Tämä on valitettavan iso ero.Ero tulee siinä, että Kärpät hankkii vielä ennen lokakuuta ykkösketjun jostakin.
Nyt ihan oikeasti 44 peliä, 8 pinnaa ja -8Tämä on valitettavan iso ero.
Onkohan Kerhon nelossentteriksi nyt sitten kaavailtu Kainulaista, Maansaarta vai Krivosikia? Aika iso pudotus tulee Sillanpäähän nähden, vaikka Maansaari pelaajatyyppinä vaikuttaa samanlaiselta. Paajanen-Leino-Viitaluoma-Maansaari ei liiemmin vakuuta vielä.
Sillanpää pelasi eniten alivoimaa HPK-hyökkääjistä, kun esimerkiksi Kainulainen ei yhtään. Sitä voi jokainen illan hämärtyessä miettiä korvaako Kainulainen lähtökohtaisesti Sillanpään roolin joukkueessa vai ei.Oli ihan paska sillä edelliselläkin kaudella vaikka silloinkin jotkut näki siinä muka jotain, minä en.
No se alivoiman pelaaminen ei todellakaan tuo miinuksia tai näy 5v5 tilastoissa. Mutta eihän ne sulle kelpaa. Lisäksi minä en vertaa Kainulaiseen joka on pelannut yhdellä kaudella kunnolla Liigaa, siitäkin vain puolet, ikää on 22v eikä 30 ja palkkakin on tyyliin 1/3 siitä mitä Sillanpäälle piti maksaa. Nyt vähän järkeä tähän touhuun. Ihan Liigan sivuilta voit katsoa tilastot Sillanpää ei ollut edes eniten alivoimalla, vaan se Paajanen oli, siltä sentään saa samalla rahalla muutakin kuin paskaa suorittamista.Sillanpää pelasi eniten alivoimaa HPK-hyökkääjistä, kun esimerkiksi Kainulainen ei yhtään. Sitä voi jokainen illan hämärtyessä miettiä korvaako Kainulainen lähtökohtaisesti Sillanpään roolin joukkueessa vai ei.
Tietenkin voi Eliteprospectista katsoa tehot ja verrata niitä, mutta ne ei kerro mitään pelityylistä.
En tiedä onko mun netissä vikaa vai missä, mutta mulla näyttää Sillanpäälle noin 2,2 minuuttia per ottelu ja Paajaselle noin 1,9 minuuttia per ottelu.Nyt vähän järkeä tähän touhuun. Ihan Liigan sivuilta voit katsoa tilastot Sillanpää ei ollut edes eniten alivoimalla, vaan se Paajanen oli
Minä mainitsin, että mielestäni Kainulainen, Krivosik tai Maansaari ei lähtökohtaisesti paikkaa Sillanpään roolia nelosen keskellä, mutta se on minun mielipide ja minua ei haittaa, vaikka mielestäsi Sillanpää olisi jääkiekkohistorian paskin pelaaja.
Tuolla rahalla pitää saada huomattavasti enemmän!
Paljonko Sillanpäälle maksettiin?
Että silleen...
S
Joku vois sanoa tuota Saipan touhua kehittymiseksi ja eteenpäin menemiseksi. Voivotellaan me vaan kun ei ole resursseja ja annetaan myynnin naarata isää paikallisia nakkikioskeja sponsoriksi. Yksi sellainen muuten on Kipin Grilli torilla, joka tulee järjestämään heinäkuussa hotsin syönnin MM-kisat. Siitä vaan kerho henkiset mukaan.
No ei tämä nyt ihan noin mustavalkoista ole. Ei käy kiistäminen, että SaiPa on edellä organisaationa ainakin näin ulospäin, mutta kyllähän tuokin budjetin nosto aika lailla on verrannollinen siihen mitä uudesta tv-sopimuksesta seurat saavat. Ja kyllähän Kerho ilmoitti jo Toivasen suulla aikaisemmin, että pientä pelaajabudjetin nostoa on täälläkin ja se asettunee siihen 1,6-1,8 välille. Mutta pääpaino oli uusissa tv-rahoissa kuitenkin se, että ne sijoitetaan junnujen puolelle. Tai näin muistelen, että Syksyllä tästä oli puhe.Saipakin se sitten jo nosti pelaajabudjetin 2 miljooonaan, taitaa olla puoli milliä enemmän kun kerholla. Sen lisäksi ilmeisesti Gasum yhtiön kanssa uutta sponsori diiliä ym. UTJ Tuomenoksa js Lehterä kertoilivst kick offissa miten uusi sentteri on käyty scouttausmatkalla yhdessä löytämässä ja toivottu ettei muut löydä. Mites meidän scoutti, ei ole kukaan kertonut sanallakaan mitä se on tehnyt. Tulokset näyttää, ettei mitään.
Joku vois sanoa tuota Saipan touhua kehittymiseksi ja eteenpäin menemiseksi. Voivotellaan me vaan kun ei ole resursseja ja annetaan myynnin naarata isää paikallisia nakkikioskeja sponsoriksi. Yksi sellainen muuten on Kipin Grilli torilla, joka tulee järjestämään heinäkuussa hotsin syönnin MM-kisat. Siitä vaan kerho henkiset mukaan.
Ja tämähän on saatu myytyä meille kannattajillekin kohtuu hyvin. Liikevaihto ja sitä kautta pelaajabudjetti on ollut kohtuu vakio nyt pidemmän aikaa. Toivonenhan ehti jo maaliskuussa ilmoittaa, että liikevaihto ei tule tämän vuotisesta kasvamaan. Mielenkiintoinen tilanne, hän käsittääkseni kuitenkin vastaa myynnistä. Eli toisin ilmaistuna, Kerho ei kykene tällä hetkellä taloudellisesti kasvamaan.Ja tämä on se mikä ehkä eniten vituttaa tällähetkellä. Voivotellaan ja itketään resurssien puuttumista.
Muuten puhelet aiheesta, mutta tuo loppu meni päin persettä! Just sieltä se SaiPa on sen rahan repinyt.Saipakin se sitten jo nosti pelaajabudjetin 2 miljooonaan, taitaa olla puoli milliä enemmän kun kerholla. Sen lisäksi ilmeisesti Gasum yhtiön kanssa uutta sponsori diiliä ym. UTJ Tuomenoksa js Lehterä kertoilivst kick offissa miten uusi sentteri on käyty scouttausmatkalla yhdessä löytämässä ja toivottu ettei muut löydä. Mites meidän scoutti, ei ole kukaan kertonut sanallakaan mitä se on tehnyt. Tulokset näyttää, ettei mitään.
Jep. Jalkautumista tarvitaan joka paikkaan. Joskus aikoinaan juossut muutamaan hankkeeseen rahoitusta kasaan ja mieleen jäi tuotispanossuhteen olleen kutakuinkin saman satasen ja 20k€:n kohdalla. Pirusti sai parin tonninkin eteen tehdä hommia, kun taas satasen sai johtuu vaivattomasti. Toki myytävä tuote pitää kullekin segmentille olla mietittynä ja kunnossa. Samoin ne myynnin ja markkinoinnin ratkaisut, joita kullekin segmentille tarjotaan. Satasien tuotteet selkeitä, eikä tarvita säätämistä. Kymppitonnien tuotteissa räätälöinnit mietitty tarkkaan etukäteen. Sadan tonnin tuotteet jo aitoa yhteistyötä yhteisiä tavoitteita kohden ja niissä organisaatioiden rajat alkaa jo hämärtyä.kultaklubi vai mikä se nyt oli, oli ihan hyvä alku. niitä vanhoja tarroja näkyy siellä täällä. Itse olin tuossa keississä "ottavana" osapuolena ja jotenkin näin pieneen kylään se toteutus oli hieman kasvoton. Mun mielestä näin pienessä paikassa pitäisi jalkautua pikkufirmoihinkin eikä vaan ulkoistaa jotain soittelemaan. Ja jalkautuessa miettiä mihin mennään kovat kaulassa ja mihin hupparissa. Monessa pikkupaikassa pukumiehet jo sinänsä saavat aikaan oksennusreflektin oli kaulassa mikä logo vaan.
Minä toivon, että mikäli Janne Lahdella ei vaan enää riitä Liigassa, häntä ei väkisin peluuteta nimensä sekä statuksen takia rosterissa. Jos junnut (Innala, Kuusisto, Krivosik jne) ajaa oikeasti ohi, niin toivottavasti munaa on pitää Lahti katsomossa. Mielummin vaikka keksivät jonkun "loukkaantumisen", jonka takia Lahti on melkein kauden sivussa kuin että peluuttavat jossain nelosessa sähläämässä ja paremmat junnut on Mestiksessä.Janne Lahti makaa omassa Insta kuvassaan sairaalassa nilkka kipsattuna. Ei mikään hyvä lähtökohta Jannella kauteen. Taitaa olla aika laskea loputkin odotukset kun kesä menee toipuessa.
HäSassa oli Jaskan haastattelu jossa kertoi, että pitkää vaivannut nilkka operoitiin nyt. Omien sanojensa mukaan vaivannut jo viime kesästä lähtien ja oli ajatellut, että kauden päätyttyä kivut häviävät itsestään kuten joskus ennenkin, mutta havahtui sitten hiljattain kun oli alkanut lenkkeillä, että näin ei olekkaan käynnyt ja hakeutui hoitoon. 2kk tauko reenaamisesta. Eli mitään ihmeitä ei tarvitse Lahdelta odottaa ensi kaudellakaan.Janne Lahti makaa omassa Insta kuvassaan sairaalassa nilkka kipsattuna. Ei mikään hyvä lähtökohta Jannella kauteen. Taitaa olla aika laskea loputkin odotukset kun kesä menee toipuessa.