Tässähän on oikeastaan koko asian ydin. Kyllä, yksi HPK juniorijääkiekon tehtävistä on tuottaa pelaajia edustusjoukkueeseen. Onnistuuko se nykytilanteessa? Kyllä osaltaan, kun katsotaan mitä putken päästä tulee ulos riippumatta siitä kuka on perustyön pelaajan kehitykseen tehnyt.Mikä on juonioriorganisaation tehtävä? Tuottaa pelaajia sen edustusjoukkueeseen. Itselleni näin kannattajana on yksi hailee tulevatko pojat jostain muualta kuin Hämeenlinnasta. Kilpaurheilu on raakaa jossa parhaat pärjäävät. Jos C-junnut saavat koottua parhaan mahdollisen roosterin ulkopaikkakuntalaisista jotka on tänne esim edustus houkutellut niin sitten on niin. Juniorijääkiekon yleisestä tilasta voidaan olla montaa mieltä, mutta en itse näe ongelmana, että pelaajia "kupataan" muualta.
Oletan että nykyisen keskustelun tarkoitus on selvittää onnistuuko koko HPK juniorijääkiekko kuinka hyvin toiminnassaan. Junioripolku johon kuuluu Ritariliiga ja G-juniorit ihan samalla tavalla kuin B-SM toisessa päässä. Se ei mene minun ajatukseeni miksi HPK ei pystyisi parempaan kuin ympärillä olevat "harrasteseurat"? HPK:n on valtakunnassa ammattilaisorganisaatio ja kaikella tavalla jääkiekon johtavia seuroja. Minä odottaisin tällaiselta organisaatiolta myös laadullisesti hyvää junioripolkua.
Ei tämä minullekaan ole mikään elämän kysymys, kupataanko pelaajat HPK:n muualta vai ei, Aivan sama niin kuin sanoit. Toisaalta minulle on myös aivan sama pelaako edustus Suomisarjaa vai Liigaa. Lähdin kommentoimaan tätä siitä näkökulmasta että voisiko juniorijääkiekkoa kehittää palvelemaan edustusta paremmin vai ei. Kuppaaminenkin voi olla jatkossa haastavaa niin kuin on jo nähtykin. Jos lähdetään tälle tielle niin olisi selkeämpää erottaa HPK vain kilpaurheilu mielessä jääkiekkoa harjoittavaksi tahoksi. Organisaatio voisi olla välillä C-SM - Liiga HPK.
Harrastajamärät ovat joka tapauksessa laskussa pitkällä aika välillä. Jos ei mistään muusta ole huolestunut niin tästä olisi syytä. Toiminnan laatu ei varmasti ole sellainen joka asiaa tuo yhtään helpotusta. Kilpailu lajien kesken on myöskin kovaa siinä missä kilpaurheilukin.