Case Ruutu
Veiköhän tämä Ruutu case jopa yöuneni.? Mikään ei ole varmaa ennenkuin on julkaistu jotain. Mielenkiintoisena yhteensattumana vain pidän tämänpäiväisiä tapahtumia. Sain n.puolenpäivänaikaan viestin kännykkään, joka sisälsi seuraavan viestin: Ruutu 2+2 vuotinen sopimus Jokereihin. Viesti tuli kaverilta, (jonka nimeä en tähän kirjoita). Kuittasin viestin, että ok. Eikä tullut mieleenkään kirjoitella siitä tänne, koska pidän huhua 90% varmana vain. En tiedä oliko sattumaa, mutta kello 15.26 nimimerkki Cover kirjoitti ensimmäisen kerran asiasta tänne, eli saman minkä itsekkin olin kuullut. Vahvasti veikkaan, että molemmat olemme kuullet huhun eri lähteistä. Summasummarum 1+1=2.
Lukekaa seuraavat kohdat etuliitteellä "jos Ruutu pelaa jokereissa 2011---->"
- Paljon on puhuttu että Ruutu vie paikan junioreilta ym,ym. Jokereilla on 15-17 hyökkääjän (ml. tryoutit) kanssa sopimukset ensi kaudesta, riippuen katsooko Jatkoajan vai Jokereiden pelaajalistaa. Kausi on pitkä ja loukkaantumisia tulee, lisäksi nuorten kisat vuodenvaihteessa minne Pulu ainakin lähdössä. Mielestäni on vain hyvä, että on reserviä. Halvemmaksihan varmaan tulee hankkia mahdolliseen pelaajapulaan kesken kauden joku ulkkari, mutta mitkä ovat riskit pelitaitojen ja muiden seikkojen suhteen. Kun on heti alkukaudesta leveä materiaali takaa se myös kovan kilpailun pelipaikoista, mikä pitääkin olla. Lisäksi kaikkien avainpelaajien ei ole pakko pelata sitä 60ottelua+poffit+maajoukkue pelit. Lepuutus ja treenauskin ovat tärkeitä asioita. Kyllä ne nuoretkin peliaikaa saavat. Nythän koko organisaatiota rakennetaan menestyväksi joka portaalla.
- Minä en pidä Ruutua vielä minään Ifk-ikonina, vaikka ainut sm-liiga seura ollutkin sen 4-kautta. Itse alan laskemaan kiekkoilijaa vasta seuraikoniksi jos on pelannut n. 7-10 kautta samassa jengissä. Ainakin täällä Helsingissä huomaa heti kun joku Ifk:ssa pelannut tai toistepäin vaihtaa kilpailevaan seuraan, niin heti ollaan haukkumassa ja lyttäämässä kun on pelannut siellä ja täällä. Osittain toki ymmärränkin. Jos pelaaja on nimenomaan pelannut vastajoukkueessa sitä "tiettyä roolia", kuten Nielikäinen, Ruutu, A.Tyrväinen, Komarov jne,jne..... Tämä tosiaan saattaa vaikuttaa eräiden mielipiteisiin.
Aika avosylin taidettiin muuten Eerokin ottaa naapuriin pelaamaan! :)
- Muistetaan kuitenkin oli joukkue mikä tahansa. Toimitusjohtaja&valmennus valitsee pelaajat. Tj tekee sopparit, valmentajat valmentaa ja peluuttaa. Mikä puuttui...? Ainiin, fanit. Mikä on meidän tehtävä kun kannamme rahaa meidän seuramme kassaan?? Kannattaminen!!
Tähän vielä, MIKÄLI siirto toteutuu. Mielipiteitä toki saa olla, mutta älkää olko niin tyhmiä, että viette jotain typeriä lakanoita areenalle joissa vielä lukee tyyliin Ruutu on julli...
Loppupeleissä se on mulle aivan sama vaikka siellä pelaisi 20 tinasotilasta jäällä, mikäli peli on kaunista ja menestyvää.
Minä henk.koht arvostan Ruutua pelaajana ja toivon että pelaa ennemmin meillä kuin naapurissa. Minä luotan Kekluun ja kumppaneihin kuin vuoreen ja toivon, sekä odotan Jokeri joukkueelta vihdoin menestystä tulevina vuosina.
Hauska on vaan huomata, kuinka aika moni Ifk fani on jo lytännyt Ruudun, vaikka mitään virallista ole kuulunut. Kummasti se voi näillä henkilöilläkin kelkka vielä kääntyä! ;)
Edit.. Nimimerkki Sinner oli Ifk puolelle kirjoittanut, ettei ruudulla ole sopimusta minnekkään, no aika näyttää missä pelaa. Kaikki tämähän on vain spekulaatiota!