Ärsyttävää olla tällainen negailija, mutta mitä muihin julkistuksiin tulee niin en oikein jaksa uskoa kovinkaan iloisiin yllätyksiin. Vuosi sitten pidin jopa Kähköstä uskottavana hankintana - enää en pidä. KooKookin vetää rosteriin varmaan pätevämmän kokeneen kärkiosaston. Olen kyllä Sportin nykylinjan takana, että täytyy katsoa eteenpäin ja satsata tulevaisuuden nimiin. Mutta näiden 2-kymppisten hiomattomien timanttien lisäksi mä kyllä odotan myös, että on ainakin yksi kentällinen kokemusta ja johtajuutta. Ns. liigauskottavia nimiä. Kai mä olen vähän naivi edelleen, mutta kyllä meidän pitäisi jo pystyä ainakin samaan kuin mihin esimerkiksi porilaiset.
No nyt tuli sellasta tekstiä, jota mäkin olen yrittänyt ulostaa, heikoin tuloksin. Mulla on pieni pelko kahdesta asiasta.
Me luodaan timantteja näistä nuorista ja kun ne alkaa olemaan varteenotettavia tekijöitä vaihtaa he maisemaa. Tämä ei ole tietysti vielä tämän kauden murhe. Toinen on sitten se, miten erittäin kriittinen ja vaativa Vaasalaisyleisö reagoi, jos joukkue ei ole yhtään mediaseksikäs? Edes yksi tai kaksi jotain enemmän tunnettua pelaajaa olisi saatava tavalla tai toisella. Edes sillä ei ole väliä, onko jo parasta ennen päiväys mennyt umpeen. Esimerkiksi omassa työpaikassa moni randomkatselija, jota Sport toki kiinnostaa tunnistivat Toivosen entisenä NHL-maalivahtina ja Pesosen maajoukkuepelaajana. Ehkä sekottivat siihen toiseen Pesoseen, ehkä muistivat ihan oikein, mutta kumminkin. Vetonauloja pitää olla. Sellaisia, joita viitsii ja jaksaa aina Seinäjokea ja Kokkolaa myöden lähteä katsomaan. Aika pienistä se mielikuva muodostuu, että onhan kova jengi. Ei se hirveesti tarvitse.
Väitän, että esimerkiski KooKoo hankkiessaan mahdollisesti Malisen sekä Vallinin, tunnistaa suuri yleisö Vallinin, mutta ei välttämättä Malista. Vallin puolestaa kiinnostaa "tähtikiekkoilijana" ja luo kuvan, että KooKoolla on aivan järkyttävä nippu kasassa, vaikka Malinen on varmasti joukkueelle kilometrin verran tärkeämpi pelaaja. Tää on urheilun ohessa myös myyntityötä ja nimet myy. Toivottavasti Sport osaa sman pelin. No, ulkkarit kiinnostaa tietysti myös aina eksoottisuudellaan, mutta tämä kortti alkaa olemaan suht loppuunkulutettu. Brennan tosin erittäin värikkäänä pelaajana kyllä myi. Aika moni randomkatsoja mullekin sanoi, että olipahan mielenkiintonen kaveri se hullu ameriikkalaanen.