Mainos

HPK mediassa

• 1 425 386
  • 7 062

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
PS: Onko luisteluun panostettu tarpeeksi HPK-junioreissa?

Meinasin juuri tulla kyselemään, että onko Kerhon tarkoitus kasvattaa jotain pelitapa/-kirjarobotteja pikkujunnuista asti, vai jääkiekkoilijoita/urheilijoita, jotka ovat hyviä yksilötaidollisissa asioissa, kuten esim. luistelussa yms.? Maalintekoa noille Kerhon junnuille tuskin opetetaan, kun ensimmäisiä asioita, mitä saa aina peliotteista lukea, on ne lukuisat kämmätyt maalintekotilanteet, joita puolestaan riittää vitusti, ja joita osataan tarkasti kyllä laskea yhteismäärällisesti. Vähän ehkä OT, mutta...

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikä pointti siinä on, ettei voi sitten kertoa positiivisista asioista? Toki niin ettei suurimpia salaisuuksia paljasteta kilpailijoille täällä.

Itse olen tätä kanssa pähkäillyt, että jankkaako turhaan. Mutta varmaan sellaiset pelitavat ja harjoitukset pitäisi olla, että ne valmistavat pelaajia mahdollisimman korkealle tasolle ja mahdollisimman paljon.

PS: Onko luisteluun panostettu tarpeeksi HPK-junioreissa?

Mikä pointti? Pointti on siinä, että monet jutut pohjautuu henkilökohtaisiin asioihin, joita ainakin itse koitan välttää viimeiseen asti. Sihvonen tykkää mustamaalata Kenigiä, Rahikaista tai ketä hyvänsä... toisaalta ylistää Lehkosta. Jotta tämä vyyhti aukeaisi, pitäisi tietää mitä siellä kulisseissa on sitten oikeesti tapahtunut ja mistä syistä tietyt henkilöt saivat lähteä ja mistä koko katkeruus on peräisin jne... Nämä asiat eivät ole tämän palstan asioita.

Ja positiivisia asioita Kerhon junnuissa tapahtuu kokoajan. Ikäluokkajoukkueet menestyvät välillä erittäin hyvin, kaatavat kovia vastustajia ja kamppailevat rintarinnan suurseurojen kanssa. Imua löytyy naapuriseuroista ja samalla yhteistyö naapureiden kanssa on käsittääkseni parempaa. Valmennuskoulutukset ja -standardit ovat jatkuvasti nousemaan päin. Toki nuorempien ikäluokkien valmennus perustuu vanhempien panostukseen, mutta eivät kalpene mitenkään isojen seurojen vastaaviin. Pienet junnut eivät tarvitse raudan lujaa ammattilaista opettamaan teränkäyttöä, vaan innostuneen ja motivoituneen aikuisen kannustamaan ja opettamaan perusjuttuja.

Pelitapaan ei luonnollisesti junnuissa panosteta, tuskin missään seurassa. Kyse on lapsista, joiden tulee oppia luistelemaan, laukomaan, syöttämään ja lopulta pelaamaan. Pelitaidot pitää olla kunnossa ja sen jälkeen sitten lisäillään muita elementtejä... Aikaisintaan C-junnuissa. Pikavoittoihin voidaan toki pyrkiä roolittamalla pelaajia tai "pelitavalla", mutta ei tuolla tavalla pelaajia kehitetä pidemmän päälle.

Onko luisteluun panostettu tarpeeksi? Kuka sen tietää mikä on tarpeeksi, mutta ei HPK-junnut luistelussa jää kenellekään jälkeen. Tosin yksilöissä on eroja ja aika pitkälti pelitkin ratkeaa hyvien yksilöiden suorituksiin. Isossa kuvassa HPK:n kuistelu kestää vertailun ihan hyvin muihin seuroihin. Jos siis ottaa huomioon pelaajamäärät ja lopulta pelaajien tasot. Tässä onkin sitten hyvä muistaa, että HPK:hon pääsee kaikki pelaamaan toisin kuin "isoihin" seuroihin, johon junnutkin valitaan tryouttien kautta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: OPEX

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Meinasin juuri tulla kyselemään, että onko Kerhon tarkoitus kasvattaa jotain pelitapa/-kirjarobotteja pikkujunnuista asti, vai jääkiekkoilijoita/urheilijoita, jotka ovat hyviä yksilötaidollisissa asioissa, kuten esim. luistelussa yms.? Maalintekoa noille Kerhon junnuille tuskin opetetaan, kun ensimmäisiä asioita, mitä saa aina peliotteista lukea, on ne lukuisat kämmätyt maalintekotilanteet, joita puolestaan riittää vitusti, ja joita osataan tarkasti kyllä laskea yhteismäärällisesti. Vähän ehkä OT, mutta...
Minä haluaisin kuulla, että miten pelitavan olemassaolo tekee pelikirjarobotiksi? Esim. kiekkokontrolliin "pakottaminen" johtaa useampiin tilanteisiin vastustajaa vastaan, kuin se että vain roiskitaan. Toinen on tätä pelikirjarobotti touhua ja toinen taas no helppoa ja yksinkertaista. Tässä on syy miksi Liitto linjasi että E-junnuissa vihelletään pitkät myös alivoimalla, on pakko haastaa, on pakko kuljettaa tai syöttää. Se kehittää.

Minä en muuten ota asiaan kantaa, kun en oikeasti tiedä miten Kerhossa asioita hoidetaan, mutta kyllä se Sihvosen D-junuissa peluuttama kiekkokontrolli, nimen omaan tuki ja kehitti pelaajia. Vaikka täällä moni olisikin eriävää mieltä. Nimen omaan pelaajia pitää kannustaa haastamaan ja pelaamaan kiekolla, senkin uhalla että joskus sen takia tulee virheitä ja kolisee omissa. Ja ihan tiedoksi niin jo E-junuissa pelaajille opetetaan ihan perus hakuja ja muuta pelin teoriaa. Ei siellä vain heitetä kiekkoa kaukaloon ja käsketä pelaamaan ja hyvä niin. Kyllä niille pelaajille on hyvä opettaa eri pelipaikkoja ja niillä pelaamista, sekä luistelulinjoja yms. kyllä se yksilötaito kehittyy paremmin sillä, kuin vain päättömällä kohkaamisella.

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä haluaisin kuulla, että miten pelitavan olemassaolo tekee pelikirjarobotiksi?

Tuossa mitä itse olen seurannut, niin joillakin se menee tietyn kaavamaisen touhun suorittamiseksi ja toistamiseksi. Joutuvat liikaa ajattelemaan sitä. Perusjuttuja harjoitetaan tietenkin taaperoillekin, mutta mun mielestä varsinaista pelikirjaa kannattaa alkaa harjoituttaa vasta ehkä sieltä C:n kilpajengistä alkaen.

Haastaminen/syöttäminen vs. roiskiminen menee mun papereissa puhtaasti henkilökohtaisiin taitoihin ja esim. 1vs.1 pelaamiseen. Hyökkääjänä tai pakkina.

Se siitä, eikä ainakaan tarkemmin enää näistä tässä ketjussa. Tuon pelikirjankin voi lopulta mieltää niin monella tapaa, että ehkä välillä olisi hyvä selvittää se, mitä kukakin sillä tarkoittaa. Loppu.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tällä hetkellähän kilpajunnut(kin) nimenomaan pelaavat mitä sattuu keskenään ja verrattuna edustukseen. Muutama vuosi sitten vain edustus (Panze) pelasi ristiin yhtenäistä pelitapaa noudattavien ollisalojen ja mussukoiden kanssa.

Ei yhtenäinen pelitapa ole pois yksilötaidoilta...päinvastoin.

stadinHPK

Jäsen
Ja ihan tiedoksi niin jo E-junuissa pelaajille opetetaan ihan perus hakuja ja muuta pelin teoriaa. Ei siellä vain heitetä kiekkoa kaukaloon ja käsketä pelaamaan ja hyvä niin.
Tarkoitatko tämänhetkisiä HPK:n E-junnuja? Sen mitä olen ikäluokan vanhemmilta kuullut, niin teoria ei ole ollut siellä vielä mainittavasti esillä ja antavat siinä tasoitusta suurseurojen junnuille. Ylemmissä ikäluokissa tasoittuu.

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Miksi pitäisi älähtää? Käsittääkseni ei vittuile kenellekään päin naamaa tai kaiva esiin henkilökohtaisia perhesiteitä ja omia salaliittoteorioita. Ei nähdäkseni myöskään ole katkerana, ettei häntä ole valittu avaintehtäviin... Ainakaan tässä jutussa.

Kun on kehujen paikka, niin hyvähän se on että kirjoittaa. Sehän on ikäänkuin hänen hommansa. Tietenkin kritiikkiä saa antaa, mutta lähinnä se on hänen tapansa, mikä on siinä pänninyt. Itse ainakin ihan mielelläni luen positiiviseen sävyyn tehtyjä juttuja. Kritiikkiä pitääkin antaa jos siihen on aihetta, mutta ei riidanhaluisesti.

Hyvä Petteri! Kaikesta ei tarvi kaivaa paskaa...

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tarkoitatko tämänhetkisiä HPK:n E-junnuja? Sen mitä olen ikäluokan vanhemmilta kuullut, niin teoria ei ole ollut siellä vielä mainittavasti esillä ja antavat siinä tasoitusta suurseurojen junnuille. Ylemmissä ikäluokissa tasoittuu.
En tarkoita HPK:n E-junnuja, kun minulla ei ole mahdollisuutta heidän tekemistään seurata. Muiden joukkueiden junnuja olen seurannut, paljonkin ja kyllä siellä opetetaan niitä pelin perusasioita ihan pienestä asti.

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Hauskaa luettavaa tuo Pelsujen palsta. Lucenius voisi vaihtaa lajia, kun häntä ajettiin päähän, kerho voitti tuurilla, M.Karjalainen on apina ym ym. Oman jengin koutsi kusee koko homman ja sit kehdataan etsiä syyllisiä muualta. haha.

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hauskaa luettavaa tuo Pelsujen palsta. Lucenius voisi vaihtaa lajia, kun häntä ajettiin päähän, kerho voitti tuurilla, M.Karjalainen on apina ym ym. Oman jengin koutsi kusee koko homman ja sit kehdataan etsiä syyllisiä muualta. haha.
Samoilla linjoilla tuntui olevan Pasi Nurminen lehdistötilaisuudessa. Heiltä lensi kuulemma ukkoa ulos ihme syistä ja kaverilla yks heppu saa tehdä mitä haluaa. Sitten jos heille tulee sanktiota, niin toivottavasti tilanteen aiheuttajallekin, jotta oppii ettei voi vedellä miten sattuu. Tuosta kommentista en ymmärtänyt enää yhtään mitään. Lisäksi ihmetteli, että HPK pelannut 50min enemmän yv:tä.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Samoilla linjoilla tuntui olevan Pasi Nurminen lehdistötilaisuudessa. Heiltä lensi kuulemma ukkoa ulos ihme syistä ja kaverilla yks heppu saa tehdä mitä haluaa. Sitten jos heille tulee sanktiota, niin toivottavasti tilanteen aiheuttajallekin, jotta oppii ettei voi vedellä miten sattuu. Tuosta kommentista en ymmärtänyt enää yhtään mitään. Lisäksi ihmetteli, että HPK pelannut 50min enemmän yv:tä.
Minä olen katsellut Pasin kanssa varmaan eri peliä. En kyllä muista että Kerho pelasi 50 minsaa enemmän ylivoimaa tänään. Lehterältäkö noita samoja nappeja saa?

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä olen katsellut Pasin kanssa varmaan eri peliä. En kyllä muista että Kerho pelasi 50 minsaa enemmän ylivoimaa tänään. Lehterältäkö noita samoja nappeja saa?
En nyt uskalla niihin sekaviin kommentteihin hirveästi ottaa kantaa, mutta varmaan tarkotti koko kaudella. Siinäkin ilmeisesti yritti vihjata, että kerhoa suositaan. Ehkä. En tiedä...

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
En nyt uskalla niihin sekaviin kommentteihin hirveästi ottaa kantaa, mutta varmaan tarkotti koko kaudella. Siinäkin ilmeisesti yritti vihjata, että kerhoa suositaan. Ehkä. En tiedä...
Ymmärsin kyllä. Pasi ei vaan tainnut ymmärtää, että miten naurettavaa on vedota johonkin jäähymääriin koko kaudella. Keskenäisiä on nyt 4 peliä takana, miten helvetissä vaikka Ässät tai TPS pelissä tulleet jäähyt merkitsee yhtään mitään? Paitsi siis itse siihen otteluun. Tuo on argumenttina niin huono, että jos ei naurattaisi, niin oikeasti itkettäisi. Tuolla tavalla liikkuu aivotoiminta, ihan aikuisten oikeasti, Liigajoukkueen (osa)omistajan ja yhden valmentajan päässä.

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ymmärsin kyllä. Pasi ei vaan tainnut ymmärtää, että miten naurettavaa on vedota johonkin jäähymääriin koko kaudella. Keskenäisiä on nyt 4 peliä takana, miten helvetissä vaikka Ässät tai TPS pelissä tulleet jäähyt merkitsee yhtään mitään? Paitsi siis itse siihen otteluun. Tuo on argumenttina niin huono, että jos ei naurattaisi, niin oikeasti itkettäisi. Tuolla tavalla liikkuu aivotoiminta, ihan aikuisten oikeasti, Liigajoukkueen (osa)omistajan ja yhden valmentajan päässä.
Pakko oli päästä kitisemään, kun takkiin tuli. Onneksi Pennanen hoiti tilanteen tyylikkäästi.

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Larmin instasta löytyy kuvia uudesta maskista. Olen aivan varma, että toiselta sivulta löytyy Sunny Car Centerin tolppa!

Emil Larmi on Instagram: “Laitoin mun värikkään sielun kypärään ⬛️⚫️⬛️⚫️”

Et näe väärin! RIP Sunny Car Centerin Tolppa.

Muut maskista löytyvät kohteet:

Oikea sivu: Aulangon näköalatorni, Sunny Car Centerin tolppa, Hämeenlinnan rautatiesilta.
Vasen sivu: Ahveniston moottoriradan torni, Hämeen linna, Ahveniston hyppyrimäet
Takana: Lahden radiomastot, Lahden hyppyrimäet, Tähtiniemen silta?

Ralph

Jäsen
Miksi Larmi maalauttaa uuden maskin, kun ura HPK:ssa kestää enää pari kuukautta? Vai kestääkö pidempään?

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et näe väärin! RIP Sunny Car Centerin Tolppa.

Muut maskista löytyvät kohteet:

Oikea sivu: Aulangon näköalatorni, Sunny Car Centerin tolppa, Hämeenlinnan rautatiesilta.
Vasen sivu: Ahveniston moottoriradan torni, Hämeen linna, Ahveniston hyppyrimäet
Takana: Lahden radiomastot, Lahden hyppyrimäet, Tähtiniemen silta?
Sä unohdit nyt että keskellä, isolla, helvetin ruma, vihreä, viherpoikien mainos! Siihen sitä on Larmi tunkenut sieluaan.

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mutta mikä on toi linnan ja ahveniston hyppyrimäen välissä? Onko Yömakkaralla tollanen sivuprofiili? Vai Poltinahon ympyrä ilmasta käsin?

Ihmettelin samaa ja en osannut muuta yhdistää kuin se hyppyrimäen "tuomaritorni" joka on tällä hetkellä melkoisen ryteikön peittämänä lähes lahokunnossa.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ässät vs Pelicans
  • 1.96
  • 4.45
  • 3.50
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy