Huhuketju

  • 4 898 313
  • 11 954

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Ruutu oli aika +/- hankinta. Paljon vähemmän mies loppupeleissä perseili, kun jutuista voisi päätellä ja pelillisesti mies oli varsinkin kahdella ensimmäisellä kaudella todella hyvä.

Jos Omark huhu toteutuu niin se palauttaisi todella paljon uskottavuutta tälle sekoilulle. Tosin en noista muista Hjalliksen jutuista tykkää ollenkaan. Itseäni ei ainakaan huvita käydä katsomassa mitään EHT-Jokereiden pelejä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt kun jälkikäteen asiaa miettii, niin olikohan #25 isoin huti hankinnoissa Jokereilla pitkiin aikoihin?
Ei taatusti ollut. Saatiin ihan varmasti sitä, mitä odotettiinkin ja vielä vähän extraakin.

Mun mielestä #25 oli yksinkertaisesti vaan todella typerä hankinta Jokereilta, aivan kuten Jerekin.
Olen typeryydestä samaa mieltä kanssasi, mutta ymmärrän myös niitä, jotka pitävät näitä onnistuneina hankintoina juuri sen takia, että saatiin mitä tilattiin.

Huomaat varmaan itsekin ristiriidan kahdessa esittämässäsi väitteessä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ruutu oli aika +/- hankinta. Paljon vähemmän mies loppupeleissä perseili, kun jutuista voisi päätellä ja pelillisesti mies oli varsinkin kahdella ensimmäisellä kaudella todella hyvä.

Näiden Ruudun pelillisten asioiden lisäksi kannattaa muistaa se tosiasia, että ilman Jarkkoa ei kautta aikojen paras liigassa pelannut pelaaja, Erik Karlsson, olisi pelannut täällä pelin peliä. Pelkästään tämä seikka kääntää Ruudun hankinnan helposti plussan puolelle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kohtuullisen isoa pensseliä maalaamiseen, mutta Hubacekin nimi käväissyt omissa korvissani. Huuhaata todennäköisemmin. Tuskin tuollainen jalkojensa kanssa kuitenkaan kolmosen laidalla ja alivoimassa kamalan pahaa tekisi.
 

faro

Jäsen
Kohtuullisen isoa pensseliä maalaamiseen, mutta Hubacekin nimi käväissyt omissa korvissani. Huuhaata todennäköisemmin. Tuskin tuollainen jalkojensa kanssa kuitenkaan kolmosen laidalla ja alivoimassa kamalan pahaa tekisi.

Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Alempiin ketjuihin saa nuorempia ja kehittyvämpiä pelaajia paljon halvemmalla.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun jälkikäteen asiaa miettii, niin olikohan #25 isoin huti hankinnoissa Jokereilla pitkiin aikoihin? Lähellä ainakin sitä.

Nyt kun jälkikäteen asiaa miettii, niin olikohan tämä doupin viesti väsynein Jatkoajassa pitkiin aikoihin? Lähellä ainakin sitä.

Joistakin tyhmistä jäähyistä huolimatta Ruutu oli Jokereille vahvistus.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Otetaan nyt kantaa Jarkko Ruutuun, ensimmäiseksi toivon ettei mies enää jatka Jokeripaidassa ja tähän ei varsinaisesti ole syynä pelilliset ansiot, vaikkakaan en jaksa uskoa että jalka riittää enää KHL:ssä. Pelillisesti Ruutu oli odotuksia tehokkaampi ja parempi - varsinkin kaksi ensimmäistä kautta, istui myös jäähyllä vähemmän kuin odotin ja +/- on itseasiassa varsin erinomainen. Ja jos arvioitaisiin pelillisesti niin siinä Jarkko jää ihan hyvin plussalle odotuksiin nähden. Jos ajatellaan imagollisesti niin sitten mennään taas pakkaselle, otsikot mitä Jarkko aiheutti ei mielestäni olleet sellaista mihin haluaisin Jokerit liitettävän ja osa tempauksista oli törkeitä, vaikka joukkoon mahtui hauskojakin mm Melartin alistaminen naureskellen hanskojen heilutteluilla. Ja ennen kaikkea se vetää tätä miinukselle kun nähtiin mihin se naapurin tarkkailuluokan ajoi ja kuinka Jokerit meni mukaan samaan hölmöilyllyyn hölmöilemällä itse vielä rankemmin teloessaan Ville Peltosen.

Toinen IFK-ikoni Jere Karalahti on myöskin samanlainen tapaus, tosin nyt ei tullut kohuotsikoita ja pelillisesti Jere oli erinomainen (tosin koskaanhan niitä pelillisiä kykyjä liigaan ei ole epäillyt) mutta se mitä katsomon puolella tapahtui tai oikeammin mitä ei enää tapahtunut kun Eteläpääty ja fanitoiminta otti isoja taka-askelia ja tunnelma kuoli tekee sen että myös Karalahti on hankintana pahasti miinuksella, vaikka pelillinen anti onkin ollut suurelta osin erinomaista ja odotukset ylittävääkin.

Muutenhan huhurintamalta olisi kiva kuulla mahdollisimman pian Kurrin suulla missä mennään junnujen kanssa, miten jatkuvuutta on jatkossa ajateltu taata ja sitten jotain hahmotelmaa aikataulusta milloin Jokerit meinaa tiedottaa ensi kauden joukkueesta. Tuleeko perinteinen massiivinen jossa periaatteessa koko joukkue (muutamaa vahvistusta vaille) kerrotaan vai julkistetaanko pelaajia tipoittain toinen siellä ja toinen täällä? Omark olisi erinomainen hankinta ja toivottavasti kärkiosaaminen mitä hankitaan on tuota luokkaa, samoin Ilari Filppulan saaminen tänne ensi kaudelle saisi hymyn huulille.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun jälkikäteen asiaa miettii, niin olikohan tämä doupin viesti väsynein Jatkoajassa pitkiin aikoihin? Lähellä ainakin sitä.

Joistakin tyhmistä jäähyistä huolimatta Ruutu oli Jokereille vahvistus.

Jokainen voi tietysti itse punnita Ruudun pelillisiä tuotoksia hänen sekoiluihinsa, mutta minä saan tästä yhtälöstä sekoiluille selkeän niskaotteen joukkueen (Jokereiden) näkövinkkelistä. Ruutu oli yksi suurimmista syistä miksi Jokereiden koko organisaation sisälle syntyi eripuraa, ja miksi Jokerien kannattajatkin, ainakin jossain määrin, hylkäsivät Jokereiden kannattamisen. Jokereilla oli viime ja tänä kautena koko liigan top-2 pelaajamateriaali nimien perusteella, mutta silti tulos jäi kummallakin kaudella hyvin laihaksi, ja minun mielestäni suurin syy tälle oli joukkueen kurittomuus ja sitoutumattomuus, josta Ruutua saa mielestäni kiittää kaikkein eniten pelaajista. Ruudun tilastot näyttää kivoilta, mutta joukkueen menestys ei ja jos osaa yhtään katsoa numeroiden taakse peliotteisiin, niin silloin väkisinkin huomaa Ruudun tekojen poikineen monen monta tilannetta, jotka ovat omiaan kyseenalaistamaan Ruudun motiivit tekosilleen. ''Minä vai joukkue?'' Liian monta kertaa valinta osui ''minä''-valinnan kohdalle.

Tätähän tämä on tosin Jokereiden osalta ollut nyt yli 10 vuoden ajan. Hankitaan kovia nimiä jengiin ilman mitään järkeä. Jere, Jakke ym. ym. ovat kovia pelaajia, mutta olivatko he Jokereiden joukkueeseen oikeanlaisia pelaajia? Eivät olleet ja sen todistaa Jokereiden menestys liigakaukaloissa viimeisen 10 vuoden ajalta, joten eikö kannattaisi nyt ottaa se järki käteen ja palkata joukkueeseen sopivia pelaajia, jotka auttavat joukkuetta eivätkä itseään. Tähän toki tarvitaan ammattitaitoa, jota Jokereilta ei välttämättä löydy. Seuraavat kaudet Kurrin kanssa näyttävät kurssin suunnan tämän asian tiimoilta
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

faro

Jäsen
Omark, Holloway, Gunderson, Harju... Kyllä tuossa alkaa huhuissa olla sen verta kovaa tekijää, että hyvältä kuullostaa. Varsinkin kolme ensimmäistä.

Alkaa kyllä kuulostamaan liian hyvältä ollakseen totta. Vaikka Bud Holloway pelasikin vähän heikomman kauden SHL:ssä, niin viime kausi osoittaa, että kyseessä on todella kova pelaaja. Kelpaa.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten Cobol:kin on usesti kirjoittanut, niin enemmän haittaa kun hyötyä omalle jengille hänestä oli.

Se on hänen mielipiteensä ja Ruutu tunnetusti jakaa mielipiteet, vaikka kukaan ei hänen spedeilyjään kiistäisikään. Silti nytkin esim. plusmiinus-tilasto +17 runkosarjassa ja itse ainakin huomasin Ruudun tärkeyden vasta hänen poissaollessa. Vrt. Teuvo Teräväisen -2 kaikesta hienosta keväästä huolimatta.
 

faro

Jäsen
Lisätään tuohon Bud Holloway -huhuun vielä sen verran, että eräs Veikkaajat.com -toimittaja pitää diiliä jo lähes satavamana.

E: Nyt sama toimittaja huhuilee Philströmiä KHL-Jokereihin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Holloway ja Pihlström ovat laitureita, samoin kuin Omark, Harju, Pöysti, Davis ja J. Sallinen. Olisi kiva kuulla välillä huhuja myös senttereistä.

Ruutu oli yksi suurimmista syistä miksi Jokereiden koko organisaation sisälle syntyi eripuraa, ja miksi Jokerien kannattajatkin, ainakin jossain määrin, hylkäsivät Jokereiden kannattamisen.

Höpö höpö, Ruudun kahdella ensimmäisellä Jokerikaudella tunnelma kotipeleissä oli parasta vuosiin ja Kekäläinen toi kannattajat lähemmäksi seuraa. Minä-Me-Jokerit oli enemmän kuin pelkkä slogan.

Siihen miksi Areenalla oli tällä kaudella niin aneeminen tunnelma on monta eri syytä, mutta Jarkko Ruutu ei ole yksi niistä. Piste.

Jokereilla oli viime ja tänä kautena koko liigan top-2 pelaajamateriaali nimien perusteella, mutta silti tulos jäi kummallakin kaudella hyvin laihaksi, ja minun mielestäni suurin syy tälle oli joukkueen kurittomuus ja sitoutumattomuus, josta Ruutua saa mielestäni kiittää kaikkein eniten pelaajista.

Lihavoidut olivat tämän kauden ongelmia, ei viime kauden.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Lisätään tuohon Bud Holloway -huhuun vielä sen verran, että eräs Veikkaajat.com -toimittaja pitää diiliä jo lähes satavamana.

Tämä toimittaja on ottanut tietonsa eräältä malmölaisbloggaajalta (MrMadhawk), joka on muistikuvieni mukaan aiemmin osunut hyvällä prosentilla näistä siirtoasioista. Tiesi ainakin 3 vuotta sitten Hardtin tulon Jokereihin.

Pihlström on kuulemma satavarma.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Lisätään tuohon Bud Holloway -huhuun vielä sen verran, että eräs Veikkaajat.com -toimittaja pitää diiliä jo lähes satavamana.

E: Nyt sama toimittaja huhuilee Philströmiä KHL-Jokereihin.

Sama toimittaja taisi aiemmin kertoa Dan Sextonin siirron KHL:ään TPS:stä.

Holloway ja Pihlström ovat laitureita, samoin kuin Omark, Harju, Pöysti, Davis ja J. Sallinen. Olisi kiva kuulla välillä huhuja myös senttereistä.

Hollowayhan on aiemmin urallaan pelannut myös sentterinä. Pystyy pelaamaan myös laidassa, jossa viettänyt nyt pari kautta, mutta vahvana kahden suunnan hyökkääjänä sentterinä pelaaminen ei tuota ongelmia.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Holloway ja Pihlström ovat laitureita, samoin kuin Omark, Harju, Pöysti, Davis ja J. Sallinen. Olisi kiva kuulla välillä huhuja myös senttereistä.

Kävi ihan sama asia mielessä, sattuneesta syystä :) Ehkä tälle kasaamisstrategialle voisi antaa nimen: Ben Eaves -strategia. Hahl on siis ensi kauden ykkönen.

Muuten esillä olleet huhut kuulostavat ihan asiallisilta.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Anteeksi, mutta mitä tekemistä Jokereiden joukkueen rakentamisstrategialla on sen kanssa missä järjestyksessä huhuja putoilee eri "tietolähteistä"?
 
Siihen miksi Areenalla oli tällä kaudella niin aneeminen tunnelma on monta eri syytä, mutta Jarkko Ruutu ei ole yksi niistä. Piste.

Ei liity ketjun aiheeseen millään muotoa, mutta ainakin niille jokerikannattajille joita minä tunnen Jarkko Ruutu oli yksi suurimmista syistä miksi Areenalle ei ollut tällä kaudella hauska mennä. Ja tämä mielipide ei ole tosiaan tullut vain yhdeltä tai kahdelta jokerikannattajalta. Toki on pakko myöntää, että koska minä olen ollut mukana keskusteluissa on olemassa tietty ohjailuvaikutuksen vaara. Mutta oman otantani mukaan Jarkko Ruutu oli kyllä iso syyllinen aneemiseen tunnelmaan. Pelillisesti kyllä menee Ruutun aika Jokereissa plussan puolelle minun mielestä kovinkin reilusti.

Ja ketjun aiheeseen liittyen, kyllähän nyt huhuillaan kovia pelimiehiä teille. Ihan vaan teidän fanien puolesta toivon, että edes osa noista kovemmista nimistä tulee useamman vuoden lapulla teille. On meinaa aika hyvä paikka antaa kovia näyttöjä isompia KHL-sopimuksia varten. Gundersson, Omark ja Holloway, jos siis tulevat, sellaisia pelaajia joilla sitten teidän puolesta toivon olevan suoraan sopimukset malli 2+1 tai 3+0.
 

faro

Jäsen
Ei liity ketjun aiheeseen millään muotoa, mutta ainakin niille jokerikannattajille joita minä tunnen Jarkko Ruutu oli yksi suurimmista syistä miksi Areenalle ei ollut tällä kaudella hauska mennä. Ja tämä mielipide ei ole tosiaan tullut vain yhdeltä tai kahdelta jokerikannattajalta. Toki on pakko myöntää, että koska minä olen ollut mukana keskusteluissa on olemassa tietty ohjailuvaikutuksen vaara. Mutta oman otantani mukaan Jarkko Ruutu oli kyllä iso syyllinen aneemiseen tunnelmaan.

No ei todellakaan ole. Ennen tätä kautta Areenalla oli paras tunnelma koskaan, eli silloin kun Ruutu pelasi jo Jokereissa. Tämän kauden huono tunnelma johtui Karalahdesta ja Hjalliksesta, ei todellakaan Ruudusta.

Käsittämätöntä, miten Hifk-fanit jaksavat syyttää Jarkkoa ties mistä.
 
No ei todellakaan ole. Ennen tätä kautta Areenalla oli paras tunnelma koskaan, eli silloin kun Ruutu pelasi jo Jokereissa. Tämän kauden huono tunnelma johtui Karalahdesta ja Hjalliksesta, ei todellakaan Ruudusta.

Käsittämätöntä, miten Hifk-fanit jaksavat syyttää Jarkkoa ties mistä.

Niin, minä vaan kerroin sen mikä on käynyt ilmi niistä keskusteluista mitä minä olen jokerihenkisten ystävieni kanssa käynyt. Ilmeisesti nimimerkki faro ei ole minun ystäviäni, koska niin erilainen on näkemyksesi näiden henkilöiden kanssa. Minulla ei ole mitään tarvetta syyttää Jarkkoa mistään, tekee mitä tekee. Kunhan kerroin sen mitä itse olen kuullut ja mikä minun otantani sisältö on. Menestyvää joukkuetta on helppo kannattaa ja siitä on vaikea inhokkeja löytää. Inhokkien merkitys korostuu huonoina aikoina, ja sinänsä on loogista, että Ruutun aiheuttaman inhotuksen määrä on ollut suurempi tällä kuin viime kaudella.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Bud Holloway kuulostaa nimenä joltain 80-luvun westernin pyssysankarilta, joka on välittömästi iso plussa. Sen lisäksi 71 pisteen SHL kausi on aika käsittämätön suoritus, joten jonkinnäköistä pelillistäkin näyttöä on laittaa CV:hen. Otan avosylin vastaan, jos on tullakseen. En edes osaa sanoa, onko etukäteen heikompi vai kovempi äijä kuin Omark.

Ilmeisesti taktiikkana on ostaa ykköskenttä Ruotsista. Mikäs siinä, kun siellä noita tähtipelaajia tuntuu olevan myynnissä.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Kovia on huhut kyllä. En kyllä millään usko, että kaikki nuo tulisivat. Tällä Bud Hollowaylla on aika maagiset händyt ja aika järkyttävä pommi. Ylivoimalla todellinen täsmäase vasemmalle laukojan paikalle. Pikkasen Metro tulee kaverista mieleen. Tosin ehkä vieläki kovempi kaveri parhaimmillaan. Ihme kyllä, jos Omark ja Holloway saadaan naarattua jengiin. Luulisi, että rahajoukkueet nappaisivat nämä jannut pikkasen isommilla tarjouksilla joukkueisiinsa. En tosin lainkaan valita, jos nimet Omark, Holloway, Gunderson ja Harju liittyvät joukkueeseen.

Ja Pillu olisi myös mieluinen hankinta. Erkan luottojätkänä aika todennäköinenkin hankinta. Hankkinut myös heppahallin Vantaalta vai oliko Espoosta. Menisi mielestäni helposti jopa kakkosen laidalla.

Laitureita ja pakkeja kyllä huhutaan paljonkin, mutta sentteriosastolla on edelleen hiljasta. Ilari taitaa olla varma ja Hahl+Mäki jatkaa. Ykkössentteri tullee olemaan ulkkari, vai revitäänkö Leino kesällä ykkössenaksi? Immonen menisi suomalaisena mukavasti siihen rooliin. Kontiolaa ja Lehterää ei kannata vissiin edes unelmoida. Lisäksi tarvitaan kolmosen keskelle joku pätevä. J.Koskiranta, Hytönen, Wirtanen tms. eurohockey suomalaissena. Davis pystyy myös stunttaamaan keskellä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Ensimmäinen kerta kun kuulen, että jotkut jättivät tällä kaudella peleissä käymisen vähemmälle nimenomaan Ruudun takia. Jotenkin kummalliselta tuntuu, että kavereitasi on alkanut vasta tällä kaudella vituttaa Ruudun toiminta toden teolla. Tämä kausi oli kuitenkin Ruudun siistein Jokereissa, taklaus SaiPan Hämäläiseen oli ainoa paha ylilyönti.

Ehkä on mahdollista, että Ruudullakin oli oma vaikutuksensa tämän kauden aneemiseen tunnelmaan, mutta selvästi merkittävimpinä syinä Eteläpäädyn kuolemaan pidän kuitenkin KHL-siirtoa, Karalahden hankintaa (tulee - ei tule - tulee) ja Hjalliksen toimintaa (suhmurointi, vittuilu faneille).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös