flintstone
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
10gp 2.69 .938
6gp 1.78 .936
10gp 1.69 .942
6gp 3.11 .868
Taulukko on ihan paska, mutta siinä on kuitenkin Eeron SM-liigauran postseason-tilastot. Ei noista mun mielestä ihan hirveän kauas haise putoaminen heikon maalivahtipelin takia. 3/4 esityksistä on tasoa kiitettävä/erinomainen ja yksi sitten korkeintaan välttävä. Millä järjellä on todennäköisempää, että vuoden päästä tämä 1/4 taso jälleen realisoituu? Runkosarjassahan se on aina ollut hyvä nuo samat neljä vuotta.
Kilpeläinen suli niin totaalisesti viime keväänä että menetti täysin luottamuksen ihan joka suunnalta ja Eeron omakin itseluottamus oli täysin sirpaleina, sen näki sokea otsallaankin viime keväänä. Tuollaisesta totaalisesta kyykkäämisestä toipuminen ei ole mikään pikku juttu ja Eeron pitäisi pystyä lunastamaan uudelleen menettämänsä luottamus ja siitäkin huolimatta yksi helppo selän taakse taas pleijareissa ja uusi kierre ja epäluottamus on taas lähdössä hyvään vauhtiin. Eerolla on valtavasti todistettavaa ja kun tunnetusti Kilpeläisen pää ja sen kestävyys on miehen heikko paikka niin eihän lähtökohdat ole hyvät. Jokerit pelaa aivan turhaan upporikasta ja rutiköyhää joukkueen tärkeimmällä pelipaikalla jos Kilpeläinen saa jatkaa ilman että tänne on saatu sellainen mies kaveriksi joka pystyy tarvittaessa torjumaan Jokerit mestariksi, Kilpeläinen ei sitä tee.
Mulle on ihan helvetin sama minkä takia hävitään, kunhan joukkuetta on rakennettu fiksusti eli ns. minimoidaan sen tappion todennäköisyys. Tällä hetkellä mun on hyvin vaikea keksiä rationaalisia perusteita sille, miksi kannattaisi hankkia uusi kassari jonkun muun hankinnan kustannuksella.
Minusta Jokereiden kaksi suurinta puutetta on riittävän ykkösveskarin ja ykkössentterin puuttuminen. Kilpeläinen menetti luottamuksensa, ansaitusti, viime keväänä täydellisellä kyykkäämisellään. Ensi kauden pleijareiden päättyminen saman syyn takia olisi osoitus tyhmyydestä. Kumpikin pitäisi tässä ennen kauden alkua ratkaista ja paikat täyttää tarvittavilla hankinnoilla, muut hankinnat on bonusta.
Viimeksi muokattu: