7 peliä aikaa voittaa 4 matsia, ei kai nyt mestaruus kokonaisuudessaan tuomarivirheeseen ratkennut? :)Kaksi hienoa joukkuetta, joten toivotaan vain, ettei tuomari ratkaise peliä.
7 peliä aikaa voittaa 4 matsia, ei kai nyt mestaruus kokonaisuudessaan tuomarivirheeseen ratkennut? :)Kaksi hienoa joukkuetta, joten toivotaan vain, ettei tuomari ratkaise peliä.
Oman kylän poika Petri Vilen on palannut huomaamatta Kerhon maalille harjoitusotteluihin ja pelannut tehokkaasti. Ainakin jos uskomme Liigan sivuihin ja miksemme uskoisi.
Some jatkaa ihanaa talviuntansa, ei missään mitään uutta pariin viikkoon.
Olen tämän varmaan ennenkin toistanut jopa ärsyttävyyteen saakka, mutta demoasteella olevat yhtyeet(kin) markkinoi itseään paremmin, kuin ammattilaissarjan hallitseva suomenmestari jääkiekossa. Ei todellakaan näin.Kerho on matkalla Tsekkeihin tänään ilmeisesti toimistoa myöten, kun on suljettuna loppuviikon. Some jatkaa ihanaa talviuntansa, ei missään mitään uutta pariin viikkoon. Jos pitäisi etsiä johonkin markkinoinnin ja verkko-olemassaolon koulutukseen materiaalia ÄLÄ TEE NÄIN!! niin tässä olisi kyllä loistava esimerkki, miten ainutlaatuinen Liigamestaruus ja sen tuoma huuma+pöhinä, pystytään tappamaan täydellisesti. Siihen päälle vielä täysin piilossa pysynyt kausikorttimarkkinointi ja uusien pelaajien esille tuominen ym. Nykypäivänä, kesällä tai talvella, ei saa oll päivääkään, ettei jossakin somessa ole jotakin materiaalia joukkueesta ja sen ympäriltä, mahdollisimman laaja-alaisesti. Jatkuvan näkyvyyden ja kiinnostuksen ylläpitäminen pitäisi olla ihan itsestään selvyys jokaiselle itseäänkunnioittavalle organisaatiolle, eikä mikään keski-ikäisen perustennarinkuluttajan some, jossa on pari päivitystä kuukaudessa ja kun ollaan lomalla, niin ollaan lomalla ja some on kiinni. Face, Insta, Youtube, verkkosivu ym., kaikissa kanavissa erilaista sisältöä jatkuvalla syötöllä, ja vuosikello käyttöön, tarkat suunnitelmat isommista asioista mitä tehdään viikottaisn, mitä kuukausittain, mitä milläkin vuosineljänneksellä. Vittu että voi ottaa päähän ja hävettää, miten näin yksinkertaiset ja periaatteessa ilmaiset asiat voidaan hoitaa näin leväperäisesti ja päästetään kaikista paras menestysjakso vuosikymmeneen hyödyntämättä.
No kyllä esimerkiksi insta on kevään jälkeen ollut jopa aivan ala-arvoisessa käytössä. Jotkut kokoonpanot ja pelin lopputulokset nyt on ihan minimi, must have juttuja. Ja sitten jotain CHL:n valmiita mainoksia. Mutta, heinä-elokuussa on kaksi videota treeneistä, ja kaksi varsinaista uutista: Tavin soppari ja Friman kapteeni. That´s it, kyllä on pöhinää. Ja olihan toki kaksi videota Kunyk ja TIkka, loppuja odotellessa Facessa.Piti oikein tarkistaa. Lomakauden jälkeen on HPK julkaissut vähintään kerran viikossa, useasti useamminkin, jotain.
Jotenkin minusta tuntuu, että nyt saattaa olla ihan käyttäjävikaakin kyseessä.
Mutta vaikkakin tuolla on useasti jotain, niin itsekkin kaipaisin ehkä jotain hypetystä lisää. Ja jos huudellaan ammattimaisuudesta jotain sillä, että toimisto on pari päivää kiinni yleisöltä tuollaisen tapahtuman takia, niin taitaapi se oma ammattimaisuus tai laaja-alainen harkintakyky vähän olla vielä kesäterässä.
Että silleen...
Kerho on matkalla Tsekkeihin tänään ilmeisesti toimistoa myöten, kun on suljettuna loppuviikon. Some jatkaa ihanaa talviuntansa, ei missään mitään uutta pariin viikkoon. Jos pitäisi etsiä johonkin markkinoinnin ja verkko-olemassaolon koulutukseen materiaalia ÄLÄ TEE NÄIN!! niin tässä olisi kyllä loistava esimerkki, miten ainutlaatuinen Liigamestaruus ja sen tuoma huuma+pöhinä, pystytään tappamaan täydellisesti. Siihen päälle vielä täysin piilossa pysynyt kausikorttimarkkinointi ja uusien pelaajien esille tuominen ym. Nykypäivänä, kesällä tai talvella, ei saa oll päivääkään, ettei jossakin somessa ole jotakin materiaalia joukkueesta ja sen ympäriltä, mahdollisimman laaja-alaisesti. Jatkuvan näkyvyyden ja kiinnostuksen ylläpitäminen pitäisi olla ihan itsestään selvyys jokaiselle itseäänkunnioittavalle organisaatiolle, eikä mikään keski-ikäisen perustennarinkuluttajan some, jossa on pari päivitystä kuukaudessa ja kun ollaan lomalla, niin ollaan lomalla ja some on kiinni. Face, Insta, Youtube, verkkosivu ym., kaikissa kanavissa erilaista sisältöä jatkuvalla syötöllä, ja vuosikello käyttöön, tarkat suunnitelmat isommista asioista mitä tehdään viikottaisn, mitä kuukausittain, mitä milläkin vuosineljänneksellä. Vittu että voi ottaa päähän ja hävettää, miten näin yksinkertaiset ja periaatteessa ilmaiset asiat voidaan hoitaa näin leväperäisesti ja päästetään kaikista paras menestysjakso vuosikymmeneen hyödyntämättä.
Hämeenlinnassa asuva tuttuni (joka on aikuisena muuttanut Hämeenlinnaan), ei tiennyt esim. että juhlaturnaus oli menossa - kun sinä viikonloppuna olin heillä kylässä. Tästä alkoi jutustelu aiheesta ja hän totesi, että HPK vaikuttaa "salaseuralta", joka ei uusia jäseniä kaipaa, vaan pikkukaupungissa oletetaan kaikkien tietävän ja se Kerholle riittää. HPK ei tunnu arvostavan markkinointia lainkaan, sillä niin surkealla tolalla se on seurassa ollut vuosikaudet. Ja toivottavasti näin onkin - kamalaa olisi, jos markkinointiin panostettaisiin ja taso olisi tuo.Olen tämän varmaan ennenkin toistanut jopa ärsyttävyyteen saakka, mutta demoasteella olevat yhtyeet(kin) markkinoi itseään paremmin, kuin ammattilaissarjan hallitseva suomenmestari jääkiekossa. Ei todellakaan näin.
Nyt ollaan ytimessä. Se että resurssit ovat rajalliset tämän kokoluokan organisaatiossa pitää varmasti paikkaansa. Sitten ollaankin sen äärellä, että mihin ne pienet resurssit suunnataan. Voi olla niin, että HPK on vahvasti sitä mieltä, että isommin markkinointiin ja viestintään panostaminen ei lopulta tuo euroja kassaan eli näihin sijoitettu euro ei korreloi siitä saatavan tuoton suhteen. Ehkä organisaatiossa ei ole näkemystä tai tarpeellisuutta tehdä sitä tarvittavaa kalkyyliä tai business casea esim. Some-markkinoinnin kokonaisuuden ja sen vaikutuksien suhteen, niin toimenpiteet jää tekemättä. Mennään sillä kuuluisalla minimillä ja uskotaan että vahva urheilullinen menestys kantaa markkinointia ja viestintää. Siinä on vaan se riski, että Kerho ei välttämättä voita mestaruutta joka kausi.HPK ei tunnu arvostavan markkinointia lainkaan, sillä niin surkealla tolalla se on seurassa ollut vuosikaudet.
Itse näen HPK:n kannalta vaarana myös sen, että ihmisille on koko ajan enemmän tarjontaa vapaa-ajalle - kilpailu viihteeseen käytettävästä rahasta kovenee jatkuvasti. Nyt HPK luottaa yhä siihen, että jos asut Kanta-Hämeessä, niin jääkiekko ja HPK kiinnostaa automaattisesti - strategia on se sama, mikä toimi omassa lapsuudessani kymmeniä vuosia sitten.Mennään sillä kuuluisalla minimillä ja uskotaan että vahva urheilullinen menestys kantaa markkinointia ja viestintää. Siinä on vaan se riski, että Kerho ei välttämättä voita mestaruutta joka kausi.
Yksi asia, mitä en ole koskaan ymmärtänyt on se, että markkinoinnissa ei tukeuduta lainkaan historiaan, jossa olisi vaikka joka päivälle helposti muisteltavaa ja hehkutettavaa = yhteisöllisyyttä.
..
Että onhan tuo historiapuoli nyt ottamassa askelia tällä kaudella, mutta siihen nyt voi yhtyä, että kyllä tässä kauden alla kaipaisi vähän jotain rumpua ja pöhinää enemmän.
Hienoa! Itse olen kaivannut historian helppoa hyödyntämistä markkinoinnissa. Miksei somessa voitaisi onnitella HPK:ssa pelanneita pelaajia, kun täyttävät esim. tasavuosia. Tai palata päivämääriin, jolloin on voitettu esim. Jokerit 10-2 - näin saataisiin helposti myös päivityksiä, kun muuten ei ole mitään uutta kerrottavaa (nyt voi olla pitkiä taukoja etekin kesällä). Eli yhteydenpitoa faneihin ja historian kunnioittamista!Olihan sieltä tulossa nyt tulevalla kaudella HPK Hall of Fame, johon tulee useita julkaisuja kauden mittaan. Lisäksi aukeaa nettisivuille kuulemma se videopalvelu, jossa kaikki Kerhon videoidut matsit vuodesta 1983 lähtien. Pari kirjaakin kuulemma tulossa.
Eli yhteydenpitoa faneihin ja historian kunnioittamista!
Mä nyt ainakaan en tarkoittanut yhtään mitään mistä Valkosulka puhuu, vaan ihan puhtaasti seuran markkinoinnista, joukkueesta, pelaajista ja joukkueen ympärillä tapahtuvien asioiden esillä pitämisestä kokoajan. Mielenkiintoisen sisällön tuottamisesta, jolla yritetään sitouttaa kannattajia joukkueeseen ja tarjota kaikkea jonka takia fanit haluavat seurata joukkuetta. Se keuliminen on ihan eri asia, mutta omista saavutuksista pitää olla ylpeä ja sitä menestystä pitää hyödyntää että niitä uusia fanejakin saadaan.
Voin vastata ajan kanssa paremmin, mutta ennenkaikkea kyse on siitä että pidetään hiljaiseloa toukokuun puolivälistä elokuun loppuun, muutamia julkaisuja lukuunottamatta. Uudet pelaajat on julkaistu toukokuun puolivälissä, ekat videot tuli elokuun puolivälissä. Ehkä, ehkä, joku fani olisi vaikka jo aiemminkin halunnut kuulla uusista pelaajista ja tutustua joukkueeseen. Vaikka pelaajakorttien kautta, mutta eihän ne kerro mitään. Kausi alkaa eikä edes kuvia ole, saati muuta tietoa kuin mitat.Joo-o, aina voi parantaa. Sallinet muutaman kysymyksen, jotta keskustelu olisi vähän konkreettisempaa,
1) Minkä tyyppistä asiaa kaipailet enemmän tiedotukseen kuin nyt? Siellähän on säännöllisesti pelaaja- ja valmentajahaastatteluja, lisäksi joka pelistä ennakot ja jälkilöylyt.
Kävin nopeasti läpi muutamien joukkueiden kotisivuja (linkit löytyvät mm. SM-Liigan sivuilta). HPK:n sivut ovat mielestäni muihin vastaaviin verraten runsassisätöisiä, sivurakenne/layout on helppo ja asiat löytyvät helposti; toisaalta olen tietenkin niiden lukemiseen enemmän tottunut.
2) Minkä liigajoukkueen nettisivuja ja yleensä tiedottamista faneille pitäisit parhaana tai esikuvallisena? Ja miten HPK:n saitti ja muu tiedotus sijoittuvat liigajoukkueiden vertailussa.
3) Miten "hyödyntäisit" viimevuotista menestystä, ilman "keulimista"?
En olisi pitänyt huonona ideana tiputtaa teaser-pätkiä historiavideoista pitkin kesää. En uskoisi olevan kauhea homma kun pätkät on jo leikelty valmiiksi.Olihan sieltä tulossa nyt tulevalla kaudella HPK Hall of Fame, johon tulee useita julkaisuja kauden mittaan. Lisäksi aukeaa nettisivuille kuulemma se videopalvelu, jossa kaikki Kerhon videoidut matsit vuodesta 1983 lähtien. Pari kirjaakin kuulemma tulossa. Varsinkin tuota videopalvelua odotan kuin kuuta nousevaa ja tuo Hall of Fame tuo varmasti sykähdyttäviä hetkiä tulevalle kaudelle.
Että onhan tuo historiapuoli nyt ottamassa askelia tällä kaudella, mutta siihen nyt voi yhtyä, että kyllä tässä kauden alla kaipaisi vähän jotain rumpua ja pöhinää enemmän.