Älä viitsi esittää idioottia. Et tietenkään ymmärrä Ruudun merkitystä isolle osalle IFK-faneista tai hänen asemaansa/statusta IFK-fanien silmissä - ethän sinä ole IFK-fani.
Ossi Väänänen näyttäisi olevan Ruudun tavoin kotoisin Vantaalta, Jokereissa pelattuja kausia on pitkälti saman verran kuin Ruudulla IFK-kausia... Voinee siis sanoa, ettei Väänänen ole sen erityisemmin profiloitunut Jokeriksi. Mitä erikoista hän muka on tehnyt; kyseessähän on peruspakki, joka talvella totesi Veikkaajan lehtihaastattelussa kysymykseen mahdollisesta IFK-siirrosta, että "koskaan ei pidä sanoa ei koskaan".
Pää pois perseestä - moni IFK-fani pitää Jarkko Ruutua IFK-ikonina, siinä missä moni Jokeri-fani pitää Ossi Väänästä Jokeri-ikonina.
Kyllä, olen huomannut että moni pitää Ruutua IFK-ikonina. Enhän minä ole sitä kiistänyt. Olen kritisoinut sitä, että millä perusteella hän on tuon statuksen saanut ja ennen kaikkea sitä, että hänen mahdollinen siirtonsa meille olisi joku häväistys.
Ossilla on vielä matkaa Jokeri-legendaksi, ei voi mitään. Hän on loistava pelaaja ja esimerkki, mutta ei hänkään mun silmässäni sinne sen takia pääse että pelaa Jokereissa juuri nyt ja omaa meiltä vahvan tausta. Vähän enemmän se vaatii.
Yritän nyt vääntää rautalangasta ajatuksen mitä viesteissäni koetin tuoda; Se että suuri osa IFK-faneista pitää Jarkko Ruutua IFK-ikonina, ei välttämättä ole kaikkien silmissä sama asia. Ennen kaikkea ei voida sanoa onko se Jarkko Ruudulle juuri noin. Voi olla, en tiedä.
Olen aika kauan seuraillut tätä taistoa, joten ihan juniori en itsekään ole Jokereiden kannattajana. Jos nyt ihan vakavasti ja ilman provoa aletaan katsomaan niin ainakin Jatkoajassa aika moni teidän -98 jengin pelaaja kantaa jonkin sortin legendan viittaa, en vaan ymmärrä että onko peruste se, että voitti yhden mestaruuden, pelasi muutaman kauden ja on seuran juniori? Tämä ei todellakaan ole provo, vaan noita viestejä on palsta ollut 10-vuotisen olemassaolonsa aikana tulvillaan eri janttereista, jotka silloin pelasivat.
Onhan seurauskollisuus ihailtavaa pelaajalta, mutta ei mitenkään velvollista, eikä edes oletettavaa. Hyväksykää myös te erilaiset näkökannat, älkääkä aina vetäkö rantapalloa sieramiin, kun joku katsoo asiaa eri näkökulmasta. Puhut myös viestissäsi profiloitumisesta, kyllä Jarkko ruutu on profiloitunut IFK-pelaajaksi. Edellä mainittu on kuitenkin aika lailla eri asia, kun olla seuran kannatajille yksi suurista ja ikuisista.