Huhuketju

  • 4 898 628
  • 11 954

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ja tuosta Laineen Jokeritaustasta en ainakaan itse hirveästi lisäpisteitä anna, edellisestä Jokerikaudesta jo 10 vuotta ja luonut muutenkin koko uransa muualla.

Jokereissa pelatessaan Lainen oli jonkinlainen kannattajien suosikki.

Vaikka Donbassin KHL-taival tulisikin päätökseensä, en usko Laineen palaavan Suomeen, koska hänellä on ruotsalainen vaimo ja perhe asuu Jönköpingissä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
. Samalla Teemu Laine ja Tuomas Kiiskinen vapautuisivat markkinoille. Mielestäni Jokerien laituriosasto huutaisi vielä yhtä kovaa nimeä ja tuosta voisi sellainen löytyä.

Mä taas näen että yhtään laituria ei kannata enää hankkia koska se puoli on kohtuullisessa kunnossa. Kaikki rahat tulee nyt käyttää siihen, että joukkueeseen saataisiin kolme kovaa sentteriä. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että pelaamisen tulee olla balanssissa. Nykyiset laiturit ovat jo sen verran hyviä kärkipäänkin osalta, että heistä saadaan parhaat tehot irti vain kunnon senttereillä. Sentteritilanne vaikuttaa kaikkeen pelaamiseen aina avaussyötön vastaanotosta, hyökkäämisen rakenteesta sekä yli- ja alivoimapelaamisesta lähtien. Yksi erittäin kallis (mitä Laine ja Kiiskinen ovat) laituri lisää olisi huono valinta ellei samaan aikaan tuoda kolmea erittäin kallista sentteriä sisään. Mihin en usko. Ei tosin Lainekaan usko pelaavansa Jokereissa koska palkka verojen jälkeen on toista luokkaa mitä Venäjällä. Vaikka huhuissa ollaankin kannattaa muistaa se, että Suomi on innokas verottamaan pysyvästi Suomeen muuttaneilta myös tuloista jotka on muualla ansaittu verovuoden aikana + veroprosentti on ihan toista luokkaa kuin Venäjällä. Ja juuri tästä syystä Jokereille ei nykyisiä KHL-miehiä ole haaviin tarttunut. Nettoliksa kun putoaisi satoja tuhansia euroja.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kohta on kesäkuu jä lähestytään kalenterivuoden puoliväliä. Jos joku pelaaja on viettänyt tässä vaiheessa lähes koko alkuvuoden ulkomailla ja laskettuja maassaolopäiviä tulee tälle verovuodelle enemmän tuossa maassa, kuin suomessa, niin eikö verot mene kaikki sinne ensin mainittuun maahan? Tällöin Jokerienkin maksamasta palkasta verotettaisiin joulukuun loppuun saakka sen ensin mainitun maan verotuksen mukaan?

Sanotaan vaikka, että Kotri Pentiola on viettänyt tammikuun 1. päivästä lähtien lokoista jääkiekkoilijan elämää Kaljabinskissa, Puimurin joukkueessa ja on kauden päätyttyä lähtenyt vielä maajoukkueen, Strutsien kanssa Virher-Venäjälle pelaamaan Audi-cuppia, viettämättä aikaa siinä välissä kotimaassaan. Sitten kun vuodesta on päivää yli puolet takana, tämä jannu saa kotimaiselta suurseuralta ison sopimustarjouksen ja muuttaa kys. maahan. Maassaolopäiviä tulee enemmän muualla, kuin kotimaassa, niin eikö verotuskin siis silloin hoideta sen toisen maan pussiin? Tällöin kotimainen suurseura voisi painottaa palkanmaksunkin tuolle jo käynnissä olevalle verovuodelle?

Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mä taas näen että yhtään laituria ei kannata enää hankkia koska se puoli on kohtuullisessa kunnossa. Kaikki rahat tulee nyt käyttää siihen, että joukkueeseen saataisiin kolme kovaa sentteriä.

Ok. Kun nyt noita muiden kasaamia kokoonpanohahmotelmia olen katsonut, niin niissä viilettää liki poikkeuksetta Moses kakkosketjun oikeassa laidassa. Omasta mielestäni hän ei ole pelaajana sitä tasoa, että kuuluisi olla menestystä tavoittelevassa KHL-joukkueessa lähtökohtaisesti kahden ekan ketjun pelaaja. Liiganäyttöjen perusteella oikea paikka olisi olla rotaatiomiehenä.

Tietysti näiden arvioiden tekeminen on vaikeaa, kun ei tiedä pelaajabudjetin kokoa eikä sitä, että kuinka paljon siitä on jo käytetty. Siitä olen samaa mieltä, että senttereihin tulee panostaa. Mielenkiinnolla odotankin, että mitä sieltä on Kurrin ja Vuorisen haaviin tarttunut.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kalenterivuosi on puolivälissä vasta heinäkuun ensimmäisenä päivänä.

Heinäkuu seuraa kalenterissa välittömästi kesäkuuta. Lienee perusteltua todeta, että kalenterivuoden puolivälin lähestyvän, mikäli kesäkuu on kohta käsillä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Korjatkaa jos olen aivan väärässä.

Olet väärässä. Nämä veroasiat on ainakin 100 kertaan käyty läpi eri ketjuissa, mutta noin tiiviistäen se, että Venäjällä huippupelaajat kuten Lehterä maksavat veroa 13 prosenttia. Eivätkä edes sitä, koska heidän sopimuksensa on nettopalkkapohjainen. Toisin sanoen, seura hoitaa verot. Lehterän pitäisi tienata NHL:stä noin 3.5-4 miljoonaa dollaria päästäkseen samaan kuin nyt KHL:ssä. Lehterän palkka on 1.3 miljoonaa euroa ja se on todennäköisesti nettopalkka. Päästäkseen samaan 1.3 miljoonaan euroon nettona, palkkaa pitäisi Suomessa maksaa noin 3.3 miljoonaa euroa työnantajan pakolliset sivukulut huomoiden.

Lehterän ja hieman muidenkin suomalaisten KHL-pelaajien palkoista:

Venäläislehti julkaisi KHL:n kovimmat palkat Komarov suomalaisten ykkönen | m.iltalehti.fi


Ulkomailla ansaitusta tulosta voi joutua maksamaan veroa Suomeen joko sellaisenaan, hyvitysmenetelmän tai progression kautta. Aihetta käsitellään alla olevassa linkissä

Verohallinto > Ulkomaantulojen kaksinkertaisen verotuksen poistaminen
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Omasta mielestäni hän ei ole pelaajana sitä tasoa, että kuuluisi olla menestystä tavoittelevassa KHL-joukkueessa lähtökohtaisesti kahden ekan ketjun pelaaja. Liiganäyttöjen perusteella oikea paikka olisi olla rotaatiomiehenä.

Tismalleen samaa mieltä. Toivottavasti julkaisematta on vielä kolmen sentterin lisäksi kärkiketjujen laiturin ja yhden puolustajan sopimukset, sillä kahdeksalla pakilla (en laske mitään Sneckin ja Saaren varaan) kautta tuskin pystytään vetämään menestyksekkäästi läpi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ok. Kun nyt noita muiden kasaamia kokoonpanohahmotelmia olen katsonut, niin niissä viilettää liki poikkeuksetta Moses kakkosketjun oikeassa laidassa. Omasta mielestäni hän ei ole pelaajana sitä tasoa, että kuuluisi olla menestystä tavoittelevassa KHL-joukkueessa lähtökohtaisesti kahden ekan ketjun pelaaja. Liiganäyttöjen perusteella oikea paikka olisi olla rotaatiomiehenä.

Totta. Yritän nähdä tilanteen kokonaisuutena. Olen samaa mieltä että Moses ei todennäköisesti ole kärkiketjun tasoa. Jos kuitenkin joudutaan valitsemaan, hankintaako kaksi huippusentteriä ja yksi hyvä sentteri vai hankintaako esimerkiksi yksi huippusentteri, yksi hyvä sentteri ja yksi laituri, kallistun ensin mainuttuun vaihtoehtoon. Ykkösprioriteetti on ehdottomasti senttreissä kun niitä ei vielä ole (julkaistuna).

Optimitilanne olisi se, että hankittaisiin kolme huippusentteriä, yksi huippulaituri ja yksi huippupuolustaja, mutta voi tehdä tiukkaa budjetin kanssa...
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Optimitilanne olisi se, että hankittaisiin kolme huippusentteriä, yksi huippulaituri ja yksi huippupuolustaja, mutta voi tehdä tiukkaa budjetin kanssa...

Jos Jokerit kykenee julkaisemaan edes yhden KHL-tason huippusentterin, olen iloisesti yllättynyt. Eli siis sellaisen pelaajan, jota voidaan verrata esim. Kontiolaan tai Lehterään.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Meillekin huhuttu Ben Maxwell Yugraan.

Voi yugra sentään, gaig o män muuall, ei meil' jää ketää.

Itselläni on sellainen tunne, ettei Kurrilla ja Vuorisella edes ole vielä senttereiden nimiä sopimuspapereissa. Siksi on niin hiljaista julkistusrintamalla. Se Vuorisen tälle viikolle lupaama julkistus oli maalivahti.

Toivotaan, että olen väärässä. будем надеяться, что я ошибаюсь.(sama venäjäksi, pelaahan Jokerit ensi kaudella Venäjän mestaruudesta)
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Laine ja Kiiskinen vahvistaisivatkin laituriosastoa olisi tässä sentteritilanteessa todellista Masailua hankkia rosteriin mitään muuta kuin huippusenttereitä. Laadukas laitahyökkääjä on lähtökohtaisesti helpoin pelaaja löytää kauden aikana ja sentteri taas ylivoimaisesti vaikein.

Ensin kolme huippusentteriä sisään ja jos rahaa on vielä pussinpohjalla voidaan katsella lisälaitureita tai pakkeja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos Jokerit kykenee julkaisemaan edes yhden KHL-tason huippusentterin, olen iloisesti yllättynyt. Eli siis sellaisen pelaajan, jota voidaan verrata esim. Kontiolaan tai Lehterään.

Tähän tuskin löytyy vastausta ennen kauden alkua koska tuon tason KHL-sentterit ovat poissa pelistä mm. verosyistä. Kun Jokerien sentterit tulevat Euroopasta (kuten Ruotsi tai Tsekki) tai AHL:sta niin vasta kauden aikana selviää, mihin heistä todellisuudessa on.

Pitäisin meitä kannattajia fiksuina jos ymmärtäisimme sen, että palkoissa Jokerit ei voi kilpailla parhaimpien KHL-seurojen kanssa ja veroissa Jokerit ei voi kilpailla edes ruotsalaisten seurojen kanssa KHL-seuroista puhumattakaan. Tämä asettaa raamit pelaajavalinnoille, pelitavalle ja ennen kaikkea senttereille. Hyvät sentterit saavat hyvän palkan ja kun meille jokaiselle merkitsee eniten se mitä käteen jää verojen jälkeen, Jokerien on vaan sopeuduttava tilanteeseen ja luotettava siihen, että Kurri ja Vuorinen onnistuvat valinnoissaan silti.

Suomi on ensi vuonna OECD:n uusimmissa tilastoissa TOP-3 ellei peräti TOP-1 verottaja yli 46 prosentin veroasteellaan. Näissä oloissa kilpailukykyisen KHL-joukkueen rakentaminen on enemmän kuin suuri haaste.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos Jokerit kykenee julkaisemaan edes yhden KHL-tason huippusentterin, olen iloisesti yllättynyt. Eli siis sellaisen pelaajan, jota voidaan verrata esim. Kontiolaan tai Lehterään.

No ei KHL:ssä ylipäätään montaa tuollaista ei-venäläistä keskushyökkääjää pelaa. Jan Kovar ja varauksin Tony Mårtensson ovat mielestäni ainoat, jotka voi viime kauden KHL:n ulkomaalaissenttereistä laskea samaan kategoriaan Konnan ja Lehterän kanssa.

Vähän aikaa sitten jotkut olivat sitä mieltä, että Immonen ei olisi riittävä mies Jokerien ykkösen keskelle, vaan "korkeintaan 2-3-ketjuun". Kovat on näillä odotukset sitten. Immonen nimittäin olisi lähtökohtaisesti sarjan kovimpia kakkossenttereitä ja kaikkein kovin kolmossentteri. Itse olen sitä mieltä, että Jokerien ykkössentteri ei todennäköisesti tule olemaan lähtökohtaisesti Immosen tasoa, vaikka toki toivoisin ykkössentterin olevan todella kovaa kaliiberia.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Saataisiin nyt ensin edes yksi liigatason sentteri julkistettua...

Jokerit tarvitsee vielä kolme sentteriä, yhden laiturin ja yhden puolustajan.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toivotaan, että olen väärässä. будем надеяться, что я ошибаюсь.(sama venäjäksi, pelaahan Jokerit ensi kaudella Venäjän mestaruudesta)

Jokerit EI pelaa Venäjän mestaruudesta! Ainoastaan KHL:n venäläiset joukkueet voivat pelata Venäjän mestaruudesta.

Jokerit pelaa euroopan parhaan kiekkoliigan, KHL:n mestaruudesta.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Jokerit tarvitsee vielä kolme sentteriä, yhden laiturin ja yhden puolustajan.
Näin mäkin tän hetken tarpeet näkisin.

Senttereistä en jaksa kirjoittaa itsestäänselvyyksiä. Mun mielestä vähintään kakkosketjun laiturin hommaaminen olisi sentterihankintojen lisäksi aika lailla välttämätöntä. Huhtalan paikka on KHL-tasolla ennemmin kolmosessa, kun taas Moseksella ei riitä taso kärkikenttiin edes Liigassa (paitsi jos samassa kentässä viilettää 2x Filppulaa + Karlsson). Harjun onnistumisestakaan ei ole oikein minkäänlaisia takeita - vaikka kuinka pääsikin samaan jengiin lapsuuden kaverinsa kanssa.

Pakkia jos ovat vielä tuomassa, niin mieluusti näkisin kokoonpanossa vielä jonkun kiekkovarman peruspakin joka voitaisiin läntätä Lajusen pariksi (esim. Kivistö tai Melart).

Edit: erkulta täyttä asiaa pari viestiä ylempänä.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Huhtalan paikka on KHL-tasolla ennemmin kolmosessa, kun taas Moseksella ei riitä taso kärkikenttiin edes Liigassa (paitsi jos samassa kentässä viilettää 2x Filppulaa + Karlsson).

Taas sitä on katseltu vain tilastoja. Moseksella on kaikki ominaisuudet kärkiketjuihin. Viime kauden anti-jääkiekko vain kaiken pohjan Moseksen pelaamiselta. Onneksi nykyinen valmennus ja joukkueenjohto eivät tuijottaneet vain pisteitä ja Moses jatkaa myös ensi kaudella.

Eiköhän sieltä kohta myös niitä keskushyökkääjien nimiä ala tippumaan.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Taas sitä on katseltu vain tilastoja. Moseksella on kaikki ominaisuudet kärkiketjuihin. Viime kauden anti-jääkiekko vain kaiken pohjan Moseksen pelaamiselta. Onneksi nykyinen valmennus ja joukkueenjohto eivät tuijottaneet vain pisteitä ja Moses jatkaa myös ensi kaudella.
Sitä on kyllä katsottu ihan peliotteita. Viime kaudella näin Jokereiden pelejä about 45 kappaletta ja niistä Moses pelasi kriteereistä riippuen hyvin about 5-10 pelissä. Toissa kaudella näin pelejä keväällä aika heikosti asepalveluksen vuoksi, mutta uskosin että mulla on ihan tarpeeksi aineistoa tilastojen lisäksi.

Moseksen jatkamista vastaan mulla ei ole yhtään mitään, mutta jos halutaan KHL:ssä pärjätä niin silloin kärkikenttien äijien tason on oltava luokkaa korkeampi. Ideaali-tilanteessa Moses toimisi kahden ensimmäisen ketjun tuuraajana, tuolla Itä-Liigassa kun ei oikein voi Tomi Mäkiä nostaa kakkoseen paikkaamaan.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Eikös huomenna ala kausikorttimyynti? Mikäs olisikaan sen parempi myynnin kannalta, kuin julkaista pari kärkisentteriä herättämään fanien mielenkiinnon ensi kauteen.

Erinomainen huomio veli Faro. Tämä olisi omiaan saamaan ihmiset ostosvimmaan. Toivottavasti näin myös tapahtuu ja saamme jonkun päräyttävän ykkössenan, joka saa meidät mestariksi hymiö.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitä on kyllä katsottu ihan peliotteita. Viime kaudella näin Jokereiden pelejä about 45 kappaletta ja niistä Moses pelasi kriteereistä riippuen hyvin about 5-10 pelissä. Toissa kaudella näin pelejä keväällä aika heikosti asepalveluksen vuoksi, mutta uskosin että mulla on ihan tarpeeksi aineistoa tilastojen lisäksi.

Mossen puolustukseksi täytyy sanoa että kun joutuu pelaamaan alkukauden ilman sentteriä ja loppukauden ilman pelitapaa niin tuollainen hippiäinen ei saa kiekkoja vauhtiin, eikä pysty sijoittumaan järkevästi kun ei tiedä missä pitäisi olla. Kun tarjoilu pelasi (Filppula + Karlsson), iski Moses mustaa reppuun kiitettävällä tahdilla. Toki tuon luokan tarjoilua ei saada, mutta uskon silti Moseksen olevan parempi pelaaja kuin miltä viime kaudella näytti.

Silti toivon että äijän rooli on ensi kaudella 2. ketjun stuntti ja nuorukainen on kasvamassa korkoa tulevia kausia varten.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Mossen puolustukseksi täytyy sanoa että kun joutuu pelaamaan alkukauden ilman sentteriä ja loppukauden ilman pelitapaa niin tuollainen hippiäinen ei saa kiekkoja vauhtiin, eikä pysty sijoittumaan järkevästi kun ei tiedä missä pitäisi olla. Kun tarjoilu pelasi (Filppula + Karlsson), iski Moses mustaa reppuun kiitettävällä tahdilla. Toki tuon luokan tarjoilua ei saada, mutta uskon silti Moseksen olevan parempi pelaaja kuin miltä viime kaudella näytti.
Tottahan tuo. Mosesissa on ainesta kehittyä nopeasti lähtevän kutinsa ja loistavan liikkensä ansiosta todella vaaralliseksi sniperiksi. Ilmiselvien puutteidensa (puolustuspeli, fysiikka, korvienväli jne.) vuoksi en kuitenkaan näe, että Moseksen taso riittää vielä kakkoskentän vakijätkäksi - kuten sinäkin ilmaisit.

Palstaveli faron viesti sai kyllä odottelemaan huomista :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös