei Donald Trumpista tule republikaanien pressaehdokasta, vaikkapa enemmänkin kuin sen viisisataa.
 
Okei, myönnetään "syyllisyys" siltä osin, että summa meni yläkanttiin, kyllähän tuo jo kirpaisee. Tosin siitä lyön kyllä mielelläni vetoa, ettei Donald Trumpista tule republikaanien pressaehdokasta, vaikkapa enemmänkin kuin sen viisisataa.

Minä voisin lyödä helposti vaikka 5000 euroa vetoa siitä, että Trump ei pääse republikaanien pressaehdokkaaksi. Eikä kirpaisisi tippaakaan hävitä sitä vetoa. Tällä ei ole mitään tekemistä nöyrän eikä vähemmän nöyrän kerskailun kanssa, eikä tämä tee minusta mitään rahamiestä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kirjoittelija iskee jälleen!

Miten olisi pieni veto? Minä väitän, että Suomi voittaa näissä karsinnoissa vähintään yhden ottelun. Panoksen voitte valita vaikka 20 ja 100 euron väliltä. Tuohon voisi toki helposti panostaa tuhansiakin euroja, jos vastapuolena olisi vähän luotettavampi taho kuin anonyymi nettinimimerkki.
 
Kirjoittelija iskee jälleen!

Sulla ilmeisesti lyhyt matikka? Tuolla vetoehdotuksella ei ole mitään tekemistä kerskailun kanssa.

Oletetaan vaikka, että pääsisin lyömään 5000 euroa vetoa siitä, että Suomi voittaa vähintään yhden pelin. Millaisia kertoimia tulee saamaan Suomen vastustajalle tasoituksella +0,5 maalia? Pessimistisesti Suomen mahdollisuuksiin suhtautuen voisi olettaa niiden kertoimien olevan tällaisia.

Suomen kotipeleissä:

Islanti 1,35
Turkki 1,25
Ukraina 1,25
Kroatia 1,2

Suomen vieraspeleissä:

Islanti 1,1
Turkki 1,07
Ukraina 1,07
Kroatia 1,05

Kertomalla nuo luvut keskenään päästään lukemaan 3.35. 3,35 on huomattavasti suurempi luku kuin kaksi. Tuo vetoehdotukseni olisi siis kuin rahaa painaisi, jos sen joku hyväksyisi.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Suosittelen sinullekin.

Ei sillä ole varaa kun mamut vie kaiken rahan. Verotkin on niin sikamaiset kun käkkärätukat lyö seittemättä pentua pihalle kättärillä.

Onneksi kaikki on muuttuva kun Timo pelastaa Suomen, ellei saa slaagia ennen. Nyt Timo alat katsomaan niitä elämäntapojasi kuntoon!
 
Suosittelen sinullekin.

Futis Lontoossa kuulostaa ihan hyvältä, mutta toi La Scala on vähän Paremman Väen juttuja. Ei niistä Impivaaran juntti tajua tuon taivaallista. Joku Roskilde tai Glastonbury sen sijaan kyllä kiinnostaisi.

Ei sillä ole varaa kun mamut vie kaiken rahan.

Mä en vain ymmärrä sitä, miksi käyttäisi ulkomaanreissunsa siihen, että menee Milanoon kuuntelemaan jonkun ämmän kirkumista.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onneksi en itse enää juurikaan matkusta työkseni, vaikka sitä 2000-luvun alusta 7-8 vuotta teinkin suunnilleen samoilla matkapäivillä kuin @Pisin Kääpiö 186cm . Siksi ei ole reissua paljon tullut ja viimeisen vuoden aikana on tullut käytyä vain kahdeksan lomamatkaa ulkomaille. Osa lyhyitä viikonloppuja ja pari pidempää. Reissaaminen rassaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onneksi en itse enää juurikaan matkusta työkseni, vaikka sitä 2000-luvun alusta 7-8 vuotta teinkin suunnilleen samoilla matkapäivillä kuin @Pisin Kääpiö 186cm . Siksi ei ole reissua paljon tullut ja viimeisen vuoden aikana on tullut käytyä vain kahdeksan lomamatkaa ulkomaille. Osa lyhyitä viikonloppuja ja pari pidempää. Reissaaminen rassaa.
Minä en jaksaisi tai viitsisi lomailla noin taajaan ulkomailla, vaikka pidempiä reissuja olisi vain nuo pari. Rahapussikin voisi tykätä jo kyttyrää, ja onhan sitä jo matkailtu omaankin piikkiin ihan mukavasti. Mutta sopivassa elämäntilanteessa ehkä voisin taas innostua, mene ja tiedä.

Mutta kahdeksalla ulkomaan lomareissulla emme vielä pärjää @pettter ille, joka tehnee vuodessa varmaan pari-kolme kertaa tuon määrän reissuja parhaimmillaan, suoraan etelään vielä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mä en vain ymmärrä sitä, miksi käyttäisi ulkomaanreissunsa siihen, että menee Milanoon kuuntelemaan jonkun ämmän kirkumista.

Totta! Tosipersu saa ämmän kirkumaan Tesomassa, ihan ilmaiseksi.

Säästyneet rahat voi käyttää vaikka Tallinnan matkaan. Taksi alle, tyttö päälle ja jytkyttelemään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mä en vain ymmärrä sitä, miksi käyttäisi ulkomaanreissunsa siihen, että menee Milanoon kuuntelemaan jonkun ämmän kirkumista.
Ei klassinen musiikki eikä ooppera ole vaikeita. Ei niitä tarvitse ymmärtää kunhan avoimin mielin pitää korvansa auki. Tosin viimeksi kun olin La Scalassa katsomassa yli kuusi tuntia kestänyttä oopperaa niin olihan se paikoitellen aika puuduttava kokemus. Onneksi oli kolme huikkataukoa. Ja Milanossa voi käydä myös katsomassa futista. Interiä tai AC:ta.
 
Säästyneet rahat voi käyttää vaikka Tallinnan matkaan. Taksi alle, tyttö päälle ja jytkyttelemään.

Kun mä kävin Tallinnassa, matkan motivaattorina oli musiikkiesitys. SAKU Suurhallissa esiintyi vuonna 2005 amerikkalaisyhtye R.E.M. Se on yksi niistä bändeistä, joita me impivaaralaiset kuuntelemme, kun emme oopperaa tajua. Lähivuosien aikana olisi toiveissa nähdä livenä orkesterit nimeltä Royal Blood ja Fleet Foxes. Nuo junttipumput tuskin ovat Tallinnaan tulossa, mutta esim. Lontoo tai Tukholma kelpaisi kyllä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Terve mitä nökö? Pystytkö pokerinaamalla väittämään, että esim. viime kauden Jugra, Novokuznemitenikinäkirjotetaankaan tai Amur olisi pärjännyt vaikka viime kauden Kärppiä tai Tapparaa vastaan?

Mä olen seurannut jääkiekkoa yli 20 vuotta, joista viimeiset 5-6 vuotta n. 200 matsia vuodessa. Viime kaudella tuli tsiigattua 298 jääkiekko-ottelua.
V-G toi esille voimakkaan jääkiekkoinnostuksensa, josta siis kertoo tuo katsottujen pelien määrä.

Jokohan tällä kaudella menisi 300 ottelua rikki?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin uutena foorumin jäsenenä ja entisenä B-nuorten jääkiekkojoukkueen SM-kultaan luotsanneena koutsina en malta olla pistämättä näkemystäni JYPin hyökkäysketjuista.(...)

Vakuuttava aloitus palstatulokkaalta. Viesti #1.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vakuuttava aloitus palstatulokkaalta. Viesti #1.
Kerkesit ensin :D. Mulle tuli meinaa myös tämä ketju mieleen lukiessani tuota viestiä, ja arvasin kyllä mitä viestisi koskee kun näin Tähtipakin nostaneen tämän ketjun taas ylös.

Kaitsulle kuitenkin tervetuloa foorumille!
 

Jeffrey

Jäsen
Tällä kaudella olen ollut kuulevinani Amandan miksaavan erätauoilla livenä. Tuskin missään muualla Suomessa näin tapahtuu. Siitä kiitos Amandalle. Voi olla että on ennen peliä miksaillut biisejä ja sitten soittaa ne tauon aikana narulta mutta kuitenkin. Moni ei edes huomaa näin pientä asiaa, mutta minunlaisille asiaan enemmän vihkiytyneille tällaiset pienet jutut on kiva bonus.

Nimimerkki naapuri tinttaa suoraan nokkaan, Amanda Harkimon DJ-taitoja arvostelleita nimimerkkejä.

Boldaus oma...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös