Vittu että mä vihaan tätä ajatusmaailmaa. Tosiasia on se, että junnuista harvoin nousee edustukseen jätkiä, jotka ovat tottuneet pelaamaan nelosketjussa. Yleensä sinne nousee lahjakkaita junnuja jotka ovat koko ikänsä pelanneet 1-2 ketjuissa ja olleet ikäluokkansa ns. tähtipelaajia. Nyt sitten odotetaan heidän raatavan nelosessa paremmin kuin Henri Heino? Onko Masa todellakin palannut takaisin?
Otan tästä aiheesta kiinni, vaikka offtopicia onkin ketjun aiheeseen viitaten. Olen osittain samaa mieltä, mutta voi tätä asiaa lähestyä toisellakin tavalla. Otan nyt sen pelaajan, joka mielestäni Heinon "korvaa" eli Saku Salmisen. Ai hemmetti kun mä rakastuin kuluneella kaudella Sakun pelityyliin. Siinä on kaveri, josta on kasvamassa todella hieno kahden suunnan sentteri. Mielestäni Sakulle oikea paikka olisi ensi kaudella nimenomaan nelosen keskellä. Sillä paikalla ei ole niin paljoa tulosvastuuta hyökkäyssuuntaan. Myöskään meidän pelityylillä nelosketjun rooli ei ole niin kiveen hakattu kuin monessa muussa jengissä. Uskon, että kokonaisvaltaisen pelaamisen kehityksen kannalta Salminen on mitä mainioin vaihtoehto. Kun mies kasvaa isompiin saappaisiin niin silloin sitten hierarkiassa ylöspäin ja sitten katsellaan se nelosen sentteri taas uusiksi tulevina vuosina.
Kun on kyse nuoresta kiekollisesta pelaajasta (Pulu, Teuvo) niin silloin on järkevintä antaa näille pelaajille rooli hyökkäysorientoituneissa ketjuissa, koska vahvuudet ovt niissä. Kun kyse on kahden suunnan pelaajan alusta, niin tuo perinteinen tyyli nousta alempien ketjujen kautta isompaan vastuuseen on mielestäni parempi vaihtoehto. Salminen on muutenkin hienossa opissa kun Riku Hahl on samantyyppinen pelaaja.
Heino on ollut yksi suosikkipelaajiani, varsinkin sen takia että kaveri on uskomattoman huikea pelaaja blokkaamaan laukauksia. Mutta mikäli tuo kuvio on mietitty kuten tuossa kirjoitin, niin hyväksyn tämän ratkaisun ja pidän sitä hyvänä.