Jos tulee kaksi laituria ja yksi sentteri, niin puhutaan jo aikamoisesta tähtisikermästä. Lahdella ja hyökkäävällä kakkossentterillä kokonaisuus olisi äärimäisen hyvä.
Tähän erittäin vahva sama! Kolmella hyökkäyspelaajalla ei tehdä mitään. Kaksi hyökkääjä Lahti + sentteri tai Lahti + laituri.. Tämäkin sillä edellytyksellä että Eaves ei pelaa. Lahti sisään ja "hätätapauksessa" Tyrväinen riippuen siitä luotetaanko pariin Teräväinen/Eaves sentteriosastolla vai ei. Minun puolestani voitaisiinpa vaikka luottaa. Nuorille pitää kuitenkin tarjota vastuuta ja nimistä huolimatta rehellinen mahdollisuus nousta pelaavaan kokoonpanoon suorituksillla. Meillä kuitenkin on suhteellisen liigavalmiita nuoria ja "nuoria" (esim. Koivisto, joka ei enää ns. junnu) Mun unelma:
Lahti - Filppula - Moses
Hardt - Teräväinen/Eaves - Teräväinen/Eaves/Y
Ruutu - Hahl - Rita
Mäki - Tyrväinen - Lamberg
Mustonen, Salminen, Koivisto, Helenius? Veistola? Moisio? Ben-Amor, Hännikäinen, Karjalainen, joku unohtui... Muut junnut
Y: Jos Eaves ei kestä joku lähtökohtaisesti liigatasoinen hyökkääjä tähän. Tyrväinen? Mutta näin kovan nimen hankkiminen edellyttää sen että lähtökohta on että Eaves on klesana. Vaihtoehtoisesti Y on sentteri ja Teräväinen laidassa.
Väänänen - Eronen/Dehner (toinen lähdössä?)
Nordlund - Kousa
Niemi - Lindbohm
Joku liigajyräseiskapakki? Lindell, Saari, Lintuniemi, Rantakari.. Muut junnut
Kilpeläinen
Kautto/X (avaa luukkua ja peli tai kaksi?)
Korpisalo (todellinen kakkonen)
Lankinen (projektijunnu vielä, mestis ja a, liigadebyytti?)
Tossa olisi mun nähdäkseni jo laatua ja leveyttä riittämiin! Ihan turha miehittää tässä liigassa jengiä ylitäyteen staroja höystettynä liigajyrillä kun on lupaavia junnuja putkessa. Ketjukoostumukset nyt voi vapaasti sijoitella mieleisikseen. Tiedän että yleinen mielipide on että avaus ja mielellään vähän ylikin pitäisi olla miehitetty kokeneilla pelaajilla ja staroilla. Edustan kuitenkin hieman eri "koulukuntaa". Lindbohm ja Lamberg ovat nähdäkseni jo liigatasolla ja paikka kuuluisi olla "ylhäällä". Taustalla on myös liigakelpoisia junnuja joista esimerkiksi Salminen, Hännikäinen ja Koivisto ovat jo nyt erittäin lähellä vakioliigapelaajia ja taustalta tulee muutkin lujaa + mahdolliset yllätykset, joille vähintään n. 10+ peliä olisi liigassa tarpeen. Oma veikkaukseni on että esim. Lindell on ensi kaudella kova sana.