HPK mediassa

• 1 424 255
  • 7 062

TJ MACKEY

Jäsen
Jaa että toimitusjohtaja soittelee kilpaileviin yrityksiin ja organisaatioihin, että kenet mun pitäisi palkata itselleni johtoryhmään. Aivan varmasti....
Jep, eikö kuulostakin uskomattomalta ja samalla todella amatöörimäiseltä. Sitä luulisi, että tuon kokoluokan (Toivanen: ”urheilujohtamisen mullistava pesti”) rekrytointia tehtäisiin headhunttaamalla eikä millään avoimella hakemuksella tai sinne tänne soittelemalla.

Edit. Pennaseen liittyen. Hänen pitkä puheenvuoronsa Kerhosta Ilves- HPK ottelun jälkeen ei ollut se ihan perinteisin. Oliko Pendo siinä hieman huolestunut Kerhon nykytilasta, siis ihan vilpittömästi?

Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Jep, eikö kuulostakin uskomattomalta ja samalla todella amatöörimäiseltä. Sitä luulisi, että tuon kokoluokan (Toivanen: ”urheilujohtamisen mullistava pesti”) rekrytointia tehtäisiin headhunttaamalla eikä millään avoimella hakemuksella tai sinne tänne soittelemalla.

Sanon suoraan, etten usko pätkääkään tuon kaksikon satuun tältä osin. Sen verran pitää olla jo medialukutaitoa, tietäen kaksikon aikaisemmat suolaukset, että ihan joka hommaan kannata rapala nielaista. Sen rumemman ja vanhemman perinteisiin fraaseihin kuuluu muutenkin "kuulemma..." ja "minulle on tultu kertomaan...". Helppo kirjoitella sieltä asioita, jotka tukevat omaa agendaa, kun ei tarvitse mitään sen kummemmin osoittaa väitteensä tueksi. Tai osuvasti jättää ne asiat jutuissaan mainitsematta, mitkä ei tue sitä omaa agendaa.

Olen itse sen verran merkittäviä rekrytointejakin tehnyt, jotta huomannut sen että viisinumeroisen summan maksava "headhunttaus" ei ole mikään autuaaksi tekevä homma. Yhtälailla valinta niissäkin on mennyt vituiksi monta kertaa. En oikein tiedä, mitä joku headhuntteri pystyisi antamaan varsinkin tuollaiseen urheilupainotteiseen positioon? Liigaan haettiin toimitusjohtajaa avoimella haulla. Ainakin Ässät ja Kerho on hakenut toimitusjohtajaa avoimella haulla. Olympiakomitea haki huippu-urheilujohtajan tehtävään avoimella haulla. Mikä tässä nyt niin pahaa on, että tekee amatöörimäisen vaikutuksen?

Voisiko olla kuitenkin niin, että Kerholla on joku potentiaalinen ehdokas ja nyt kysellään hänen kanssaan toimineilta ihmisiltä hieman suosituksia?

Tähän itsekin uskon ja on täysin normaalia toimintaa

Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu

Edit. Pennaseen liittyen. Hänen pitkä puheenvuoronsa Kerhosta Ilves- HPK ottelun jälkeen ei ollut se ihan perinteisin. Oliko Pendo siinä hieman huolestunut Kerhon nykytilasta, siis ihan vilpittömästi?
Voisiko olla kuitenkin niin, että Kerholla on joku potentiaalinen ehdokas ja nyt kysellään hänen kanssaan toimineilta ihmisiltä hieman suosituksia?

HPK:lla taisi kuitenkin olla urheilujohtajan pesti avoimessa haussa ja Pj:n mukaan muutama ehdokas oli jopa hakenutkin.

Kuten @Rolf Paski sanoi, niin itse en ihan pureskelematta nielisi kaikkea mitä tuo kaksikko suustaan päästää. Motiivit ovat selkeät.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jaa että toimitusjohtaja soittelee kilpaileviin yrityksiin ja organisaatioihin, että kenet mun pitäisi palkata itselleni johtoryhmään. Aivan varmasti....
Kaljahana-Jokeri-Tervosen palkkaaminenhan meni tuolla sapluunalla ihan hienosti. Eiku.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei kai nyt kukaan usko, että Toivanen soittelisi muille jossain muussa kuin aivan normaalissa osassa rekryprosessia tai kuulostelussa? Herätkää nyt vähäsen.

TJ MACKEY

Jäsen
Olen itse sen verran merkittäviä rekrytointejakin tehnyt, jotta huomannut sen että viisinumeroisen summan maksava "headhunttaus" ei ole mikään autuaaksi tekevä homma. Yhtälailla valinta niissäkin on mennyt vituiksi monta kertaa. En oikein tiedä, mitä joku headhuntteri pystyisi antamaan varsinkin tuollaiseen urheilupainotteiseen positioon? Liigaan haettiin toimitusjohtajaa avoimella haulla. Ainakin Ässät ja Kerho on hakenut toimitusjohtajaa avoimella haulla. Olympiakomitea haki huippu-urheilujohtajan tehtävään avoimella haulla. Mikä tässä nyt niin pahaa on, että tekee amatöörimäisen vaikutuksen?
Olet oikeassa, rekrytointi sisältää aina riskinsä, eikä ne aina osu, tehtiin mitä tahansa. Mutta, mitä korkeamman profiilin ja mittaluokan rekrytointi on kyseessä, sitä enemmän siihen tulisi käyttää saatavilla olevaa tietoa ja osaamista. Usein tämä tarkoittaa ulkopuolelta saatavaa apua/konsultointia. Ja ne ketkä tässä ovat hyviä, usein myös maksavat eniten. Pelataan todennäköisyyksiä. Tätähän se Pennasellekin (?) ja muutamalle muulle soitttelu on voinut olla, kuka tietää. Ne huhut mitä on kuullut ei vaan viittaa siihen, että olisi haettu suosituksia. Enemmänkin kandidaatteja.

Kerhon hallitus ja Toivanen ovat ilmeisesti päättäneet tehdä tämän urheilujohtajan rekrytoinnin itse, ilman ulkopuolista apua. Samoin ilmeisesti tehty urheilustrategian kanssa. Ehkä Toivasen analyysi on ollut juurikin @Rolf Paski edellä kuvaamasi: miksi sotkea tähän muita kun voi itsekin tehdä. Eikä se ulkopuolinen apu välttämättä sen autuaammaksi tee. Ja siis tämähän on tietyllä tavalla ensimmäinen kerta kun HPK rekrytoi urheilujohtajaa ulkoisella haulla. Edellisellä kerralla Kerhon urheilujohtajaa kyllä muistaakseni haettiin myös ulkoisella rekryllä, mutta lopulta päädyttiin sisäiseen rekrytointiin Mika Toivolan muodossa.

Eikä siinä mitään, toimitusjohtajalla tulee olla valta tehdä päätöksiä, koska hänellä on myös vastuu näistä päätöksistä, hyvässä ja pahassa. Siitä olen huolissani, mihin jamaan Kerho on itsensä ajanut urheiluosaamisen suhteen. Se oli jo ennen Toivolan ja Pikkaraisen lähtöä käytännössä Jyrki Louhen jykevien hartioiden varassa. Nyt se on pelkästään Jykän varassa. Ja kun Jykän arkitekeminen on ymmärrettävästi aivan muiden töiden äärellä. Urheilujohtaminen jos mikä on 24/7 duuni. Ja kun urheiluosaamisen tulisi olla se Kerhon vahvin osa. Nyt sitä johtaa ja tekee oto- ihmiset ja toimari, jonka leipälaji on talous.

Kuka tietää, ehkä Antti Toivasesta paljastuu uusi Mikki Leinonen ja että toimarista olikin myös urheilujohtajaksi. Toki siitä on jo lengendaarisella Leinosella ja Tapparallakin liki kymmenen vuotta aikaa kun voitokasta urheilujohtamista ja urheilustrategiaa tehtiin ja linjattiin toimitusjohtajan voimin.

Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nooh, mun mielestä muutenkin on vielä ennen aikaista vedellä ranteita auki (enkä tarkoita tässä ketään yksittäistä nimimerkkiä) ennen kuin nähdään, mikä lopputulema tästä rekrytoinnista tulee. Loppujen lopuksi se on ihan sama miten rekry suoritetaan tai kuinka monta kandidaattia oli, sillä Kerho ei tarvitse kuin sen yhden todella hyvän. Ihan sama vaikka Toivanen soittaisi koko kiekkoskenen läpi ja kysyy neuvoa, jos vaan löytää sen oikean kaverin. HäSa kaksikko haluaa lähes kaikesta Toivasen tekemisestä maalata aina niin negakuvan, että sen pitäisi nähdä läpi noista jutuista. Alkoi tasan siitä hetkestä, kun Toivanen todella tyhmästi meni somessa avautumaan Sihvosesta. Varmasti on paljon asioita, niin kuin kaikilla, missä olisi parantamisen varaa, ei sillä mitään. Kait tuo jotain on osannut oikeinkin tehdä. Talouden ainakin saanut todella paljon paremmaksi ja tuskin nyt ihan osaton Kerhon mestaruuteenkaan on.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuka tietää, ehkä Antti Toivasesta paljastuu uusi Mikki Leinonen ja että toimarista olikin myös urheilujohtajaksi. Toki siitä on jo lengendaarisella Leinosella ja Tapparallakin liki kymmenen vuotta aikaa kun voitokasta urheilujohtamista ja urheilustrategiaa tehtiin ja linjattiin toimitusjohtajan voimin.
Ja ehkä Aleksi ”Muse” Mustosesta kuoriutuu Joly 2.0, ja hän paukuttaa ensi kaudella tehot 34+38=72.

Mahdollisuudethan näille molemmille on kuitenkin ihan 50-50: tapahtuu tai ei tapahdu.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sanon suoraan, etten usko pätkääkään tuon kaksikon satuun tältä osin. Sen verran pitää olla jo medialukutaitoa, tietäen kaksikon aikaisemmat suolaukset, että ihan joka hommaan kannata rapala nielaista. Sen rumemman ja vanhemman perinteisiin fraaseihin kuuluu muutenkin "kuulemma..." ja "minulle on tultu kertomaan...". Helppo kirjoitella sieltä asioita, jotka tukevat omaa agendaa, kun ei tarvitse mitään sen kummemmin osoittaa väitteensä tueksi. Tai osuvasti jättää ne asiat jutuissaan mainitsematta, mitkä ei tue sitä omaa agendaa.
Voisi olettaa että sitten on pitkä lista ankaksi osoittautuneita väitteitä?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voidaan aloittaa siitä, kuinka Pikkarainen on huippuvalmentaja ja olisi ansainnut jatkodiilin.
Eli olet eri mieltä asiasta ja kausi meni ennustettua heikommin. Se ei ole mikään uutisankka, jolla jonkun ärsyttävän tyypin liiga-aiheista kertomat tiedot olisivat epäluotettavia.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voidaan aloittaa siitä, kuinka Pikkarainen on huippuvalmentaja ja olisi ansainnut jatkodiilin.
Siinähän tässä onkin toi ongelma kun väitteet on vastaavanlaisia. Joku voi nähdä asiat niin, että tuo väite pitää paikkansa. Ovelia heittojahan nuo on, kun ei voi absoluuttisesti niitä kumota.

Kaikki tähtää Toivasen mustamaalaamiseen, johon HäSa antaa mahdollisuuden / alustan.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli olet eri mieltä asiasta ja kausi meni ennustettua heikommin. Se ei ole mikään uutisankka, jolla jonkun ärsyttävän tyypin liiga-aiheista kertomat tiedot olisivat epäluotettavia.
Niin, ne Sihvosen jutut ovat mielipiteitä. Se onkin sitten lukijasta kiinni pitääkö niitä totuutena vai ei. Medialukutaitoahan siinä vaaditaan.

Muutenkin helppo myydä tarinaa, jossa rahamies on pahis ja duunari (Pike) on kärsivä osapuoli.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin, ne Sihvosen jutut ovat mielipiteitä. Se onkin sitten lukijasta kiinni pitääkö niitä totuutena vai ei. Medialukutaitoahan siinä vaaditaan.

Muutenkin helppo myydä tarinaa, jossa rahamies on pahis ja duunari (Pike) on kärsivä osapuoli.
Ei. Äsken väitettiin etteivät kiekkoliigasta kerrotut tiedot pidä paikkaansa, mutta kun kysyin ankkoja, kerrottiin että Sihvosen näkemys/mielipide Pikkaraisesta on väärä. Eli ei ollut ankkoja.

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei. Äsken väitettiin etteivät kiekkoliigasta kerrotut tiedot pidä paikkaansa, mutta kun kysyin ankkoja, kerrottiin että Sihvosen näkemys/mielipide Pikkaraisesta on väärä. Eli ei ollut ankkoja.

Niin @clayman tuossa hyvin toi esiin tilanteen. Jokainen tietty saa uskoa ja luottaa siihen, mitä tuon hepulin kynä kirjoittaa, varsinkin kun agenda näkyy kirkkaasti läpi. Aika suurella varmuudella tiedän parikin "ankkaa" herralta, mutta ei kuulu näiden palstojen sivuille. Sanotaan nyt vaikka, että minulle on kerrottu, että Kerhon johto on antanut useamman mahdollisuuden tulla hallille tutustuun Kerhon toimintaan ja mahdollisuutta tiettyjen hänen väittämien oikaisemiseksi. Kuulemma ei ole koskaan vielä saapunut kutsusta huolimatta paikalle.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näytäppä se kohta, missä @Rolf Paski puhui kiekkoliigasta. Taisi olla kyse Kerhoon ja Toivaseen liittyvistä asioista.

Näihinhän juurikin liittyy ne fraasit "kuulemma" ja "minulle on kerrottu." Tuon linjan mukaan voidaan siis todeta, että Pikkarainen oli tosiaan töissä kännissä. Kun "mulle kerrottiin." Yhtä luotettavaa.

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin @clayman tuossa hyvin toi esiin tilanteen. Jokainen tietty saa uskoa ja luottaa siihen, mitä tuon hepulin kynä kirjoittaa, varsinkin kun agenda näkyy kirkkaasti läpi. Aika suurella varmuudella tiedän parikin "ankkaa" herralta, mutta ei kuulu näiden palstojen sivuille. Sanotaan nyt vaikka, että minulle on kerrottu, että Kerhon johto on antanut useamman mahdollisuuden tulla hallille tutustuun Kerhon toimintaan ja mahdollisuutta tiettyjen hänen väittämien oikaisemiseksi. Kuulemma ei ole koskaan vielä saapunut kutsusta huolimatta paikalle.
Eli nimimerkki kertoo, että nimeämättömät journomedian/podcastin uutiset/tiedot ovat ankkoja. Ankkoja ei ole siis kertoa, vaikka niitä olet kertonut olevan olemassa.

Edit. Ovatko esim. Toivanen, Toivola, Voutilainen, Louhi ja Monto olleet muuten jonkun muun seuran johtoa?

Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli nimimerkki kertoo, että nimeämättömät journomedian/podcastin uutiset/tiedot ovat ankkoja. Ankkoja ei ole siis kertoa, vaikka niitä olet kertonut olevan olemassa.

Edit. Ovatko esim. Toivanen, Toivola, Voutilainen, Louhi ja Monto olleet muuten jonkun muun seuran johtoa?

Tää nyt on täysin loputon suo. Jos kerron sinulle jonkun niin sanotusti ankan, joka minulle on kerrottu, niin et sitä pysty kuitenkaan vedenpitävästi tietää oikeaksi tai vääräksi. Ja sama karuselli pyörii taas...

Nooh, kuitenkin juuri HäSa itse Monto suulla auttaa tähän asiaan:

Olen kuullut, että Toivola oli joka tapauksessa jättämässä pestinsä kauden jälkeen. Miksi siis Toivola lähti ennen kauden päättymistä?

En tiedä keneltä olet saanut tuollaisen käsityksen, mutta hänellä oli edelleen jatkuva työsuhde. En ole häneltä ikinä kuullut, että hän olisi ollut lähdössä mihinkään.

Mainitsit, että yhtään pelaajaa ei ole valittu ilman tulevan valmennusryhmän hyväksyntää. Kuulin toista tietoa, että esimerkiksi Veikko Loimaranta oli pelaaja, josta yhteisymmärrys ei ollut valmennusryhmän keskuudessa ihan niin yhteneväinen kuin nyt sanot?

Loimarantaa oli seurattu kaksi vuotta HPK:ssa, kaikki tietotaitomme oli pelissä. Kyllä tuleva päävalmentajakin halusi hänet, vaikkei hän ollutkaan lopullisessa päätöksessä mukana.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy