Hovia peluutetaan toisen kerran peräkkäin. Mielenkiintoista, onko valinta tehty jo ennen kautta vai onko se sidoksissa viime otteluiden tapahtumiin. Jos vastaus on a), tällä kaudella ollaan näköjään siirtymässä peluutukseen, jossa maalivahdit pelaavat pelejä putkeen. Jos b) Hovilla on tänään todellinen näytönpaikka, jos hän pelaa tänään hyvin peliaikaa tulee jatkossakin, jos ei, viime kausilta tuttu peliaika voi olla Hovin kohtalo. Lehtohan ei ole alkukaudella ollut aivan loistavassa iskussa, vaikka olikin Tepsiä vastaan yksi ottelun ehdottomista hahmoista. Kuitenkin lienee täysin selvää, että hänen ykkösvahdin paikkaansa tässä ei ole missään tapauksessa millään lailla uhkaamassa, vaan kokeillaan, onko Hovista ottamaan lisää vastuuta. Toivottavasti.
Niin, itse tämäniltainen ottelu. Mitenkään itsevarmana näin kannattajan näkökulmasta ei voi peliä lähteä kuuntelemaan, tosiasiahan on, että Tappara ei ole pelannut ensimmäisissä otteluissaan sillä tasolla, millä pitäisi. Ojanen sanoi Jatkoajan haastattelussa, että joukkue olisi harjoitellut viime aikoina kovaa, mikä tietysti voisi osaltaan selittää vaisuja otteita. Toisaalta voidaan kysyä, onko muillakin ja ovatko peliesitykset näyttäneet siltä, että ongelma olisi nimenomaan pelaajien väsymyksessä. No, Rauman peli antoi mielestäni vähän positiivisiakin asioita, kun joukkue hävisi perinteisesti pahaksi vieraspeliksi luokitellussa kamppailussa vasta kovan taistelun jälkeen. Uusi toimiva ykköskenttäkin löydettiin. Pelicans-pelistä en mene sanomaan mitään, koska en ollut paikanpäällä, eikä peliä lahtelaisen Radio99:n nettiradiopuutteen vuoksi pystynyt kuuntelemaankaan.
Täytyy sanoa, että HPK-pelit ovat jotenkin aina sellaisia, joita ei voi haukkua huonotasoisiksi, aina on odotettavissa vauhdikas ja tapahtumarikas ottelu. Niin nytkin. Ja mielenkiintoista on nähdä, mitä Jalonen keksii seuraavaksi. Kahvaussyytökset, mailan mittaus(Pelicansia vastaan) ja kaksimetrisen goonin lähettäminen kentälle hankkimaan Tapparan tähtipelaajalle pelikieltoa. Vaikuttava lista, jos lisätään se, että kyseisellä valmentajalla on Ilves-tausta. On tainnut vielä oikein todeta vihaavansa oranssia väriä. Ooh, kuinka ruma kommentti. Minä en ala, minä rupeen vihaamaan vihreetä. Mihinkäs väriin Päiväkerho muuten yleensä yhdistetään? Ei kai Jalonen vain vihaa sitä väriä?