Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 254 279
  • 953
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eiköhän tossa tarkoitettu sitä, ettei avoautojen laseissa yleensä ole karmia sedaneiden ym tapaan, jolloin lasi rämähtää paljon pahemmin ovea paiskottaessa. Toki oiva paikka myös avoautolla brassailuun.

Ei tarvitse olla avoauto, coupe riittää, jos se on oikea coupe.

Toki molemmat löytyy omasta tallistani ja vaivojanne säästääkseni kirjoitan tämän jo valmiiksi tänne.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselläni on coupe, siinä on karmit kyllä. Toisaalta minulla on ollut myös ihan perus 4-ovinen sedan, jossa ei ollut karmeja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hellitään nyt pilkkua vielä sen verran, että se on tosiaan puite eikä karmi, joka oikeasta coupesta puuttuu. Karmin taas voi ajatella puuttuvan oikeastaan vain softtop-avoautosta. Karmi=oven/ikkunan kehys joka on talossa tai autossa kiinteästi paikallaan, puite=poka=lasin kehys joka on saranoitu karmiin.

Joo tämä olisi varmaan voinut mennä myös pienet asiat, jotka ärsyttää ketjuun.

talo, auto, peruna ja veikkauskuponki
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Päivittäin tulee kokkailtua kyllä. Hieman harmittaakin, kun arki-iltaisin sitä aikaa/energiaa keittiössä puuhailuun ei monesti riitä kuin johonkin perussafkan vääntämiseen. Esim. tällä viikolla en ole jaksanut kummoisempia aterioita valmistella, joten ostin alkuviikosta köntin entrecotea ja siitä olen veistellyt sopivat pihvit jokaiselle illalle. Lisukkeeksi nopea salaatti ja bataattia paistettuna.
...

Odotan kutsua aterialle, kunhan jaksat tehdä sellaista kunnon ruokaa - kuka sitä nyt entrecôteta söisi muuta kuin pakolla...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vitutusketjusta oppikirjaesimerkki... Hohhoijaa...

Vituttaa olla tällainen tumma, hoikka ja komea 35-vuotias mies, joka vielä onnettomuudekseen osaa soittaa kitaraa ja pianoa ja on muutenkin kaikin puolin lahjakas muusikko. Taipuu kaikki Paula Koivuniemestä AC/DC:iin ja Queenista Moody Bluesiin.

Ei saatana saa olla kapakassa rauhassa, kun varatut naiset ja heidän mustasukkaiset ukkonsa uivat liiveihin vuorotellen ja perätysten, pistänkö vuoronumerojärjestelmän pystyyn hä?

Olisinkin ruma, kalju, lyhyt ja läski 45-vuotias, niin saisin olla rauhassa. Vahingokseni en syntynyt GENEERISEKSI SUOMALAISMIEHEKSI.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Keskustelu rallienglannin junttimaisuudesta käy kuumana "Junttimaisinta, mitä tiedät?"-ketjussa. Lainauksessa esiintyvä tummentamani kohta herätti pientä hilpeyttä nöyrällä kerskailullaan.

Itsehän en puhu ns. rallienglantia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Keskustelu rallienglannin junttimaisuudesta käy kuumana "Junttimaisinta, mitä tiedät?"-ketjussa. Lainauksessa esiintyvä tummentamani kohta herätti pientä hilpeyttä nöyrällä kerskailullaan.

Sinäkin osasit siihen hienosti vastata omalla pikku tarinallasi. Sinäkään et ilmeisesti puhu ns. rallienglantia.

Edit. Tähän malliin

Yhdysvaltalaiset ovat kyllä mielenkiintoisia tapauksia. Juttelin erään michiganilaisen henkilön kanssa taannoin - tämä ei tiennyt Suomen sijaintia eikä tainnut tietää Suomen olevan valtiokaan. Keskustelu eteni siihen pisteeseen, että tein epähuomiossa kielioppivirheen ja pahoittelin huonoa ilmaisuani samalla todeten, että eipähän ole äidinkieleni. Tästä seuraa:

"What, English isn't your native language?"
- "Nope, I speak Finnish."
"Umm huh? You guys have also an own language?!"
- "Well yeah, we have...what did you think - that we all speak English here?"


Yleissivistys Yhdysvalloissa on tavattoman heikolla tasolla. Usein tuntuu, ettei tämä ole vain yksittäisten henkilöiden ongelma.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sinäkin osasit siihen hienosti vastata omalla pikku tarinallasi. Sinäkään et ilmeisesti puhu ns. rallienglantia.

Se sisälsi pientä tarkoituksellisuutta ja odotinkin, että tarttuisiko joku täkyyn. Toki tarina itsessään oli täysin totta, mutta tarinan "esittelyssä" käytin, myönnettäköön, pientä höystöä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Keskustelu rallienglannin junttimaisuudesta käy kuumana "Junttimaisinta, mitä tiedät?"-ketjussa. Lainauksessa esiintyvä tummentamani kohta herätti pientä hilpeyttä nöyrällä kerskailullaan.
Tämmöisenkin sieltä bongasin:

Minun englannin taitoani on ainakin Englannissa ja USA:ssa kehuttu usein
Mukavasti samaan lauseeseen mahdutettu kehuttava kielitaito ja se, että on tässä nähty maailmaakin.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tossa olis kohdassa 0:41 yks ku blondi jannu nakee tutun katsomossa. Viitti sen enempaa name droppia heittaa tahan. Videolle ei tallentunut kuitenkaan tapaus kahta biisia aiemmin kun orkesterin basisti tuli samaan paikkaan ja heitti fist pumpia samaisen tyypin kanssa... Outo tapaus!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Humble bragin osalta vauhdikas päivä. Viimeisin isku palstalle:

Tajusin minkä ihmeen takia porukka dissaa näitä ABC-huoltoasemia.

Kävin siellä paskalla, ja kulli otti veteen kiinni. Jos on paskat ja pienet vessat, niin on pakko olla myös paska paikka. Liityn siis näihin aakkosdissaajien kerhoon, ja pistäydyn ensi kerralla mieluummin vaikka Teboililla. Saahan paskoa rauhassa.

Boldasin sen olennaisen.
 

Nick Neim

Jäsen
Humble bragin osalta vauhdikas päivä. Viimeisin isku palstalle:



Boldasin sen olennaisen.

Arvasin, että joku tuohon tarttuu. Pakko siis selventää asiaa.

Asiastahan on kulunut jo melkein kuukausi, mutta luettuani taas tänään noita ABC-dissauksia tuli taas tuo asia mieleen. Yövuoron jälkeen piti eräällä paikkakunnalla kuluttaa pari tuntia aikaa, ja siinä aamukuuden tienoilla ei oikein muita paikkoja ollut auki kuin paikallinen ABC-myymälä/huoltoasema/mikä onkaan. Kahden kahvin, yhden energiajuoman(!) ja yli tunnin pelikoneiden peluun jälkeen kutsu kävi sinne valkoiseen huoneeseen. Heti siihen pöntölle istuessani tajusin, että onpa erikoiset vessat, kun tällainen tynkämunakin osuu veteen. Siis en edes valehtele, mutta ne vessat on luokkaa laivojen vessat, mutta vieläkin "epäsyvempiä", mikä nyt syvän vastakohta onkaan. Matala kenties?

Ja pidätän oikeudet muuttaa kirjoituksiani, mikäli se oli vain unenpuutteesta johtuvaa toivoa. Siltikin aika varma asiasta olen, koska kotona matkaa jää niin helvetisti. Luulisin.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Työnantaja on joskus yrittänyt saada mut käyttään pukua ja kravattia, mun ammatillinen ylivoima on kuitenkin riittänyt vakuuttamaan farkuista, sandaaleista ja t-paidasta huolimatta alun selvästä halveksunnasta huolimatta liituraita ja jakkupukujengin.

Sen verran olen kärsinyt, että mulle ei enää osteta 1-luokan junalippuja, vaikka asemani firmassa ne oikeuttaisi....

Nimimerkki "hanu" perustelee vaatimattomaan tapaansa kädettömyyttään kravatin solmimisen jalossa taidossa.
 

scholl

Jäsen
Mukavasti samaan lauseeseen mahdutettu kehuttava kielitaito ja se, että on tässä nähty maailmaakin.

englannin kieli ei kyllä mielestäni kuulu millään tavalla kerskailuketjuun, vaan enemmänkin häpeän piiriin. Itse olen miettinyt vakavissani sitä, että tavoite voisi olla se, että voisimme lopettaa ko. kielen puhumisen 10 vuoden kuluessa. Ei sen takia, ettemmekö osaisi sitä kieltä sujuvasti puhua, vaan sen takia, koska se on retardikieli ja liittyy lädeihin. Jos joku ei osaa muita kieliä niin hankkikoot tulkin, jos haluaa kanssamme asioida. Olen aivan varma, että 10 vuoden päästä kaikki älykkäät puhuvat saksaa muutenkin niin englantia ei tarvitse käyttää ja missä saksa ei riitä niin täytyy puhua espanjaa, italiaa tai ranskaa. Esim. USA:ssa pärjää 10v päästä takuulla espanjalla ja en ole heittänyt täysin kirvettä kaivoon senkään suhteen, että ottaisivat siellä saksan viralliseksi kieleksi. 1800 luvullahan pohtivat pitääkö kielen olla englanti vai saksa. Silloin tekivät virheen, mutta virheistä voi oppia.

Toki jossain Aasiassa tai Afrikassa ei välttämättä jengillä kapasiteetti riitä kuin englannin oppimiseen, mutta en ole tähän mennessäkään matkustellut Aasiassa niin miksi matkustelisin jatkossakaan. Ankeutta näkee riittävästi television välityksellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Esim. USA:ssa pärjää 10v päästä takuulla espanjalla ja en ole heittänyt täysin kirvettä kaivoon senkään suhteen, että ottaisivat siellä saksan viralliseksi kieleksi. 1800 luvullahan pohtivat pitääkö kielen olla englanti vai saksa. Silloin tekivät virheen, mutta virheistä voi oppia.
Toisaalta maailman mittakaavassa nahistuvassa ja taantuvassa Euroopassa pärjää ennen pitkää arabialla ja kiinalla. Kumpaan olet ajatellut panostaa, kenties molempiin?

Sen verran korskeilen ketjun hengessä, että tuoretta halal-lihaa kannattaa oikeasti ostaa, jos on luotettava kauppias lähistöllä. Isänpäiväksi olen ajatellut ostaa halal-lammasta. Alhamdulillah!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
1800 luvullahan pohtivat pitääkö kielen olla englanti vai saksa. Silloin tekivät virheen, mutta virheistä voi oppia.
Saksa ja saksalaiset = giganttinen virhe. Se kansakunta olisi pitänyt heti -45 kokonaisuudessaan aidata rajojensa sisälle ja näännyttää.

Kielenä tuo kotimainenkin on toisille vähän vaikeammin hallittava.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Esim. USA:ssa pärjää 10v päästä takuulla espanjalla ja en ole heittänyt täysin kirvettä kaivoon senkään suhteen, että ottaisivat siellä saksan viralliseksi kieleksi. 1800 luvullahan pohtivat pitääkö kielen olla englanti vai saksa. Silloin tekivät virheen, mutta virheistä voi oppia.

(leikkimielisesti) Paljonko lyodaan vetoa, etta ei parjaa?

Hilkun vajaa 10v taalla asuneena en ole huomannut juuri minkaanlaista muutosta englannin/espanjan kielien kanssa tassa maassa. Taalla on edelleen ne osavaltiot/alueet missa espanja on tietysti nakyvilla, mutta 99% maasta on yha vain ja ainostaan yksikielista aluetta. Ja sita ei 10 vuodessa muuteta juuri mihinkaan.

Toki toivoisin, etta tasta maasta tulisi kaksikielinen, mutta siihen on viela matkaa. Vanha vitsihan on, etta "Miksi kutsutaan ihmista, joka puhuu kolmea kielta? Trilingual. Entas ihmista, joka puhuu kahta kielta? Bilingual. Entas sitten ihmista, joka puhuu vain yhta kielta? Amerikkalainen."
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Kuuluisi myös "Junttimaisinta mitä tiedät"-ketjuun.

Mun silmiin tuo hanun teksti on huumorin kukalla höystetty, enkä saa siitä millään pröystäilevää saati junttimaista. Hanu vaan kertoo miten asiat ovat ilmeisen todenmukaisesti. Tosin kaikkihan me näitä tekstejä luetaan erilaisten suodattimien läpi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Perateutti paukutteli aika vaatimattomasti:

Tykkään käydä baareissa juhlimassa ja naisen saanti hitrate on varmaan yli 60%. Se on myös nostanut rimaa alkaa tapailla vakituisesti jotakuta, kun tietää että vedessä on niin paljon kaloja mun vieheelle.

Oli muuten yöllä laittanut Facebookissa että " Oon kuullut että panet vähän kaikkia. Mut en aio perustaa mielipidettä huhuihin vaan tutustun suhun mielummin ite. Mä en käsitä. Yleensä naiset haluaa petiin mun kanssa. Mä kyllä periaatteessa tykkään tosta tyylistä, ettei anna ihan heti vaan on vaikeammin saatavissa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Naisasiaketjussa muutakin hyvää settiä:

En tajua tyyppejä, joiden pitää vartavasten kahden kesken selitellä seksistä. Kuka edes haluaa olla sellaisen tyypin kanssa tekemisissä, joka tulee selittämään etukäteen, ettei irtoa. Mulle kävi kerran niin. Oiskohan ollut 3-4 vuotta sitten. Olin Turussa yksikseni hengailemassa vkl ja tapasin siellä sellaisen hoikan, vähän mallin näköisen muijan. Se halusi lähteä viihteelle, suostuin lähtee mukaan. Piti mennä sen kämpälle, jotta se saa vaihdettua kuteet. No se keikisteli siinä sitten yläosattomissa, kun mä join jotain San Miguelia ja kyseli mikä mekko sopii. Sitten se selitti tota juttua, ettei seksiä muuten sitten jne. Sitten mentiin Hamburger Börsin yökerhoon ja se meni siellä suht känniin ja sitten se sanoi, että se haluaa seksiä. Mä en jaksa yhtään tollaista soutamista ja huopaamista tai yleensä sitä, että seksistä pitää jauhaa. Tosin rajoitan muutenkin sitä, kenen kanssa edes seksiä harrastan, koska naisten pitää oppia se, että sen eteen, että saa miestä, pitää olla valmis tekemään parhaansa, mutta se ei ollut tässä se pointti, vaan se, että mitä hittoa ne jauhavat seksistä.
 
TQoFE vihjaa tiimalasivartalostaan.

Naisten vaatteissa olen huomannut samantyylisen ongelman: farkuissa kun pohkeet, reidet ja takapuoli mahtuvat, vyötärölle jää reilusti ylimääräistä. Ja selästä, kyljistä sekä vyötäröltä hyvin istuvan paita ei istukaan enää hieman ylempää, vaan kiristää ja puristaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös