Huhuketju

  • 3 486 329
  • 11 382

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Olisi todella kova vahvistus.
Näitä pelejä ei paperilla pelata.

Jormakka olisi "kaikkien mielestä" parempi pelaaja etukäteen ajateltuna kuin Danforth, Saarijärvi, Gregoire, Hakulinen jne. Westerholmit, Haga ja Burke olivat "kovia vahvistuksia".
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huuhaa Huttunen - tuo toimittajien Valavuori - twiittasi viime viikolla että Jormakalla on vain paskoja tarjouksia pöydällä ja odottelee lappua ulkomailta. Jotenkin olisi luonnollista, että tämän paljastuksen ohessa siirtyy Raumalle.

Ja ei, en todellakaan miestä Lukkoon kaipaa. Sellainen semi jannelahtijerekarjalainen fibat.
 
Jos ihan puhtaasti tulosta ja sen tekemistä katsoo, niin kolmen viimeisen kauden aikana Jormakka on painanut pisteitä Liigassa keskiarvolla 0,67 (playoffs 0,77) per ottelu. Revolla 0,69 (playoffs 0,33).
Kyllä minun Lukossa mahtuu tulosyksikköön korvaamaan ketä tahansa nelikosta Burke, Mattila, Tieksola, Fontaine.
Upgrade.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jormakka olisi "kaikkien mielestä" parempi pelaaja etukäteen ajateltuna kuin Danforth, Saarijärvi, Gregoire, Hakulinen jne. Westerholmit, Haga ja Burke olivat "kovia vahvistuksia".
Nyt en ihan ymmärtänyt viestiäsi. Miten nämä pelajaat liittyvät Jormakkaan?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mulla ole Jormakan tuloa vastaan mitään, mutta liksa ei saa olla kärkiukon luokkaa. Tuo vaan ei taida olla mahdollista? Kyllähän Jormakka leveyttä toisi, mutta edelleen tarvittaisiin kärkihyökkääjät.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Voi olla pettymys palstalla suuri, jos viime kaudella MM-kisoissa ja 39 pinnaa tehnyt pelaajakaan ei ylitä vaadittua rimaa. Etenkin kun käyrä ei ole viime vuosina ollut mitenkään alaspäin, päinvastoin.
Liigassa pelasi viime kaudella 36 hyökkääjää Jormakkaa kovemmalla pistekeskiarvolla. Ei kai tuo nyt top4-sijoitusta tavoittelevalle joukkueelle ihan mieletönkään rima ole vahvistuksen suhteen? Lisäksi tuossa kevään turistiryhmässä pelaaminen nyt ei varsinaisesti tarkoita juuri mitään, "normaalina vuonna" joo, mutta nyt oli ihan hupijengi kasassa kuten koko kansa telkkarista näki.

Pelaaja tulee 34v kauden alkaessa, kyllä siinä vaiheessa keskimäärin käyrä alkaa olla alaspäin
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liigassa pelasi viime kaudella 36 hyökkääjää Jormakkaa kovemmalla pistekeskiarvolla. Ei kai tuo nyt top4-sijoitusta tavoittelevalle joukkueelle ihan mieletönkään rima ole vahvistuksen suhteen? Lisäksi tuossa kevään turistiryhmässä pelaaminen nyt ei varsinaisesti tarkoita juuri mitään, "normaalina vuonna" joo, mutta nyt oli ihan hupijengi kasassa kuten koko kansa telkkarista näki.

Pelaaja tulee 34v kauden alkaessa, kyllä siinä vaiheessa keskimäärin käyrä alkaa olla alaspäin
Kerros rehellisesti, kun kaikki on mielestäsi paskaa, niin mistä Lukkoon saadaan parempia pelaajia kuin viime MM-kisoissa Suomea edustanut urheilullisuuden löytänyt kokenut, hyvä maalintekijä, josta ei tarvinne enää odottaa baariotsikoita?
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ethän ole tosissasi, ethän...
Miksen olisi?

Haga ja Westerholmit (toisella kerralla) ovat olleet karvan verran yli 20 pisteen miehiä. Olisiko 34 -vuotias Jormakka mielestäsi parempi? Oletan, että jos Liigassa pelaa niin Jormakka ei 25 pistettä enempää tee eikä oikein puolustuksessakaan pärjää, koska jalka alkaa hidastumaan.

Jormakka olisi muuten hyvä hankinta, mutta palkkapyyntö on varmaan melkein kaksi kertaa niin suuri kuin hänen tasoiselleen pelaajalle kannattaa maksaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerros rehellisesti, kun kaikki on mielestäsi paskaa, niin mistä Lukkoon saadaan parempia pelaajia kuin viime MM-kisoissa Suomea edustanut urheilullisuuden löytänyt kokenut, hyvä maalintekijä, josta ei tarvinne enää odottaa baariotsikoita?
En ole Saul, mutta voin toki vastata tähän.

Ottaisin sata kertaa sadasta kymmenen vuotta nuoremman eurooppalaisen vaikka AHL:stä, jolla on tie jäänyt tukkoon siellä ja paluu Eurooppaan on edessä. Jopa joku kymmenen pisteen ruotsalainenkin SHL:stä tuntuu nykypäivän Liigaan olevan supervahvistus, niin ehkä jopa sellainenkin menisi Jormakan edelle.

Ensi vuonna 35 vuotta täyttävä Jormakka, joka ei koskaan ole mikään ykköstähti ole ollut, vaan ihan hyvän tason kakkoskorin ukko, lienee kaikkea muuta kuin jollain tavalla hyvä ja varma ratkaisu ensi kaudeksi. Sahlstedt itse puhelee riman olevan korkealla ensi kaudella ja mikään saatanan Pekka Jormakka ei kyllä omasta mielestä sovi niihin spekseihin.

Joo pelasi MM-kisoissa, mutta on niissä karkeloissa pelannut ihan tässä lähivuosina esimerkiksi Peter Tiivola, Jere Karjalainen ja jopa Tony Sund.

Puntti-Pekka ei kyllä ole mitään sellaista osoittanut, että riemunkiljahduksin ottaisin Raumalle.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ensi vuonna 35 vuotta täyttävä Jormakka
Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta on koko ensi kauden 34-vuotias kun vasta syyskuussa synttärit.

Ja nuo Jalosen viimeisimmät kisat ja niihin valitut pelaajat ovat kyllä hieman surkea kriteeri pelaajien tasoa mietittäessä. Saku Mäenalainen ja Marko Anttilakin siellä olleet useina kausina. Ovatko he olleet viimeisen 5 vuoden aikana parempia kuin Aleksi Saarela tai Jesse Virtanen? Ei ainakaan omasta mielestäni.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siihen, että Jormakka on samanlainen nimi kuin Haga ja Westerholmit. Nimimiehet ovat harvoin Lukossa onnistuneet.
Nyt mä ymmärrän vielä vähemmän :)

Ei siis tasonsa näyttäneitä pelaajia sun Lukkoon. Voihan sen joukkueen toki arvoillakin kasata. Kovat on riskit siinäkin.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Nyt mä ymmärrän vielä vähemmän :)

Ei siis tasonsa näyttäneitä pelaajia sun Lukkoon. Voihan sen joukkueen toki arvoillakin kasata. Kovat on riskit siinäkin.
Jormakka on tasonsa näyttänyt. Viimeiseen 10 kauteen KERRAN yli 30 pistettä. Ja Lukko etsii ykköskorin äijiä. Voidaan toki leikkiä pikkuseuraa ja ajatella Jormakan olevan ykköskentän kantava voima, joka pelaisi 34-vuotiaana uransa selkeästi parhaan kauden. Se olisi vaan aivan uskomaton suoritus.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ottaisin sata kertaa sadasta kymmenen vuotta nuoremman eurooppalaisen vaikka AHL:stä, jolla on tie jäänyt tukkoon siellä ja paluu Eurooppaan on edessä.
Ei kai Jormakan tulo sitä silti poissulje?

Mitä tuohon ikään tulee niin tosiaan täyttää "vasta" 34 ensi kauden aikana. Minusta kokemus on ihan tervetullutta.

Korkealla tuntuu olevan porukalla rima. Eikä se sinällään väärin ole. Itse en vaan usko, että selkeästi kovempia pelaajia on tässä kohtaa kesää älyttömästi tarjolla. Saatika niitä kiinnostas lähteä Lukkoon jonkun AHL finaalin jälkeen.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jormakka on tasonsa näyttänyt. Viimeiseen 10 kauteen KERRAN yli 30 pistettä. Ja Lukko etsii ykköskorin äijiä. Voidaan toki leikkiä pikkuseuraa ja ajatella Jormakan olevan ykköskentän kantava voima, joka pelaisi 34-vuotiaana uransa selkeästi parhaan kauden. Se olisi vaan aivan uskomaton suoritus.
Pelashan se just 33 vuotiaana ihan kelpo kauden? Ei Pekalla nyt ihan huonot ppg:t ole mistään sarjasta jos käyt katsomassa. Jos kolmea haetaan niin kyllä siihen yksi Pekka mahtuu minun Lukossa. Olisivat heittäneet vaikka näitä Nymaneita pois tieltä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai Jormakan tulo sitä silti poissulje?
Jormakan tulo ainakin vesittäisi Sahlstedtin puheita, jossa mies totesi ettei kuka tuhansa kelpaa, vaan nyt haetaan todellista laatua.

Ehtoopuolella oleva kallis n. 30 pisteen laituri on kyllä sillä ihan kaikkea muuta mitä Sahlstedt antoi ymmärtää vähän aikaa sitten.

Ei toki olisi ensimmäinen kerta, kun puhellaan helvetin kovista pelimiestä ja kuukausien päästä sisään astelee joku Tuukka Tieksola taikka Tshekin kakkostasolla tehoillut Slovacek.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Pelashan se just 33 vuotiaana ihan kelpo kauden?
Niimpä. Se suonenveto tulo jo. En näe miksi tulisi toista kertaa. Pörssi on nyt korkealla. Ensi kauden päätteeksi ei tule nyt olemaan. Lukon 10 vuotta sitten olleella strategialla Jormakka olisi jo tullut joukkueeseen. Nykyiseen malliin ei sovellu.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jormakan tulo ainakin vesittäisi Sahlstedtin puheita, jossa mies totesi ettei kuka tuhansa kelpaa, vaan nyt haetaan todellista laatua.
Kyllähän niiden kovempien pelaajien kanssa oli kaiketi keskusteltu mutta mitään ei olla saatu veneeseen saakka. Haetaanko yksinkertaisesti liian kovaa pelaajaa? Tiedä häntä mutta tyhjin käsinkään ei ole kiva jäädä. Myöhässähän tässä ollaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mulla ole Jormakan tuloa vastaan mitään, mutta liksa ei saa olla kärkiukon luokkaa. Tuo vaan ei taida olla mahdollista? Kyllähän Jormakka leveyttä toisi, mutta edelleen tarvittaisiin kärkihyökkääjät.
Mä oon aina miettinyt sitä, että mitä hittoa se pelaajan palkka tai muukaan seuran rahan käyttö meitä tavallisia pulliaisia kiinnostaa. Toki, jos on jollain tavalla omaa rahaa seurassa kiinni, niin ymmärrän. Mutta muuten, niin mitä hiton väliä sillä on, mitä kenellekin maksetaan?! Liksa saa, Jormakankin tapauksessa olla just se, mitä ovat yhdessä seuran kanssa sopineet.

Jos Kalle valmentajineen näkee, että Jormakka on just se kaveri, jota Rauman Lukko kaipaa, niin sitten varmaan kannattaa maksaa sellainen summa, jolla saat tyytyväisen ja sitoutuneen Jormakan joukkueeseen. Pelaajan motivaatio yms. tulee tietenkin selvittää aina ennen kuin edes rahasta puhutaan.

Voittavan yhteisön rakentaminen ei ole sama kuin karkkikaupassa käyminen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä oon aina miettinyt sitä, että mitä hittoa se pelaajan palkka tai muukaan seuran rahan käyttö meitä tavallisia pulliaisia kiinnostaa. Toki, jos on jollain tavalla omaa rahaa seurassa kiinni, niin ymmärrän. Mutta muuten, niin mitä hiton väliä sillä on, mitä kenellekin maksetaan?! Liksa saa, Jormakankin tapauksessa olla just se, mitä ovat yhdessä seuran kanssa sopineet.

Jos Kalle valmentajineen näkee, että Jormakka on just se kaveri, jota Rauman Lukko kaipaa, niin sitten varmaan kannattaa maksaa sellainen summa, jolla saat tyytyväisen ja sitoutuneen Jormakan joukkueeseen. Pelaajan motivaatio yms. tulee tietenkin selvittää aina ennen kuin edes rahasta puhutaan.

Voittavan yhteisön rakentaminen ei ole sama kuin karkkikaupassa käyminen.

Tottakai sillä on merkitystä. Mä odotan, että Lukko käyttää järkevästi rahansa, että saadaan mahdollisimman hyvä joukkue. Jos Jormakan tasoiselle pelaajalle maksetaan kärkipelaajan palkkaa, niin silloin todennäköisesti joukkueen rakennus ei onnistu kuten odotetaan.

Esimerkiksi veljeksissä on tällä hetkellä ihan liikaa kiinni. Vai näkyikö se hyvä palkka heidän esityksissään viime kaudella jotenkin iloisena pörräämisenä luoden maalipaikkoja kovalla syötöllä?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tottakai sillä on merkitystä. Mä odotan, että Lukko käyttää järkevästi rahansa, että saadaan mahdollisimman hyvä joukkue. Jos Jormakan tasoiselle pelaajalle maksetaan kärkipelaajan palkkaa, niin silloin todennäköisesti joukkueen rakennus ei onnistu kuten odotetaan.

Esimerkiksi veljeksissä on tällä hetkellä ihan liikaa kiinni. Vai näkyikö se hyvä palkka heidän esityksissään viime kaudella jotenkin iloisena pörräämisenä luoden maalipaikkoja kovalla syötöllä?
No jos rahaa on käytetty väärin, niin sitten ulos pitää laittaa ne tahot, jotka rahaa väärin käyttävät. Ei se sen vaikeempaa saa olla.

Tässäkin yhteisössä on onneksi tahoja, jotka päättävät siitä, onko sitä rahaa käytetty väärin vai ei. Ja voihan se vaikka olla niin, että juuri ne tahot ovat ohjeistaneet käyttämään esim. veljeksiin juurikin tuon verran rahaa.

Minua ei kiinnosta tipan tippaa kuinka paljon rahaa käytetään. Minua kiinnostaa vain se, että joukkue menestyy ja mielellään vielä säännöllisesti. Toki, toivon että fiksusti sitä käytetään, koska se yleensä mahdollistaa hyvää jatkumoa, mutta muuten ei kiinnosta. Ei ole minun rahojani.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liigassa pelasi viime kaudella 36 hyökkääjää Jormakkaa kovemmalla pistekeskiarvolla. Ei kai tuo nyt top4-sijoitusta tavoittelevalle joukkueelle ihan mieletönkään rima ole vahvistuksen suhteen? Lisäksi tuossa kevään turistiryhmässä pelaaminen nyt ei varsinaisesti tarkoita juuri mitään, "normaalina vuonna" joo, mutta nyt oli ihan hupijengi kasassa kuten koko kansa telkkarista näki.

Pelaaja tulee 34v kauden alkaessa, kyllä siinä vaiheessa keskimäärin käyrä alkaa olla alaspäin
36 pelaajaa koko sarjassa tarkoittaa laskennallisesti siis reilu kaksi ukkoa per joukkue, jotka olivat tehokkaampia. Varsin pieni määrä.

Enkä pidä Jormakkaa minään supertähtenä, mutta olen vain realistinen Liigan ja Lukon nykyasemasta markkinoilla ja millaisia pelaajia voidaan lähtökohtaisesti saada. Kahteen ensimmäiseen kenttään mies mahtuisi helposti.
 
Jormakalla on vyöllä kolmet MM-kisat, 250 matsia KHL:aa, Liigan mestaruus, kolme hopeaa ja pronssi, MM-hopeaa ja 69 miesten maaottelua Leijonapaidassa.
Joukkueen sisällä on kaivattu mukaan kokemusta, johtajuutta ja voittamisen kulttuuria.
Jormakka kantoi "C"-kirjainta rinnassaan Jukureissa viime kaudella. Kolmen viimeisen Liigakauden aikana 44 maalia (sijalla 7. kaikista Liigapelaajista ko. aikakaudella).
Huippuvireinen, kokeneella iällä urheilijan itsestään löytänyt pelaaja.Persoona, josta kopissa pidetään.

Minulle hiukan utopistinen ajatus saada tämän parempaa kotimaista ukkoa Raumalle.
Tuohon pari isoa P-Amerikan nuorta härkää vielä mukaan ja ollaan aika pitkällä.
Esimerkiksi:

Jandric "Cedric Pare" Repo
"Jack Dugan" Morand "Jormakka"
PaWe Krannila PoWe
Ikonen Kainulainen Nyman

Peters Nousiainen
Olsson Stenqvist
Almari Viitasalo
Korkka Ervasti

Lethemon
Lebedeff
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös