Huhuketju

  • 5 114 080
  • 12 972

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JMA on ollut kuulemma Jokereiden treeneissä Herttoniemessä aiemmin. Lähteenä jodel, missä joku väitti jonkun jokeripelaajan kertoneen tuon jutun. Kyseinen jokeripelaaja ei pelannut tänään.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
JMA on ollut kuulemma Jokereiden treeneissä Herttoniemessä aiemmin. Lähteenä jodel, missä joku väitti jonkun pelaajan kertoneen tuon jutun. Kyseinen pelaaja ei pelannut tänään.
No mitäs tähän nyt sit sanoisi. Mä en nyt ensisijaisesti ehkä näkisi, että tuo nippu enää hyökkäyspäähän yhtä lisäsurffailijaa kaipaisi.

Mä oon edelleen tylsä ja toistan itseäni, mutta me ollaan nyt väsätty neljään peliin 4 maalia per peli keskiarvolla (joka on just nyt Mestiksen toisiksi kovin keskiarvo), ei pitäisi senkään perusteella jäädä kiinni yhtään mistään. Ongelma on se, että ollaan sillä 4 tehdyn maalin keskiarvolla onnistuttu häviämään kaksi peliä. Jos sä väsäät peleissä keskimäärin neljä maalia, niin sun ei pitäisi hävitä niistä 50 %. Toki ylivoima on aivan sysipaskaa, 2/20 ja kiva 10 % yvpinna. Etenkin tänään, yv-maalista huolimatta, se näkyi.

Kunhan taas ränttäilen, mutta kyllä mä ensisijaisesti etsisin kokeneempaa maalivahtia (vaikka ne pelit ei ole siihen kaatunut) ja puolustukseen jotain kokeneempaa kaveria.
 

julB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JMA on ollut kuulemma Jokereiden treeneissä Herttoniemessä aiemmin. Lähteenä jodel, missä joku väitti jonkun jokeripelaajan kertoneen tuon jutun. Kyseinen jokeripelaaja ei pelannut tänään.
Vaikea uskoa, että tulisi. Toki en ylläty enää mistään. Laittaisi varmaan kuitenkin YV:n kuntoon lähes yksinään.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No mitäs tähän nyt sit sanoisi. Mä en nyt ensisijaisesti ehkä näkisi, että tuo nippu enää hyökkäyspäähän yhtä lisäsurffailijaa kaipaisi.
Joo hyökkäys ei kyllä mielestäni tarvitse yhtään enempää. Nuo aikaisempien pelien tehdyt (3, 5, 4, 4) pitäisi lähtökohtaisesti riittää. Päästetyt (5, 0, 5, 2) kaipaisi ehkä enemmän sitä vahvistusta. 5päästettyä peliin on aika paljon.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JMA on ollut kuulemma Jokereiden treeneissä Herttoniemessä aiemmin. Lähteenä jodel, missä joku väitti jonkun jokeripelaajan kertoneen tuon jutun. Kyseinen jokeripelaaja ei pelannut tänään.
Noniin. Oon ihmetellytkin, miksi Juhiksen uutta osoitetta ei kuulu.

Kyllähän Juhis dominoisi hyökkäyspäätä mielinmäärin. Mukaan vaan!

Puolustukseen olisi pakko saada joku johtohahmo. Toki sillä päästään pitkälle jos tehdään 5 maalia per peli. Siinä ei haittaa neljän päästettyjen keskiarvo.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime vuonna JMA pelasi liigafinaaleissa 4 ketjun roolissa. Jos ei vuoda 5vs5 pelissä ja ylivoimalla tekisi tuhoja, niin voisi hyvinkin olla käyttöä ja mielellään otan JMA:n meille kun päästäisin vaikka mahdolliselle karsintavastustajalle jos sinne asti päästään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mä olen ymmärtänyt, että vanhemmiten JMA olisi löytänyt uuden vaihteen urallaan mitä tulee joukkuepeliin.

Onkohan Kala pitkään sivussa? Jos ajatte jäähallin ohi niin vilkuilkaa näkyykö huonosti pysäköityä Porchea parkkipaikalla.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ajatellaan Mestiksen voittamista ja etenkin karsintoja, kyllähän avainasia olisi (ollut) scoutata pelaajia, jotka tulevat jengiin Mestis-profiililla, mutta kasvavat liigamittoihin kauden aikana, tyyliin IPK:n Berardinelli (yli ppg liigassa tällä hetkellä) ja Persson. Tämä on oikeastaan ainoa tapa kuroa umpeen sitä materiaalieroa liigajengiä vastaan, sillä (Filppulaa lukuun ottamatta) harva - lue: ei kukaan - lähtökohtaisesti liigassa kärkiketjuihin mahtuva pelaaja tulee Mestikseen.

Näissä kahden sarjan väliä sahaavissa hissimiehissä tai jo usean kauden Mestis-ratsuissa on se haaste, että vaikka ovat divariin tekijämiehiä, ei heissä välttämättä ole potentiaalia merkittävästi kasvaa. Juuri nyt näen jengissä aika vähän sellaisia jokerikortteja, joilta voisi odottaa kunnon läpilyöntiä. Kuusla ehkä jollain tasolla, mutta itse en ole vielä sitä liigatason potentiaalia täysin tunnistanut väläytyksistä huolimatta.

En väheksy tehtävän haastavuutta, kun pitäisi osata löytää ne timantit juuri oikealla hetkellä, mutta väitän, että tälläkin kaudella Mestiksessä jokunen pelaaja breikkaa kunnolla, eikä näistä välttämättä kukaan ole Jokereissa.

Miten liittyy huhuihin? JMA olisi yksi tiedetään-mitä-saadaan -palanen lisää, ja lopulta jopa pienoinen riski: onko haalarihommista taas vuoden vanhempana kuitenkaan niin helppo hypätä enää ykkösen laitaan, edes Mestikseen. Sinänsä olisi kovin perinteinen jokerimainen hankinta.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
onko haalarihommista taas vuoden vanhempana kuitenkaan niin helppo hypätä enää ykkösen laitaan, edes Mestikseen.
Haalarihommien osalta kyllä. JMA pelasi esim. ylivoimaa myös Pelicansissa ja on sitä pelannut koko uransa viime kautta lukuunottamatta. Vaikeampaa olisi jo mies työnnettäisiin nelosketjuun. Ominta nuhamattia on kärkiketjun kiekollinen rooli. Olisi kova haku, mutta kategoriassa:uskon kun näen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mesu

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos ajatellaan Mestiksen voittamista ja etenkin karsintoja, kyllähän avainasia olisi (ollut) scoutata pelaajia, jotka tulevat jengiin Mestis-profiililla, mutta kasvavat liigamittoihin kauden aikana, tyyliin IPK:n Berardinelli (yli ppg liigassa tällä hetkellä) ja Persson. Tämä on oikeastaan ainoa tapa kuroa umpeen sitä materiaalieroa liigajengiä vastaan, sillä (Filppulaa lukuun ottamatta) harva - lue: ei kukaan - lähtökohtaisesti liigassa kärkiketjuihin mahtuva pelaaja tulee Mestikseen.

Näissä kahden sarjan väliä sahaavissa hissimiehissä tai jo usean kauden Mestis-ratsuissa on se haaste, että vaikka ovat divariin tekijämiehiä, ei heissä välttämättä ole potentiaalia merkittävästi kasvaa. Juuri nyt näen jengissä aika vähän sellaisia jokerikortteja, joilta voisi odottaa kunnon läpilyöntiä. Kuusla ehkä jollain tasolla, mutta itse en ole vielä sitä liigatason potentiaalia täysin tunnistanut väläytyksistä huolimatta.

En väheksy tehtävän haastavuutta, kun pitäisi osata löytää ne timantit juuri oikealla hetkellä, mutta väitän, että tälläkin kaudella Mestiksessä jokunen pelaaja breikkaa kunnolla, eikä näistä välttämättä kukaan ole Jokereissa.

Vaikea noita on kyllä ainakaan Suomesta löytää. Siis sellaisia ns. tuntemattomia pelaajia, jotka eivät olisi jo olleet liigaringissä mukana, mutta eivät ole onnistuneet siellä vakiinnuttamaan paikkaansa. Liigassa on nyt niin paljon joukkueita ja pelaajille tarvetta, että kyllä siellä aika tiheällä kammalla käydään läpi kaikki omat ja muidenkin junnut + Mestis-pelaajat.

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta kyllähän näistä hissimiehistäkin aina silloin tällöin löytyy pelaajia, jotka nostavat Mestis-kauden myötä potentiaaliaan ihan hurjasti. Aleksi Matinmikko nyt varmaan paras esimerkki viime vuosilta. Atro Leppänen puolestaan sitten menee tuohon "usean kauden Mestis-ratsu" -kategoriaan.
 

Mesu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän mahtaa Karjalaisen Jere tehdä kuluvalla kaudella. Tietääkseni sopimusta ei ole edelleenkään kirjoitettu mihinkään, vai olenko väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mitähän mahtaa Karjalaisen Jere tehdä kuluvalla kaudella. Tietääkseni sopimusta ei ole edelleenkään kirjoitettu mihinkään, vai olenko väärässä.
Pyytelee liian isoa palkkaa eri seuroista? (Hymiö)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös