Viestin lähetti Kuznetsov
HPK:n hankkima puolustaja on aikoinaan varattu NHL:ään varsin alhaisella varausvuorolla. Tämä isokokoinen, mutta sulavasti liikkuva puolustaja omaa hyvän kiekonkäsittelytaidon sekä kovan lyöntilaukauksen. NHL-piireissä hänellä katsotaan edelleen olevan kaikki edellytykset Top 3-puolustajaksi NHL:ssä. Häntä on luonnehdittu isokokoiseksi, kaikki pelin osa-alueet hallitsevaksi offensiiviseksi puolustajaksi. Hänen NHL-organisaationsa on kuitenkin hieman jo odotellut miehen lopullista nousua. Tässä vaiheessa siirto Suomeen ja HPK:hon on ilmeisesti oikeansuuntainen liike myös heidän näkökulmasta katsoen. Mutta kuten aiemmin jo sanoin, asiassa lienee vielä jotain yksityiskohtia hiottavana seuratasolla.
Viestin lähetti Pitkä
Mezei oli minullakin listalla jo ykkösenä, mutta sitten jännityksen luomisen mestariperkele Kuznetsov raakkasi hänet vaihtoehtojen ulkopuolelle. Kleslaa taas Columbus on tuskin ihan heti lykkäämässä mihinkään muualle. Hpk.fi:ssä keskustelussa esillä oleva Ruotsi-kuvio aiheuttaa lisähämminkiä.
NHL-piireissä hänellä katsotaan edelleen olevan kaikki edellytykset Top 3-puolustajaksi NHL:ssä. Häntä on luonnehdittu isokokoiseksi, kaikki pelin osa-alueet hallitsevaksi Näillä näkymin Hämeenlinnaan saapuva kaveri on melkoinen yllätyskortti, jota kovin monet HPK:ta seuraavat eivät varmasti olisi arvanneet.
Leinonen on itse aika huono esimerkki kakkos/kolmos vahdista. Leinonen sentään pelasi kaudessa 21 ottelua, eli aivan luukkua avaamaan ei kannata Mestiksien tähtiä hankkia. Jos lähtökohtainen ykkönen on nuori veskari (Puurula vrt. Lehto) ja kakkoselle kaavaillaan pelattavaksi 30-40% peleistä, suosittelen ratkaisua. Pelkkää luukkua aukomaan voi kouluttaa vaikka apinan.Viestin lähetti Jakub
Tällaista samanlaista ratkaisua olen itse ajanut takaa.Mestiksessä menestynyt about 25-vitonen kaveri olisi ihanteellinen kakkos/kolmosmaalivahti.Jypin Leinonen on hyvä esimerkki tästä.
Perkele, kun muisti pätkii.. Eihän tää kaveri ole missään Kouvolassa kai ikinä pelannut. Pääkaupunkiseudultahan tämä kaveri on. Sekoitin johonkin toiseen.