Mä toivon ettei kukaan janarai tai naapuri tule pilaamaan tätä huhua sanomalla haihatteluksi tai miksikään muuksi. Syyt sille, miksi Teemu EI palaisi kotoiseen liigaan on käyty jo niin monesti läpi, että turha niitä on täällä enää jauhaa. Antakaa me nyt mehustellaan tällä, huhuileepa itse NHL.com Selännettä Jokereihin ;)
Jokerifanit on ainutlaatuisessa asemassa. Ei minkään muun vastaavan seuran fanit pääse mehustelemaan edes promillen todennäköisyydestä siitä, että yksi kaikkien aikojen parhaista jääkiekkoilijoista liittyisi omaan seuraan.
Selännettä voi mun puolesta huhuta takaisin kotiin tasan niin pitkään, kun miehellä on NHL soppari taskussa.
En pidä täysin mahdottomana sellaistakaan kuviota, että Selänne tulisi aloittamaan kautensa Jokereihin ja Olympialaisten jälkeen tekisi sopparin Anaheimiin, mikäli yhteisymmärrys löytyy. Parhaimmillaan tämä palvelisi kaikkien etuja:
1) Anaheim pääsisi nuorentamaan joukkuettaan ja ajamaan lupaavia nuoriaan sisään isommassa roolissa ja saisi legendansa takaisin ennen kauden tärkeimpiä pelejä.
2) Selänne vahvistaisi Jokerien identiteettiä ja varmistaisi sen, että jokainen kotipeli olisi loppuunmyyty. Varmasti vetäisi ennätysyleisöt myös vieraskaukaloihin. Enää ei olisi Jokerit maan vihatuin seura, vaan janarit janariladoissakin taputtaisivat seisten kun #8 luistelee jäälle. Pelillisestä panoksesta tuskin tarvitsee edes mainita. Jokerien etu on myös se, että olisi pieni mahdollisuus, että Teemu päättäisikin pelata kauden loppuun meillä.
3) Leijonat hyötyisi olympialaisissa, kun Selänteellä ei ole takana niin raskasta pelitaakkaa NHL:stä, vaan saanut vetää hieman rauhallisemmalla pelitahdilla liigassa. Lisäksi Teemu pääsisi nopeammin sinuiksi isomman kaukalon kanssa. Myös pelitavallisesti Jokerit on lähempänä Leijonia, kuin Anaheim.
4) Selänne itse saisi vähän helpotusta pelitaakkaan joutumatta silti skippaamaan ainuttakaan peliä ja olisi varmasti enemmän kuin valmis kauden tärkeimpiin peleihin, mikäli paluu Anaheimiin tulisi ajankohtaiseksi. Lisäksi kyseessä olisi Selänteen viimeinen mahdollisuus edustaa rakastamaansa seuraa SM-liigassa.
[NARRI NAURAA]
Joo; näinhän tää menee. Nimeä paperiin ja ketjut tälleen:
Hardt - Eaves - Moses
Lahti - Teräväinen - Selänne
Ruutu - Hahl - Rita
Mäki - Tyrväinen - Tyrväinen
[/NARRI NAURAA]
Edit: Boldattu kun eka julli tuli määkimään. Sut on nähty. Selänne tulee meille