Oho, tuleepas sieltä kiukkuista tekstiä. Ihan hyvällä mä tämän seuraavan kirjoitan, jos alla tulee argumenttiesi haastamisia enemmänkin niin älä ota itseesi. On selvää, että me katsotaan näitä asioita tyystin eri perspektiiveistä. Yritän pysyä asialinjalla, toisin kuin sinä näemmä.
Alkaa tämänkaltainen paska taas vuoden 2013 keväällä oksettamaan. Samaa argumenttia tässä on kuultu " kansitakkipalkaisilta" syötettynä vikat 20- vuotta. Vika on aina ahneissa pelaajissa, mm Hurmeeen osalta tämä paskanjauhanta sai sellaiset mittapuut että vieläkin vituttaa. Älä nyt saatana sä viitti tai kehtaa enää, ihan tosi.
Et voi ensiksi yleistää ja sitten henkilöittää minua johonkin agendaan, joka sinua on aiemmin riipinyt. En tiedä tuosta Hurmeen tilanteesta mitään, ja jos sanot että silloin jauhettiin paskaa, niin uskon sinua.
Boldaus on oma, ja esitän siihen liittyen kysymyksen. Jos sinä saat yleistää että tuo on se yleinen kansitakkipalkkaisten mielipide, niin mitä järkeä tässä keskustelussa sitten on. Olet kantasi valinnut, puolustat pelaajia, ja mielestäsi koko muu maailma (ainakin kansitakkipalkkaa nostava sellainen) on sinua vastaan. Selvä.
Kirjoitushistoriasi perusteella mouhoat välillä vain mouhoamisen vuoksi ja hyökkäät kärjistämällä muiden mielipiteiden kimppuun. Usein ihan hyvin perusteltujen sellaisten. Kun pysyt asialinjalla niin ymmärrän sinua, mutta useimmiten en ymmärrä. Mikään ei ole mielestäsi koskaan hyvin, ja tuntuu että käyt vähän hedelmätöntä ja epärealistista sotaa itsesi kanssa koska Palloseura ei ole sama seura kuin kultaisella 90-luvulla. Tämä siis on oma johtopäätökseni viestihistoriasi perusteella, ei millään kohtuuttomalla pahalla. ;)
Taustalla tässä Nummelinin tapauksessa aivan eri syyt, tiedät kai sen itsekin. Ellet niin tee kaikille palvelus ja lopeta tällainen häpeällinen lobbaus, kiitos. Sehän ei tietysti ole seuran vika, jos joku keksii palkata hiukan alle tai yli 300 tonnin paskajaakkoja joko puolustukseen tai hyökkäykseen (=toteuma), mutta väitteenä voidaan totena esittää että fiksut estävät vastaavien valinnan. .
Juu, paskajaakkoihin ei kannatakaan tuota 300k sijoittaa, mutta eihän me nyt siitä keskusteltukaan minun tietääkseni.
Petun tilanteesta "tiedän" sen verran että olen kuullut luotettavalta lähteeltä että Petu ensin hinnoitteli likimain naurettavalla pyynnöllä itsensä ulos Palloseurasta, sen jälkeen ei halunnut asiasta edes keskustella, ja kun Vuori vihdoin paransi omaa, aluksi myös halveksuttavan paskaa sopimustarjoustaan, oli se liian myöhäistä. Eli aikalailla samankaltaisen tarinan olen kuullut kuin mitä julkisuudessa aivan ensiksi kerrottiin, mutta luotettavammasta lähteestä. Lehto on nostanut mielessään Petun markkina-arvon absurdin suureksi, ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Tätä mieltä minä tästä olen, ja tietysti saat aivan vapaasti olla toista mieltä, jos olet kuullut muuta tai satut jotain oikeasti konkreettista tietämään.
Jännää muuten, että puolustelet omaa mielipidettäni vastakkaista kantaa olevaa, ja samalla esität että "fiksut" estävät "vastaavien valinnan". Minun mielestäni puolestaan olisi hölmöyttä maksaa Petulle tuota Lehdon kinuamaa liksaa, kun tiedossa on a) Petun ikä, ja b) Petun loukkaantumishistoria. Ja jos sinulla nyt on jotain kättä pidempää, jolla osoitat minut vääräksi niin kerro se, hyvä mies.
Sinä yrität jotenkin kääntää tämän Scissors-Petu-agendaksi, mutta minulla ei ole Petua, tuota yhtä kaikkien aikojen turkulaispuolustajaa, vastaan yhtään mitään. Ottaisin kiljuen tänne, ja olisi tietysti tuohon nykypakistoon vahvistus, mutta hänen pitäisi tulla sellaisella liksalla, jota kakkosparin pakille maksetaan.
Oksettavaa on myös toisten nimemerkkien lainausten käyttö niitä tarkoituksenmukaisesti leikkaamalla omaa näkemystä tukemaan. Reverent ei ota kantaa vaan spekuloi, sinä lainaat häntä ikään kuin olisi nimenomaisesti sillä kannalla, että Numppa on röyhkeällä ryöstöretkellä.
Joo, tämä oli meikäläiseltä asiatonta mutkien suoriksi oikomista. Jo etukäteen esitän Reverentille pahoittelut tuosta, ja sinullekin koska se(kin?) selvästi järkytti sinua. Saanen kuitenkin taas puolestani huomauttaa tuosta röyhkeä ryöstöretki-kärjistyksestäsi. Minä kirjoitin "rahastaa". Rahastaminen ja ryöstöretkellä oleminen ovat vissiin vähän eri käsitteitä, ja mikäli pelaaja X vaatii seuralta Y liikaa rahaa, ja seura Y ei tähän suostu, seuran Z astuessa samanaikaisesti kuvioihin ja suostuessa tähän, on mielestäni kyse nimenomaan rahastuksesta. Ilman kärjistystä, ja vähän saivarrellen mutta silti.
Mä olen nyt sun kertomana lukenut näitä "Pekka Virta on hyvä valmentaja", "Ari Vuori on syytön pelaajahankintoihin" ja mitä lie jälkeenpäinkin ihan häränpaskaksi osoittautuneita kymmenien viestien läppiä. En ole lukenut/noteeranut ainuttakaan, saatana kun olin pihalla - viestiä. Sen vielä sietää, että jotakin puolustetaan, mutta en haluaisi tällaista Nummelinia solvaavaa paskaa lukea enää rivin riviä. Eli jos ei sisälly saunasopimukseesi, niin lopeta edes tämä, kiitos. Jos sisältyy, mieti onko juuri sinun hommasi tässä toimia juoksupoikana.
Olenko nyt aivan hukassa, vai meinaatko sä oikeasti että mielipiteitään ei saa muuttaa? Jos et kevään 2012 jälkeen uudelleen lukenut viestejäni koskien Virtaa, niin voin sen verran valaista sinua, että tuossa suurinpiirtein syksyllä 2012 kirjoitin jo täysin päinvastaisia kommentteja. Sattuneista syistä. Ja tiedän kyllä että sä olet tämän takinkäännön huomannut, en vain käsitä miksi tämä asia pitää nyt vetää tähän mukaan. Tuolloin (2012) kesällä Kauden jälkipyykki-ketjussa käymäni keskustelut, joissa puolustin Virtaa, sisälsivät minulta perusteltuja argumentteja, ja vastapuolelta erittäin kyseenalaista kirjoittamista. Mene tuohon ketjuun ja virkistä muistiasi. Pysyn edelleen senaikaisten perustelujeni takana, vaikka olenkin sittemmin siirtynyt sille linjalle että Virta oli syksyllä 2012 täysin nähty, ja piti laittaa kiertoon. Ei Peksi silti koskaan ansainnut vielä vuonna 2012 (jos koskaan) noita naurettavia "PaskaPekka on paksa valmnenrtaja"-huutoja, joiden innoittamana minä valitsin tuohon kyseiseen keskusteluun osallistua. Meininki oli kuin FutisForumilla konsanaan.
Ari Vuori-keskustelu tällä palstalla on puolestaan ollut välillä jotain aivan tragikoomista. Täällä jotkut jopa väittävät että Jarkko Hattunen olisi se skoutti, jota tulisi mestaruuskeväästä kiittää. Kyllä on muutamat facepalmit saanut vetää sille setille mitä tänne on tarjoiltu, joskus Vuorta suoraan jostain ilman hyviä perusteita syyttäen, ja joskus taas Vuoren ajoittaista hyvää duunia väheksyen. Tuollaiselle linjalle kun lähdetään, niin voin jälleen kerran todeta, että en voi kuin ihmetellä miten joku edes kehtaa tänne senkaltaista paskaa kirjoittaa.
Ja ihan jotta sulle tulisi parempi mieli, niin voin tähän väliin todeta että Virta lopulta epäonnistui valmentajana, ja että myös Vuori on tehnyt paskoja rekrytointeja. Pystytkö sinä puolestasi myöntämään, että Virran suoritus 2012 keväällä ei ollut mikään ylitsepääsemättömän paska (TPS sääleissä), koska resurssit eivät parempaan antaneet mahdollisuuksia? Tai vaikkapa että Vuori on tehnyt muutaman aivan järkyttävän kovan hankinnan tänne, esim. Suikkanen, Willsie, Filppula, joista ensimmäisellä ja viimeisellä oli mittaamaton vaikutus vuoden 2010 Suomen mestaruuteen?
Me ollaan käyty tämä vääntö kanssasi jo monta kertaa ja kaivat sen aina uudelleen esiin, mutta mielestäni syyt seuran nykytilaan lepäävät jossain helvetisti syvemmällä kuin yhdessä valmentajassa tai yhdessä pelaajakoordinaattorissa.
En muuten ymmärrä sitä, että täällä perinteisemmät TPS-nimimerkit puhuvat jostain tilapäisestä ahdingosta, kun fakta on se, että viime kausien ajan panostukset ovat olleet juuri sitä luokkaa, että sarjasijoitukset ovat olleet jossain määrin aika odotettujakin. Ehkä ihan 13. sijaa en ole itsekään odottanut, mutta säälipaikoista tässä on monet kaudet jo tapeltu, ja siitä ei tunnetusti pitkä matka ole karsintoihin. TPS:n organisaatiossa on jossain vaiheessa ryssitty ja kovasti, raha-asiat ovat olleet retuperällä jo jonkin aikaa (nyt ilmeisesti parempaan päin) ja tällä hetkellä TPS on tämän seurauksena korkeintaan keskikastin liigajengi, vaikka sen status joidenkin mielissä kuinka vielä hohtaisi 90-luvun kulta-aikaa.
Kun pelaajabudjetti on siellä lähempänä kolmea miljoonaa, voidaan oikeasti kääntää katseet noihin valmentajan ja pelaajakoordinaattorin kaltaisiin "syntipukkeihin", koska silloin panostukset antavat perustaa menestykselle. Moneen kauteen näin ei vain ole ollut, ja mestaruus 2010 oli aikamoinen tuhkimo-tarina jota kukaan meistä ei oikein osannut edes odottaa. Muttajoo, nyt menee aika ot:ksi joten päätän tähän. Toivottavasti joku ymmärsi mitä aloin hakea takaa.
Kun kuitenkin esim jalkapallopuolella kirjoitat tekstejä, joita pidän aivan helvetin asiantuntevina. Ei millään kohtuuttomalla pahalla, mutta sun ja samanmielisten valinnoilla tämä ahdinko vain syvenee.
Tietääkseni minun "valinnoillani" ei ole mitään tekemistä Turun Palloseuran ahdingon kanssa. Mä kirjoitan eri kannalta kuin sinä, se on tässä tullut hyvin selväksi, mutta mitä sinä kuvittelet tuon viimeisen kaltaisella lauseella saavuttavasi näissä keskusteluissa? En ymmärrä lainkaan miksi meikäläisen valinnat pitää tähän vetää mukaan. Ja kun tuosta ahdingosta puhut niin se kyllä tulee, jos ei syvenemään niin ainakin pysymään tähänastisen kaltaisena niin kauan kuin talouspuolta varjellaan menestyksen kustannuksella.
Muttaniin, palatakseni Numpan keissiin, niin todella mielelläni kuulisin lisää jos sulla on jotain parempaa tietoa asiasta.