Huhut, mutut ja muut fantasiat

  • 2 287 731
  • 10 148

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tykkään kyllä kovasti mikäli Sporttiin huhutut Kantola, Vauhkonen ja Kankaanperä pukee kotkanutun päälle ensi kaudeksi. Odotan kyllä kovaa tulosta myös Komulaiselta ensi kaudeksi mikäli saa vain terveenä olla. Muutama liukasliikkeinen hyökkääjä vielä niin voidaan alkaa haaveilla jopa suorasta playoff paikasta mikäli kaikki napsuu kohdille. Se olisi kova suoritus.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei ole mitään kättäpidempää. Jotenkin tuo vaan tuntuisi tähän väliin loogiselta vedolta häneltä.
Hänen kaksi lapsuuden ja edelleen parhaita ystäviä on meillä duunissa, eikä heiltäkään lohkea mitään tietoa irti jatkokuvioista. Voi toki olla, ettei ole edes heille sitä kertonut.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Minä kun olen tunnetusti kova netti-scouttaaja :D , (tiesin että Newton on ihan ok liigapeluri ja tiesin myös että Koskiranta tule olemaan tärkeä palanen meille)... ja, koitan aina etsiä eriä pointtejä ja näkökulmia miksi tuo pelaaja menee sinne tai tänne, tai miksi tuo ei kelpaa siellä mutta taas täällä ym ym.

Nämä huhut.....Vauhkonen, F.Riska, Kankaanperä, Kantola, Gratton. Kaikki ovat tyyliin, vanhoja taisteluvaunuja, mä luulen että meidän valmennus-tiimi (Yrttiaho ja kump) ovat löytäneet "The Holy Grail of Hockey", eli, yks hyvä kesä meillä, ja vanhat taisteluvaunut "remontin alla"....ja sitt vittu mennään!

Ajattele nyt kun (ok, jos) tällaiset isot miehet, esim Vauhkonen/Kantola....tekee "Vänttiset", aiai...sielllä on voimaa ja massaa, ja vaikka mitä!

Riska ja Kankaanperä, sama juttu. Jos ura tarvii buustin, mä luulen että Vaasa on aivan oikea paikka, itse asiassa ylivoimaisesti paras paikka, koska Tomek ja kumpp aivan varmasti vaativat että myös vetaraanit tekevät duunia (oikeilla tavalla) kesän aikana. Onko esim Ässien ja HPK:n (vanhat) äijät ovat olleet täyskunnossa tällä kaudella, mä en ole ihan varma. Huono kesä? Maybe...

Gratton taas :D siinä olisi jopa Yrttiaholle kunnon projekti :D Mutta miks ei? Ensin junnujen kanssa luistelukouluun ja sen jälkeen Kaarlekentälle spurttailemaan ja pomppailemaan Komun ja poikien kanssa.

Edit. saa nähdä, onko Tepsin veteraanien kesä ollut hyvä vai huono. Käyrä on ainakin alaspäin.
 
Viimeksi muokattu:

Koheltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, HIFK, FC Woking
Itsellä oli jo "märkä päiväuni" jos ensin uusina sisään Kantola ja Vauhkonen sekä "kirsikkana" Koskirannan jatko! Siinä olisi trio, jonka rinnalla Callen ja Immosen lähtö ei kirpaise(ainakaan paljoa). " Kahden 30 pisteen miehen menetetys, mutta sisään kolme potenttiaalista 30 pisteen miestä. Tiedetään, merkitsee Vauhkoselle uutta piste-ennätystä. Lisäksi Kantola+Vauhkonen voivat maalata helposti sen 15maalia/nenä. Vanhempi Riska vasta 30 v. joten mahdollisuudet jatkaa uraa vielä pitkään ja maiseman vaihto voi tehdä hyvää.
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Hyviä pointteja! Haluaisin nostaa esille ennen kaikkea myös sen, että kyseessä on sellaisia pelaajia (F.Riska/Gratton) jotka toisivat varmasti mukavasti myös porukkaa halliin :) Kyllä katsomossa on paljon sellaista väkeä, jotka arvostavat oman pojan kotiuttamista ja tulevat katsomaan "Vaasan Sedineitä" ;) Vaikka taidon/tehopisteiden myötä eivät mitään uutta toisikaan.

En tiedä, mutta olen jotenkin sairaalla tavalla alkanut lämmetä tuolle Gratton siirrolle. Potentiaalia olisi sen myötä laittaa pystyyn yksi mulkuimista nelosketjuista ja jos Yrtti sais mieheen lisää liikettä niin tiedä sitten mitä tapahtuisi
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
En tiedä, mutta olen jotenkin sairaalla tavalla alkanut lämmetä tuolle Gratton siirrolle. Potentiaalia olisi sen myötä laittaa pystyyn yksi mulkuimista nelosketjuista ja jos Yrtti sais mieheen lisää liikettä niin tiedä sitten mitä tapahtuisi

Niinpä, Karvinen - F.Riska - Gratton....onhan siinä nyt vaan vähän munaa :D (kunhan nyt vaan Gratton käy läpi se "Yrttin kesä" ensin)

Noh, katotaan nyt rauhassa. Nyt ensin nämä POFFIT! Helvetti sentään, ollaan poffeissa!! Huikee juttu!
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi Gratton toisi väkeä halliin? Tuskin tuo nimi sanoo rivikatsojalle yhtään mitään. Omasta puolestani kiitos mutta ei kiitos. Vähimmäisvaatimus Sportiin on jalat, jos niitä ei ole niin kädet. Tällä kaverilla ei ole kumpaakaan, joten saa mun puolesta jatkaa muualle.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi Gratton toisi väkeä halliin? Tuskin tuo nimi sanoo rivikatsojalle yhtään mitään. Omasta puolestani kiitos mutta ei kiitos. Vähimmäisvaatimus Sportiin on jalat, jos niitä ei ole niin kädet. Tällä kaverilla ei ole kumpaakaan, joten saa mun puolesta jatkaa muualle.
Nooh...tä nyt aina on tätä. Esim joku Nickerson ja Pori, silloin 2006, kyllä kaveri oli silloin sellainen "cult figure" että oksat pois. Oliko Nickerson hyvä pelaaja? Naaah.... Mutta show-mies jne, kyllä. Tietenkin, ei saa mennän pelleilyks...mutta vähän sirkusta on aina tehnyt hyvää kansalle, tämän tiesi jo muinaiset Roomalaiset.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jokereiden puolella on huhua, että Gratton olisi menossa sinne. Itse olen viime aikoina jopa toivonut näkeväni hänet Sportissa, joten pieni harmi jos ei tänne päädy, mutta onhan meillä Otto.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mä en vaan edelleenkään voisi ymmärtää Grattonia tai Kantolaa.

Kantola ei voi Bertrandia korvata ja mä luotan, että ISn juttu Vauhkosen saapumisesta pitää kutinsa. Mihin Kantola edes lykättäisiin? Kolmoseen, Talen tilalle? Ei kait?

Kyllä meidän on pakko saada joku hyrrä Bertrandin tilalle, eikä näitä heikkoja luistelijoita.

Jos ykkönen on muotoa Vauhkonen - Koskiranta - XX, niin ei tosta Kantolasta kyllä tohon viimeseen ruutuun ole, ei millään.
Jos kakkonen on puolestaan Vänä - Komu - Blomqvist, on paikat tässäkin täynnä.
Kolmonen on tietty Tale-Kokkis-Jolle. Taaskaan ei löydy ruutua.
Nelonen puolestaan Riska - Riska - Karvinen ja vielä löytyy Tikkakin.

Ja tosiaan, kun tuolla alhaalla on tungosta vähän liikaakin, koska Tikka joutuu vetään rotaatiossa, niin eipä tuolle ylihintaiselle, seinäänjousseennäköiselle Grattonille ole yhtään mitään käyttöä.

Tässä on toki se seikka, että lyödäänkö Jolle jo isoon rooliin ensi kaudeksi, eli tohon ykkösen xx-kohtaan ja Tikka ottaa hänen tonttinsa kolmosessa? Tämäkin on mahdollista. Silloin ei leveys riitä, mutta edelleen Tampereelta on tulossa joku nuori, ilmeisesti se Tanus ja varmaan muitakin nuoria otetaan rinkiin. Ei vaan löydy kyllä noille kahdelle tonttia oikeen mistään. Ovat väärän tyyppisiä pelaajia meille tähän tilanteeseen. Olisi mielestäni eri asia, jos Blomqvistia ei olisi signattu ja Riska valitsisikin sen Vancouver Canucksin Sportin sijaan. :D

E: prkl! Siellähän on vielä DaCostan optiokin kenkälaatikossa, eikä Henkankaan tilanne ole vielä taputeltu. Sitäkin vähemmän kummallekaan tonttia tyrkyllä, joten joku toinen ovi kiitos.

E: niin, jos tuo Kanki-huhu pitäisi paikkansa, niin pakistohan olisi kyllä hyvässä formussa.
Esim.

Newton - M.Koivisto/Kanki
Laakso - Kanki/M.Koivisto
Party - Raaka
Växä - Salo

Tuo olisi kyllä aiva loistava upgrade. Yhtä kova, mitä tällä kaudella vs viime kausi ja kun vielä Niemi upgradetaan Rinteeseen, olisi kyllä alakerta loistavassa tikissä. Nami, nami!
 
Viimeksi muokattu:

Tuima

Jäsen
Kyllä Kantola on viime peleissä, mielestäni, ollut se ilveksen vaarallisin hyökkääjä.
Jotenkin näyttää siltä, että siellä on armoton nälkä tehdä tulosta, mutta pelaa väärien miesten kanssa (?).
Oikealla limpunjakelijalla tulosta varmasti tulisi (Kokkala, Koskiranta?).
Eikai kukaan ole unohtanut mm. viime kaudelta blegissä Hirso-Kantola kaksikkoa? Siinä oli sitä kemiaa.

Mun puolesta Välkommen till Vasa.

Kankaanperä on enemmän kuin tervetullut.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kantola...
Jotenkin näyttää siltä, että siellä on armoton nälkä tehdä tulosta..

Tämä! (myös mun eagle-eye scouttaus silmän mukaan juuri näin...ja se on terevä! :) )

Kyllä Kantola on maalintekijä, jos kunnossa ja jos muuten synkkaa.

Mutta, mä luulen siis että "salaisuus" on tämä yks kunnon täystreeni-kesä Vaasassa, Blomqvist voi muuten myös breikkaa kunnolla ens kaudella.

Jotain tehdään ainakin oikein täällä, se on aivan varma asia.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Blomqvistia ei kannata sijoitella kärkiketjuihin, koska melko varmasti jouduttaisiin vain pettymään. Nyt toki tehnyt pisteen kolmessa peräkkäisessä pelissä, mutta vastusten tasokin on ollut ihan mitä sattuu. Sitä ennen oli koko tammikuu ja helmikuu mennyt niin yössä, että ehti jo tippumaan kokoonpanostakin. Mielestäni Blomqvist on parhaimmillaan kolmosketjun energialaituri, joka tekee noin 15-20 pistettä kaudessa. Kelpaa stuntiksi ylempiin ketjuihin. Jos Tale jatkaa niin aloittaa 13.hyökkääjä/5.ketju -akselilta.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Da Costaa en pitäisi ensikaudelle. Ihan hyvä alkuunsa ja tekisi varmaan sen yli 20 pistettä, mutta ei ole riittävä ylempiin ketjuihin, jossa pelipaikan olisi oltava.
Tallbergia huhutaan pois lähtijäksi, mikä on melko ikävää, kun tuo Kiviranta-Kokkala-Tallberg ketju toimii niin hyvin. Miksi sitä ei voida pitää koko kautta yhdessä? Yhdessä pelatessaan saavat kaikki tehoja ja ketjun corsi-lukema on todella hyvä. Mielelläni näkisin tuon meidän kolmoskenttänä ensikaudellakin.

Jos joillain ne jatkot on tehtynä, niin toivottavasti ne on Tale ja Koskiranta. Silloin ymmärtäisin, että Immoselle ei tehty jatkoa, kun sentteristö olisi kuitenkin Koskiranta-Komulainen-Kokkala-F.Riska.

Gratton tosiaan taitaa olla Jokereihin menossa, joten häntä turha sijoitella hahmotelmiin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tervemenoa vaan Immoselle ja Peltolalle. Tänäänkin kiittivät vastuusta ihan järkyttävällä löysyydellä. Ei sillä etteikö koko joukkue olisi ollut ihan perseestä, mutta kun pelin ratkaisuhetkillä pääsevät pelaamaan yv:tä, niin odottaisin muutakin kuin kiekonmenetyksiä.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportin omilla sivuilla liikkuu myös Esa Pirneksen nimi huhuna ens kauden Sporttiin. Itse en kyllä tähän jaksa uskoa vaikka toki tiedämme kaikki että kokemusta joukkue huutaa ratkaisuotteluihin kuten saimme nähdä. Iltalehti sen sijaan jo uutisoi Kankaanperän sopimuksen ja siitä diggaan mikäli osuu kohdille.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Vähän huhuja kerättynä:

Luotettavat (Mediassa julkaistu):

-F.Riska
-Vauhkonen
-Rinne
-Kankaanperä

Suht.luotettavat huhut (luotettavat nimimerkit/pitkään kestäneet huhut):

-Kantola
-Tanus

Vähän epäluotettavammat huhut (yhden nimimerkin kertomat/ei niin luotettavat lähteet/mutuilut)

-Venäläinen
-M.Koivisto
-Pirnes
-Gratton
-Saari
-Seppälä
-Karjalainen


Puuttuuko joku?
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Hevosmiesten tietotoimisto: "Ruuttu" Sportin kiikarissa. Alexander? Eliteprospects.com - Alexander Ruuttu linkki eliteprospectsiin. Lähde melko lähellä Sportia.

Leskisen korvaaja?

Tomekin opetuslapsia Jokereiden junnuista. Vähän tahmeasti on entisen huippulupauksen ura lähtenyt liikkeelle. Onko asennevammaa? Ongelmia fysiikkapuolella? En ole pahemmin seurannut. Tuskin nyt ainakaan korvaa Leskistä yks yhteen. Isänsä voisi vähän jeesata Sportia tuossa pelaajakartoitutushommassa.
 

anonima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään paikallinen aviisi Aamulehti otsikoi myös Kankaanperän siirtymisestä Vaasaan. Tosin ovat oppineet Solmun törttöilyistä ja viittasivat Iltalehteen lähteenä...Melko todennäköistä kuitenkin. Toodella hyvän äijän saatte Vaasaan!
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Tomekin opetuslapsia Jokereiden junnuista. Vähän tahmeasti on entisen huippulupauksen ura lähtenyt liikkeelle. Onko asennevammaa? Ongelmia fysiikkapuolella? En ole pahemmin seurannut. Tuskin nyt ainakaan korvaa Leskistä yks yhteen. Isänsä voisi vähän jeesata Sportia tuossa pelaajakartoitutushommassa.

Joo todennäköisesti tässä puhuttaisiinkin siitä kuuluisasta potentiaalin esiin kaivamisesta. Kuka tietää, ehkä ikä alkaa tuoda sitä jotain mukanaan.

Itse muistan Alexanderin viime kauden lopulla TPS jutussa, kun teki todella hienon maalin Sportin verkkoon. Haastoi Sportin pakin ja veivas kärkikynällä pakin kuistille ja kliininen rysty yläpesään.

Käsiä ainakin löytyy, kun sille päälle sattuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös