Huikeeta luettavaa ollut tämä ketju viime aikoina. Kauhea haloo saatu pelaamattoman kolmosveskan tilanteesta.
Sen verran tiedän urheilusta ja menestymisen anatomiasta, että uskallan sanoa jalkaterien asennon olevan aika pieni osuus ihmisen urheilullisuudesta. Ja vaikka olisi kuinka urheilullinen kaveri tahansa... on siitä aika pitkä matka lunastaa pelaava rooli Liiga-joukkueesta.
Itse en Andya tunne lainkaan ihmisenä, joten en nyt lähde analysoimaan häntä sen enempää. Onko nyt sitten miten lahjakas, urheilullinen tai tervepäinen. Lahjakkuuden ja urheilullisuuden lisäksi huippu-urheilijoilta vaaditaan poikkeuksellisen "tasokasta" henkistä kanttia. Veskareilta vieläkin enemmän!
Luulen, että syyt löytyy näistä asioista miksi ei pelipaikkaa Kerhosta lunasta. Syyt siihen, että ei mahdu pelaavaan joukkueeseen tai löydä uutta joukkuetta liittyy asenteisiin ja luonteeseen, mitkä eivät sen sijaan vaikuta kovin ammattimaisilta.
Mitä sitten tulee seuran rooliin, niin onhan se hankala paikka. Mikäli pelaaja ei itse tunnista tilannetta ja jos ei suostu mahdollisiin ehdotelmiin, niin tehtävää on aika vähän. Varmasti on koitettu etsiä pelaajan kannalta hyviä ratkaisuja, mutta jos on käynnissä ns. "sopimus on sopimus - olen suomenmestari 2019"-periaatetaisto, niin ainoa vaihtoehto on siirtää sivuun. Kerholla on nähtävästi juuri tämän tapauksen takia potentiaalinen ja kilpailullinen veskarikaksikko, joka ei kaipaa negapetteriä ja kiukuttelevaa kolmatta pyörää.
Sopimus maksetaan loppuun ja mikäli kaveria ei kiinnosta pelata muualla, niin sittempä ei pelaa... tuskin jatkosopparia saa Kerhoon kuitenkaan, niin itseppä tilanteesta kärsii. Joustaminen vaatii myös rohkeutta ja viisautta.