Huhut, mutut ja muut fantasiat

  • 2 287 813
  • 10 148

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Jos on lähdössä niin syynä on varmasti Leskisen oma tahto, mikäli Kärpistä on tullut lupauksia suuremmasta vastuusta. Ilmeisesti Oulussakin on jonkinlainen 'säästökuuri' tulossa ja siinä saattaa olla Leskisellä iskun paikka.

Vaikea uskoa sitä, etteikö Sportin puolesta Leskiselle löytyisi roolia. Kyseessä on kuitenkin keskivertoa lahjakkaammasta pelaajasta. Mutta tässä tulee taas tämä kylmä realiteetti vastaan, että isot vie ja Sport jää laulukuoroon.

Välillä tekis mieli kysyä pelaajiltakin ihan suoraan, että mitä viddua? Leskinen Kärppiin kolmosketjun laidan ja mestiksen väliä hinkkaamaan? Leskisen oman uran kannalta Sportin ykkösketjussa olis paaaaljon parempi ratkaisu.

Noh onhan kaverin koti sielläpäin, joten kai silläkin jotain painoarvoa tässä on, mutta silti? WTF?

EDIT: No täähän on kyllä edelleen huhu, joten....
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Antti Suomela kertoilee MTV3 haastattelussa, että voi purkaa sopimuksensa jos haluaa ja on saanut paljon tarjouksia eri liiga seuroilta. Aikoo kauden jälkeen miettiä ja tehdä ratkaisunsa. Tässä olisi sellainen pelaaja, jonka haluaisin nähdä Sportissa. Siinä ei paljoa mikään flegu-Immosen lähtö harmittaisi. Sport ei varmastikaan pysty tarjoamaan sitä rahamäärää, mitä vaikka Hifk, Kärpät, Tappara, TPS tai muut rahajoukkueet, mutta Sport pystyisi tarjota vastuuta ja ison roolin, jossa kehittyä Sportin nuoria eteenpäin vievässä valmennuksessa ja loistavassa fysiikkavalmennuksessa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tonne toiseen ketjuun jo viikonloppuna Suomelaa haihattelin. Tullut seurattua hänen otteitaan isossa roolissa Bluesissa ja tykkään kyllä, kuin hullu puurosta.

Todella hyvä ja ennen kaikkea rauhallinen pelaaja nuoresta iästään huolimatta pyörittämään ylivoimaa. Jakelee loistavia ja älykkäitä syöttöjä. Kelpaisi, mutta veikkaan, että kelpaa monelle muullekin, mm Salonojan Bluesille.
 

Golffari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ohimennen kuultua, tampesterin suunnilta tulossa ilmeisesti 2 "pelimiestä" Vaasaan.
Katsotaan kauden jälkeen kuinka osuu. Nimistä ei mitään tietoa, mutta eikös Tanus ollut jossain vaiheessa tulossa tänne päin. Tiedä näistä nyt sitten. Onko Tanus nyt sitten tämmönen "pelimies" ?
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Itse kuullut myös samaa ja karjalainen kyllä kelpaisi.. toinen juttu jonka kuulin että jatkoja on parille kaverille kirjoitettu. Nimistä ei puhuttu. Itse toivoisin talea ja koskirantaa
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jatkot ovat hyvin todennäköisesti molemmat hyökkääjiä. Talesta, Koskirannasta ja Koivistosta ei ole liikkunut mitään konkreettisia huhuja, joten veikkaan, että löytyy tuolta osastolta. Toki joku jokerikortti Westermarckin on mahdollinen, jos valmennus näkee hänessä vielä potentiaalia nousta Liigatasolle seuraavan kauden tai parin sisään.

Ihmettelisin mikäli Sport olisi tehnyt "Maliset" Karjalaisen kohdalla. On pelannut kauden alusta lähtien hyvin, joten en usko, että hänellä on ollut tarvetta hätäillä sopimusta mihinkään enkä myöskään usko, että vaihtaisi kärkijoukkueen kärkiroolin johonkin alle keskitason seuraan.

Veikkaan Tanusta ja jotain random pakkia kuten Näppilää.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Tapparasta ei varmaan ole paljoa ehdokkaita, ketä tulisi. Sitä huhutaan, että Ilves olisi jonkun junnun sössinyt taas muualle, joten olisiko siinä? Savilahti?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ihmettelisin mikäli Sport olisi tehnyt "Maliset" Karjalaisen kohdalla. On pelannut kauden alusta lähtien hyvin, joten en usko, että hänellä on ollut tarvetta hätäillä sopimusta mihinkään enkä myöskään usko, että vaihtaisi kärkijoukkueen kärkiroolin johonkin alle keskitason seuraan..
Toisaalta, onhan Nenonenkin pelannut todella loistavan kauden ja huhutaan tai itse asiassa vissiin pidetään KooKoon leirissä varmana heidän sopimuspelaajanaan. Ovat mielestäni ihan täysin toisiinsa verrattavissa olevia pelaajia. Tosin Nenonen pelasi ainakin alkuun pienessä roolissa nelosessa ja paukutti silti hirvettä tulosta.

Mistä toi Karjalainen huhu on muuten Sportiin muuten liitetty? Mä en jaksa tähän kiinnitykseen uskoa, vaan uskon isompien vievän hänet, kuten Kärpät.

Koskirantaa pidän jollain tavoin varmana tapauksena ja perusteluina viime viikolla linkittämäni haastattelu/ Pohjalaisen juttu, jossa kertoi saaaneensa Vaasassa taas peli-ilosta kiinni. Uskon, että juuri hänen hintalappu on se, jonka takia osasta kalliita pelaajia juodutaan luopumaan.

Talen huhu KooKoon leiriin lähti siitä, kun mulle joku random KooKoo-järjestysmies tuli mulle lässyttämään Kouvolassa ja kertoi että olisi tulossa takaisin. Mä en nyt ihan äkkiä itse tuota laske kovinkaan varmaksi, koska ei mitään käsitystä koko kaverista ja hänen taustastaan. Jos on joku tänne kirjoittava, voisi hieman avata tuon huhun taustaa. Talen kohdalla tosin pelkään, että kasvattajaseura voi olla hyvinkin kiinnostunut esim heidän neloseen. Tämä ei siis edes huhu, vaan olettamus.

Nää nyt on muutenkin näitä. Pelataan ja ennen kaikkea nautitaan nyt tästä keväästä ja kattellaan sitten uudestaan, kun kausi on lopullisesti paketissa. Toivottavasti ei vielä pitkään aikaan. :)
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Onhan noista nimistä huhuja alkanut kuulua, mutta tiedä sitten kannattaako niitä sen enempää kommentoida.

Kantola, Karjalainen ja Pöysti.. Suht kovaa settiä olisi, mutta tuskin Sportin kolikkopussilla noita kaikkia hankittaisiin Vauhkosen, F. Riskan ja Koskirannan jatkon lisäksi. Valtonenkin on alleviivannut, ettei Vaasaan hirveästi valmiita pelaajia hankita.

Kantola on minun mielestä realistinen, koska hän tarvitsee uutta nostetta uralle.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Onhan noista nimistä huhuja alkanut kuulua, mutta tiedä sitten kannattaako niitä sen enempää kommentoida.

Kantola, Karjalainen ja Pöysti.. Suht kovaa settiä olisi, mutta tuskin Sportin kolikkopussilla noita kaikkia hankittaisiin Vauhkosen, F. Riskan ja Koskirannan jatkon lisäksi. Valtonenkin on alleviivannut, ettei Vaasaan hirveästi valmiita pelaajia hankita.

Kantola on minun mielestä realistinen, koska hän tarvitsee uutta nostetta uralle.
Ja Kantolasta oli huhua jo aiemmin, että tulisi Sportiin. Pöystiä on huhuttu Ässiin, Ilvekseen ja Hifkiin, sekä tuo mutuilu Sportiin Järvisen perusteella. Karjalainen jatkaa Tapparassa tai menee Kärppiin, näin on huhuttu.

Itse olisin tyytyväinen näihin sopimuksiin:

Jatkot: Koskiranta ja Tallberg. Lisäksi junnuille kuten Westermarck jatkot, jotta on rotaatiossa pelaajia.

Uudet: Rinne, F.Riska, Vauhkonen, M.Koivisto, Kantola, Mm-kisoista skoutattu ulkkari(Gavrus,Fleury)ja BrennanVol2. Tuohon päälle sitten vielä Tanus rotaatioon.

Vauhkonen-Komulainen-"Gavrus"
Vänttinen-Koskiranta-Kantola
Tallberg-Kokkala-Kiviranta
E.Riska-F.Riska-Karvinen
Tikka-Blomqvist-Körkkö-Tanus-Westermarck

Newton-Koivisto
Laakso-"BrennanVol2"
Pukka-Gröndahl
Salo-Väkelä

Järvinen
Rinne

Kyllä sillä ihan hyvistä sijoista tapeltaisiin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kantolan koomailut viime pelissä olivat jo sitä luokkaa, että hätäisin voisi luulla Sportin maksavan miehen palkan jo nyt. :)

Mitä miehen mahdolliseen Sportiin siirtymiseen tulee, niin mun mielipide on, että kiito, mutta ei kiitos.

Tuskin pelaisi pelkillä pähkinöillä ja samalla rahalla saa varmasti pari todella laadukasta prospectiä, jotka itse ottaisin kasvamaan Valtosen kouluun mielummin korkoa.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Olen onnellinen jos F. Riska seuraa Dufvaa Mikkeliin. En kaipaa yhtään. Meidän Riska huomattavasti parempi.
Tallbergille ehdottomasti soppari, saa vaikka vähän maksaakin. Huikea jamppa!
Paljon käy ovet monessa liigajoukkueessa molempiin suuntiin, niin myös Sportissa. Voi vaihtua jopa puolet pelaajista.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mistä toi Karjalainen huhu on muuten Sportiin muuten liitetty? Mä en jaksa tähän kiinnitykseen uskoa, vaan uskon isompien vievän hänet, kuten Kärpät.

Karjalaiseen ei voi uskoa kuin tilanteessa, missä Sport olisi ollut todella aikaisin asialla. Nyt ura on semmoisessa nousussa, että tie vie johonkin toiseen isoon seuraan, jos se ei jatku Tapparassa. Olisi tasoa Malinen KooKoossa tämä hankinta, jos natsaisi.

Karjalainen pelasi Valtosen alaisuudessa Jokereissa, joten yhteistä historiaa löytyy.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Toisaalta, onhan Nenonenkin pelannut todella loistavan kauden ja huhutaan tai itse asiassa vissiin pidetään KooKoon leirissä varmana heidän sopimuspelaajanaan. Ovat mielestäni ihan täysin toisiinsa verrattavissa olevia pelaajia. Tosin Nenonen pelasi ainakin alkuun pienessä roolissa nelosessa ja paukutti silti hirvettä tulosta.
Nenonen paransi oikeastaan vasta joulukuussa, kun Karjalainen pääsi jo lokakuussa parempaan rooliin ja vireeseen.

Karjalainenhan oli tulossa jo viime kaudeksi Sportiin, mutta hyvien loppukauden otteiden ansiosta Tappara tuli kuvioihin ja karkasi sinne. Kovin epätodennäköistä siis, että tulisi nyt, kun on pelannut kärkiseurassakin jo huippukauden. Jos olisi päästy aikaisemmin kasaamaan viime kauden joukkuetta niin päästäisiin nauttimaan Karjalaisista ja Hännikäisistä, mutta nyt mennään näillä.
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Minä nostin tuon Karjalaisen ainakin eilen esiin ihan vaan sillä että kelpaisi mainiosti minulle. Ihan mutu siis vain kyseessä. Kuitenkin noista kahdesta tulijasta (joista siis kuulin) puhuttiin "kovina pelimiehinä" joten vaikea jotain Tanusta olisi siihen muottiin asetella.. Jos ylipäätään koko huhussa on edes perää. Toisaalta eiköhän kaikki huhut tässä vaiheessa ole mallia "potentiaalinen" ja "kärkiäijiä" ;)
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Markus Kankaanperä siis kaiketi toinen Tampereelta mahdollisesti tulevista pelaajista. Näin siis tuolla siirtohuhuissa Tappara-fani kertoili ja joku Ässä-fanikin oli tälläistä kuullut. Mielestäni selvä upgrade Brennaniin. Brennan on viihdyttävämpi, kun käy koko ajan kuumana ja varmaan Brennan jakelee näyttävämpiä taklauksia, mutta Kankaanperä osaa oikeasti puolustaa. Lisäksi Kankaanperällä on kokemusta muutamasta playoff ottelusta, kun on varmaan 4 kertaa ollut finaalissa uransa aikana. Myös nyrkkihommat sujuu Kankaanperältä hyvin, vaikka onkin rajoittanut ne suunnilleen yhteen myllyyn kaudessa. Kankaanperä toisi juuri sitä, mitä on vähän Brennanista odotettu, eli kokenut ja fyysinen peruspakki. Näin puolustuksessa olisi sellaisia puolustavampia Pukka, Gröndahl ja Kankaanperä ja hyökkäyspäähän hyviä sitten Newton, Laakso ja Peltolan korvaaja, eli vaikka M.Koivisto.
Voisikohan se toinen Tampereen pelaaja olla sitten vaan se Tanus, jolla ei kyllä ole mitään asiaa kokoonpanoon. Itse toivoisin Kantolaa, vaikka se ei täällä useassa kannattajassa riemua herätäkkään

Noita uusia mahdollisia hankintoja ja huhuja kun kelailee, niin ollaan aika fyysistä joukkuetta kasaamassa. Tulopuolella Vauhkonen, F.Riska, Kankaanperä, Kantola, Gratton... Ja lähtiät kun on luokkaa Koivisto, Immonen, Leskinen, Peltola...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Noita uusia mahdollisia hankintoja ja huhuja kun kelailee, niin ollaan aika fyysistä joukkuetta kasaamassa. Tulopuolella Vauhkonen, F.Riska, Kankaanperä, Kantola, Gratton... Ja lähtiät kun on luokkaa Koivisto, Immonen, Leskinen, Peltola...

Ja nimenomaan ihan oikeanlaisia pelaajia myös fyysisen pelin kannalta, poislukien Gratton. Toki noita sirkustemppuilijoitakin joskus tarvitaan ainakin otteluviihteen kannalta. Huhutuissa sisääntulijoissa on kuitenkin paljon sellaisia tyyppejä, jotka ovat jo jotain voittaneetkin. Jos sitten vielä Valtonen onnistuu luomaan heihin vielä lisää tiikerinsilmää niin lopputulos voi olla todellä hyvä. Itse tykkään. Joku Kankaanperä ja Kantola ei nyt mitään huippukovia ole edes Sportille, mutta vahvistavat silti joukkuetta kamppailemaan jopa pääsystä kuuden sakkiin. Jos vielä M. Koivistokin olisi todella tulossa takaisin kotiin, niin voitolle jäädään - ihan kirkkaasti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Noi Kantolan ja Grattonin saisi kyllä jättää tekemättä.
Tämä Kankaanperä maistui ensin oksennukselta, mutta kun tutkaili hieman enemmän, niin juuri tällaista kaveriahan me tarvitaankin. Plustilasto ollut pitkään isosti plussalla. Itse joskus käytin työnimeä Atte Pentikäinen ja onhan tämä nyt astetta kovempi kaveri.

Syön sanani ja ottaisin mielelläni Pukka, part kakkoseksi. Newtonin tai Laakson pariksi, jolloin hyökkäävät pakit saisivat toteuttaa täysipainoisesti omia avujaan.

Mitäs ne oli Arskan miinukset viime kaudelta? Ja nyt isosti plussalla ja lähes kymmenen maaliakin.

Newtonin miinustilasto taisi olla tällä kaudella pahimmin pakkasella, joten Kankaanperä voisi olla juuri hänen Pukkansa.

Koivisto ja Laakso sitten se kolmas pakkipari.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ja nimenomaan ihan oikeanlaisia pelaajia myös fyysisen pelin kannalta, poislukien Gratton. Toki noita sirkustemppuilijoitakin joskus tarvitaan ainakin otteluviihteen kannalta. Huhutuissa sisääntulijoissa on kuitenkin paljon sellaisia tyyppejä, jotka ovat jo jotain voittaneetkin. Jos sitten vielä Valtonen onnistuu luomaan heihin vielä lisää tiikerinsilmää niin lopputulos voi olla todellä hyvä. Itse tykkään. Joku Kankaanperä ja Kantola ei nyt mitään huippukovia ole edes Sportille, mutta vahvistavat silti joukkuetta kamppailemaan jopa pääsystä kuuden sakkiin. Jos vielä M. Koivistokin olisi todella tulossa takaisin kotiin, niin voitolle jäädään - ihan kirkkaasti.

Valtosella on mielestäni ihan selkeä linja luoda tietynlaista identiteettiä Sportille. Jos huhut toteutuvat, linja vaikuttaa hyvältä. Periksiantamatonta, fyysistä, hyväkuntoista, luisteluvoimaista, joukkuepelaamista ei niinkään yksilötähtiä, omaa systeemiä noudattavaa ja varmaa (loisteliasta) mv-pelaamista. Tykkään!
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos Peltola ja Brennan vaihtuu Kankaanperään ja esimerkiksi Miika Koivistoon (tai muuhun kiekollisempaan puolustajaan), niin puolustuksen osalta on ainakin menty isosti eteenpäin tästä kaudesta. Nykyistä maalimäärää voi olla vaikea uusia ensi kaudella (Bertrand lähtee, Vänttisellä suonenveto ja uran keskimääräistä parempi laukaisu%), mutta jo päästämällä vähemmän maaleja voidaan kohentaa sijoitusta entisestään.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kankaanperästähän oli jo aiemmin keskustelua ja silloin mainitsin muistaakseni hänen korkeasta palkastaan. Palkka vuodelta 2014 oli 140k euroa + rahastoinnit ja kun on edelleen ihan hyvä peruspakki Liigaan niin on varmasti edelleen ainakin Brennania kalliimpi. Todennäköisesti jotain Generouksen tasoa eli jonkin verran yli 100k. Selvä parannus kuitenkin ja jos budjetti nousee, niin tällaisia hankintoja pitääkin tehdä. Toivottavasti ei tule istumaan pelikiellossa turhan usein kuten tällä kaudella.

Selvästi brändin näköisiä pelaajia huhutaan useampia. Kaikkien huhujen toteutuessa löytyy useampia myllyttäjiä ja hämmentäjiä, mutta kaikilla on antaa myös pelillinen panos. Kantolakin korvaisi Da Costan helposti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Brennan on mun tietäkseni yksi kalleimmista, jos ei jopa kallein pelaaja.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Brennan on mun tietäkseni yksi kalleimmista, jos ei jopa kallein pelaaja.
Kyllähän fanit selvästi vähän liikaa painosti signaamaan Brennanin tälle kaudelle. Halusi itse perheen kanssa takaisin pohjois-amerikkaan ja Sport joutui maksamaan kovan hinnan, että saivat hänet Euroopassa pidettyä. Sääli, että on joutunut loukkaantuneena pelaamaan, eikä löytänyt enää sitä viime kauden virettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös