HPK kaudella 2018–2019

  • 265 790
  • 1 063

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä minä ainakin elän helposti sen asian kanssa, että Leino, Paajanen ja VV on sentterit ja junnuista/täytemiehistä loput. Ainoa ongelma tuossa on tuo loukkaantumisherkkyys, mutta eiköhän näissä asioissa ole huonoa tuuriakin ollut. Kohtuu ehjä kausi, 40 pinnaa ja aloituksia noin 60%. Eipä sitä enempää tarvitse tehdäkään. Paajanen tekee sen 30 pinnaa ja VV ylivoimalta haalii myös noin 30 pinnaa.

Hyvä tulee, mutta se ykköspakki... Se on ehdoton ja vaikuttaa myös senttereihin paljon.
 

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paajanen hoitaa vaikka ykkös senan roolin.

Leinolla iso potentiaali pysyessään ehjänä. Kärsinyt useana vuonna loukeista ja jos nyt on saanut reenata täysin ehjänä uskon että on liigan mittapuulla hyvä 1-2 sentteri.

Nenonen, Cornet, Tuulola, Turunen kerhon budjettiin loistavia 1-2 ketjun ukkoja.

Nuorikaarti potentiaalinen ja voi ottaa paikan yläketjuista.

Onhan tuossa jossittelua mutta vähän posia hei meidän jengille, ei se nyt niin huono ole että tarvisi ranteita vedellä auki.

Minun ainoa huoleni (tässä vaiheessa)
on Viitaluoma.. pystyykö edes pelaamaan ja jos pystyy niin millä tasolla. Voipi olla että joudutaan väkisin sentterikaupoille.

Diesel-Jaska nyt menee 3-4 ketjussa kun ei laita mitään odotuksia ja kylmästi poppareille jos junnut näyttää nälkäisemmiltä.

Pakistokin kelpaa minulle jos sinne on yksi tasokas ukko vielä tulossa.

Alkais jo!
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No minä katsoin kaikki pelit missä Leino pisteillä, koska minä nyt vain tykkään vääntää, mulla on tylsää ja koska ruudun mainokset on niin helvetin kivoja.
Jos ei tulkinnat kelpaa, niin katsokaa itse.
-Tappara, parin metrin kakkossyöttö Tuulolalle viivaan, joka vetää ja ohjuri maalilla.
-Lukko, kakkossyöttö, YV, ei mitään ihmeellistä antoi päädyssä helpon viereen ja muut teki.
-SaiPa, kakkossyöttö, YV, ei mitään ihmeellistä antoi päädyssä helpon viereen ja muut teki.
-KalPa, heitti sokkona selän taakse rännikiekon, Paajanen punnersi vanhanaikaisen.
-Kärpät, kakkossyöttö, Turunen pyöritti yksin kiekon kanssa kaikki solmuun ja siitä Paajaselle kiekko ja maaliin.
-Pelicans, ykkössyöttö, YV, helppo Turuselle maalinkulmalle, mistä Turusen epäonnistunut suupasu veskan kautta sisään.
-KooKoo, ykkössyöttö hienosti maalineteen Turuselle mistä suora ohjuri.
-HIFK, yksin karvaamassa, missä pakki vetää Leinon mailanvarteen, Leino hukkaa kiekon, mutta Vesalainen tulee sattumalta takaa ja vetää maalin.
-TPS, jatkoajalla hyvä nousu kulmasta sektoriin ja veto yläkulmaan.
-SaiPa, YV, hyvä ohjuri maalinedustalta. TM, heittäytyi omassa viivassa vedon eteen, kai osui kiekkoon, mutta en tiedä mistä syöttöpiste.
-HIFK, alle 1m neppi Nikkilälle viereen, jonka vedon veska pudotti ja Innala kaivoi kiekon reppuun. YV, hieno syöttö Tuulolalle takakulmalle.
-Lukko, Ilman maalivahtia, paska kakkossyöttö Turuselle tukittuun keskustaan, mistä kiekko karkaa/lyödään kulmaan, sieltä Tuulola punnertaa maalin. Miksi sai syöttöpisteen?
-KalPa, YV, Leino menee vaihtoon, antaa kiekon Lehtivuorelle, joka nousee omalta siniseltä ja laittaa Turusen punasella vauhtiin, Turunen nousee laidasta ja 4 pelaajan keskellä kiekko ylänurkkaan.
-Sport, aloitusvoitto, Lahden veto polkkareihin, mistä pomppu viivaan, Lindgren vetää maalin.
-SaiPa, rännikiekon katkaisu ja hyvä syöttö maalille missä Innala laittaa tyhjiin.

Joo olihan tuolla kourallinen tehtyjä, loput sitten täysin kaverien piikkiin, sokea kanakin osaa antaa kiekon Paajaselle/Turuselle ja tulosta tulee. Minä lasken noista Leinon hyvyydelle noi selvät ykkössyötöt ja kaksi tehtyä. Joo joskus pomppii hei ja hyvien kaverien kanssa vielä enemmän. Kyllä noilla YV ajoilla ja kavereilla pitäisi edes vähän näkyä muunakin kuin että antaa kavereille sen kiekon ja ne tekee, tai tulee joku persepomppu ja siitä saa syöttöpisteen. En minä väitä että Leino nyt ihan huono olisi, mutta ei herran duudelis että tollanen pelaa oikeasti kärkikentissä jonain johtavana muka EHT sentterinä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Se huono puoli ottelukoosteissa on, että niissä jää niin kovin paljon näkemättä.

Enkä nyt tarkoita, että Leino varmasti olisi mitään tehnyt, mutta yleensä joku joutuu sen kiekon tuomaan alueelle, tai esimerkiksi voittamaan aloituksen, jotta kiekko saadaan heti hyökkäysalueella omille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se huono puoli ottelukoosteissa on, että niissä jää niin kovin paljon näkemättä.

Enkä nyt tarkoita, että Leino varmasti olisi mitään tehnyt, mutta yleensä joku joutuu sen kiekon tuomaan alueelle, tai esimerkiksi voittamaan aloituksen, jotta kiekko saadaan heti hyökkäysalueella omille.
Tottakai, enkä minä nyt vähättele sitä etteikö Leino voisi noita tehdä ja tehdä hyvin. Mutta kyllä lähtökohtaisesti 1-2 kentän sentterien pitää osallistua siihen pisteidentekoon, ei voi vain olla joku alueelle viejä tai alotuksien voittaja, jonka pinnat tulee muiden yksilösuorituksilla. Neloskentässä sitten käydään voittamassa alotuksia ja yritetään saada alotuksia vastustajan päähän. Kärkikentissä pitäisi noilla omilla teoilla tulla suurin osa pinnoista. Jos tekisi vastaavan koonnin esim. Paajasesta, niin olisi ihan eri sisältö.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jos tekisi vastaavan koonnin esim. Paajasesta, niin olisi ihan eri sisältö.

Muutaman jaksoin katsoa, mutta oli pakko lopettaa kun siellä oli vain pettymyksiä toisensa jälkeen.

Kaikkien näiden vuosien jälkeen, onko Paajanen sittenkin keskivertosentteri, jolla on vain käynyt hyvä tuuri? Täytynee ensi kaudella ylläpitää varjotilastoa tehotilaston lisäksi myös tehopisteistä. Merkinnän saa vain, jos suoritus on riittävän hieno.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Merkinnän saa vain, jos suoritus on riittävän hieno.

Pitkä, oivaltava, syöttö omalta alueelta vastustajan siniselle läpiajoon?
Toivotaan, toivotaan syöttö vastustajan viisikon läpi hyökkäysalueella?
Helppoja ei lasketa (eikä muuten läpiajoakaan, koska siinähän on vastustajat jättäneet pelaamatta). Onko helpossa syötössä muuten jokin määritelty metrimäärä, jolloin se muuttuu vaikeaksi/hienoksi?

Että silleen...
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En minä väitä että Leino nyt ihan huono olisi, mutta ei herran duudelis että tollanen pelaa oikeasti kärkikentissä jonain johtavana muka EHT sentterinä.

Ja kenes mielestä se nyt on joku EHT-sentteri? Täällä kun minun mielestäni ollaan vain oltu sitä mieltä, että ko. pelaaja voi ehjänä pysyessään pelata sellaisen jonkun 30-35 pisteen kauden ja pärjää liigatasolla sentterinä ja on perkeleen hyvä aloittaja. Mä en oikein tiedä , mistä tämä EHT-Leino on oikein tullut.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pennanen on erehtynyt sanomaan, että Leinolla on potentiaalia nousta aina maajoukkueeseen asti.
Toistuvasti. Sama laulu oli tämän kesän "yleisö kysyy Pennaselta"-videolla, Leino oli Pennasen ykkösnimi, Turunen toinen. Muita odotettavia nexsteppaajia Innala, Kainulainen ja Larmi. Tuulola, Pete ja Nenonen eivät kuuluneet kumpaankaan kategoriaan...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja kenes mielestä se nyt on joku EHT-sentteri? Täällä kun minun mielestäni ollaan vain oltu sitä mieltä, että ko. pelaaja voi ehjänä pysyessään pelata sellaisen jonkun 30-35 pisteen kauden ja pärjää liigatasolla sentterinä ja on perkeleen hyvä aloittaja. Mä en oikein tiedä , mistä tämä EHT-Leino on oikein tullut.
EHT asiaan tulikin jo vastaus. Tuohon toiseen, niin joo voi pelata jos se pääsee pelaamaan Turusen ja Paajasen kanssa, sekä isolle YV ajalle vastaavien herrojen kanssa. Omalla tekemisellä, niin en usko millään. Viimeksi on moinen nähty kun vierellä heilui Zaborskia, Hintziä, Elkinssiä yms. Viime kaudella olisi voinut kun pääsi Turusen ja Paajasen kanssa pyörittämään. Ja kun joku kysyi mikä on "tarpeeksi kaunis" tms. niin jos YV:llä sä pyörität ilman painetta laidassa ja annat paineettoman syötön päätyyn, miistä joku Paajanen pistää grogilasinkorkusen Turuselle lapaan, niin sinä et kauheasti sen maalin tekemiseen ole osallistunut. Tuollaisia paineettomia perussyöttöjä antaa jokainen jolla pysyy luistimet jalassa. Kovat sitten heittää niitä lättyjä itse sinne neliön keskelle, tai takatolpille, ampuu itse yms. Kertoo paljon kun koko kaudessa tolla YV ajalla ja YV vastuulla 0 riparimaalia ja 0 suoraa maalia Leinon omilla tekemisillä. Yhtään ohjuriakaan ei Leinon tarjoiluista uponnut maaliin.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kyllähän tuo pakisto huutaisi Lehtivuoren korvaajan lisäksi yhtä anttibruunia tuomaan leveyttä ja kokemusta.

Nyt on tuota kokemusta hankittu, joten enää puuttuu Lehtivuoren korvaaja.

Sen verran harrastin tänään EP-scouttausta, että jos valtuudet riittäisivät, niin soittaisin Tshekkeihin.

Vladimír Roth - Elite Prospects

Edellyttäisi toki, että Porsesta päästäisiin eroon.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei tullu Jalasvaaraa.
Vielä?

Laatikainen ja Jalasvaarahan pelasivat Espoossa monta kautta yhdessä 2000-luvun alussa, joten olisiko jonkinlainen 2-in-1-tyylinen hankinta kyseessä? Toki Laatikainen on kokenut pakki, eli hankinnan voi perustella pelkästään sillä, mutta niin oli Martti Järventiekin joskus Pantse-kausilla...

Jalasvaara korvaisi Lehtivuoren mielestäni lähes suhteessa 1:1 kätisyyden ja pituuden osalta, eikä näiden kahden pelityyleissäkään kaiketi ole radikaaleja eroavaisuuksia. Josko Jalasvaara tinkisi KHL-palkkapyynnöstään sillä perusteella, että Kerhossa saisi lähtökohtaisesti ykköspakin paikan jatkuvalla yv-vastuulla, ja sitä kautta ehkä tiketin EHL-rundille (erityisesti, kun Pendo on nyt myös maajoukkueessa), ja sieltä edelleen takaisin ruplakaukaloihin?
 

Rusty44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen erittäin tyytyväinen Laatikaisen hankintaan, kunhan oikea kärkipakki tulisi vielä jossain välissä.
Laatikainen on vanhanliiton jääkiekkoilija, jollaista ei kerhon puolustuksesta vielä löytynyt. Hienoa.

Mies ei alla olevan linkin perusteella myöskään arvosta filmaamista, josta itseltäni iso peukalo ylöspäin!

Arto Laatikainen jäähylle polvitaklauksesta – protestoi tilannetta koomisesti | Ruutu

(Edit. lisätty Ruudun linkki.)
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kokemusta nuori joukkue kaipaa ja puolustus eritoten. Syvyys hankintana varmasti pätevä ja täyttää paikkansa. Loukkaantumisia tulee aina,joten mieluummin tämä hankinta nyt kun joku hätäratkaisu marraskuussa. Perusvarma 4-6 pakki on odotukset omalta osaltani.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jos ykköspakki jää tulematta niin fiasko. Mutta jos se saadaan, niin Lada ihan pätevä mentori nuoremmille ja samalla taistelee pelipaikasta muiden kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jätän tämän vain tähän:

Martti Järventie, 181 cm, 87 kg, L (2 SM)
Koodi:
2013-14 Ilves "A" 39  0+12=12 36  -2  2 0+0=0 2 -1
2014-15 Ilves "A" 42  0+ 4= 4 24  -1
2015-16 HPK       13  0+ 3= 3  4 -11

Arto Laatikainen, 181 cm, 83 kg, L (2 SM)
Koodi:
2016-17 Ilves "A" 47  1+11=12 36  -8  10 0+2=2 2 4
2017-18 Ilves "A" 40  0+ 6= 6 28  -4
2018-19 HPK       ???

Ei tarvinnut käytännössä vaihtaa kuin vuosiluvut.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jatkaa jo Jalosen aikakaudella hyväksi havaittua pelaajapolitiikkaa. Eli hankitaan pääkaupunkiseudun juniorimyllyn kasvatti, jota on pidetty juniorina erittäin lupaavana.

Ja... Onhan tuo ehtinyt hankkia aika paljon kokemustakin. Se voi olla hyödyksi.
 

Ralph

Jäsen
Ei tarvinnut käytännössä vaihtaa kuin vuosiluvut.
Tulin just kirjottamaan, että pari vuotta sitten tuli Ilveksesta 39-vuotias Martti Järventie pelaamaan seitsemänteen Liiga-seuraansa. Nyt tuli Ilveksestä 38-vuotias Arto Laatikainen pelaamaan kuudenteen Liiga-seuraansa.
 

Ralph

Jäsen
Alkujaiseksi Pennanen voisi esitellä Laatikaisen Almarille, Laavaiselle, Niemeläiselle ja Lindgrenille. "Tässä on Laatikaisen Arto. Jos ette häntä pysty hierargiassa ohittamaan, niin ei mene hyvin teidän kehitys. Och samma på Svenska".

Tietenkin vuoden suora soppari, try-out olisi ollut liian kilttiä. Itselläni nyt Laatikaiselle samat odotukset kuin Lahdelle tähän kauteen - toivottavasti nuoremmat tiputtavat heidät katsomorooliin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tietenkin vuoden suora soppari...
Martti Järventien kanssa tehtiin kaudella 2015-16 määräaikainen, 13 ottelun mittainen sopimus, minkä jälkeen Mara lähti Iso-Britanniaan ja lopetti uransa.

Ja silloin puhuttiin, että Kerhon meininki on historiallisen sekavaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös