Hirvittävästi katsomatta ja kommentoimatta mitä muut ovat sanoneet tässä ketjussa, heitän sitten omat arvioni ensi kaudesta:
Maalivahtiosastossa olisi tämän kevään pelit huomioiden todella typerä temppu ja epäluottamuslause Joni Puurulaa kohtaan tehdä sopimus jonkun P-Amerikkalaisen tai kokeneemman kotimaisen veskarin kanssa. Jos Puurulaan ei luoteta ensi kaudella ykkösveskarina, niin HPK voi minun mielestäni saman tien myydä miehen muualle! Ja kuka olisi parempi kakkosveskari kuin Hannu Toivonen, tämä Suomen Patrick Roy. ;)
Puolustukseen ehdottomasti jatkoa ainakin Vladimir Sicakille! Teemu Aalto voidaan laskea menemään ilman suurempaa taistelua, mies on puolustuspäässä, sanalla sanoen, surkea ja hidas. Viivassa mies on pelottava tykki, mutta sanonpa vain, ensi kauden viivatykki voi olla vielä pelottavampi. Sebastian Sulkuun suuren rahan investoiminen olisi virheliike. Mies oli ennen yksi aliarvostetuimpia puolustajia, nyt yksi yliarvostetuimmista. Minä en tahdo nähdä ylimielistä Sebua enää HPK:n takalinjoilla. Ei todellakaan mikään korvaamaton kaveri! Veli-Pekka Laitinen korvannee aika paljon. Marko Tuulolan ympärille on hyvä rakentaa luotettava puolustus. Tuuski lienee ensi kaudella joukkueen kapteeni.
Hyökkäys HPK:lla on aika hyvällä mallilla ensi kautta ajatelleen.
Vujtekin, Miettisen, Somervuoren, Santalan, Rajamäen, Kuharcikin ja Laakkosen sopimukset takaavat, että Rinkelillä nähdään iloista hyökkäyspeliä myös ensi kaudella. Jatkosopimuksen löisin käteen Zdenek Nedvedille, joka todisti playoffeissa olevansa tärkeiden matsien mies. Tällaista kaveria HPK ehdottomasti tarvitsee myös ensi kevään playoff-väännöissä. Koko "tsheking linen" pitäminen HPK:ssa olisi todella iloinen yllätys. Pasi Määttänen oli tällä kaudella loistava kolmosketjun sentteri. Toisaalta toivon, että mies jatkaa Kerhossa, mutta toisaalta taas HPK tarvitsisi yhden hieman suoraviivaisemmin pelaavan, isokokoisen ja taklaavan pelimiehen, tyyliin Marko Mäkinen. Sitten vielä mausteeksi ja 2002-2003 mestaruuden takuumieheksi maalivahtiosastosta tingityillä varoilla vaikkapa joku Tomas Chlubnan tapainen maalinsylkijä, mikäli vain irti vielä saadaan. Kasper Kenigin ja Janne Lahtin saisi minun puolestani antaa halvalla esim. Poriin tai Raumalle..:D Nelosketjuun HPK kaipaa telaketjun ryminää! Sitä ei mikään Kenig saa aikaan.
Tässä minun näkemykseni mukaiset eväät mestaruuteen kaudella 2002-2003. :cool: