Liikevaihdon kasvattaminen oli käsittääkseni mainittuna Kerhon strategiassa. Eli siinä suhteessa seurajohto on epäonnistunut, sen kertoo luvut: liikevaihto on päinvastoin laskenut. Itselläni ei liiaksi ole uskoa seurajohtoon, jonka toimitusjohtaja ilmoittaa maaliskuussa, että liikevaihto ei tule myöskään kaudelle 2018-2019 kasvamaan. Miten hän voi ylipäätään todeta näin? Toki, mikäli hallitus ei ole budjetoinut kasvua, niin eihän seurajohdon sitä tule myöskään yrittää. Tässä ei vaan nyt strategia, budjetti, puheet ja teot kohtaa. Onko Kerhon liikevaihdon ja toiminnan tarkoitus kasvaa? Mikäli on, onko sitä toteuttamassa siihen kykenevä toimitusjohtaja, myynti ja markkinointi?
Sitä en ole koskaan Kerhon kohdalla ymmärtänyt, kuinka kapea-alaisesti HPK:n seurajohto oman kohderyhmänsä näkee. En ole ikinä epäillyt, etteikö HPK puhuttelisi erittäin hyvin sitä 10 prosentin hämeenlinnalaisväestöä, jotka ovat aina hallilla, kuluttavat ja jakavat rakkauttaan tärkeää seuraa kohti. Tätähän alleviivaa onnistuneet kick offit ja tutkimukset, missä HPK koetaan tietyissä piireissä erittäin tärkeäksi.
Miksi HPK ei huomioi sitä loppua 90 prosenttia, tai pistä paukkuja sinne, siis oikeasti isosti panostaen? Niitä ihmisiä joille HPK ei vielä ole merkityksellinen. Joille ei vielä avaudu, mitä yhteistyö HPK:n kanssa voisi tuoda? Miksi HPK:hon kannattaa sijoittaa, kuluttaa tai ihastua? HPK ei saa uusia ystäviä heinäkuussa, miksikö? Kun seura päättää olla kuukauden (!) kiinni. Koko porukka lomilla, 1,5 kuukautta ennen kauden alkua. Ei kuulosta kuluttajabisneksessä olevalta vakavasti otettavalta ja Huom! menestystä hakevalta organisaatiolta. Missä kunnianhimo?
HPK:n fanituotteita ei käytännössä ole, tai on, mutta sivujen sisältö ja ilme on sen näköinen, että seura ei halua sen fanien pukeutuvan oranssiin. Sulkisivat vaikka sitten sen linkin kotisivuilta, sen verran kammottavaa se on.
HPK ilmeisesti haluaa olla pienen piirin juttu. Toki sekin voi olla strateginen valinta. Suuren massan mielipiteelle ja euroille altistumisessa on suuri riski joutua kilpailuun muiden kanssa. HPK pyrkii kilpailemaan urheilullisesti Liigassa ja onkin onnistunut siinä erittäin hyvin. Uskon että ensi kaudenkin joukkue voi olla hyvin raikas, urheilullinen ja viihdyttävä konaisuus nuoria urheilijoita. Antti Pennanen on piinkova ja itseään työssään säästämätön ammattilainen. Sen takia kyseiselle herralle avautuu nyt jo toista kertaa Maajoukkueen ovet.
Liiketoiminnan osalta HPK ei edes pyri kilpailemaan muiden kanssa. Mitä muuta voi ajatella tavasta, kuinka avainpaikoille ei ole koskaa edes pyritty rekrytoimaan parhaita osaajia käytettävissä olevien resurssien mukaisesti. Milloin HPK:lla on riskinä, että sen myynnin, markkinoinnin tai viestinnän tekijöiden osalta on riski joutua kilpailijan rekrytoimaksi?
Sitä en ole koskaan Kerhon kohdalla ymmärtänyt, kuinka kapea-alaisesti HPK:n seurajohto oman kohderyhmänsä näkee. En ole ikinä epäillyt, etteikö HPK puhuttelisi erittäin hyvin sitä 10 prosentin hämeenlinnalaisväestöä, jotka ovat aina hallilla, kuluttavat ja jakavat rakkauttaan tärkeää seuraa kohti. Tätähän alleviivaa onnistuneet kick offit ja tutkimukset, missä HPK koetaan tietyissä piireissä erittäin tärkeäksi.
Miksi HPK ei huomioi sitä loppua 90 prosenttia, tai pistä paukkuja sinne, siis oikeasti isosti panostaen? Niitä ihmisiä joille HPK ei vielä ole merkityksellinen. Joille ei vielä avaudu, mitä yhteistyö HPK:n kanssa voisi tuoda? Miksi HPK:hon kannattaa sijoittaa, kuluttaa tai ihastua? HPK ei saa uusia ystäviä heinäkuussa, miksikö? Kun seura päättää olla kuukauden (!) kiinni. Koko porukka lomilla, 1,5 kuukautta ennen kauden alkua. Ei kuulosta kuluttajabisneksessä olevalta vakavasti otettavalta ja Huom! menestystä hakevalta organisaatiolta. Missä kunnianhimo?
HPK:n fanituotteita ei käytännössä ole, tai on, mutta sivujen sisältö ja ilme on sen näköinen, että seura ei halua sen fanien pukeutuvan oranssiin. Sulkisivat vaikka sitten sen linkin kotisivuilta, sen verran kammottavaa se on.
HPK ilmeisesti haluaa olla pienen piirin juttu. Toki sekin voi olla strateginen valinta. Suuren massan mielipiteelle ja euroille altistumisessa on suuri riski joutua kilpailuun muiden kanssa. HPK pyrkii kilpailemaan urheilullisesti Liigassa ja onkin onnistunut siinä erittäin hyvin. Uskon että ensi kaudenkin joukkue voi olla hyvin raikas, urheilullinen ja viihdyttävä konaisuus nuoria urheilijoita. Antti Pennanen on piinkova ja itseään työssään säästämätön ammattilainen. Sen takia kyseiselle herralle avautuu nyt jo toista kertaa Maajoukkueen ovet.
Liiketoiminnan osalta HPK ei edes pyri kilpailemaan muiden kanssa. Mitä muuta voi ajatella tavasta, kuinka avainpaikoille ei ole koskaa edes pyritty rekrytoimaan parhaita osaajia käytettävissä olevien resurssien mukaisesti. Milloin HPK:lla on riskinä, että sen myynnin, markkinoinnin tai viestinnän tekijöiden osalta on riski joutua kilpailijan rekrytoimaksi?